Om Vores Rivaler IX
Jeg troede Spotify var noget med musik.Fondo_Sur post=159240 skrev: Tror nu ikke, at UEFA har været købt. Som Mourinho var inde på i sit famøse pressemøde, så sympatiserede alle, inklusiv dommerne, med barca dengang. Deres propaganda vild, og man nyder nu at se deres omdømme dykke med så mange dårlige sager hængende over dem. Laporta har igen sørget for at få en velgørenhedsorganisation på spillertrøjen for at rette op på det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mente den de har bag på trøjen, vidst nok. Men Spotify hører også med i det! Det er et langt federe signalværdi ved at have en streamingmusik-tjeneste som hovedsponsor og stadionnavn end en bank eller Qatar på trøjen, som de havde for nogle år siden. Vammel klub.Ramos4 post=159241 skrev:
Jeg troede Spotify var noget med musik.Fondo_Sur post=159240 skrev: Tror nu ikke, at UEFA har været købt. Som Mourinho var inde på i sit famøse pressemøde, så sympatiserede alle, inklusiv dommerne, med barca dengang. Deres propaganda vild, og man nyder nu at se deres omdømme dykke med så mange dårlige sager hængende over dem. Laporta har igen sørget for at få en velgørenhedsorganisation på spillertrøjen for at rette op på det.
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Bellingham Camavinga Tchouameni
- GuldsmedeN
- Ekspert bruger
-
Barcelona har ikke måtte købe spillere i vintertransferen og nu har Tebas udtalt at de næsten stensikkert heller ikke får lov at købe spillere til sommer.
Det har vist noget at gøre med, at en La Liga-klubs lønninger kun må udgøre en bestemt procentdel af en klubs indtægter. Der går rygter om at Barca selv med nuværende trup skal nedjustere lønninger med 1.5 milliarder for at overholde reglerne. Alt dette undrer mig af flere årsager:
Betaler Barcelona SÅ meget mere i løn end andre spanske topklubber? Vi har fx i mine øjne en langt mere stjernespækket trup og ville da umiddelbart tro vores lønningsudgift er væsentligt højere?
Tjener Barcelona SÅ meget mindre end os? De sidste 10-20 år har Barca været både sportsligt og kommercielt en gi-gantisk, hvis ikke den største, faktor i fodbold og har (gætværk) måske solgt flest billetter, merch og spillet flest CHL-kampe måske kun overgået af os af alle klubber i verden, vundet utallige internationale såvel som nationale trofæer? (Nok tæt med os, men pointen faststår). Barca har gennem de sidste årtier lavet sponsoraftaler, der gjorde andre klubber misundelige. Hvad fanden foregår der?
Hvis Barca sælger ud af fx 3 spillere der sammenlagt får årlige lønninger for 50 millioner, hvorfor må de så ikke købe 2 nye spillere til sammenlagt lønninger på 50 millioner? (Givet de overholder reglerne i første omgang)?
Jeg forstår det ikke og har ærligt talt heller ikke fulgt meget med i den kæmpe kæmpe krise klubben har været i de sidste 3 års tid. Men hvordan kan det her scenarie overhovedet lade sig gøre? Det virker så absurd at næsten ingen forklaring vil få mig til nikkende at sige "Ah, makes sense".
Tak på forhånd :D
Vi har selvfølgelig også prøvet det samme, vi har jo Hazard siddende derude. Og spillere der engang gav noget sportsligt, men som ikke gav de sidste sæsoner.. Bale, Marcelo og Isco. De var også virkelig dyre. Men alligevel ikke på samme niveau. F.eks. får De Jong 20% mere i løn end Hazard. Han bidrager selvfølgelig også, men når man tænker på transferen da det skete føles det da ret dårligt forhandlet.. og er selvfølgelig også grunden til, at de var åbne for at sælge ham, selvom han gør det helt fint i klubben.
Så jeg tænker, at det kan være sådan noget, over mange år, har sat klubben i større og større gæld.
Det også værd at bemærke at lønninger (og transfers) generelt i topfodbold er eksploderet de sidste 10-15 år. Mere end fordoblet... så det kan godt blive den der berømte boble der lige pludselig sprænger.. medmindre man så har en rigmand til at lukke hullerne!
Der er sikkert også en masse andre ting, Perez er jo kendt for at tjene godt med penge ved at investere i ting der ikke direkte handler om fodbolden. Det ved jeg ikke, hvor godt de gør i Barcelona. Og mange andre ting vi sikkert ikke ved noget om.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
En anden ting, eller i forlængelse af hvad du skriver ejer RM oftest en stor del af spillernes image rettigheder, jeg har ikke læst om Barca har samme "regler".
Jeg fandt et citat fra 2020 at Messi fik ca. $72m i løn, og de betaler ham yderligere $12m for at få lov til at bruge hans image rettigheder.
Hvor RM ofte ejer +50% af disse rettigheder.
Barca tjener naturligvis penge på at kunne sælge reklamer han er med i, men RM tjener penge på alle de aftaler spillerne indgår.
Derfor kan det se ud som om vi betaler meget mere end Barca. Hvilket vi også gør med et de totale flops vi har haft, Lars1991 lister dem fint op.
Mens spillere som Vini, Fede, med mange flere i grunden spiller gratis for os.
Om jeg altså har forstået det korrekt, så rigtig godt spørgsmål :)
- 9eren
- Gæst
-
Og samtidig når ligaen er så ringe som den er så kan Barcelona spille som et segunda hold og vinde alligevel. Valencia kan ikke engang scorer om bolden så ligger 1 meter fra målstregen
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst