Om Vores Rivaler IX
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"PSV og Frank Arnesen betalte iøvrigt 5 mio. euro for R9 (svarede til ca. 15 mio euro idag, hvis man tager højde for inflationen)"
Jeg ved ikke lige om dit inflationstal er et realistisk sammenligningsgrundlag, men verdens dyreste spillerhandel i 1992 blev foretaget af Gianluca Vialli til Juventus og Gianluigi Lentini til AC Milan i 1992. Begge for omtrent 16 mio. euro. - Så, PSV's køb af Ronaldo til 5 mio. euro indikerer en ratio på ca. 3:1.
Hvis vi antager at Endrick koster 65 mio euro, og i betragtningen af at Neymars handel kostede 220 mio. euro, så giver det også en ratio på ca. 3:1
Med andre ord: Verdens "bedste" fodboldspillere og "største talent" i 1992 og 2022 havde (nogenlunde) samme ratio på ca. 3:1.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Jeg synes han er utrolig giftig foran mål. Han formår samtidig også at falde ned i banen og deltage i det opbyggende spil.
Han fyldte 26år i august måned.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=168464 skrev:
Troede vi var færdige med denne debat, men here we go again:Estadio Santiago Bernabéu post=168463 skrev: Ja som jeg skrev tidligere er det bekymrende at hans udvikling stoppede lige efter han valgte Real Madrid frem for City, Barcelona, Bayern osv. Men man skal også huske at det ikke er spillerens skyld at Real Madrid slyngede så mange penge over disken.
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Rodrygo har i den grad været pengene værd, da man kan sælge ham for 2 eller 3 gange mere end man købte ham. Så, hvilken uafgjort?
Og Vini er i øvrigt stadig det værd, hvis man lægger alle transfersummerne sammen for brasilianerne.
Endrick står tværtimod på skuldrene af andres succes i Real Madrid. Endrick spiller meget bedre i Palmeiras end Vini gjorde for Flamengo. Man betaler for det rå talent, som der er potentiale i. Det uforklarlige, magiske talent, der skal adskille Real Madrid fra alle andre klubber. Endrick er så godt som smuttet for Palmeiras, så det er klart at de ikke vil bruge tid på ham.
Jeg har hverken deltaget i eller ej hørt om den debat før. Så det ærgrer mig lidt at du allerede har erklæret den for lukket inden den er begyndt.
Kan vi ikke godt blive enige om at Rodrygos potentielle transferværdi ikke er en faktor for om han har været pengene værd endnu eller ej? Det er jo ikke en fast ejendom hvor man kan optage lån i huset f.eks. Når vi sælger Rodrygo med overskud så kan vi diskutere om det har været udviklingsperioden værd.
Hvis vi ikke sælger ham, fordi han går gratis, så er det jo heller ikke så relevant hvor meget han potentielt set kan være værd.
Og hvis vi beholder ham (så det foreløbig ser ud til) så har han jo ingen salgsværdi. Så skal man vurdere om man kunne have fået et bedre udbytte ved at bruge pengene anderledes.
Og det har været sparsomt og sporadisk med succes fra vores unge brasilianer. Dermed konklusionen at det har været nogenlunde uafgjort på den front. Endnu.
Venligst undlad at svare tilbage med et eller andet arrogant som “Emnet er allerede lukket.” tak :)
Selvom sportwashing-aspektet gav Neymar-handlen en nøk opad, så var det markedsprisen, der også påvirkede andre spillerhandler. Selv i dag er Mbappe/Haaland vurderet 180 mio. euro.
nono post=168468Meget behændigt at du kan tage Neymars enestående og absurde transferbeløb med i din "logiske slutning" :-D.
Skruer man tilbage i 2000'er var markedsprisen 75 mio. euro for Zidane. Og for Robinho, som dengang blev regnet for det største talent og sammenlignet med Pele ligesom Endrick i dag, kostede 25 mio. euro, da Real Madrid købte ham. Endnu engang var ratio 3:1 mellem bedste spiller og største talent.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vejer vi det som ellers er skrevet op mod hvad mine fordomme mod Perez er (forretningsmand) så giver det total mening at smide masser af penge mod de største talenter i Brasilien.
Med i ligningen er at Brazzer bare skal bo 2 år i Spanien for at få EU medborgerskab, gør at man bedre har råd til at lave fejl som Reinar.
Min pointe er vel at det er god økonomi i at hente de bedste, og om 1 af dem hvert 5 år bliver en Vini så er det stadig god økonomi.
Dette både for RM, Spillerne, Klubberne og os fans.
Så giv spillerne tid til at faile, javist er det frustrerende, men tænk på alle de spillere der ikke viste deres sande potentiale før de var +23.
Listen er MEGET lang :)
Nu når en vis person har været rigtig positiv på det seneste vil jeg hædre ham med et sitat.
Stol på klubben! Eller stol på økonomien, vi kommer ikke at tabe på denne strategi langsigtet.
- Platin bruger
-
Thomaskjensen post=168511 skrev: Min pointe er vel at det er god økonomi i at hente de bedste, og om 1 af dem hvert 5 år bliver en Vini så er det stadig god økonomi.
Dette både for RM, Spillerne, Klubberne og os fans.
Så giv spillerne tid til at faile, javist er det frustrerende, men tænk på alle de spillere der ikke viste deres sande potentiale før de var +23.
Listen er MEGET lang :)
Jeg har valgt at cutte i dit indlæg så jeg kun citerer den pointe, jeg er uenig i haha :)
Jeg tror ikke det er god økonomi HVIS man kun får 1 ud af 5 dyre indkøb fra Brasilien til at blive en succes.
Lad os sige at de alle sammen koster cirka 60 millioner euro.
5x60 = 300 millioner euro eller 2 milliarder og 200 millioner kroner rundet ned. Her er ikke medregnet løn og agenthonorar osv.
For de penge kan man ikke kun købe den bedste spiller i verden. Man har også råd til at afskrive på diverse lån eller købe mange reservespillere.
Der er mange flere faktorer, der spiller ind.
Som pros er blandt andet at man kan sælge de unge brasilianske flops til spot pris og få lidt af pengene igen. Lad os sige vi sælger Reinier for 7 millioner euro, jamen så hjælper det da lidt.
Som cons kan man så til gengæld sige at for et hold som Real Madrid er spilletid også en pris. Vi har ikke råd til at have fem år med dårlige spillere fordi så misser vi de store titler og dermed fans og indtægter.
Min konklusion er at vi skal have MINDST to af de fem brasilianere til at blive Vini/Marcelo succes. Ellers kan vi bruge pengene mere økonomisk.
Nogle gange sker der også det at vi får en virkelig talentfuld spiller igennem som der ikke er plads til. Martin Ødegaard f.eks. Så sælger vi ham og tjener en lille smule.
Har ikke læst om den vinkel på spørgsmålet før, så tak for dit indlæg! ;-)Estadio Santiago Bernabéu post=168470 skrev:
Fondo_Sur post=168464 skrev:
Troede vi var færdige med denne debat, men here we go again:Estadio Santiago Bernabéu post=168463 skrev: Ja som jeg skrev tidligere er det bekymrende at hans udvikling stoppede lige efter han valgte Real Madrid frem for City, Barcelona, Bayern osv. Men man skal også huske at det ikke er spillerens skyld at Real Madrid slyngede så mange penge over disken.
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Rodrygo har i den grad været pengene værd, da man kan sælge ham for 2 eller 3 gange mere end man købte ham. Så, hvilken uafgjort?
Og Vini er i øvrigt stadig det værd, hvis man lægger alle transfersummerne sammen for brasilianerne.
Endrick står tværtimod på skuldrene af andres succes i Real Madrid. Endrick spiller meget bedre i Palmeiras end Vini gjorde for Flamengo. Man betaler for det rå talent, som der er potentiale i. Det uforklarlige, magiske talent, der skal adskille Real Madrid fra alle andre klubber. Endrick er så godt som smuttet for Palmeiras, så det er klart at de ikke vil bruge tid på ham.
Jeg har hverken deltaget i eller ej hørt om den debat før. Så det ærgrer mig lidt at du allerede har erklæret den for lukket inden den er begyndt.
Kan vi ikke godt blive enige om at Rodrygos potentielle transferværdi ikke er en faktor for om han har været pengene værd endnu eller ej? Det er jo ikke en fast ejendom hvor man kan optage lån i huset f.eks. Når vi sælger Rodrygo med overskud så kan vi diskutere om det har været udviklingsperioden værd.
Hvis vi ikke sælger ham, fordi han går gratis, så er det jo heller ikke så relevant hvor meget han potentielt set kan være værd.
Og hvis vi beholder ham (så det foreløbig ser ud til) så har han jo ingen salgsværdi. Så skal man vurdere om man kunne have fået et bedre udbytte ved at bruge pengene anderledes.
Og det har været sparsomt og sporadisk med succes fra vores unge brasilianer. Dermed konklusionen at det har været nogenlunde uafgjort på den front. Endnu.
Venligst undlad at svare tilbage med et eller andet arrogant som “Emnet er allerede lukket.” tak :)
Synes dog at Rodrygo har leveret lige fra start, så der har ikke rigtig været en udviklingsperiode med ham. Han har bare ikke taget steppet helt til top som Vinicius. Med dette marked leverer han efter sin pris (€45 mio). Han har derudover en kontrakt til sommeren 2028, så set i det lys transfersummen ikke alverdens for en klub som Real Madrid.
Kunne man have investeret anderledes? Ja, men jeg skal ikke gøre mig klog på, hvem man skulle have købt. Har dog en i tankerne. Sané havde nok været bedre at købe. Jeg kan i hvert fald konstatere, at Rodrygos tekniske niveau er af højeste niveau, og at han har været afgørende i mange kampe. Videresalgsværdien er da i øvrigt også i den grad relevant, hvis man vil vurdere om nogen har været pengene værd. Real Madrid tager risikoen ved at betale store summer for unge, uprøvede spillere. I Rodrygos tilfælde har det været risikoen værd, da han har bevist, at han hører hjemme i topfodbold og kan sælges til det dobbelte, hvis Real Madrid vil have andre spillere.
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=168516 skrev: Har ikke læst om den vinkel på spørgsmålet før, så tak for dit indlæg! ;-)
Synes dog at Rodrygo har leveret lige fra start, så der har ikke rigtig været en udviklingsperiode med ham. Han har bare ikke taget steppet helt til top som Vinicius. Med dette marked leverer han efter sin pris (€45 mio). Han har derudover en kontrakt til sommeren 2028, så set i det lys transfersummen ikke alverdens for en klub som Real Madrid.
Kunne man have investeret anderledes? Ja, men jeg skal ikke gøre mig klog på, hvem man skulle have købt. Jeg kan i hvert fald konstatere, at Rodrygos tekniske niveau er af højeste niveau, og at han har været afgørende i mange kampe. Videresalgsværdien er da i øvrigt også i den grad relevant, hvis man vil vurdere om nogen har været pengene værd. Real Madrid tager risikoen ved at betale store summer for unge, uprøvede spillere. I Rodrygos tilfælde har det været risikoen værd, da han har bevist, at han hører hjemme i topfodbold og kan sælges til det dobbelte, hvis Real Madrid have andre spillere.
Tak for din besked og dit seriøse svar :)
Jeg synes ikke videresalgsværdien er noget værd før spilleren bliver solgt. Først der kan man få pengene. Værdien af din bolig er vigtig fordi du kan optage lån i boligen. Det kan du ikke i Rodrygo. Værdien af din aktie er vigtig fordi du kan til enhver en tid trykke på knappen og aktien er solgt omgående. Det kan du ikke med Rodrygo.
Dvs så kan man kun bruge videresalgsværdien som et pejlemærke fra Transfermarkt. Altså hvor god vurderer de Rodrygo til at være. Og det synes jeg ikke er retvisende ligesom man heller ikke kan bruge FIFA spillets værdier.
Jeg er lydhør hvis du er uenig :)
Jeg vil give dig ret i at Rodrygo har leveret middelt fra start til i dag. Han er hverken blevet bedre eller dårligere. Som jeg ser det har han ikke været en større succes end hvad man ellers kunne få for de samme penge. Ikke endnu i hvert fald. Var han græker med færøsk pas tror jeg ikke han havde fået så lang snor som nu hvor han er brasilianer med spansk pas. Tror du?
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=168520 skrev: Jeg er enig i, at niveauet ikke er godt nok, men lidt uenig i, at det har været en dårlig handel.
Det virker ikke som om der er nogen grund til at vi har en diskussion. Jeg skrev jo ikke at handlen har været dårlig. Er det hvad du tror jeg skrev?
“Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort.”
“Og det har været sparsomt og sporadisk med succes fra vores unge brasilianer. Dermed konklusionen at det har været nogenlunde uafgjort på den front. Endnu.”