Om Vores Rivaler IX
Som jeg forstod dit indlæg handlede det om de brasilianske investeringer. Min pointe har bare været, at det samlet set har været en god investering. Og at Rodrygo har været et godt køb. Ja som jeg skrev tidligere er det bekymrende at hans [Endricks] udvikling stoppede lige efter han valgte Real Madrid frem for City, Barcelona, Bayern osv. Men man skal også huske at det ikke er spillerens skyld at Real Madrid slyngede så mange penge over disken.
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Fondo_Sur post=168523 skrev: Du skrev:
Som jeg forstod dit indlæg handlede det om de brasilianske investeringer. Min pointe har bare været, at det samlet set har været en god investering. Og at Rodrygo har været et godt køb. Ja som jeg skrev tidligere er det bekymrende at hans [Endricks] udvikling stoppede lige efter han valgte Real Madrid frem for City, Barcelona, Bayern osv. Men man skal også huske at det ikke er spillerens skyld at Real Madrid slyngede så mange penge over disken.
Vini blev en kæmpe succes. Reinier blev en kæmpe fejl. Rodrygo minder mest af alt om en uafgjort. Det hele ligger på Endricka skuldre.
Præcis. Dermed kan vi vel også blive enige om at han ikke har været en dårlig handel?
Vi er til gengæld uenige om han har været en fantastisk handel eller et godt køb. Jeg synes endnu ikke han har været mere end lige præcis pengene værd. Han falder ud af 2/3 af kampene. Til gengæld er han stjerne i de sidste 1/3.
Sagt på en anden måde. Hvis alle vores indkøb blev som Rodrygo, så ville vi stoppe med at være et tophold og i stedet ligge os i subtoppen. Dertil er han nemlig for svingende og gennemsnitlig overordnet set i sine fire år i klubben hvor han har spillet 10 fantastiske kampe og 30 over forventning kampe.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Om jeg nu prøver at summere så er jeg enig i at det ikke er nok at 1 af de 5 skal blive en ny Vini, og det Fondo mener (som jeg) er at selv om vi sælger Rodrigo for €25m så har vi "bare" investeret og tabt €20m, samt spilletid naturligvis.
Så 1 ny Vini, 2 Rodrigo og 2 Renier og vi har en god forretning.
Hvordan var det samtalen gik dengang inden Galatico tiden.
At 1 av 3 ikke ville blive en succes, og Peres spurgte hvorfor vi så ikke bare køber dem vi ved er bedst.
For tesen at man kan få 2 verdensstjerner for €300m er jo modbevist masser af gange, Hazard som den mest sikre signing i historien, blev lidt af et flop :)
Du kan vende min argumentation mod mig og sige at man altid kan sælge en superstjerne som flopper, men det lykkedes ikke med hverken Hazard, "James" eller Bale da de havde en for stor løn.
Vi er heller ikke længere der hvor vi bestemmer hvem vi skal købe, for ellers havde vi jo både haft Mbappe og Haaland.
Naturligvis har du ret i at de får flere chanser end en Ukrainer, dels grundet passet men lige meget på grund af kulturen/sammenholdet dem imellem, De passer helt enkelt bedre ind i klubben, og at de får flere chanser er en del af den uskrevne kontrakt. Det er også det som gør at vi kan hente de største talenter selv om de bliver loget guld og grønne skove.
Til sidst inden vi begynder at regne på had Bellingham kostede og sammenligne, så er vi nok enige om at ingen havde troet han var så god <3 og at han var et direkte røverkøb, ja røveri ved højlys dag :)
Ingen vidste om han ville blive en ny Jovic, og vi ved heller ikke om en skade kan stoppe ham.
Var faktisk bare uneig i den måde du regnede på og €160m + €40m + € 30m + € 15m + € 5m = € 250m
Vi har jo ikke betalt €60m for 5 spillere.
Det sammenlignet med Bellingham, Hazard og Jovic som jo er dejligt nu vi har Bellingham. Men god forretning er det bestemt ikke, så er Brasser historien meget bedre.
Naturligvis har du PT vind i ryggen med købene af Bellingham, Tchouaméni og Camavinga. Og om alle bliver en Rodrigo ser det sort up på sigt.
Vi kan jo heller ikke slutte med at købe etablerede spillere bare fordi vi har brændt os på Hazard.
Slutte med stjerneskud på grund af Jovic.
Slutte med Brasser på grund af Renier.
Japanere pga. Kubo.
Verdensmestre på grund af Rodríguez.
Osv.
En investering er netop en investering, men ved aldrig,
Generations talenter skal til Madrid, koste hvad det vil. Det har vi lært med Mbappe som måske er tabt for altid, samme gælder Haaland.
Derfor vi smed €103m efter en nu 20 årig.
Om jeg ikke mindes ret var der mange der mente han var ALT for dyr...
- 9eren
- Gæst
-
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
det gjorde det også hele sidste sæson, men modstanderne afsluttede ligeså dårligt som et U9 holdHamid8210 post=168532 skrev: Omg Barcas forsvaret blev rundbarberet hahaah
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-