Om Vores Rivaler IX

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #14305 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om vores rivaler VII

Madridista02 post=170569 skrev:

9eren post=170564 skrev: Du er der ofte når Barcelona er i problemer med at sige de nok skal vende det

​Er loyal :D

​også fair nok ikke at tage glæderne på forskud, men er der nogle som kan drille Barcelona, så er det Valencia.. de var bedre til det i 90erne og start 00erne. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 7 måneder siden #14306 af Estadio Santiago Bernabéu
​Vi tabte med 10 point til det her Barcelona hold i sidste sæson. Stort set ingen udskiftninger på deres hold. Nu er vi stort foran. Fodbold er forunderligt.

2 år 7 måneder siden #14307 af Estadio Santiago Bernabéu
Og så er der i øvrigt dejligt at se alle tre racisme klubber smide point denne weekend. Det må og skal udnyttes for Vinicius’ skyld <3

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #14308 af 9eren

Estadio Santiago Bernabéu post=170571 skrev: ​Vi tabte med 10 point til det her Barcelona hold i sidste sæson. Stort set ingen udskiftninger på deres hold. Nu er vi stort foran. Fodbold er forunderligt.

​Fordi Barcelonas mesterskab var skabt på et meget billigt grundlag sidste sæson. 11 1-0 sejre ca og modstandere der virkelig var uskarpe foran mål. Barcelona var spillemæssigt ligeså ringe sidste år i forsvaret
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden ved 9eren.

2 år 7 måneder siden #14309 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=170573 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=170571 skrev: ​Vi tabte med 10 point til det her Barcelona hold i sidste sæson. Stort set ingen udskiftninger på deres hold. Nu er vi stort foran. Fodbold er forunderligt.

​Fordi Barcelonas mesterskab var skabt på et meget billigt grundlag sidste sæson. 11 1-0 sejre ca og modstandere der virkelig var uskarpe foran mål. Barcelona var spillemæssigt ligeså ringe sidste år i forsvaret

Det giver mening.

Og du rammer sømmet lige på hovedet med de 11 sejre på 1-0. De havde præcis 11 af dem. Godt husket.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #14310 af 9eren

Estadio Santiago Bernabéu post=170574 skrev:

9eren post=170573 skrev:

Det giver mening.

Og du rammer sømmet lige på hovedet med de 11 sejre på 1-0. De havde præcis 11 af dem. Godt husket.

​Det der faktisk mest optager min tid omkring Barcelona, er ikke at de vandt sidste sæson, men de er ved at skabe et narrativ til deres svære periode. Et narrativ som handler om at de er ved at genskabe/opbygge holdet. Det narrativ passer bestemt ikke overens med hvad de tidligere har udtalt fra forskellige vinkler. Xavi har haft 3 år, og Barcelonas mesterskab er jo bare en sovepude, for de problemstillinger der ulmer hver nat under deres hovedpude.

Negreira sagen, Gæld på milliarder, agent sager om spiller lønninger, indskrivelse af spillere og meget meget mere. 

Vi kommer til at se en klub i forfald og det er jeg 100% sikker på. Jeg ved ikke om deres nye stadion kommer til at redde dem, men ligenu mister de store indtægter
på tilskuere fordi de ikke kan fylde ud. Stadionnet er for langt væk osv. 

Barcelona er i mine øjne en færdig fodboldklub på det absolutte top plan i mange år frem. Næste træk må være at sælge klubben til en rigmand!

Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden ved 9eren.

2 år 7 måneder siden #14311 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om vores rivaler VII
1-0 narrativet er helt omvendt denne sæson. Barca har underpræsteret deres xG helt enormt.

Despite Barça having the MOST big chances in the top 5 leagues in 2023/24 (64), their big chance conversion rate (31%) is only 76th best in Europe.

[ Via : SofascoreINT ]

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 7 måneder siden #14312 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=170579 skrev: Det der faktisk mest optager min tid omkring Barcelona, er ikke at de vandt sidste sæson, men de er ved at skabe et narrativ til deres svære periode. Et narrativ som handler om at de er ved at genskabe/opbygge holdet. Det narrativ passer bestemt ikke overens med hvad de tidligere har udtalt fra forskellige vinkler. Xavi har haft 3 år, og Barcelonas mesterskab er jo bare en sovepude, for de problemstillinger der ulmer hver nat under deres hovedpude.

Negreira sagen, Gæld på milliarder, agent sager om spiller lønninger, indskrivelse af spillere og meget meget mere. 

Vi kommer til at se en klub i forfald og det er jeg 100% sikker på. Jeg ved ikke om deres nye stadion kommer til at redde dem, men ligenu mister de store indtægter

Barcelona er i mine øjne en færdig fodboldklub på det absolutte top plan i mange år frem. Næste træk må være at sælge klubben til en rigmand!

Jeg er som sådan helt enig i alt du skriver.

Udover at Xavi har haft 3 år. Jeg ved ikke hvor du får dine oplysninger fra, men han har haft præcis 2 år og 1,5 måned. Han blev træner 6. november 2021 for at være præcis.

Jeg ved godt at du sikkert ignorerer den her rettelse ligesom sidst jeg måtte rette dig med vilkårene for Ballon D’Or hvor du skrev at Messi vandt på bagkant af sin MLS sæson.

Vi er helt enige i at Barcelona er i store problemer og Laporta køber de problemer større og større. Hvorfor har de ikke for længst solgt Frenkie de Jong? Eller hvorfor solgte de ikke Ousmane Dembélé dengang de havde chancen for selv at bestemme noget i den handel? Det havde gjort underværker. Nu har de købt sig til randen af fallit igen lige inden de flyttede til et mikro stadion.

2 år 7 måneder siden #14313 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om vores rivaler VII

Ramos4 post=170581 skrev: 1-0 narrativet er helt omvendt denne sæson. Barca har underpræsteret deres xG helt enormt.

Despite Barça having the MOST big chances in the top 5 leagues in 2023/24 (64), their big chance conversion rate (31%) is only 76th best in Europe.

[ Via : SofascoreINT ]

Men man må også bliver nødt til at kigge på de individuelle kampe og se på det der. For så uheldige har Barcelona heller ikke været. Der har været Granada kampen og så kampen igår, hvor deres mange brændte chancer virkelig har kostet dem points.

Men ellers har deres xG været ret lige med modstanders i de fleste kampe, og de jo også relativt heldige imod Sociedad og Celta Vigo f.eks., hvor de godt nok når at score en del xG til sidst i kampen, hvor de afgør det.
Men det kommer jo stadig til at give et falsk billede, hvor det kunne ligne at de har domineret kampene, hvis man bare kigger på det sådan. Men det har jo de langt fra, men de har tilgengæld haft perioder i kampene, typisk til sidst, hvor de pludselig presser rigtig meget på. Men det kan man jo ikke regne med giver 3 points hver gang, selvom det rent xG-mæssigt ser fint ud på papiret.

Hvis man så kigger imod os i Real Madrid er det til gengæld også tydeligt at vi har været meget kyniske. Men der er jo også forskel på at spille en 1.7 - 1.3 xg kamp, hvor man kommer foran 1 eller 2-0 i første halvleg, eller en der forbliver 0-0 hele kampen igennem. Derfor det som regel giver et meget bedre billede, hvis man faktisk ser kampene. Der har Real Madrid, generelt, set meget stærkere ud end Barcelona, selvom xG-stats sikkert ville kunne fortælle at det skulle være mere lige.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #14314 af 9eren

Estadio Santiago Bernabéu post=170585 skrev:

9eren post=170579 skrev: Det der faktisk mest optager min tid omkring Barcelona, er ikke at de vandt sidste sæson, men de er ved at skabe et narrativ til deres svære periode. Et narrativ som handler om at de er ved at genskabe/opbygge holdet. Det narrativ passer bestemt ikke overens med hvad de tidligere har udtalt fra forskellige vinkler. Xavi har haft 3 år, og Barcelonas mesterskab er jo bare en sovepude, for de problemstillinger der ulmer hver nat under deres hovedpude.

Udover at Xavi har haft 3 år. Jeg ved ikke hvor du får dine oplysninger fra, men han har haft præcis 2 år og 1,5 måned. Han blev træner 6. november 2021 for at være præcis.

Jeg ved godt at du sikkert ignorerer den her rettelse ligesom sidst jeg måtte rette dig med vilkårene for Ballon D’Or hvor du skrev at Messi vandt på bagkant af sin MLS sæson.

Vi er helt enige i at Barcelona er i store problemer og Laporta køber de problemer større og større. Hvorfor har de ikke for længst solgt Frenkie de Jong? Eller hvorfor solgte de ikke Ousmane Dembélé dengang de havde chancen for selv at bestemme noget i den handel? Det havde gjort underværker. Nu har de købt sig til randen af fallit igen lige inden de flyttede til et mikro stadion.

Skal jeg anerkende at du retter på mig?

2 og 1,5 månede. Han er i gang med sin 3 sæson i Barcelona selvom det ikke har været fuld sæson den første. Han har haft rigelig tid til at sætte sit præg og det er kun gået den forkerte vej trods en liga titel.

2 år 7 måneder siden #14315 af Estadio Santiago Bernabéu

9eren post=170593 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=170585 skrev:

Skal jeg anerkende at du retter på mig?

2 og 1,5 månede. Han er i gang med sin 3 sæson i Barcelona selvom det ikke har været fuld sæson den første. Han har haft rigelig tid til at sætte sit præg og det er kun gået den forkerte vej trods en liga titel.

Tja du kunne evt lade være med at ignorere det. Enten skrive tak eller skrive at du nu har forstået hvordan Ballon D’Or bliver uddelt. Du har det med at være videre i bogen allerede inden et indlæg er skrevet færdig så jeg tænkte at du nok bare sprang emnet over efter du havde klikket “Send.”

Ja det er vel hans tredje sæson, hvis man ser sådan på det. Jeg vil nok sige at han ‘kun’ har haft to år i klubben og så er jeg desuden helt enig i at det ikke går den rette vej. Xavi’s eneste helt store force har været at han har haft ledelsens opbakning og han har fået næsten alt hvad han pegede på. Det er mere end hvad hans forgængere fik. Når man får sådanne vilkår, skal man også gøre det langt bedre.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #14316 af 9eren
Xavi har det som blommen i et æg. Mange andre trænere var nok blevet fyrret på nuværende tidspunkt, men det vil jo være i mod det narrativ Barcelona har prøvet at opsætte længe. Blandt andet at Xavi er bedre end Zizou som manager.

Altså jeg kommer ikke til at sige tak når folk retter på mig, og du er ikke min sensei.

Leveret af Kunena Forum