Om Vores Rivaler IX

1 måned 3 uger siden #15337 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=179189 skrev: ​Folk tænker simpelthen også så kortsigtet. I sidste sæson var Barcelonas fans ikke særlig glade for Lewandowski. Der var lange perioder, hvor alt han rørte ved bare gik i stykker. Han fik over en hel sæson stadig scorede sine mål, men det var virkelig også alt hvad han kunne bidrage med, han var virkelig ringe når han gik med i spillet og han brændte også mange absurde store chancer. Han var desuden ret usynlig i CL.

Nu har Flick fået Barcelona til at sprudle og så gør Lewan det også. I stedet for at ønske enkelte spillere til holdet og tro det kan forvandle os, mon ikke at fokus skal være at få holdet til at virke, og så kommer spillerne (især de offensive) lige pludselig også til at se meget bedre ud. Og selvfølgelig kan det her hold godt komme til at spille meget bedre end det her. Lad os håbe at Ancelotti kan finde nøglen, selv med alle vores skader og træthed.

Holdet har helt åbenlyst ikke peaket endnu rent spillemæssigt, og det skal nok komme. Pt. holder holdet trit med Barcelona, og det skulle som minimum også meget gerne forholde sig sådan på den anden side af den Clasico der ligger sidst i måneden. Der er ingen garanti for at Barca er lige så godt kørende i foråret, hvorimod jeg ser det som mere sandsynligt at Real er bedre kørende til den tid. Carlo skal nok få opfyldt et eller andet potentiale i holdet. 

​Truppen lægger generelt også rigtig godt til en tidligere maestro på midtbanens spillefilosofi - Vil stadig rigtig gerne se Alonso fra næste sommer af. Carlo har været perfekt for Real i disse transition år fra 21-25, men synes truppen er moden til en koncepttræner - Noget man ikke kan kalde Carlo. Han har gjort Vini, Fede, Jude, Cama, Militao osv. til superstjerner, og vundet historisk meget i processen. Men det kunne være fedt at udforske truppens potentiale under et mere disciplinært og systemdrevet setup. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #15338 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Tænker det vil kræve at Alonso går over til at spille med en almindelig firebackkæde. Men mon ikke han kan overtales til det. Gad rigtig godt at se hvad vi kan med Alphonso Davies på backen og Wirtz på midten. Det vil give en helt ny dynamik tror jeg.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

1 måned 2 uger siden #15339 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Lamine Jamal spiller ringe igen i dag

Galactico downfall version 2

1 måned 2 uger siden #15340 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IXp
Barcelona skulle i følge forskellige kilder have en gæld på 14 milliarder dk kr. jamen hvis det er korrekt så burde klubben jo gå konkurs

1 måned 2 uger siden #15341 af 9eren
Lewandowski skadet. Lad os se hvor slemt det er

1 måned 2 uger siden #15342 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Om Vores Rivaler IXp

9eren post=179259 skrev: Barcelona skulle i følge forskellige kilder have en gæld på 14 milliarder dk kr. jamen hvis det er korrekt så burde klubben jo gå konkurs

​Hvorfor det?

Jeg er ret sikker på at hvis de sælger alle deres spillere så har de tæt på den værdi, læg stadion, kommercielle værdi osv. Gæld er pænt standard i alle forretninger og dermed også forbold klubber. Den skal selvfølgelig drives ordentlig og kunne betale af på sin gæld samtidig med at resten af forretningen skal præstere og det er her at Barcelona har sin problemer.

Men at de skulle gå konkurs virker lidt overdrevent.

1 måned 2 uger siden #15343 af 9eren
Du mener simpelthen at hvis Barcelona sælger alle deres første holds spillere så får de dækket 14 milliarder kroner ind?

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 måned 2 uger siden #15344 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Om Vores Rivaler IXp

9eren post=179264 skrev: Du mener simpelthen at hvis Barcelona sælger alle deres første holds spillere så får de dækket 14 milliarder kroner ind?

​Nej det gør jeg ikke, men at de ville en pæn sum penge ind. De ejer vel også deres stadion som også må antages at kunne indbringe penge?

Det eneste jeg forsøgte mig med var at svare på at "burde gå konkurs" synes jeg virker helt vanvittig tankegang

1 måned 2 uger siden #15345 af 9eren
Men det er jo bedøvende om de kan hive en pæn sum ind. Skulle Barcelona sælge for at overleve, ville klubben ikke være i stand til at konkurrere på top plan og derfor miste en enorm omsætning alligevel. Resultater er vigtige for økonomien også i en klub som Real Madrid.

Det er så fjernt for mig at tro Lamine Jamal bare kan sælges for 250 milloner euro og så er hele badulje kabalen gået op.

Husker du hvordan Real Madrid fik fat i Cannavaro? Hvis Barcelonas økonomiske situation nogensinde går så meget i hårdknude, så er jeg sikker på at klubberne bare afventer til de er helt i knæ.

Og nej jeg tror ikke på Barcelona går konkurs om de så havde en gæld på 50 milliarder. Der er nogen der holder hånden over dem, fordi det er en kæmpe indtægts kilde. Jeg synes dog det er meget uretfærdigt, at klubben får lov at konkurrere på den måde fordi de ikke som Madrid har et overskud når alt gøres op, men taber over meget 100 millioner euro om året.

FFP reglerne er urbrugelige

Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved 9eren.

1 måned 2 uger siden #15346 af 9eren
FIFA har simpelthen inviteret Inter Miami til VM for klubhold selvom de ikke har kvalificeret sig. Messi får derfor lov til at spille turneringen.

Jeg brækker mig

Følgende bruger(e) sagde tak: Iscold

1 måned 2 uger siden #15347 af Iscold
Besvaret af Iscold på emne Om Vores Rivaler IXp
Håber seriøst at klubberne og ikke mindst spillerne siger stop. Utrolig rovdrift der bliver drevet på dem.

1 måned 2 uger siden #15348 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IXp

9eren post=179279 skrev: FIFA har simpelthen inviteret Inter Miami til VM for klubhold selvom de ikke har kvalificeret sig. Messi får derfor lov til at spille turneringen.

Jeg brækker mig

Ah, det ikke helt rigtigt. USA havde en ekstra plads, fordi de er værtsnationen. Der er ikke nogen regler til hvordan den plads tildeles, så det op til fodboldforbundet selv at bestemme. De har så valgt at give den til Inter Miami.

Det er der noget utilfredshed omkring, fordi man allerede følte at Inter Miami får ret meget særbehandling i ligaen. De har fået mange kompensationer for at undgå nogle liga regler, som jeg ikke har sat mig vildt meget inden i. Og nu får de også den ekstra plads. Forbundet kan gemme sig bag ved at Inter Miami faktisk, lige nu og her, er det bedste hold i MLS og vandt den første halvdel af sæsonen. Mere fair ville det dog nok have været at give det til et hold, der har præsteret over en længere periode. Som f.eks. Columbus Crew, som kom i den nordamerikanske CL finale sidste sæson og stadig gør det godt i denne sæson.

Leveret af Kunena Forum