Om Vores Rivaler IX

1 måned 2 uger siden #11725 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
​Faktum er bare, at vi er gået fra at vinde CL og La Liga mod et historisk ringe Barca-hold, til at vi nu - ifølge bookmakerne - er på fuldkommen samme højde rent niveaumæssigt.

Det er til trods for, at vi burde have de økonomiske muskler til at cementere den førerposition, der i sidste sæson var så åbenlys. 

Det er trist, og det er noget, som jeg tror, klubben kommer til at fortryde, når man om et år står uden trofæer og sikkert med en fyret træner. Alt sammen fordi man blev for nølende og for afhængige af få nøglespillere. 

Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #11726 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=152810 skrev: ​Faktum er bare, at vi er gået fra at vinde CL og La Liga mod et historisk ringe Barca-hold, til at vi nu - ifølge bookmakerne - er på fuldkommen samme højde rent niveaumæssigt.

Det er til trods for, at vi burde have de økonomiske muskler til at cementere den førerposition, der i sidste sæson var så åbenlys. 

Det er trist, og det er noget, som jeg tror, klubben kommer til at fortryde, når man om et år står uden trofæer og sikkert med en fyret træner. Alt sammen fordi man blev for nølende og for afhængige af få nøglespillere. 

​Eller som Barcelona fortryder om et år, når de står uden trofæer, men med en masse købte spillere, som man egentlig ikke havde råd til.

1 måned 2 uger siden #11727 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om Vores Rivaler IX
​Der er heller ingen garanti for at et nyt hold fungerer fra start. Især med al den uro som eksisterer i Barcelona og den usikkerhed som eksisterer. Både omkring klubben men især når man som spiller kan se den behandling som ens holdkammerater modtager.

Det kan gå begge veje. Hvis mange af deres indkøb rammer plet så kan det komme til at gøre ondt. Hvis ikke det kører fra start så skal der findes popcorn frem.

Busquets bliver ældre og ældre og Kessie er ikke en opgradering for De Jong som har nok at se til hvis ikke han sælges. AC var på glatis i CL og og Kounde gad jeg ikke selv se hos os.

Vi var marginalt bedst i Europa sidste år og er ikke blevet dårligere. Vi har flere spørgsmålstegn og unge spillere der stadig bør udvikle sig så det er potentiale for at lægge mere på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Thomaskjensen, The European Super League

1 måned 2 uger siden #11728 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=152802 skrev:

Lars1991 post=152800 skrev: ​Altså før den kamp hvor Ancelotti tabte sutten, havde vi så ikke vundet 5-6 el clasicos i træk? :D Mere svært havde vi de vel heller ikke indbyrdes..

​Jo i en af Barcas ringeste perioder de seneste tyve år, vandt vi 5 i træk. Med MAX 2 mål - og 1 i langt de fleste.

Jeg er sådan set meget fortrøstningsfuld generelt for Real Madrid, men når man kigger på at vi ikke har vundet to mesterskaber i træk i snart 15 år - og at Barca rent faktisk har handlet ret godt ind - og at vi ikke kan tåle en skade til Benzema, som i slet ikke, så ser jeg store faretegn. 

Edit: Vi burde klaske Barca *langt* større, og vi burde have sat os selv i en position, hvor vi ikke er så vanvittigt afhængige af Benzema. Vi burde have sat os selv i en position, hvor vi kunne udnytte Barcas nedtur, og vinde en tre mesterskaber i træk. I stedet står vi nu i en position, hvor Barca trupmæssigt er bredere end os, og de kan spadsere mesterskabet hjem, hvis/når Benzema bliver skadet.

Det har da også været en af vores ringeste perioder! vi har jo ramt det cirka på samme tid som Barcelona :D Siden 17/18 har vi jo været helt til hundene. Og alligevel vandt vi 5 i træk (eller hvor meget det var) plus to liga titler og en ChL. Det sgu meget godt gået.

Der er nok at kritisere internt i Real Madrid, jeg er også utilfreds med flere ting især siden den 17/18 sæson. Både overordnet (indkøb, virkelig(!) langsom udfasning af KCM, ingen kvalitet på højre-kanten i 5 år) og vores træners tilgang og taktiske evner i specifikke kampe (såsom El Clasicos). Men når man begynder at sammenligne med Barcelona så ser tingene jo meget godt ud alligevel.

Og jeg forstår ikke man kan sige Barcelona har handlet godt ind. I den ene tråd bliver de svinet til for at handle utrolig kortsigtet, bruge penge de ikke har, risikere fremtiden, behandle deres spillere elendigt. Og nu har de handlet godt ind? Det må vel være det ene eller andet!
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 2 uger siden #11729 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX

Brylle post=152809 skrev:

The European Super League post=152807 skrev:

9eren post=152804 skrev: og så er jeg på linje med Dario Gomez omkring den taber mentalitet der eksisterer herinde. Det er utroligt at man er Real Madrid fan med sådan en indgangs vinkel. 

Du kan se her præcis hvor mange der har taber mentalitet og hvor mange der ikke har:

forum.madridista.dk/index.php/forum/deba...udsigelser-2022-2023

​Nej. Det er ikke en tabermentalitet at tro på andet end at man vinder ligaen. Det er faktisk kvalmende at læse om at andre skal kommentere på hvordan man er fan på et fanforum ud fra om man er fortrøstningsfuld eller ej. Det er jeg overbevist om at alle (måske minus 1) kan gøre bedre. 

​Det virker bare så meget børnehave agtig debat, når man konstant skal hører sætningen “jeg kan ikke”, i stedet for et veldokumenteret indlæg om, hvorfor man tror Barcelona er bedre en os denne sæson. Den indgangsvinkel kan umuligt ha gjort, at man er Real Madrid fan, for så man i den grad ikke forstået klubbens værdier, mentalitet og historie!

Schuster blev fyret for at have sådan en holdning som nogle af forummets debattører har. Der er ikke plads til taber mentalitet i verdens mest vindene fodboldklub, uanset hvordan holdet er skruet sammen!

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved 9eren.

1 måned 2 uger siden #11730 af Brylle

9eren post=152815 skrev:

9eren post=152804 skrev: og så er jeg på linje med Dario Gomez omkring den taber mentalitet der eksisterer herinde. Det er utroligt at man er Real Madrid fan med sådan en indgangs vinkel. 

Du kan se her præcis hvor mange der har taber mentalitet og hvor mange der ikke har:

​Nej. Det er ikke en tabermentalitet at tro på andet end at man vinder ligaen. Det er faktisk kvalmende at læse om at andre skal kommentere på hvordan man er fan på et fanforum ud fra om man er fortrøstningsfuld eller ej. Det er jeg overbevist om at alle (måske minus 1) kan gøre bedre. 

​Det virker bare så meget børnehave agtig debat, når man konstant skal hører sætningen “jeg kan ikke”, i stedet for et veldokumenteret indlæg om, hvorfor man tror Barcelona er bedre en os denne sæson. Den indgangsvinkel kan umuligt ha gjort, at man er Real Madrid fan, for så man i den grad ikke forstået klubbens værdier, mentalitet og historie!

Schuster blev fyret for at have sådan en holdning som nogle af forummets debattører har. Der er ikke plads til taber mentalitet i verdens mest vindene fodboldklub, uanset hvordan holdet er skruet sammen!

​Beklager, men jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på at diskutere noget med dig, Hugol :D
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Thomaskjensen, Kialpe

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 måned 2 uger siden #11731 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Lækkert

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick

1 måned 2 uger siden #11732 af The European Super League

​Du får et kæmpe like fra mig :)
Men jeg forstår ikke hvorfor jeg bliver misforstået mange gange hos jer. Jeg mener ikke at det er tabermentalitet. Der var en bruger foroven der sagde at det var tabermentalitet og så ville jeg bare henvise ham til hvor mange der havde gættet Real Madrid CF til at blive 1'st i ligaen i denne sæson. Det er jo næsten alle på dette forum der har gættet 1'st.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

1 måned 2 uger siden #11733 af Brylle

The European Super League post=152834 skrev:

​Du får et kæmpe like fra mig :)
Men jeg forstår ikke hvorfor jeg bliver misforstået mange gange hos jer. Jeg mener ikke at det er tabermentalitet. Der var en bruger foroven der sagde at det var tabermentalitet og så ville jeg bare henvise ham til hvor mange der havde gættet Real Madrid CF til at blive 1'st i ligaen i denne sæson. Det er jo næsten alle på dette forum der har gættet 1'st.

​My bad. Den sidste del var heller ikke henvendt til dig, på ingen måde. 
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

1 måned 1 uge siden #11734 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

1 måned 1 uge siden #11735 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=152932 skrev: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medie-barca-k...ste-to-nyindkob.html

Quite the circus

​Ingen af de nyindkøbte er indskrevet endnu. La Liga starter i morgen. Vildt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

1 måned 1 uge siden #11736 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Værd at læse. 

www.weekendavisen.dk/2022-32/kultur/hoejt-spil

“Gælden overstiger otte milliarder kroner, heraf to tredjedele kortfristet. Barcelona taber en milliard om året og har en negativ arbejdskapital på fire milliarder”.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Real HWL

Leveret af Kunena Forum