Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Du laver en god omgang frugtsalat Fondo Sur. Jeg vil godt gå med til at Balde og Gavi bliver nævnt, men Pedri og Araujo er vel det samme som Real Madrid har gjort med Vini, Rodrygo og måske Endrick og Arda.
Men jeg forstår det sådan at Barcelona får ros får at skabe stjerner ud af deres egne talenter. Bevares så er de altså ikke bedre end Real Madrid til dette.
Hvis folk ikke kan se Real Madrid har en spillestil eller har forskellige elementer i deres spil som har gået igen og igen, i gennem de sidste 40-50 år, så bare nøjes med at være fans og lad være med at diskuter fodbold.
Edit: Barcelona har lukket lige så mange mål ind på 6 kampe, som de gjorde i 25 i kampe sidste år. Er deres forsvar så dårligere, næææhhh. Modstanderen var bare dårlige til at udnytte de utallige chancer mod Barcelona sidste sæson. Getafe eksempelvis kunne ha vundet mega stort på Camp Nou sidste sæson. Mallorca havde også muligheden i aller sidste minut i går. Barcelona forsvarer mega ringe og det skal udnyttes!
Realex post=167961 skrev: Nu har jeg lige set de sidste 10 min af kampen. Bliver Mallorca ikke snydt for en kæmpe friløber til allersidst, da dommeren dømmer et frispark til Yamal, på en “halv-hård” tackling, hvor Mallorca-spilleren dog tager bolden?
Syntes nu godt den kan dømmes. Men den er helt klart i den tynde ende. Havde det været omvendt var den med garanti ikke blevet dømt.
- 9eren
- Gæst
-
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
De er virkelig åbne i forsvaret.
Sene sejre - Som vi vel og mærke også har haft.
Men ja, efter syv kampe i ligaen, ser de ikke stærkere ud, end at Real bør kunne give dem konkurrence til slut. Det er det mindste vi kan forvente - Såfremt deres forsvarsspil ikke laver en kovending.
Real skal have styr på angrebsspillet, og det er muligt at Joselu skal ind og være fast starter, for at det sker. Kunne være fedt at få tanket noget selvtillid i aften.
Du har ret i, at jeg ikke skulle have taget Pedri med som eksempel, da han blev hentet sent.
Men du kan ikke se bort fra Balde, Gavi, Yamal og Fermin. Jeg tror egenligt at flere fra Castilla har nogenlunde samme niveau, men det er imponerende at se dem træde direkte ind på 1. holdet i stedet for at have flere mellemstationer for at måske at kunne slå til i deres start 20’erne. Men der forskelle på spillerstilen som nævnt i det forrige indlæg, og det spiller ind. Real Madrid har da en nogenlunde samme spillestil med teknisk fodbold igennem de sidste to årtier, men den varierer ret meget, og mon ikke også, at den har varieret ret meget i ungdomsholdene. Det kan ikke rigtig diskuteres.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Han er virkelig en fed spiller, minder mig lidt om Drogba qua sin styrke, fart og power. Jeg er dog i tvivl om han ville passe ind hos os - og da prisen nok er rigtig høj så er det et kæmpe sats. Men jeg kan virkelig godt lide tanken om han i Real. En ægte 9er også.Hamid8210 post=167967 skrev: Osihmen er noget utilfreds i Napoli. Damn han kunne være Nice at se i Madrid
Jeg savner Pepe :(
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Hvad med ATM? Er det ikke lige før de kunne blive en større udfordrer end Barca, til ligaen? Atm har et fast fundament, rimlig sammentømret mandskab med nogle spillere der supplerer hinanden godt og passer godt til taktikken. Defensivt er de ikke hvad de har været men det ser stadig fornuftigt ud.NadaMás post=167966 skrev: Barca har været i problemer mod Getafe (dog undskyldt grundet Getafes vanvidsspil), Villarreal, delvist Osasuna, Vigo og nu Mallorca.
Men ja, efter syv kampe i ligaen, ser de ikke stærkere ud, end at Real bør kunne give dem konkurrence til slut. Det er det mindste vi kan forvente - Såfremt deres forsvarsspil ikke laver en kovending.
Real skal have styr på angrebsspillet, og det er muligt at Joselu skal ind og være fast starter, for at det sker. Kunne være fedt at få tanket noget selvtillid i aften.
Jeg savner Pepe :(
Det er muligt.Madridista02 post=167970 skrev:
Hvad med ATM? Er det ikke lige før de kunne blive en større udfordrer end Barca, til ligaen? Atm har et fast fundament, rimlig sammentømret mandskab med nogle spillere der supplerer hinanden godt og passer godt til taktikken. Defensivt er de ikke hvad de har været men det ser stadig fornuftigt ud.NadaMás post=167966 skrev: Barca har været i problemer mod Getafe (dog undskyldt grundet Getafes vanvidsspil), Villarreal, delvist Osasuna, Vigo og nu Mallorca.
Har ikke set dem spille i denne sæson, andet end i søndags.
De så skarpe ud i omstillingerne, men omvendt, syntes jeg også meget af det lukrerede på vores horrible forsvarslinje, hele vejen over.
Real, kunne trods at være svagt spillende, sagtens dominerer kampen (hvilket ATM intet har imod), og havde Alaba, Rüdiger og Rodrygo ikke spillet af hø, kunne den kamp sagtens have endt helt anderledes. Dertil bør CA holde sin eksperimenterende nysgerrighed til lettere modstandere.
ATMs resultater har været svingende, så jeg vil vente med at anse dem som en titeludfordrer.
- 9eren
- Gæst
-
de blev kaldt stjerner. Balde er en rigtig god spiller sammen med Gavi, men på den store scene i CL eller europæisk fodbold har ingen af de to gjort noget væsen af sig. Det er ikke nok at præstere i den spanske liga som jo oveni er meget korrupt anlagt og har været det i mange år. Den er som Hamilton sagde efter nederlaget til Verstappen, manipulated!!Fondo_Sur post=167968 skrev: @9eren
Du har ret i, at jeg ikke skulle have taget Pedri med som eksempel, da han blev hentet sent.
Men du kan ikke se bort fra Balde, Gavi, Yamal og Fermin. Jeg tror egenligt at flere fra Castilla har nogenlunde samme niveau, men det er imponerende at se dem træde direkte ind på 1. holdet i stedet for at have flere mellemstationer for at måske at kunne slå til i deres start 20’erne. Men der forskelle på spillerstilen som nævnt i det forrige indlæg, og det spiller ind. Real Madrid har da en nogenlunde samme spillestil med teknisk fodbold igennem de sidste to årtier, men den varierer ret meget, og mon ikke også, at den har varieret ret meget i ungdomsholdene. Det kan ikke rigtig diskuteres.
de to sidste er jo først lige startet op. Yamal har ikke bevist noget endnu andet i nogle få kampe, hvor Barcelona har haft større issues med forsvaret!