Om Vores Rivaler IX
Negreira league. HDLGP!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Der sker vel ingenting eller noget symbolsk som altid…Ramos4 post=170170 skrev: City skal i retten i 2024 for deres tiltale på 115 brud på FFP.
Det kan måske blive nemmere at få Haaland snarligt end jeg troede. Selvom retsagen selvfølgelig kan trække ud osv. så kunne man godt tænke sig, at nogle spillere begynder at se skriften på døren; tangsnedrykning etc.
Ellers ville Haaland og Rodri være velkomne
Negreira league. HDLGP!
sorry kan se han lige er kommet tilbage
Negreira league. HDLGP!
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Negreira league. HDLGP!
Hans taktiske evner er generelt undervurderet også. Han har jo et ry som en træner uden taktik nærmest. Og det jo helt forkert. Han har en stor taktisk indsigt og ændrer hele tiden lidt på holdet for at optimere det. Valverde og Bellingham er eksempler på spillere han har flyttet meget rundt med denne sæson. Men men med det sagt, er der for mange svipsere, og så kan jeg generelt ikke lide vores passive tilgang uden bolden. Det gav nok lidt mening tidligere, hvor vores spillere ikke var de mest atletiske typer, men det er de altså nu. Og jeg så forleden en statistik der viser, at vi er det hold i ligaen, der erobrer færrest bolde på modstanderes tredje-del. Det altså ret vildt. Og betyder, som vi alle også kan se, at vi ikke presser højt, men løber tilbage og står i vores blok (generelt). Og så kan vi så køre kontra, når vi erobrer bolden. Og det jo også en fair nok tilgang og det giver fint mening med Vini oppe foran, og den virker flot imod langt de fleste hold. Girona kampen var et godt eksempel, hvor vi bare lod dem have bolden, men de kom frem til intet (da vi kom forbi de første 10-15 minutter).
Men jeg kunne godt tænke mig at se et Real Madrid hold, der presser højt og aggressivt. Det ville også give også større chancer i de store kampe, tror jeg. Især imod Barcelona, som jo elsker at de bare får lov til at have spillet.
Så ja, Ancelotti bliver savnet, fordi han er som han er. Men synes helt klart det på tide at en ny træner med nye ideer får lov til at se hvad han kan med det her hold. Meget gerne Xabi Alonso!
Jeg har altid haft den holdning at dybde bolde og kontra angreb er nogle Barcelonas største svagheder, så hvorfor skal man ikke angribe hvor det er slemmest hos modstanderen. Vi vinder 0-4 sidste sæson på 3 kasser i den dur. I denne sæson vinder vi 1-2 hvor sidste mål er en dybdebold der godt nok lidt heldigt ender hos Bellingham.
Jeg synes ikke det høje presspil som Liverpool og City praksisere er noget der er fedt at se i Real Madrid. Jeg bryder mig mere om at man finder modstanderens største svaghed og rammer derefter.
Negreira league. HDLGP!
Selvfølgelig skal man bestræbe sig på at spille på modstanderens svagheder. Det er jo noget, man let vurderer og varierer fra kamp til kamp.
Samtidigt skal holdet jo også have en identitet, som er bygget på truppens styrker. Her er midtbanens fysik, løbepensum etc. jo nok den lettest identificerbare hos Real, samt kantspillernes evne til at gå forbi sin direkte mand.
Truppen ligger godt til højt presfodbold, så derfor kunne det helt sikkert være spændende at praktisere mere. Her vil en Davies også passe godt ind.
Negreira league. HDLGP!
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-