Om Vores Rivaler IX
- 9eren
- Gæst
-
jeg afviser ikke noget. Jeg skriver blot at CR7 som 31 årig selvfølgelig spiller anderledes fodbold end da han var 23-24 år ift hurtighed, driblinger, finter osv. Han blev mere direkte i sit spil, og havde meget fokus på målet end at skulle snyde modstanderen med crazy finter og vendinger. Det er dog kun konstateret af almindelige mennesker at CR7s knæproblem kostede ham i hans spil. Jeg vil som Brylle, gerne se mere konkrete beviser på at CR7s knæproblem gjorde at han forsøgte at snyde modstanderne mindre.Fondo_Sur post=169960 skrev: Der er seriøst nogle ekstremer i dette forum :D
9eren der afviser alt.
Dragam, der kommer med den ene vilde påstand efter den anden. At Endrick tager steroider osv. Lige angående Cristiano tror jeg, at du har en pointe, Dragam. En hurtig google-søgning sagde også, at Cristiano døjer med et kronisk knæproblem. Det ville klæde debatten at komme med pålidelige kilder, som Brylle også efterspørger, for ellers det bliver bare “nej det synes jeg ikke er rigtigt” vs “jo det synes jeg det er”.
og så bliver vi simpelthen nødt til at forstå på det her forum, at en dribling er så snart du bøjer din fod og skubber bolden med vristen fremad. Det er derfor jeg nogengange bliver lidt på tværs herinde, når folk skriver en spiller på professionelt plan ikke kan drible, fordi det i princippet betyder, at en spillert ikke kan komme fremad med bolden forbi en modstander, eller bare lave et træk. Morata er en af de spillere som nogle har sat i den kategori!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Hej Dragam. I dag er det nulbon. Sidste uge var det “fladpande”. Jeg synes vi skal en anden vej.Dragam post=169964 skrev:
Jeg synes folk lige bør gå tilbage og se hvem det var der egentlig skrev hvad ift Endrick. Jeg gad ikke korrigere det i tråden, fordi nogle trolls med vilje fordrejede hvad der blev sagt. Hvilket leder mig til Brylle - det eneste han laver er en spydig stikpille. Hvis han mener noget af det jeg har sagt er ukorrekt, så må han jo fremlægge bevis for det, og så gider jeg iøvrigt ikke bruge mere tid på den nulbon.Fondo_Sur post=169960 skrev: Der er seriøst nogle ekstremer i dette forum :D
9eren der afviser alt.
Dragam, der kommer med den ene vilde påstand efter den anden. At Endrick tager steroider osv. Lige angående Cristiano tror jeg, at du har en pointe, Dragam. En hurtig google-søgning sagde også, at Cristiano døjer med et kronisk knæproblem. Det ville klæde debatten at komme med pålidelige kilder, som Brylle også efterspørger, for ellers det bliver bare “nej det synes jeg ikke er rigtigt” vs “jo det synes jeg det er”.
Jeg er oprigtigt interesseret i baggrunden med den indsigt du bringer :)
Jeg synes, at du taler udenom igen i stedet for at undersøge det. I følge dette pålidelig medie (syndication.bleacherreport.com/amp/20866...gh-position.amp.html), har Cristiano døjet med: “Tendinosis [Cristianos knæskade] differs from its cousin tendinitis in a few important ways. Tendinosis can indeed produce pain, stiffness and swelling in a tendon. However, it usually develops gradually as a result of long-term overuse—probably many, many microtears over a long period of time, though the area remains a subject of research—rather than a more acute injury.
"It isn't inflammation—like tendinitis—it's degeneration”.
Din sammenligning med alderen er kritisabelt. Der er tale med en forskel på Cristianos spillestil fra da han var 29 år til han blev 30-31 år. Han spillede helt anderledes op til 13/14 sæsonen sammenlignet med fra cirka 14/15 sæsonen, og artiklen giver en forklaring. Skaden giver ham stivhed i knæet. Det gør, at han ikke på samme måde kan lave vævre driblinger - noget som han i den grad har været kendt for at kunne lave. Han kan stadig hoppe højt, men det et ikke det, det handler om. For man kan stadig hoppe højt, hvis man har stive stænger. Man er bare ikke så fleksibel. Du kan heller ikke bare tale om definition af en dribling, for vi ved alle sammen godt, at Dragam ikke mener at drible som Morata, men mere vævre driblinger som Vinicius fx gør nu. Så ja, det ligner at skaden har haft en indflydelse på at han har forandret sit spil i netop de år. Cristiano er en kæmpe legende for at være succesfuld med at ændre sit spil så effektivt.
Sikke en forfærdelig omgang debat, det er præcist diskussioner som denne der gør at jeg forlængst har kasseret Facebook og alle andre sociale møgapps.
Men nu kan man ikke engang længere følge sit yndlings sportssite pga. akkurat samme debatformer som man ser på FB, bold.dk, nationen osv.
Det her er et Real Madrid site hvor der burde herske respekt brugerne imellem.
Jeg kaster op over den bedrevidenhed der gennemsyrer forumet og hvor andres holdninger bliver skudt direkte til hjørne af de samme få brugere gang på gang.
Jeg har kun respekt for de mennesker der er uddannet eller på andre måder har opbygget viden om fodboldens verden, men det er langt fra tilfældet her.
Det er sofatrænere og online wannabe fysioterapeuter der spyr deres galde som om det var fakta mejslet i stentavlerne.
Jeg er godt klar over at jeg intet bidrager til debatten med mit indlæg, og jeg har generelt ikke deltaget i en længere periode, netop pga. overstående. Jeg har dog altid nydt at læse de forskellige tråde og der er masser af brugere på forummet som debatterer med respekt og faglighed. Desværre deltager disse mennesker heller ikke ofte mere, jeg gætter på at årsagen er den samme.
Det er synd og skam, jeg har besøgt dette site min. 1 gang om dagen i årevis men det slutter nu.
Som jeg ser det er der en 2-3 brugere som står får størstedelen af alle posts, men uden dem havde langt flere brugere formentligt deltaget markant mere i debatten. Ærgerligt.
- 9eren
- Gæst
-
Noget andet er, Cristiano har jo aldrig benævnt problemet selv som noget der har forhindret ham i at spille som han gerne ville!
Og tak for response i øvrigt. Selvom vi ikke lige er helt enige :)
Jeg kan kun henvise de artikler, der er og gisne om, hvordan skaden har virket på hans spil :-) Fordi mange af os har det indtryk, at han i helt samme periode ændrede sin spilletid. Men selvfølgelig har alder og andre faktorer også sin betydning!9eren post=169975 skrev: Men en skade I mener der har haft så stor indflydelse på hans karriere, burde det ikke forhindre ham i at spille fodbold på så højt plan endvidere at han stadig er aktiv?
Noget andet er, Cristiano har jo aldrig benævnt problemet selv som noget der har forhindret ham i at spille som han gerne ville!
Cristiano er en fighter og virkelig professionel ift. forebyggelse af skader. Mere aner jeg ikke angående denne “sag”.
Jeg forstår ikke helt, hvor du vil med dit indlæg. Jeg synes, at den er unødig negativ. Hvis man er uenig med nogen, så må man debattere det eller forsøge at forstå, hvad den anden part mener. Hvis man bliver skræmt af et par vilde indlæg, der måske blev skrevet for hurtigt, så er man nok ikke rustet til at begå sig i de langt de fleste debatter online eller offline. Har svært ved at se, hvor det er bedre. Fri debat er skørt, men det skal være skørt, hvis det skal være godt - selvfølgelig skal man opføre sig ordenligt, og det gør næsten alle herinde.
Man skal gå efter bolden og ikke manden. Man skal lade være med at være sarkastisk eller nedladende, men moddebattere holdninger.
- 9eren
- Gæst
-
det er nemlig det som jeg synes er problemet. Der er ingen i Cristianos bagland eller ham selv som benævner at hans knæskade har ødelagt hans spil. Og man kan kun gisne! Hvis jeg skal vælge i mellem at drible solen sort og snyde min modstander ved crazy Ronaldinho style finter, eller score en masse mål og være total kampafgørende, så vælger jeg det sidste. Cristiano har altid været mega irriteret hvis han har brændt en chance og ikke har scoret. Folk brokkede sig over dengang han brændte straffe og Benzema scorede på reposten fordi CR7 ikke jublede ved Benzemas mål. Det er for Cristiano det vigtigste at score mål, jeg har det på samme måde selv dengang jeg spillede. Jeg var langt mere tilfreds med kampen hvis jeg havde scoret mål også selvom jeg havde spillet ringe i resten af kampen. Så det er en af grundende til, at jeg tror CR7 ændrede sit spil til at være kampafgørende for det var vigtigere for ham. Jeg savner ham i øvrigt meget på vores hold også ift de jubelscener, ikke mindst alle hans mål.Fondo_Sur post=169978 skrev:
Jeg kan kun henvise de artikler, der er og gisne om, hvordan skaden har virket på hans spil :-) Fordi mange af os har det indtryk, at han i helt samme periode ændrede sin spilletid. Men selvfølgelig har alder og andre faktorer også sin betydning!9eren post=169975 skrev: Men en skade I mener der har haft så stor indflydelse på hans karriere, burde det ikke forhindre ham i at spille fodbold på så højt plan endvidere at han stadig er aktiv?
Cristiano er en fighter og virkelig professionel ift. forebyggelse af skader. Mere aner jeg ikke angående denne “sag”.
Jeg glemmer ikke Fergusons interesse for CR7s hurtighed efter han kom til Man U. For søren en speed med bolden. Så jo det er da trist at han mistede den del med alderen, men sikke en spiller der forstår at stå rigtigt og score mange mål. Igen i nat gjorde han det 2 gange.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-