Om Vores Rivaler IX

3 måneder 2 uger siden #15121 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Om Vores Rivaler IX

Siempre Madrid post=176893 skrev:

JesperThomsen post=176890 skrev: ​Here We Go på Olmo til Barcelona alt i mens real fedter rundt med vallejo og alaba på stopper pladserne.. 
kom nu i gang Perez, Mbappe er ikke nok. 

​Der er vist ingen grund til panik og hurtige handler, bare fordi Barcelona henter Olmo. 

Det spanske mesterskab bliver stadig i hovedstaden.
​​

​Jeg håber på et par kloge og gennemtænkte handler før sæsonen starter. Truppen er stadigvæk for smalt (med to spillere tilbage fra ACL, Vallejo, senior Modric og endnu Ceballos) til en sæson med op til 72 kampe. 

Gerne en midterforsvarer og en back (helst højresiden). Er ikke vild med at sætte Tchou i forsvaret som nødløsning igen, for så er vores defensive muligheder på midtbanen tyndt. 

Sidste redigering: 3 måneder 2 uger siden ved Cristiano7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 2 uger siden #15122 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Forstå mig ret, det ville bestemt ikke gøre noget med et par tilgange mere, men jeg er på ingen måde forfærdet over, at Barcelona henter Olmo. Om de så også hentede Nico Williams og vores trup bliver som den er nu, så ville jeg ikke være nervøs for et nyt mesterskab.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

3 måneder 2 uger siden #15123 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

Dragam post=176892 skrev:

NadaMás post=176891 skrev:

JesperThomsen post=176890 skrev: ​Here We Go på Olmo til Barcelona alt i mens real fedter rundt med vallejo og alaba på stopper pladserne.. 

Sælg Lunin, og brug pengene på Laporte. Der er rigeligt plads i lønbudgettet til ham. Erstat Lunin med Kepa, han må kunne hentes for en slik! 

Lettere sagt end gjort, men Lunin skal jo videre nu. Han bliver aldrig mere salgsbar, og han kommer ikke til at slå Courtois af foreløbigt. 

​Det er bare super kortsigtet at købe en 30 årig spiller - fri transfer eller lån, så er det fint nok... men ikke hvor vi skal betale mange mil.

Myten omkring spillere på 30 ikke har mange år tilbage bør altså snart aflives. Vi ser det gang på gang og den moderne fodboldspiller har mange fler år i sig, end for blot 15 år siden. Det hele handler om Laportes indstilling. 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, El Siete

3 måneder 2 uger siden #15124 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​Kan man hente Laporte til (give or take) 20 mio., synes jeg det giver rigtig god mening.

Det er en forstærkning af forsvaret i 3-4 år. Det skal selvfølgelig være på en aftale der passer klubbens lønstruktur.

Alaba har maks to sæsoner i sig endnu, og til den tid kan man håbe at Joan bliver indlemmet i truppen, så jeg ser ikke som sådan Laportes eventuelle tilgang som en hæmsko for at få yngre spillere ind på sigt.

3 måneder 2 uger siden #15125 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
​Købet af Olmo skræmmer mig på ingen måde. Han er en god breddespiller, ikke mere end det. Nico Williams derimod havde skræmt mig meget mere. Godt han bliver i Bilbao. Medhensyn til vores egen trup er jeg ikke så nervøs. Sidste sæson skrig vi på en angriber. det fik vi ikke og alt var lort. Men det gik jo meget godt alligevel. Nu er det en CB folk skriger efter. Jeg tænker det går. Det eneste jeg er nervøs for er hvordan vi kommer til at klare os uden Kroos. Det bliver spændende at se. Men ellers stoler jeg 100 procent på Papa Perez. 

3 måneder 2 uger siden #15126 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

PMO post=176897 skrev:

Dragam post=176892 skrev:

NadaMás post=176891 skrev:

Sælg Lunin, og brug pengene på Laporte. Der er rigeligt plads i lønbudgettet til ham. Erstat Lunin med Kepa, han må kunne hentes for en slik! 

Lettere sagt end gjort, men Lunin skal jo videre nu. Han bliver aldrig mere salgsbar, og han kommer ikke til at slå Courtois af foreløbigt. 

​Det er bare super kortsigtet at købe en 30 årig spiller - fri transfer eller lån, så er det fint nok... men ikke hvor vi skal betale mange mil.

Myten omkring spillere på 30 ikke har mange år tilbage bør altså snart aflives. Vi ser det gang på gang og den moderne fodboldspiller har mange fler år i sig, end for blot 15 år siden. Det hele handler om Laportes indstilling. 

​Det er super individuelt, og handler i høj grad om folks fysik og genetik. Varane og casemiro er eksempler på at langt fra alle kan spille på højt niveau til de er 40 idag. Det er mere undtagelsen end reglen at have et højt niveau som 35+ årig, også idag.

3 måneder 1 uge siden #15127 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Der er vidst ingen grund til at frygte Barca de næste mange år, de holder hårdnakket fast i et tiki taka koncept som efterhånden er blevet sat til vægs af andre former for fodbold. Det er vel nærmest kun City der kan praktisere det som Barca kunne for 10+ år siden og have succes med det.

Flick bliver en katastrofe i Barca, no doubt, og deres indkøb er stadig så hamrende sporadiske og uden relevans til den måde de gerne vil præsentere sig på.

Barca burde enten hente Pep og giver ham 5 millarder til indkøb, eller gøre op med den skide forventning om boldbesiddende tiki taka.
Gør som Madrid, kæmpe succes uden et koncept, det duer ;)

3 måneder 1 uge siden #15128 af NadaMás
I en tid hvor Barca skulle være meget økonomisk bevidste, har de handlet meget dårligt. Kounde er vel eneste reele succes de har haft på transfermarkedet siden Laporta kom tilbage. Gundogan kan også nævnes. Lewandowski var god i sin første sæson, men det var aldrig en god ide at bruge så mange penge (med løn medregnet), på en spiller i hans alder, deres situation taget i betragtning. 

Det er selvfølgelig altid et sats med transfers, men Olmos skadehistorik bør helt sikkert at have fået Deco til at overveje tingene en ekstra gang. Specielt med Barcas skadehistorik taget i mente.
Dertil hører det, at han virker fejlcastet. Den eneste position de har fri til ham er vel venstrekanten, og det ville en naturlig kant som Nico jo give meget mere mening. Olmo lyder mest af alt som en handel der falder i Ferran/Raphinha-kategorien. Han kommer sikkert til at gøre det ok, men som med de to andre, har det altid været lige ved og næsten.

Jeg synes generelt han har været god de få gange jeg har set Leipzig, så det er da bestemt muligt at han bliver et stort aktiv for dem, men jeg vil nu se det først.

De lever højt på de talenter de har ført frem, og det skal de selvfølgelig også have credit for. Her er deres skadeshistorik bare et stort problem, hvor både Balde, Pedri og Fati gentagende gange er blevet skadet, lige som at Gavi først er på vej tilbage fra en ACL. Man må håbe for dem at samme dårligdomme ikke rammer Cubarsi og Yamal.
Aurojo og De Jong har efterhånden også nogle skader på cv´et. 
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

3 måneder 1 uge siden #15129 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Forstår ikke behovet for Olmo. Centrale midtbanefolk har de rigeligt af. Og af fin kvalitet også. Med mindre han skal spille en form for falsk fløj?

Nico ville være langt større forstærkning ift. Ferran og Raphinha.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

3 måneder 1 uge siden #15130 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Bekræftet at J. Alvarez skifter til Atlético fra City. 

Jeg er vild med denne transfer. Synes han er en ekstremt fed og spændende spiller. Så fedt at Atlético har kunne lokke ham fra Premier League til La Liga. Fedt statment med spillere som Bellingham, Mbappe og nu Alvarez vælger La liga til fremfor Premier League. 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

3 måneder 1 uge siden #15131 af NadaMás

Dybbøl post=176931 skrev: Bekræftet at J. Alvarez skifter til Atlético fra City. 

Jeg er vild med denne transfer. Synes han er en ekstremt fed og spændende spiller. Så fedt at Atlético har kunne lokke ham fra Premier League til La Liga. Fedt statment med spillere som Bellingham, Mbappe og nu Alvarez vælger La liga til fremfor Premier League. 

​Det er mega fedt - Specielt når profilerne ikke kun tager til Real eller Barca.

Af samme årsag håber jeg også at Nico bliver i Bilbao (som der er meget delte meldinger om), i stedet for at tage til Barca. Ikke fordi at det ikke ville være fedt med Barca i fuld effekt, men kan rigtig godt lide at talentmassen er spredt udover de vanlige 2-3 hold.

I det hele taget lever spansk fodbold jo stadig i bedste velgående, trods mediebilledet længe har sagt hvor langt efter engelsk fodbold det spanske er. Faktum er dog at det Spanien nappede guld ved EM og OL. Det må gøre det til 29 kontinuerlige finalesejre i kampe med spansk deltagelse. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 måneder 1 uge siden #15132 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Der er rigtig mange fede ting ved verdens stærkeste liga. Men der er også nogle knap så fede ting.

Eksempelvis kæmper klubber som Betis og Getafe i øjeblikket hårdt med at få indskrevet spillere nok til at man bare kan stille et hold til den kommende weekend.

Det må heller ikke glemmes, at Barcelona pt. ikke kan indskrive Dani Olmo, samt en række andre spillere.

Og Atlético Madrid kæmper også, efter at man brugte hele formuen på Julián Álvarez. Således er Javi Guerra sendt tilbage til Valencia uden en ny kontrakt, mens Conor Gallagher er i venteposition i Chelsea, som først afviste købet af Atléticos Samu og nu går efter Joao Felix i stedet. Går den handel igennem, kan de to andre måske realiseres.

Nå, vi skal lige have en god nyhed: Zubimendi ser ud til at blive hos Real Sociedad.

Og så skal vi også glæde os over NadaMás og hans ord om, at Spanien vandt EM og OL og den kan vi så lige toppe med et U19-EM.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

Leveret af Kunena Forum