Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 post=177432 skrev: Det bliver aldrig rigtigt til noget med Atletico, gør det vel? Men de skal nok spille deres livs kamp, når vi kommer på besøg.
Og så lægger de store stærke Atletico spillere sig fladt ned når Barcas teenage hold kommer på besøg.
Den slags resultater vi har drømt om de seneste år, fremfor hårdt tilkæmpede 1-0 sejre... som vi så ikke engang får nu...Hamid8210 post=177614 skrev: Jeeez 7-0. Sker der
I sidste sæson i La liga i runde 9 slog vi Osasuna 4-0.
I runde 13 slog vi Valencia 5-1.
I runde 17 slog vi Villareal 4-1.
I runde 24 slog vi Girona 4-0.
I runde 28 slog vi Celta Vigo 4-0.
I runde 29 slog vi Osasuna 2-4.
I runde 35 slog vi Granada 0-4
I runde 36 slog vi altså Alaves 5-0. Og dette skete for nogle få måneder siden den 14 maj her i år.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Der er immervæk en rimelig stor forskel på en 4-0 sejr, og en 7-0 sejr... det ene er en solid sejr, mens det andet er en totalt afklapsning. Går man tilbage 10 år i tiden, så havde vi forholdvist ofte den her type afklapsninger, eller endnu vildere endda. Og det har vi bare ikke længere - det er flere år siden vi sidst havde de her totalt fest fyrværkeri...Kasillas post=177618 skrev: ”drømt om de seneste år”?
I sidste sæson i La liga i runde 9 slog vi Osasuna 4-0.
I runde 13 slog vi Valencia 5-1.
I runde 17 slog vi Villareal 4-1.
I runde 24 slog vi Girona 4-0.
I runde 28 slog vi Celta Vigo 4-0.
I runde 29 slog vi Osasuna 2-4.
I runde 35 slog vi Granada 0-4
I runde 36 slog vi altså Alaves 5-0. Og dette skete for nogle få måneder siden den 14 maj her i år.
Hvis selve 7 mål er din definition af "total afklapsning", så viser transfermerkts data at Barcas sidste "total afklapsning" af et andet hold før Valladolid-kampen fandt sted i sæson 18-19, så det er heller ikke just fordi Barca selv får konstant sådanne sejre.
Siden 18-19 sæsonen og indtil sidste sæson har vi scoret 1,94 mål i snit per kamp i La Liga, mens det for Barcas vedkommende er 2,09. - Altså har Barca gjort det "bedre" ved at score 0,15 mål mere i snit pr. kamp.
I mellemtiden har Barca vundet 2 la liga'er, mens vi har vundet 3 la liga'er udover 2 Champions League..
Så jeg vil mene, at hvis man har fokus på selve syvmåls-sejr som et af succeskriterier, så fokuserer man på det forkerte sted. :-)
Personligt sidder jeg ikke med det indtryk, at græsset er grønnere på den anden side, når det er os, der har styr på at fylde pokalskabet det sidste halve årti.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Men selvfølgelig er det da irriterende at se Barcelona vinde 7-0 når vi selv har fået en dårlig sæsonstart. Men det jo et øjebliksbillede. Træk nu lidt luft ind. Vi har været den mest succesfulde klub i verden de sidste mange år. Og hvis man kigger fremad, så ser tingene også ekstremt lovende ud, både på kort og lang sigt. Fint nok at være frustreret med vores sæsonstart, det tror jeg vi alle er. Men lad vær med at blive opslugt af det her øjebliksbillede, hvor alt vi nogensinde har drømt om i Real Madrid sker lige over på den anden side i Barcelona. Nej, alt hvad vi drømmer om i Real Madrid, sker faktisk også her i Real Madrid (stort set).
Du forstod åbenbart ikke essensen i det jeg skrev. Jeg savner det berusende spil, som real madrid kunne lægge for dagen for 10+ år siden, hvor man kunne se en 9-0 sejr, hvor det idag (samt seneste sæsoner) dælme har været tørt at se på det meste af tiden.Kasillas post=177620 skrev: Så det er selve to-måls-forskellen mellem 5-0 og 7-0, der afgør hvornår det er "solid sejr" eller "totalt afklapsning"? :-)
Hvis selve 7 mål er din definition af "total afklapsning", så viser transfermerkts data at Barcas sidste "total afklapsning" af et andet hold før Valladolid-kampen fandt sted i sæson 18-19, så det er heller ikke just fordi Barca selv får konstant sådanne sejre.
Siden 18-19 sæsonen og indtil sidste sæson har vi scoret 1,94 mål i snit per kamp i La Liga, mens det for Barcas vedkommende er 2,09. - Altså har Barca gjort det "bedre" ved at score 0,15 mål mere i snit pr. kamp.
I mellemtiden har Barca vundet 2 la liga'er, mens vi har vundet 3 la liga'er udover 2 Champions League..
Så jeg vil mene, at hvis man har fokus på selve syvmåls-sejr som et af succeskriterier, så fokuserer man på det forkerte sted. :-)
Personligt sidder jeg ikke med det indtryk, at græsset er grønnere på den anden side, når det er os, der har styr på at fylde pokalskabet det sidste halve årti.
Jeg er for såvidt fuldkommen ligeglad med barca... det der betyder noget for mig er at VI ikke længere får denne type sejre. En ting er at vi har vundet meget i de senere år, men "vi" plejede også at gå op i HVORDAN vi vandt... det gør vi ikke længere, hvor vores spil bedst har kunne betegnes som "pragmatisk".