Om Vores Rivaler IX
Derfor tror jeg mere på en alsidig, hurtig og driblestærk angriber, som tager James' plads i truppen
Hvis James smutter til sommer, så tror jeg altså, at Marco Asensio får hans plads. Han har trods alt gjort det fremragende hos Espanyol i denne sæson og bevist, at han er god nok til La Liga-fodbold.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sebberg skrev: streamable.com/m9h6
Ham skal vi hente!
Fedt så kan han spille med Ronaldo, Bale, Benzema og James.
Hvis det er muligt så skulle man også prøve at gå efter Lewendowski og Neymar nu vi allerede er i gang :D
Mølbat skrev:
Derfor tror jeg mere på en alsidig, hurtig og driblestærk angriber, som tager James' plads i truppen
Hvis James smutter til sommer, så tror jeg altså, at Marco Asensio får hans plads. Han har trods alt gjort det fremragende hos Espanyol i denne sæson og bevist, at han er god nok til La Liga-fodbold.
At sige han ligefrem har gjort det fremragende, er måske lige at stramme den. Asensio har spillet en fin sæson, men han har været svingende i sine præstationer, hvor han i nogle kampe er faldet helt ud. Han vil have godt af, at få endnu sæson i en klub som Espanyol, inden han kommer tilbage til Real Madrid.
Der er ingen tvivl om, at potentialet er der. Han kan spille på begge kanter, eller bag angriberen. Og han er mere målfarlig og fremadrettet end Isco.
... og selvfølgelig skal Asensio ikke erstatte en spiller der kom til klubben for 80 mio. €. Hvis og så frem James forlader Real Madrid, så skal der en kvalitetsspiller ind, som har niveau til at gå direkte ind i startopstillingen. Det har Asensio ikke på nuværende tidspunkt. Pogba er ønskesigningen!
El_Juan skrev:
Mølbat skrev:
At sige han ligefrem har gjort det fremragende, er måske lige at stramme den. Asensio har spillet en fin sæson, men han har været svingende i sine præstationer, hvor han i nogle kampe er faldet helt ud. Han vil have godt af, at få endnu sæson i en klub som Espanyol, inden han kommer tilbage til Real Madrid.
Der er ingen tvivl om, at potentialet er der. Han kan spille på begge kanter, eller bag angriberen. Og han er mere målfarlig og fremadrettet end Isco.
... og selvfølgelig skal Asensio ikke erstatte en spiller der kom til klubben for 80 mio. €. Hvis og så frem James forlader Real Madrid, så skal der en kvalitetsspiller ind, som har niveau til at gå direkte ind i startopstillingen. Det har Asensio ikke på nuværende tidspunkt. Pogba er ønskesigningen!
Er det nødvendigvis prisskiltet, som skal bestemme, hvem der skal erstatte James, hvis han smutter? Det vil jeg nu mene er rimelig underordnet. Er man god nok, så er man god nok. James er jo rimelig langt fra startopstillingen pt. så umiddelbart ville det da ikke være helt tåbeligt at køre Asensio i stilling ved at lade ham aflaste Modric, Kroos eller en fra BBC-trioen et par gange.
I det mindste synes jeg, at man skal give ham chancen i forsæsonen her til sommer, hvilket Zidane angiveligt også har i sinde at gøre, og hvis han griber chancen her, så er der vel ingen grund til at spendere et uhørt beløb på en spiller, som man reelt ikke har brug for. Hvis Real Madrid skal købe en midtbanespiller, så foretrækker jeg i den grad, at man henter endnu en 6'er, som man kan rotere med Casemiro.
Jeg mener i hvert fald ikke, at Real har brug for Pogba. Det fungerer jo med Modric og Kroos foran en defensiv midtbanespiller, så derfor giver det IMO ikke den store mening at hente Pogba. Jeg synes ikke, at man bør gå efter en spiller, der kan slå én af de to førnævnte af, men derimod en, som kan aflaste, hvilket Asensio og Isco formentlig vil være i stand til.
Dios skrev:
Pelle skrev: Vi har brug for 3 spillere:
- Hazard (han vil give vores offensiv så utrolig meget kvalitet, når vi møder hold, der pakker sig)
- En ung VB (vores venstrekant er katastrofal rent offensivt, når Marcelo sidder ude)
- En defensiv midt som er niveauet over Casemiro. En mand der har formået at skabe SÅ meget balance på holdet, må der simpelthen ikke kun være én af. Derudover er Case stadig ung og spiller ikke altid med hovedet. Det kommer til at koste både udvisninger og skader i løbet af en sæson.
Hvordan vil du få plads til Hazard?
Jamen det skal være på bekostning af enten Bale eller Ronaldo, som vi tidligere har talt om. De to ligner hinanden så meget i næsten alle spillets facetter, at vi kun får fuldt udbytte af dem overfor visse modstandere.
Spørgsmålet er så, om man ønsker at gå efter den ældre men garante spiller i form af Ronaldo, som du ved, at du får minimum 25 sæsonmål af.
Eller vil man hellere gå efter den yngre model, som - i min bog - for alvor har vist sit værd i denne sæson.
Helt objektivt mener jeg stadig, at Ronaldo ødelægger mere i det opbyggende spil, end han gavner. Han er fantastisk, når sidste fod skal på. Men han er ikke nogen playmaker - langt fra faktisk. Det gør, at mange opspilssituationer alt for ofte bliver ødelagt.
Derudover tror jeg ikke på, at han kan fortsætte på det umenneskeligt høje niveau, som han viser. Det har jeg sagt før, i know!
Slutteligt er venstresiden Hazards foretrukne, hvorfor det vil være naturligt at købe ind derefter. Men mon ikke han kan tage begge kanter, hvis han og Bale ønsker at rotere. Et angreb med Hazard, Bale og Benzema kan jeg sagtens forestille mig kunne give samtlige forsvar i Europa problemer.
Måske vi ikke scorer med samme frekvens som tidligere, men jeg vil langt hellere have færre mål, hvor vi så tilgengæld scorer mod hold som Atletico, m.v.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Come on man ;-)
Mølbat skrev: Er det nødvendigvis prisskiltet, som skal bestemme, hvem der skal erstatte James, hvis han smutter? Det vil jeg nu mene er rimelig underordnet. Er man god nok, så er man god nok. James er jo rimelig langt fra startopstillingen pt. så umiddelbart ville det da ikke være helt tåbeligt at køre Asensio i stilling ved at lade ham aflaste Modric, Kroos eller en fra BBC-trioen et par gange.
I det mindste synes jeg, at man skal give ham chancen i forsæsonen her til sommer, hvilket Zidane angiveligt også har i sinde at gøre, og hvis han griber chancen her, så er der vel ingen grund til at spendere et uhørt beløb på en spiller, som man reelt ikke har brug for. Hvis Real Madrid skal købe en midtbanespiller, så foretrækker jeg i den grad, at man henter endnu en 6'er, som man kan rotere med Casemiro.
Jeg mener i hvert fald ikke, at Real har brug for Pogba. Det fungerer jo med Modric og Kroos foran en defensiv midtbanespiller, så derfor giver det IMO ikke den store mening at hente Pogba. Jeg synes ikke, at man bør gå efter en spiller, der kan slå én af de to førnævnte af, men derimod en, som kan aflaste, hvilket Asensio og Isco formentlig vil være i stand til.
Nej, ikke nødvendigvis, men Asensio er heller ikke god nok. Han er ikke en færdig spiller endnu, hans præstationer svinger for meget og han skal stadig have tid til at udvikle sig.
Alene det, at du mener han kan aflaste Modric eller Kroos, vidner lidt om, at du ikke rigtig ved hvilke positioner han er bedst på og favoriserer. Godt nok minder han på mange måder om Isco, men Asensio er hverken 8'er eller defensiv midtbanespiller og det er nok ikke lige den rette tid nu med en omskoling som den ala Iscos. Som jeg allerede har beskrevet: Han kan spille på begge kanter, eller bag angriberen. Og han er mere målfarlig og fremadrettet end Isco. Offensivt har han efter min mening potentialet til mere end Isco, men en ting er potentiale og et andet er et færdigt produkt. Forvent ikke, at han spiller længere tilbage, som Isco til tider er kommet til. Det er ikke der Asensio har sine styrker.
Det bedste for Asensio og hans udvikling vil efter min mening være, at give ham en sæson mere i Espanyol. Selvfølgelig alt efter hvordan transfervinduet forløber, hvor der måske kan blive bruge for at holde på ham. Men han skal ikke være en erstatning for James eller lignende. Det er altså Real Madrid vi snakker om her. Hvis en kvalitetsspiller fra øverste hylde forlader klubben, så skal der tilsvarende en kvalitetsspiller fra øverste hylde ind, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Akkurat som James kan - eller i hvert fald burde - på sine bedste dage. Her er Asensio ganske enkelt ikke god eller stabil nok endnu.
Selvfølgelig giver det mening at hente Pogba. Han har potentialet til at blive verdens bedste spiller og er allerede blandt de bedste, hvis ikke den bedste, centrale midtbanespiller i verden. Med det in mente, at han blot er 23 år gammel og blot vil udvikle sig endnu mere! Selv i Real Madrid kan der findes plads til en spiller som Pogba. Og hvem siger i øvrigt, at Kroos er i Real Madrid efter sommerferien? :-)
Pogba: 8 mål og 12 assists i Serie A (plus 1 mål og 2 assists i CL). Kroos: 1 mål og 9 assists i Liga BBVA (0 mål og 1 assist i CL).
Edit: Så er det vist i øvrigt nok ikke den rette tråd at diskutere Real Madrid ;-)
El_Juan skrev:
Mølbat skrev: Er det nødvendigvis prisskiltet, som skal bestemme, hvem der skal erstatte James, hvis han smutter? Det vil jeg nu mene er rimelig underordnet. Er man god nok, så er man god nok. James er jo rimelig langt fra startopstillingen pt. så umiddelbart ville det da ikke være helt tåbeligt at køre Asensio i stilling ved at lade ham aflaste Modric, Kroos eller en fra BBC-trioen et par gange.
Nej, ikke nødvendigvis, men Asensio er heller ikke god nok. Han er ikke en færdig spiller endnu, hans præstationer svinger for meget og han skal stadig have tid til at udvikle sig.
Alene det, at du mener han kan aflaste Modric eller Kroos, vidner lidt om, at du ikke rigtig ved hvilke positioner han er bedst på og favoriserer. Godt nok minder han på mange måder om Isco, men Asensio er hverken 8'er eller defensiv midtbanespiller og det er nok ikke lige den rette tid nu med en omskoling som den ala Iscos. Som jeg allerede har beskrevet: Han kan spille på begge kanter, eller bag angriberen. Og han er mere målfarlig og fremadrettet end Isco. Offensivt har han efter min mening potentialet til mere end Isco, men en ting er potentiale og et andet er et færdigt produkt. Forvent ikke, at han spiller længere tilbage, som Isco til tider er kommet til. Det er ikke der Asensio har sine styrker.
Det bedste for Asensio og hans udvikling vil efter min mening være, at give ham en sæson mere i Espanyol. Selvfølgelig alt efter hvordan transfervinduet forløber, hvor der måske kan blive bruge for at holde på ham. Men han skal ikke være en erstatning for James eller lignende. Det er altså Real Madrid vi snakker om her. Hvis en kvalitetsspiller fra øverste hylde forlader klubben, så skal der tilsvarende en kvalitetsspiller fra øverste hylde ind, som kan gå direkte ind i startopstillingen. Akkurat som James kan - eller i hvert fald burde - på sine bedste dage. Her er Asensio ganske enkelt ikke god eller stabil nok endnu.
Selvfølgelig giver det mening at hente Pogba. Han har potentialet til at blive verdens bedste spiller og er allerede blandt de bedste, hvis ikke den bedste, centrale midtbanespiller i verden. Med det in mente, at han blot er 23 år gammel og blot vil udvikle sig endnu mere! Selv i Real Madrid kan der findes plads til en spiller som Pogba. Og hvem siger i øvrigt, at Kroos er i Real Madrid efter sommerferien? :-)
Pogba: 8 mål og 12 assists i Serie A (plus 1 mål og 2 assists i CL). Kroos: 1 mål og 9 assists i Liga BBVA (0 mål og 1 assist i CL).
Edit: Så er det vist i øvrigt nok ikke den rette tråd at diskutere Real Madrid ;-)
James er jo heller ikke 8'er, men han spiller også der rimelig ofte. I det system, som man praktiserer i Real Madrid, har man ikke plads til en 10'er, hvilket lidt er en skam ift. James og Isco, da jeg tror, at de ville gøre det væsentlig bedre, hvis man havde. Deres styrker er jo også i det offensive, ligesom Asensio. Men realiteterne er nu engang, at man spiller en 4-3-3 med en tilbagetrukken midtbanespiller i en 6'er-rolle, mens de to øvrige midtbanespillere fungerer som 8'ere. Så hvis Asensio skulle spille på midtbanen, kan han heller ikke komme til at spille 10'er. Så er der reelt kun kanterne tilbage, men der er Real Madrid vel egentlig dækket ganske fint ind med Lucas og Jesé som back-ups til Ronaldo og Bale.
Det kan desuden godt være, at Asensio har brug for endnu et lejeophold, men det finder vi ud af, når han har deltaget i forsæsonen denne sommer. Hvis Zidane finder ham god nok, så bliver han måske en del af Real Madrids trup i næste sæson. Hvis han skal lejes ud igen, så håber jeg dog på, at man finder en lidt bedre klub end Espanyol. En sub-top klub ville være at foretrække, måske Villarreal, Sevilla eller Valencia.
Angående det med en kvalitetsspiller fra øverste hylde, så er jeg ikke enig, især når den nuværende startopstilling er så god, som den er. Jeg synes bare ikke, at Real Madrid altid skal erstatte en spiller med den dyrest mulige spiller, man kan finde på markedet. Klubben har et fantastisk akademi, og hvis et af talenter herfra viser lovende takter, så mener jeg bare, at man bør give vedkommende chancen. (Og ja, jeg ved godt, at Asensio ikke er fra La Fábrica, men det ændrer ikke min pointe). Specielt hvis der er tale om at erstatte en spiller, der alligevel sidder mest på bænken. (Det skal dog siges, at det selvfølgelig er op til Zidane. Hvis han ikke finder Asensio god nok til at være en del af førsteholdstruppen, så skal han bare gøre det, som han mener, er bedst for klubben).
Hvis Kroos ikke er i klubben efter sommerferien, så synes jeg til gengæld, at det er godt at hente en verdensklassespiller, for så mangler man en mand i startopstillingen. Bliver tyskeren, så holder jeg dog fast i det, jeg har skrevet ovenover.
Hvis en spiller er dygtig nok til at spille i Real Madrid, så er indkøbspris og omdømme ligegyldigt. Se bare på Lucas. Dog er 'hvis' vigtig i denne sammenhæng, da jeg bestemt ikke ønsker at se holdet svækket i den kommende sæson. Bliver Asensio fundet for let inden sæsonen, jamen så skal han da lejes ud igen.
Og ja, det er nok ikke det rigtige sted at diskutere Real Madrid, så det her bliver nok også mit sidste opslag om emnet i denne tråd.
Jamen det skal være på bekostning af enten Bale eller Ronaldo, som vi tidligere har talt om. De to ligner hinanden så meget i næsten alle spillets facetter, at vi kun får fuldt udbytte af dem overfor visse modstandere.
Spørgsmålet er så, om man ønsker at gå efter den ældre men garante spiller i form af Ronaldo, som du ved, at du får minimum 25 sæsonmål af.
Eller vil man hellere gå efter den yngre model, som - i min bog - for alvor har vist sit værd i denne sæson.
Helt objektivt mener jeg stadig, at Ronaldo ødelægger mere i det opbyggende spil, end han gavner. Han er fantastisk, når sidste fod skal på. Men han er ikke nogen playmaker - langt fra faktisk. Det gør, at mange opspilssituationer alt for ofte bliver ødelagt.
Derudover tror jeg ikke på, at han kan fortsætte på det umenneskeligt høje niveau, som han viser. Det har jeg sagt før, i know!
Slutteligt er venstresiden Hazards foretrukne, hvorfor det vil være naturligt at købe ind derefter. Men mon ikke han kan tage begge kanter, hvis han og Bale ønsker at rotere. Et angreb med Hazard, Bale og Benzema kan jeg sagtens forestille mig kunne give samtlige forsvar i Europa problemer.
Måske vi ikke scorer med samme frekvens som tidligere, men jeg vil langt hellere have færre mål, hvor vi så tilgengæld scorer mod hold som Atletico, m.v.
Jeg er helt enig med dig i, at det skal være på bekostning af én de 2. Jeg synes bare der er flere fordele og færre ulemper ved man beholder Ronaldo end Bale.
De 2 største ulemper ved Ronaldo er klart hans alder, og det at han har udgangspunkt i venstre side. Sidstnævnte er vel mere eller mindre irrelevant efterhånden, da han ligeså ofte er centralt på banen. Fordelene ved ham er jo man ved hvad man får, og det er et af de bedste slutprodukter verden nok har set.
De byder ind med de samme kvaliteter på banen, hvor Ronaldo bare er bedre hele vejen rundt stort set. Derudover går der også alarmer igang når vi kommer ind på hans skadeshistorik. Bale er yngre, og det skulle være den eneste grund til at beholde ham, hvis jeg stod med valget. Bale på højrekanten er jeg bare stadig meget usikker omkring.
Hazard er dog et must i mine øjne, da jeg stadig ikke anser vores bredde som det største problem, men derimod BBC. De skaber simpelthen for lidt. Jeg har dog gået med tanken om, at lægge Ronaldo og Benzema på toppen og Hazard ind på den offensive midt, hvor han har fuldstændig frihed til at bevæge sig hvorhen han har lyst til. Det er netop bevægelighed der er nøgleordet.
Jeg tror desværre ikke på det, men hvor ville det dog være fantastisk hvis man endte ud i en direkte byttehandel med James og Hazard, og man så solgte Bale :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Så kan denne tråd fortsætte med emner om vores rivaler.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.