Om Vores Rivaler IX
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Lars1991 post=171235 skrev:
Estadio Santiago Bernabéu post=171228 skrev:
Lars1991 post=171225 skrev: Men du må jo nødt til at prøve at være mere specifik, især når du stiller et spørgsmål omkring had. Alternativt kom med din mening selv, så vi har noget at diskutere ud fra. Hvad synes du om det? Tror du at det har haft en indvirkning på deres sæson? I så fald, hvordan?
Måske du kunne lægge ud/begynde?
Jeg ved ikke om de har fået hjælp af deres ejer eller om de har klaret sig selv.
Jeg synes altså det mere spændende når folk bringer et emne på banen og selv har en holdning til det :D Medmindre du selvfølgelig spørger om noget du ikke ved, men det var jo tydeligt at din første post prøvede at ligge op til debat. Så lad os da høre en holdning!
Anyway, nej deres ejerskab har ikke noget med deres success i denne sæson at gøre, er min klare holdning. De har stort set ingen penge brugt.. de har brugt for 22 millioner euro og har solgt for 18 millioner, så et underskud på 4 millioner. Det jo meget normalt.
De har hentet Yangel Herrera for 5 millioner euro hos City. Det var også hans markedværdi hos transfermarkt på det tidspunkt (bare for at have et eller andet at gå efter). Han har aldrig fået debut hos City, men har været lejet ud flere sæsonser til spanske klubber, inklusiv Girona sidste sæson.
Så er der den anden handel som folk ofte nævner, nemlig at de har Savio på lån fra Troyes, som jo også er eget af City Group. Han er jo blevet en stor stjerne på holdet, og kritikere får det jo næsten til at lyde som om City har gjort Girona en tjeneste ved at låne ham, når han var alt for god til det. Men jeg tror virkelig ikke der er nogen som helst der havde forventet at han ville være en stjernespiller i La Liga - sidste sæson var han udlånt til PSV, hvor han slet ikke kunne komme på holdet - han fik 8 korte indskiftninger i starten af sæsonen, hvorefter han blev rykket ned på deres U21 hold.
Men de har jo generelt haft en god håndfuld unge City spillere på leje - men det jo langt fra alle af dem der har været en success. Lige nu er der også Yan Couto, men det altså hans tredje sæson for Girona nu (med et år imellem, hvor han var i Braga). Så at han skulle være en spiller, der fik dem op i toppen af La Liga lå heller ikke ligefrem i kortene.
Den anden side er at man kan holde på sine bedste spillere, men det Girona jo heller ikke rigtig kunne. De solgte både Santiago Bueno og Oriol Romeu i sommers, som begge var nøglespillere på holdet sidste sæson. Ingen af dem har særlig meget success i deres nye klubber som bonus info.
Girona får selvfølgelig adgang til et kæmpe netværk igennem City Groups og hele det system de har fået etableret deroppe. Bedst symboliseret ved låneaftalerne. Og på længere sigt, kan det jo også være de får en økonomisk fordel. Men lige nu har det altså ingen til minimal effekt haft på den sportslige del og klubben bliver stadig drevet selvstændigt. Det er min klare overbevisning, som selvfølgelig godt kan ændre sig, hvis der er nogen, der kommer med noget ny information.
Tak for svaret. Jeg føler jeg er blevet klogere. Det lader til at de næsten helt selv har gjort sig fortjent til deres succes. Det lyder også som om der i fremtiden godt kunne ligge og lure noget ondt. At få adgang til et netværk og få nogle handler, man normalt ikke ville kunne få, er en ting. Men hvis de rent faktisk også bliver støttet økonomisk af udefrakommende penge, så begynder det at blive et problem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Plads
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Min første tanke: Det er sikkert noget med hans alder og ikke hans kvalitet i denne sæson fordi han er gledet længere og længere væk fra spilletid.
Og ganske rigtigt!
Dermed blev Lamine Yamal den yngste debutant i Supercuppens lange historie med sine 16 år og 182 dage. Den tidligere rekord tilhørte en anden Barca-spiller, Ansu Fati, med 17 år 70 dage.
og da han i dommerens tillægstid scorede til slutresultatet 2-0, blev han samtidig den yngste målscorer i Supercuppens historie.
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/lamine-yamal-...rder-mere-i-gar.html
- 9eren
- Gæst
-
Der har været dokumenter ødelagt af den tidligere chef Sanchez Arminio 2-3 timer efter han blevet fyret som chef af CTA.
Estadio Santiago Bernabéu post=171451 skrev: Overskriften: Lamine Yamal satte to rekorder mere i går
Min første tanke: Det er sikkert noget med hans alder og ikke hans kvalitet i denne sæson fordi han er gledet længere og længere væk fra spilletid.
Og ganske rigtigt!
Dermed blev Lamine Yamal den yngste debutant i Supercuppens lange historie med sine 16 år og 182 dage. Den tidligere rekord tilhørte en anden Barca-spiller, Ansu Fati, med 17 år 70 dage.
og da han i dommerens tillægstid scorede til slutresultatet 2-0, blev han samtidig den yngste målscorer i Supercuppens historie.
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/lamine-yamal-...rder-mere-i-gar.html
Kunne madridista.dk ikke også lave en artikel om, at jeg er den længst siddende fodboldekspert i min sofa? ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Edit: lyder mere til at han blev sacked på den lidt kedelige måde.
De er hårdt ramt af skader og AFCON...og nu scorer Isco :D.Hamid8210 post=171969 skrev: Betis choker altid mod Barca.
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Iscoooooooo Iscooooooo Iscoooooooo