Om Vores Rivaler IX
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg baserer det egentlig mest på de interviews, der har været med ham, hvor han fortæller at han hader diskoteker og det offentlige liv og lægger vægt på, at han elsker at træne og lære af sine mere erfarne holdkammerater. Sammenholdt med en meget stabil familie, som beskytter ham og passer på ham. Akkurat som Palmeiras i øvrigt gør det.nono post=168440 skrev:
Kære Siempre Madrid. Hvor i te-bladene ser du Endricks 'Bellinghamske' psyke? Er vi ikke enige om, at vi taler om en spiller der var så berørt af sin måltørke at han sad og græd på bænken og måtte modtage ekstra beskyttelse og pause af sin træner? Jeg er helt uforstående overfor sammenligning med Bellingham, der optræder med en erfaring og kølighed som havde han levet Luka Modrics karriere to gange.Siempre Madrid post=168410 skrev:
Jeg er enig et stykke hen ad vejen. Jeg sidder heller ikke med den absolutte fornemmelse af, at vi har fundet den nye Nazario. Men jeg kan måske godt være lidt uenig med dig i forhold til det med fysikken og psyken. Jeg synes nemlig, at han ligner et decideret muskelbundt, som er lynende hurtig og så synes jeg, at han har en Bellingham´sk modenhed i sin tilgang fodbolden. Det tror jeg kan være med til at bringe ham langt, men tiden skal vise om det kan bringe ham langt nok.nono post=168405 skrev:
Siempre Madrid post=168401 skrev: Álvarez begynder desværre at få rigtig meget spilletid i City og jeg tror også, at han bliver svær at hente, hvilket er ærgerligt.
Jeg synes, at det begynder at ligne, at vi skal krydse rigtig meget fingre for Endrick!
Naturligvis skal der krydses fingre for Endrick, men realistisk set ligner han en meget ung spiller med manglende slutprodukt, fysisk og utilstrækkelig psyke. Jeg håber inderligt at Endrick overrasker og tager Europa med storm, men jeg stiller mig godt nok tvivlsom overfor en så ung og uprøvet spiller der end ikke formår at reelt at imponere i den brasilianske liga. Det lugter mere af Reinier end det lugter af Kaka, Ronaldinho, Romario, Ronaldo, Rivaldo.
Min fysiske anke tjener nok lidt nærmere forklaring. Hvor du ser stærk, ser jeg en ung spiller som er en anelse for tung og mangler den fart man ellers forbinder med en væver brasiliansk angriber. Her laver jeg slutningen, at hvis du allerede som 17 årig, trods dit virke som fodboldspiller, døjer med at holde ideel-vægten så kan jeg godt frygte for hans stofskifte (og vægt) i fremtiden. Ikke mindst når han først får smag for pintxos og den madrilenske sortfodsskinke.
I forhold til fart, så skal han være målt til en topfart på mere end 36 km./t. Det er trods alt hurtigere end Vinícius, så helt skidt ser det da ikke ud.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
worried at all.
Endrick, mangler ikke noget ift hans gennembrudsfart, teknik, generel hurtighed, arbejds intensitet eller på noget mentalt. Det er jo skræmmende at folk vurdere end spiller ud fra kampe de ikke har set og uden kendskab til en spiller. Endrick stopper jo ikke med at score mål, fordi han ikke rammer målet i nogle kampe. Han bliver brugt rigtig flittigt af træneren, men hans medspillere tager rigtig mange forkerte beslutninger for ham, hvor Endrick med en pasning kunne score mål i stedet. Det er kun et spørgsmål om små fin justeringer i den brasilienske trup der kan gøre at Endrick får mere indflydelse.
- 9eren
- Gæst
-
Gode aktioner og 2 aktioner som godt kunne ha været en anden løsning. Fra kampen i går mod Boca.
TAK!9eren post=168444 skrev: Som Guti rigtig nok siger, så har Joselu jo en bedre chance for at score flere mål i Real Madrid fordi han er en goleador og fordi Real Madrid generelt får langt flere chancer end Espanyol. Det er vel ikke forskel på Endrick og Joselu på det punkt overhovedet. Hvad folk så ikke debattere udfra er jo at Palmeiras faktisk ikke har en særlig god sæson, så Endricks manglende scoringer handler ikke om ham selv alene. Når Endrick kommer til Madrid er der flere brasilienere til at tage i mod ham og som har stået i samme situation og kan guide ham i den rigtige retning. Im not
worried at all.
Endrick, mangler ikke noget ift hans gennembrudsfart, teknik, generel hurtighed, arbejds intensitet eller på noget mentalt. Det er jo skræmmende at folk vurdere end spiller ud fra kampe de ikke har set og uden kendskab til en spiller. Endrick stopper jo ikke med at score mål, fordi han ikke rammer målet. Han bliver brugt rigtig flittigt af træneren, men hans medspillere tager rigtig mange forkerte beslutninger for ham, hvor Endrick med en pasning kunne score mål i stedet. Det er kun et spørgsmål om små fin justeringer i den brasilienske trup der kan gøre at Endrick får mere indflydelse.
Fatter ikke at folk sætter spørgsmålstegn ved ham, før hans ankomst. Mindes bestemt ikke at der var et lige så stort fokus på hverken Vini, Rodrygo eller Reinier.
Det er en 17-årig gut, der spiller rimelig regelmæssigt i Brasilien, og med et fint output. Nej, det er hverken Ronaldo eller Romario-tal fra deres unge dage i Brasilien, men det er sgu også noget af en standard at vurdere udfra.
Hvis han kommer til Madrid, og har det svært de første tre år, for derefter at få sit gennembrud - Historie ala Vini - Skal vi prise os lykkelige.
Han ankommer som 18-årig, og spiller på banens (måske) sværeste position. Jeg er indstillet på at være tålmodighed, og jeg vil ikke kloge mig på hans udvikling fra den anden side af Atlanten. En udvikling, som han stadig har mange år foran sig til at følge.
- 9eren
- Gæst
-
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
9eren post=168444 skrev: Som Guti rigtig nok siger, så har Joselu jo en bedre chance for at score flere mål i Real Madrid fordi han er en goleador og fordi Real Madrid generelt får langt flere chancer end Espanyol. Det er vel ikke forskel på Endrick og Joselu på det punkt overhovedet. Hvad folk så ikke debattere udfra er jo at Palmeiras faktisk ikke har en særlig god sæson, så Endricks manglende scoringer handler ikke om ham selv alene. Når Endrick kommer til Madrid er der flere brasilienere til at tage i mod ham og som har stået i samme situation og kan guide ham i den rigtige retning. Im not
worried at all.
Endrick, mangler ikke noget ift hans gennembrudsfart, teknik, generel hurtighed, arbejds intensitet eller på noget mentalt. Det er jo skræmmende at folk vurdere end spiller ud fra kampe de ikke har set og uden kendskab til en spiller. Endrick stopper jo ikke med at score mål, fordi han ikke rammer målet i nogle kampe. Han bliver brugt rigtig flittigt af træneren, men hans medspillere tager rigtig mange forkerte beslutninger for ham, hvor Endrick med en pasning kunne score mål i stedet. Det er kun et spørgsmål om små fin justeringer i den brasilienske trup der kan gøre at Endrick får mere indflydelse.
Tak for et super godt skriv!
9eren post=168444 skrev: Som Guti rigtig nok siger, så har Joselu jo en bedre chance for at score flere mål i Real Madrid fordi han er en goleador og fordi Real Madrid generelt får langt flere chancer end Espanyol. Det er vel ikke forskel på Endrick og Joselu på det punkt overhovedet. Hvad folk så ikke debattere udfra er jo at Palmeiras faktisk ikke har en særlig god sæson, så Endricks manglende scoringer handler ikke om ham selv alene. Når Endrick kommer til Madrid er der flere brasilienere til at tage i mod ham og som har stået i samme situation og kan guide ham i den rigtige retning. Im not
worried at all.
Du rammer hoved lige på sømmet. Tak for det. Hvis Endrick kan holde sig fra sprut og damer, så bliver han fuldstændig vanvittig.
NadaMás post=168447 skrev:
TAK!9eren post=168444 skrev: Som Guti rigtig nok siger, så har Joselu jo en bedre chance for at score flere mål i Real Madrid fordi han er en goleador og fordi Real Madrid generelt får langt flere chancer end Espanyol. Det er vel ikke forskel på Endrick og Joselu på det punkt overhovedet. Hvad folk så ikke debattere udfra er jo at Palmeiras faktisk ikke har en særlig god sæson, så Endricks manglende scoringer handler ikke om ham selv alene. Når Endrick kommer til Madrid er der flere brasilienere til at tage i mod ham og som har stået i samme situation og kan guide ham i den rigtige retning. Im not
worried at all.
Endrick, mangler ikke noget ift hans gennembrudsfart, teknik, generel hurtighed, arbejds intensitet eller på noget mentalt. Det er jo skræmmende at folk vurdere end spiller ud fra kampe de ikke har set og uden kendskab til en spiller. Endrick stopper jo ikke med at score mål, fordi han ikke rammer målet. Han bliver brugt rigtig flittigt af træneren, men hans medspillere tager rigtig mange forkerte beslutninger for ham, hvor Endrick med en pasning kunne score mål i stedet. Det er kun et spørgsmål om små fin justeringer i den brasilienske trup der kan gøre at Endrick får mere indflydelse.
Fatter ikke at folk sætter spørgsmålstegn ved ham, før hans ankomst. Mindes bestemt ikke at der var et lige så stort fokus på hverken Vini, Rodrygo eller Reinier.
Det er en 17-årig gut, der spiller rimelig regelmæssigt i Brasilien, og med et fint output. Nej, det er hverken Ronaldo eller Romario-tal fra deres unge dage i Brasilien, men det er sgu også noget af en standard at vurdere udfra.
Hvis han kommer til Madrid, og har det svært de første tre år, for derefter at få sit gennembrud - Historie ala Vini - Skal vi prise os lykkelige.
Han ankommer som 18-årig, og spiller på banens (måske) sværeste position. Jeg er indstillet på at være tålmodighed, og jeg vil ikke kloge mig på hans udvikling fra den anden side af Atlanten. En udvikling, som han stadig har mange år foran sig til at følge.
Endrick påkalder sig yderligere opmærksomhed fordi han inden aftalen med Madrid netop leverede Ronaldo-tal på ungdomslandsholdet og satte ild til den berømte Copinha-turneringen hvor spillere som netop R9, Ronaldinho, Kaka mfl. blev scouted første gang. Her scorede han 5 mål på 215 minutter i en alder af 15 overfor spillere på op til 20 år. Det fik Real Madrid til at smide 65 mio. euro efter ham. 20 mio euro mere end Vinicius og Real Madrids 9 dyreste spiller i historien (se tabel nedenfor). PSV og Frank Arnesen betalte iøvrigt 5 mio. euro for R9 (svarede til ca. 15 mio euro idag, hvis man tager højde for inflationen). Så undskyld hvis jeg ikke jubler over hans ultra ordinære udvikling siden da. Jeg håber inderligt at jeg tager fejl, men til disse summer og tidl. præstationer forbeholder jeg mig min gode ret til at tage hans udvikling, eller mangel på samme, under mikroskop.
- Eden Hazard - €115.
- Jude Bellingham - €103m.
- Gareth Bale - €101m. ...
- Cristiano Ronaldo - €94m. ...
- Aurelien Tchouameni - €80m. ...
- Zinedine Zidane - €77.5m. ...
- James Rodriguez - €75m. ...
- Kaka - €67m.
- Endrick - €65m.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Troede vi var færdige med denne debat, men here we go again:Estadio Santiago Bernabéu post=168463 skrev: Ja som jeg skrev tidligere er det bekymrende at hans udvikling stoppede lige efter han valgte Real Madrid frem for City, Barcelona, Bayern osv. Men man skal også huske at det ikke er spillerens skyld at Real Madrid slyngede så mange penge over disken.
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Rodrygo har i den grad været pengene værd, da man kan sælge ham for 2 eller 3 gange mere end man købte ham. Så, hvilken uafgjort?
Og Vini er i øvrigt stadig det værd, hvis man lægger alle transfersummerne sammen for brasilianerne.
Endrick står tværtimod på skuldrene af andres succes i Real Madrid. Endrick spiller meget bedre i Palmeiras end Vini gjorde for Flamengo. Man betaler for det rå talent, som der er potentiale i. Det uforklarlige, magiske talent, der skal adskille Real Madrid fra alle andre klubber. Endrick er så godt som smuttet for Palmeiras, så det er klart at de ikke vil bruge tid på ham.
En simpel søgning på google indikerer, at prisen var 35 millioner Euro kontant PLUS bonusser på 25 i alt, alt efter antal kampe og mål etc.
Andre steder står der, at hele prisen er op til 70 euro, men at det inkluderer alt, både bonusser og tilmed SKATTEN.
Under alle omstændigheder: Hvis det er sandt det der med bonus, så er det kun en fordel for Real Madrid at Endrick ikke præsterer før han kommer hertil, og dermed holde udgifter nede.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂