Om Vores Rivaler IX

1 måned 2 uger siden #11689 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
​2 must spillere i FM har altid været Tsigalko tror jeg han hedder og Matias Fernandez. Der er godt nok en helt del år imellem de 2, men det må være de absolut bedste signings i historien målt på kvalitet og pris :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #11690 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om Vores Rivaler IX
​To streger under Isco's genforening med Lopetegui og Timo Werner genforenes tilsyneladende også med Leipzig - som et køb.

1 måned 2 uger siden #11691 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
PSG tæt på Fabian Ruiz.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

1 måned 2 uger siden #11692 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Super billig baggrund, men ser ud til at Pedri og Lewa allerede er blevet gode legekammerater i Barca... Og Dembele hejner åbenbart kasser ind som det passer ham for tiden. Spændende.

Håber på en super fed sæson med masser af god bold og gode clasico's, med os som ligavindere i sidste runde :)
Hader Premiere league, men ej afslutningen på sidste sæson var vanvittigt fed.

1 måned 2 uger siden #11693 af The European Super League
​Er det ikke ved at gå op for de fleste af Premier League er blevet til den førende farmer's league?

Det er den samme vinder hvert år. Der er ingen modstand. Det kommer der heller ikke i denne sæson.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 måned 2 uger siden #11694 af Ramos4

The European Super League post=152753 skrev: ​Er det ikke ved at gå op for de fleste af Premier League er blevet til den førende farmer's league?

Det er den samme vinder hvert år. Der er ingen modstand. Det kommer der heller ikke i denne sæson.

Spot on.​

De elsker arbejderkulturen, men alle klubber er efterhånden ejede af rigmænd.
De taler banter om farmer leagues, men City vinder formentlig sit 5. mesterskab på 6 år.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

1 måned 2 uger siden #11695 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​De bliver også ved med at snakke om hvor lige og competitive ligaen er.. det føles virkelig helt uden realitetssans nogle gange. Nu så jeg United spille deres første kamp da jeg var interesseret i hvordan Eriksen ville gøre det, og der kom Mølby også med en kommentar om Ten Hag og hvordan han var vant til at når Ajax spillede imod et midterhold på hjemmebane, ja så plejede man at vinde 3 eller 4-0, men sådan er det altså ikke i Premier League (og at det var derfor så mange så med). Det jo absurd :D Det da sådan Liverpool og City vinder de fleste af deres kampe haha. 

Jeg er nok enig i at PrL er den bedste liga pt, men det har mere at gøre med La Liga er blevet svækket (alle tre tophold har haft det svært de sidste år) end det har noget at gøre med PrL. Og det jo virkelig overdrevet at høre folk snakke om den liga, man klør sig i nakken. Men det jo intet nyt, men alligevel bliver man forbløffet hver gang :D
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 måned 2 uger siden #11696 af Ramos4

Lars1991 post=152756 skrev: ​De bliver også ved med at snakke om hvor lige og competitive ligaen er.. det føles virkelig helt uden realitetssans nogle gange. Nu så jeg United spille deres første kamp da jeg var interesseret i hvordan Eriksen ville gøre det, og der kom Mølby også med en kommentar om Ten Hag og hvordan han var vant til at når Ajax spillede imod et midterhold på hjemmebane, ja så plejede man at vinde 3 eller 4-0, men sådan er det altså ikke i Premier League (og at det var derfor så mange så med). Det jo absurd :D Det da sådan Liverpool og City vinder de fleste af deres kampe haha. 

Jeg er nok enig i at PrL er den bedste liga pt, men det har mere at gøre med La Liga er blevet svækket (alle tre tophold har haft det svært de sidste år) end det har noget at gøre med PrL. Og det jo virkelig overdrevet at høre folk snakke om den liga, man klør sig i nakken. Men det jo intet nyt, men alligevel bliver man forbløffet hver gang :D

​Sevilla dominerer Europa League år efter år. Ingen engelske hold i Conference League finalen.
Villarreal var længere i CL seneste sæson end Arsenal, United og Tottenham har været i årevis.
Kun Liverpool og Chelsea med engelsk CL sejr de seneste små 15 år.

1 måned 2 uger siden #11697 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Der findes bare Liverpool og City i PL som jeg er nervøs over, hold da op United sejler, de er bare heldige med ikke at tabe 3-1 i weekenden.

Kan Barca få det til at fungere i truppen i år, ser jeg dem som lige så store udfordrere til CL som RM, Liverpool, City og Bayern som dog står svagere uden Lew.

Så mener man seriøst at PL er stærkere end LaLiga så hedder man Elkjær til efternavn..

1 måned 2 uger siden #11698 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=152756 skrev: ...
Jeg er nok enig i at PrL er den bedste liga pt, men det har mere at gøre med La Liga er blevet svækket (alle tre tophold har haft det svært de sidste år) end det har noget at gøre med PrL....

​Jeg er stærkt uenig med det udsagn.

Dengang da jeg begyndte at følge med i fodbold i begyndelse af 00'er var La Liga, Serie A og Premier League ligeværdige, og måske med Bundesliga på hælen. Og i dag er Premier League førende (i hvert faldt i det økonomiske). Dét at Serie A (og Bundesliga) OGSÅ er langt bagud Premier League, fortæller mig at det har mere at gøre med at Premier League er blevet mest pengestærke end det har noget at gøre med at La Liga (eller Serie A og Bundesliga) er blevet svækket. 

Jeg TROR, at det har noget at gøre med finansielt doping af Chelsea og Man City, der har givet Premier League et enormt skub, da englændernes liga har fået to kunstige topklubber tilføjet deres liga. Uden oligark-penge i Chelsea og uden olie-penge i Man City, da ville englænderne "kun" have haft United, Liverpool og (måske) Arsenal som topklub med tilstrækkelige fanbase. - Og spørgsmålet er, om Premier League kunne have haft den førende status de har i dag uden Chelsea og Man City?

Med andre ord mener jeg, at Premier League har fået to nye topklubber, som historie, fanbaser og indtægterne ikke er korrekt afstemt.

Havde Roman Abramovich og de olierige arabere fra Forenede Emirater købt spanske klubber og postet pengene dér, og La Liga i stedet for havde fået to nye kunstige topklubber, da ville La Liga MÅSKE have været førende med Real Madrid, FC Barcelona plus to nye kunstige topklubber.

Ovenstående er blot stråtanker og skal ikke tages for pålydende, men det forekommer mig at Chelseas og Man Citys rolle, og herunder sportwashings-pengene, har været en afgørende faktor. 

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Ramos4, The European Super League

1 måned 2 uger siden #11699 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om Vores Rivaler IX
​Tilsyneladende er der ingen nedre grænse for Barcas moral og opførsel over for deres spillere. Nu prøver man at bygge en sag op om, at der har været ulovligheder omkring De Jongs forlængelse af kontrakten tilbage under den forrige ledelse under Bartomeu, og at man derfor er i sin gode ret til at få den omstødt, så man kan sætte ham ned i løn eller få ham presset ud af klubben.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mas

1 måned 2 uger siden #11700 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Chamartin post=152774 skrev: ​Tilsyneladende er der ingen nedre grænse for Barcas moral og opførsel over for deres spillere. Nu prøver man at bygge en sag op om, at der har været ulovligheder omkring De Jongs forlængelse af kontrakten tilbage under den forrige ledelse under Bartomeu, og at man derfor er i sin gode ret til at få den omstødt, så man kan sætte ham ned i løn eller få ham presset ud af klubben.

Jamen altså hvor skal man snart starte. Barca er jo maks presset. Idioterne har solgt skindet før de har skudt bjørnen...
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Mas

Leveret af Kunena Forum