Om Vores Rivaler IX
Det snakker selvfølgelig ind i en inkompetence, og åbner jo så op for at modstanderen efterfølgende kan føle sig bortdømt - Og det er på sin vis fair nok. Hvorfor ikke dømme in real time, når du har muligheden. Det kan vel så tilskrives at det er en ganske uerfaren dommer.
Men ja, Barca kaster med sten, når de selv bor i et glas hus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der blev begået frispark ved 1-2 målet, og Vini scorede åbenbart med armen ved 2-2 målet.
Kan være at jeg er blevet snydt af mit tilhørsforhold.
Mon ikke der kommer til at være stort fokus på enhver kendelse der ikke er stensikker i de næste mange Real-kampe. Hallelujah.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
En lækket lydfil fra dommerkomitéen siger, at to af de tre kendelser var fejldomme.
Der blev begået frispark ved 1-2 målet, og Vini scorede åbenbart med armen ved 2-2 målet.
Ikke helt.
Den første kritik går ud på, at Joselu og Rudiger havde begået frispark, og at "hånd på bolden af Almeria-spiller"-episoden derfor ikke skulle dømmes som straffespark. Med andre ord: kritikken går ikke ud på, at der ikke var hånd på bolden, for det var der, men at de to Real-spillere havde begået frispark FORINDEN. Straffesparket ser ud til at være dømt forkert.
Den anden kritik går ud på, at dommeren ikke fik vist ALLE vinkler af Vinicius' mål. Ikke at der ikke var mål - I dag florer der på sociale medier forskellige vinkler af Vinicius' mål, der demonstrerer, at det var skulderen og at målet var helt legalt.
Sådan forstår jeg kritikken, men min spansk er ikke det bedste, og andre kan måske rette mig.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Som jeg også nævner, blev der begået frispark på 1-2 målet. Med det mener jeg det samme, som du skriver.
Og ja, det er korrekt ift. Vinis mål. Så vidt jeg har forstået, er humlen i at han skulle have begået frispark i det han kom frem til afslutningen, da han også skubbede sig frem i mellem de to. En vinkel, som dommeren ikke fik vist. Tror jeg, er heller ikke 100% sikker.
@Madridista02
Du har helt sikkert ret i, at Real-fans i mindre grad ser problematikken.
Men - Og jeg ved godt det ikke er det du skriver om - Men hvad syntes du om at en klub som Barcelona går så helhjertet ind i en kamp de ikke deltog i?
Selvfølgelig kommer der et punkt, hvor man bliver nødt til at gøre opmærksom på uretfærdigheder, men det er vel ikke der vi er.
Og igen, ved Vinis mål, skulle dommen ikke laves om, fordi der ikke menes at billederne tydeligt nok kunne vise om det var hånd eller skulder - og derfor skulle den oprindelig dom have stået.
Så begge domme kan stadig være korrekte, men man mente ikke at dommeren på banen havde de rigtige betingelser for at bedømme det.
Det svært at være uenig i at dommeren skal have de bedste muligheder for at bedømme det, selvom jeg stadig ikke synes der hverken er frispark eller hånd på af Vini. Og det kan jo være dommeren havde kommet frem til det samme, hvis han havde fået muligheden. Men kritikken er altså, at han ikke fik den mulighed af VAR.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg synes det er hyklerisk og flovt, at Xavi og præsidenten udtaler det som de gør. Jeg ville være rigtig flov, hvis det var Ancelotti og Perez.NadaMás post=172024 skrev: @Kasillas
Som jeg også nævner, blev der begået frispark på 1-2 målet. Med det mener jeg det samme, som du skriver.
Og ja, det er korrekt ift. Vinis mål. Så vidt jeg har forstået, er humlen i at han skulle have begået frispark i det han kom frem til afslutningen, da han også skubbede sig frem i mellem de to. En vinkel, som dommeren ikke fik vist. Tror jeg, er heller ikke 100% sikker.
@Madridista02
Du har helt sikkert ret i, at Real-fans i mindre grad ser problematikken.
Men - Og jeg ved godt det ikke er det du skriver om - Men hvad syntes du om at en klub som Barcelona går så helhjertet ind i en kamp de ikke deltog i?
Selvfølgelig kommer der et punkt, hvor man bliver nødt til at gøre opmærksom på uretfærdigheder, men det er vel ikke der vi er.
jeg er glad for, at vi har meget mere format end Barcelona har og jo oftere de teer sig som de gør i Catalonien, jo mere pinligt bliver det bare for dem. De er en flok hyklere.
Men jeg synes, når man hedder Barcelona og Real Madrid, så skal man, i min optik, ikke snakke højt om korruption og uretfærdighed, fordi vi er fandeme de to klubber i Spanien der, historisk set, har fået de mest kontroversielle kendelser med os. Og der har helt sikkert også været korruption indblandet i Reals historie lige så vel som Barcas. Men det er en anden snak.
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
ja exit tager deHamid8210 post=172029 skrev: Den tager Barca i aften