Om Vores Rivaler IX

3 år 4 måneder siden #12793 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Som fodboldspiller er Mbappé jo super talentfuld.

Men alt det der følger med i pakken, passer slet ikke til Madrid, hvor ingen er over klubben.

Hans familie, hans entourage, hans gigantiske løn, hans ønske om at få indflydelse på alting, hans modvilje mod at lave visse reklamer...listen er lang.

Ham og Messi stod bare og fiskede i dag. Sådan en diva er der ikke plads til.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12794 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=159637 skrev: Som fodboldspiller er Mbappé jo super talentfuld.

Men alt det der følger med i pakken, passer slet ikke til Madrid, hvor ingen er over klubben.

Hans familie, hans entourage, hans gigantiske løn, hans ønske om at få indflydelse på alting, hans modvilje mod at lave visse reklamer...listen er lang.

Ham og Messi stod bare og fiskede i dag. Sådan en diva er der ikke plads til.

​Mbappe var fuldkommen off i dag. Messi er vi vant til at se spille dårligt i Champions League efterhånden, men Mbappe på det niveau han viser i dag? Det var jo skandaløst ringe. Som du siger, så laver han absolut ingenting og han blev pakket fuldkommen ind af Upamecano. Det lignede ikke engang at Upamecano skulle overanstrenge sig. Selv Stanisic så ud til at være fint tilpas med at lukke ham ude på sidelinjen med oceaner af plads bag sig. Meget atypisk. 

Men har vi råd til at misse ham? Uanset hvilken offensiv stjerne vi henter, så kan der følge ting med vel. Haaland vil måske smutte igen på sin rundrejse for at vinde alt. Vi har selv Vinicius der ikke kan fokusere (man forstår ham godt) og både Ronaldo og Messi har jo også haft sine argumenter mod sig på deres sidste år. Ronaldo som diva og Messi der ikke skal flytte sig en meter defensivt. 

Jeg spørger fordi jeg selv er i tvivl. På den ene sider hader jeg ham virkelig og skal virkelig strække mig langt for at acceptere ham og alt der kommer med ham. På den anden side har der altid været store personligheder i Real Madrid og det er jo gået fint. Og Mbappe er bare en vanvittig spiller som ikke kun har sin hurtighed. Også selvom han i dag ikke kunne lave en finte uden at prikke bolden så langt frem at han ødelagde det for sig selv. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12795 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Der er spekulationer om der er en ny Negreira i spansk fodbold. Det har især set ret mystisk ud denne sæson med VAR kendelser i sær!

3 år 4 måneder siden #12796 af The European Super League

Madrid1998 post=159624 skrev: Bayern er sådan en beundringsværdig klub. Deres transferpolitik, deres fans med stemning på stadion, deres spillestil som jeg synes er en god blanding af fysik og kontrol, og dermed balanceret. De stortset altid med på toppen. Det der trækker dem ned er vel at det en tysk klub i en kedelig liga. Deres måde at drive en fodboldklub bør være et blueprint imo.

At være fan af Real Madrid er noget helt særligt.

Der findes meget få klubber som Bayern Munich. Men der findes kun en Real Madrid. Og selvom Bayern er beundringsværdigt på mange punkter for stort set alle andre klubber, så må de kigge misundeligt op på Real Madrid på alle disse punkter.

Vi er oftere med i toppen af Europæisk fodbold end de er.
Vi vinder oftere kampen om Europa end de gør.
De ejer 75 % af deres klub selv. Vi ejer 100 %.
Vi slår dem tilmed næsten hver gang vi mødes.

Bellingham Camavinga Tchouameni

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12797 af 9eren

Madrid1998 post=159624 skrev: Bayern er sådan en beundringsværdig klub. Deres transferpolitik, deres fans med stemning på stadion, deres spillestil som jeg synes er en god blanding af fysik og kontrol, og dermed balanceret. De stortset altid med på toppen. Det der trækker dem ned er vel at det en tysk klub i en kedelig liga. Deres måde at drive en fodboldklub bør være et blueprint imo.

​Bayern er en af de bedste klubber til at have en komplet trup og derfor at de vinder den tyske liga igen og igen. Europæisk skal man altid passe på Bayern, og i år frygter jeg et møde med dem. Altså siden Real Madrid begyndte at blive en magtfaktor i Cl igen tilbage i slut 90erne og start 00erne har vi jo stødt på Bayern flere gange. Altid nogle sindsyge tætte opgør hvor der dog har været et par stykker med en over tuden begge veje. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12798 af 9eren
Athletic Club har en sektion der planlægger at smide mafia penge på banen i blå og røde farver når de møder Barcelona i weekenden.
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12799 af 9eren
as.com/futbol/videos/un-exjugador-de-pri...-50000-por-perder-v/

En tidligere Gijon og Tenerife spiller snakker om at han er tilbudt 50.000 euro for at tabe kampe i segunda division. Spansk fodbold er virkelig i krise

3 år 4 måneder siden #12800 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror stadig der er en god chance for at Mbappe kommer til Real, men ikke denne sommer, han bliver i PSG endnu en season...men jeg haaber ikke han kommer til Real, og det bunder udelukkende i at jeg ikke tror han er det rigtige koeb. Udenfor banen er han et problembarn og det tror jeg ikke aendre sig hvis han kommer til Madrid, men vaerst er det faktisk paa banen.

1. Han vil ikke komme til at spiller paa venstre men derimod helt paa toppen, for at der ogsaa er plads til Vini, det vil vaere i en fri rolle, og det er det foerste problem for saa staar vi igen med en spiller der helst vil drive ud af feltet, og dermed har vi ingen inde i boksen, forskellen paa ham og Benzema er dog at Benz (foer denne season) er drevet ud af feltet baade for at hjaelpe i opspillet men har ogsaa vaeret utrolig god til at traekke forsvarspillere og dermed skabt plads til spillerne omkring sig (nogen Ronaldo levde hoejt paa), men det er ikke noget man ser Mbappe goere saerlig tit, han er ofte ret stationaer med mindre bolden naermer sig hans foedder. Sa kigger man helt objektivt paa hvad vi har brug for lige nu i angrebet saa er det flere spillere i boksen, og det er ikke en rolle Mbappe udfylder optimalt.
2. Naar modstanderen har bolden saa spiller man med Mbappe paa holdet med en en mand i undertal, han staar kun og venter paa at hans holdkammerater giver ham bolden igen, han loeber ikke engang en neste meter for at lukke et hul et sted paa midtbanen, han staar bare og venter, og det hoerer ogsaa til sjaelden hedderne at han gaar med i et hoejt press-spil. Det er to af de ting vi der kendetegner Benzema's tilgang til fodbolden (foer denne season) og noget som vi har brug for. Det er ogsaa noget vi til tider ser fra Vini og ogsaa noget Cristinao hjalp til med i et egraenset omfang, men Mbappe kan paa ingen maade sammenlignes med dem, mest af alt er han vel bare en tro kopi af Messi naar hans hold ikke har bolden.
3. Naar man bliver verdens dyreste spiller, hvilket jeg vil mene han ville blive hvis han kom til Real, saa mener jeg ogsaa at man skal komme med en hvis ansvars foelelse og komme ind paa holdet som lder, og det er en ting han aldrig har udvist hverken for klub eller landshold, Mbappe er ikke en leder type, han er ikke en spiller som resten af holdet samles omkring og naar det gaar daarligt er det ikke ham der tager ansvar, og det mener jeg er et kaempe problem. Cristiano var om nogen en leder der tog ansvar, og det han Benzema ogsaa vaeret de seneste par season (paa naer denne season), og jeg har meget svaert ved at se at han nogensinde udvikler sig til den type spiller.

Saa har vi raad til at misse ham? Ja, det har vi, for sagen er den at der findes en anden spiller som jeg tikker alle boksene ovenfor og som helt fundamentalt er en bedre maalscorer end Mbappe, og det er Haaland. Haaland ville passe langt bedre ind i den trup sammensaetning vi pt har, han er en ledertype, han er en fighter ogsaa naar modstanderen har bolden og saa an han en spiller der konstant soeger feltet. Et angreb med Vini, Haaland og Fede ville vi imo komme betydeligt laengere med end Vini, Mabppe, Fede.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

3 år 4 måneder siden #12801 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
​Tragikomisk med PSG. Ikke én spiller i den trup spiller for trøjen. Hvis mbappe tager sig selv seriøst burde han jo forlade prompte.

3 år 4 måneder siden #12802 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

DeLaRed post=159655 skrev: Jeg tror stadig der er en god chance for at Mbappe kommer til Real, men ikke denne sommer, han bliver i PSG endnu en season...men jeg haaber ikke han kommer til Real, og det bunder udelukkende i at jeg ikke tror han er det rigtige koeb. Udenfor banen er han et problembarn og det tror jeg ikke aendre sig hvis han kommer til Madrid, men vaerst er det faktisk paa banen.

1. Han vil ikke komme til at spiller paa venstre men derimod helt paa toppen, for at der ogsaa er plads til Vini, det vil vaere i en fri rolle, og det er det foerste problem for saa staar vi igen med en spiller der helst vil drive ud af feltet, og dermed har vi ingen inde i boksen, forskellen paa ham og Benzema er dog at Benz (foer denne season) er drevet ud af feltet baade for at hjaelpe i opspillet men har ogsaa vaeret utrolig god til at traekke forsvarspillere og dermed skabt plads til spillerne omkring sig (nogen Ronaldo levde hoejt paa), men det er ikke noget man ser Mbappe goere saerlig tit, han er ofte ret stationaer med mindre bolden naermer sig hans foedder. Sa kigger man helt objektivt paa hvad vi har brug for lige nu i angrebet saa er det flere spillere i boksen, og det er ikke en rolle Mbappe udfylder optimalt.
2. Naar modstanderen har bolden saa spiller man med Mbappe paa holdet med en en mand i undertal, han staar kun og venter paa at hans holdkammerater giver ham bolden igen, han loeber ikke engang en neste meter for at lukke et hul et sted paa midtbanen, han staar bare og venter, og det hoerer ogsaa til sjaelden hedderne at han gaar med i et hoejt press-spil. Det er to af de ting vi der kendetegner Benzema's tilgang til fodbolden (foer denne season) og noget som vi har brug for. Det er ogsaa noget vi til tider ser fra Vini og ogsaa noget Cristinao hjalp til med i et egraenset omfang, men Mbappe kan paa ingen maade sammenlignes med dem, mest af alt er han vel bare en tro kopi af Messi naar hans hold ikke har bolden.
3. Naar man bliver verdens dyreste spiller, hvilket jeg vil mene han ville blive hvis han kom til Real, saa mener jeg ogsaa at man skal komme med en hvis ansvars foelelse og komme ind paa holdet som lder, og det er en ting han aldrig har udvist hverken for klub eller landshold, Mbappe er ikke en leder type, han er ikke en spiller som resten af holdet samles omkring og naar det gaar daarligt er det ikke ham der tager ansvar, og det mener jeg er et kaempe problem. Cristiano var om nogen en leder der tog ansvar, og det han Benzema ogsaa vaeret de seneste par season (paa naer denne season), og jeg har meget svaert ved at se at han nogensinde udvikler sig til den type spiller.

Saa har vi raad til at misse ham? Ja, det har vi, for sagen er den at der findes en anden spiller som jeg tikker alle boksene ovenfor og som helt fundamentalt er en bedre maalscorer end Mbappe, og det er Haaland. Haaland ville passe langt bedre ind i den trup sammensaetning vi pt har, han er en ledertype, han er en fighter ogsaa naar modstanderen har bolden og saa an han en spiller der konstant soeger feltet. Et angreb med Vini, Haaland og Fede ville vi imo komme betydeligt laengere med end Vini, Mabppe, Fede.

​Vil også helst have Haaland end Mbappe, men vi kan bare heller ikke vente til 2027 med at hente ham gratis, og skulle der være en frikøbsklausul næste sommer på 200M, virker det også usandsynligt at klubben ligger den slags penge, taget de senere års strategi in mente. Mbappe har kontraktudløb næste sommer - hvis han da ikke forlænger med et år yderligere - så han virker stadig som den mest sandsynelig af de to. 
Kan heller ikke lige spotte en anden spiller i deres kaliber, som også er tilgængelig. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #12803 af 9eren
I dialogen med Barcagate skulle Clos Gomez også have en tæt forbindelse med Negreira.. det går debatten hvert fald på.

3 år 4 måneder siden #12804 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX
​Manchester United slår dem som Real Madrid ikke kan slå ;)

Leveret af Kunena Forum