Om Vores Rivaler IX

10 år 2 måneder siden #1609 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Man kan jo lige så godt opkalde turneringen efter Sevilla, så meget som de har vundet den..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #1610 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX
Det er en flugter lige i klunkeværket på Premier League og det er super for spansk fodbold, flere penge kanaliseres til Spanien, mere anerkendelse, bedre omdømme for Sevilla, etc. det er bar' godt.

En skam at det er Banegas anden sidste kamp for Sevilla. Har virkelig nydt ham at se ham i løbet af hans tid i Spanien.

Og hvad har Fernando Santos lige gang i når han udtager Ricardo Carvalho istedet for Daniel Carrico...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 2 måneder siden #1611 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Om Vores Rivaler IX
Stort tillykke til Sevilla! Meget fortjent sejr.

Det er desuden ufattelig så mange Liverpool-tilhængere, der brokker sig over de straffespark, som de mener, at man skulle have haft. Jeg er dog af den holdning, at dommeren traf den korrekte beslutning ved alle tre situationer. Ved 1. og 3. situation mener jeg ikke, at man kan tale om, at armene var i unaturlige positioner, mens 2. situation vel er det, der kan beskrives som 'ikke bevidst'. Rami havde i hvert fald ingen idé om, hvor bolden var.

10 år 2 måneder siden #1612 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror ikke rigtigt det har den store indflydelse på, hvorledes pengene kanaliseres. Premier league er bare mere kompetitiv, bedre branded og åbenbart det, som folk foretrækker at se i fjernsynet.. Markedsføring er nu en forunderlig størrelse.

Selvom de europæisker turneringer er vundet af spanske hold 3 år i træk, er Premier League i folkemunde stadig den største og stærkeste liga, selvom Barcelona, Bayern og Real Madrid i samme munde er de bedste hold i verden.. Ja, holdning er også en forunderlig størrelse, og bare fordi man har en holdning, kan man også have en modstridende holdning.

Tillykke til Sevilla, og til spansk fodbold. Det er imponerende!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 2 måneder siden #1613 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX
Tror snart ikke der er nogen som er uenige i at den spanske liga er den stærkeste. Top 4 i Premier League ville kæmpe i midten af den spanske liga.
Og i UEFA ranglisten ligger den engelske liga faktisk nr 3.
Og underholdningsmæssigt? Helt ærlig så virker den spanske liga generelt mere underholdende, men det jo så bare en smagssag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 2 måneder siden #1614 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus skrev: Jeg tror ikke rigtigt det har den store indflydelse på, hvorledes pengene kanaliseres. Premier league er bare mere kompetitiv, bedre branded og åbenbart det, som folk foretrækker at se i fjernsynet..

Den forstår jeg stadig ikke.
PLLa Liga
Forskel 1-311 point3 point
Forskel #18-2020 point6 point
Standardafvigelse liga15,4418,10
Gnms. stdafv. i grupper af 5 (1-5, 6-10, 11-15, 16-20)6,11876,1182
Gnms. stdafv. 4-179,728,32
Gnms. stdafv. 4-2012,979,08

Hvordan er den mere kompetitiv? Ligaens vinder var mere suveræn, og ligaens taber var det samme. La Liga er mindre kompetitiv i toppen uden for top 3 (#4 har sværere ved at vinde ligaen, men 4-6 er stadig meget lige), men top 3 i La Liga dominerer i Europa. Hvis de tre hold blev flyttet til England, så ville PL også fremstå mindre kompetitiv (med samme pointtal vil standardafvigelsen i England være 19,45. Med Leicester, Tottenham og Arsenal's pointtal i La Liga ville den være på 13,41.
La Liga er ikke kompetitiv i toppen, hvis man måler på en top 4, men ekstremt kompetitiv målt på en top 3. La Liga er mere kompetitiv end PL, når man deler det op i grupper á fem hold. La Liga er ekstremt kompetitiv i bunden i modsætning til PL.

Det er noget fis at fyre af, at PL er mere kompetitiv. Det har længe været noget fis. At Viasat er gode til at gentage det sammen med fans af PL, gør det ikke sandt. Det betyder blot at tre af verdens bedste hold tilfældigvis er i La Liga. Alle de andre klubber er gode til at hive point fra hinanden.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved BBB.

10 år 2 måneder siden #1615 af Vinícius
Du kan jo vælge og vrage med statistik som du lyster.

Kigger du på vinderne, er der jo reelt kun 3 klubber i Spanien, som vinder ligaen, hvoraf én er meget dominerende i dette årtusinde. I England forholder det sig anderledes, og gennem de sidste 4 år, er der fundet 4 vindere.. De sidste 12 år er der så også kun fundet 4 forskellige vindere. I Spanien kan du gå 30 år tilbage og kun finde 5 forskellige vindere, hvoraf 1 hold har vundet 1 gang, 2 hold har vundet 2 gange, og resten er vundet af 2 hold. Statistik er en forunderlig ting, og uanset hvordan du vender og drejer det, så kan du finde det statistiske svar, som du vil.

Jeg er af den opfattelse, at der er mere usikkerhed om, hvem der bliver Premier League mester.. I Spanien peger jeg som regel på 2 hold(Atl. tror jeg ikke rigtigt på, selvom de er tæt på.) I Premier League gider jeg ikke pege, for jeg følger ikke med. Min interesse ligger på et lavt niveau.. Hvilket hold RM skal slå ud af CHL? Jeg synes ikke PL er underholdende.. Det er i min optik kedeligt.. Men statistisk er der jo mange hold, der bejler til at vinde, modsat i La Liga.. Deraf er ligaen mere kompetitiv i min optik.. I år blev La Liga spændende til sidst, men her er der bare færre overraskelser.

Måske vil det passe bedre at bruge ordet jævnbyrdig, selvom det andet også kan bruges i denne sammenhæng.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 2 måneder siden #1616 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX
Men statistik eller ej, så er det sgu(ja, undskyld sproget) efterhånden svært, at tage et forsvar for PL seriøst.

Gang på gang dominerer spansk fodbold internationalt, mens Premier League-holdene præsterer umiskendeligt dårligt.

Nu er PL åbenbart bedre ifølge fans deraf, fordi holdene fra 8-20 er bedre. Ja undskyld sproget igen, men hvem helvede følger en liga fordi holdene fra 8-20 er bedre. Der er i øvrigt ikke noget som helst som tyder på, at det er korrekt. Jeg har i hvert fald endnu ikke hørt én eneste, som egentlig kunne bakke påstanden op.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved raul7=kongen.

10 år 2 måneder siden #1617 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus skrev: Men statistisk er der jo mange hold, der bejler til at vinde, modsat i La Liga.. Deraf er ligaen mere kompetitiv i min optik.. I år blev La Liga spændende til sidst, men her er der bare færre overraskelser.

Der er flere hold i La Liga der bejler til at rykke ned. Du vælger at fokusere på toppen af engelsk fodbold, som er bredere, og derfor kalder du den mere kompetitiv. Forskellen er bare, at i Spanien har vi to (tre) rigtig gode hold, som udover at dominere La Liga også dominerer på europæisk plan. Jeg vil kalde det misforstået, at man oplever historisk gode hold, og ud fra det rangerer ligaen som værende mindre kompetitiv. Så er Champions League heller ikke kompetitiv, fordi spanske hold har vundet 8 ud af de sidste 16 turneringer. Er det det, vi er ude i? (6 af de andre vindere er i øvrigt i krise i både nationale og internationale turneringer i øjeblikket).

Vi kan også tage det videre og sige at golfsporten var mindre kompetitiv, da Tiger Woods var bedst. Håndboldspillere var mindre kompetitive, da Anja Andersen spillede. Basketballspillere var mindre kompetitive, da Michael Jordan spillede. Vi må bare anerkende, at nogle spillere/hold strækker sporten så meget, at det måske kan virke mindre kompetitivt, men hvis man tager ekstremerne fra, så giver det et helt andet billede.

Det, der generer mig mest, er egentlig at kompetitiv bruges positivt ladet, men det bagvedliggende er blot, at United, City og Chelsea er blevet dårlige igen.

10 år 2 måneder siden #1618 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus skrev: Du kan jo vælge og vrage med statistik som du lyster.

Kigger du på vinderne, er der jo reelt kun 3 klubber i Spanien, som vinder ligaen, hvoraf én er meget dominerende i dette årtusinde. I England forholder det sig anderledes, og gennem de sidste 4 år, er der fundet 4 vindere.. De sidste 12 år er der så også kun fundet 4 forskellige vindere. I Spanien kan du gå 30 år tilbage og kun finde 5 forskellige vindere, hvoraf 1 hold har vundet 1 gang, 2 hold har vundet 2 gange, og resten er vundet af 2 hold. Statistik er en forunderlig ting, og uanset hvordan du vender og drejer det, så kan du finde det statistiske svar, som du vil.

Jeg er af den opfattelse, at der er mere usikkerhed om, hvem der bliver Premier League mester.. I Spanien peger jeg som regel på 2 hold(Atl. tror jeg ikke rigtigt på, selvom de er tæt på.) I Premier League gider jeg ikke pege, for jeg følger ikke med. Min interesse ligger på et lavt niveau.. Hvilket hold RM skal slå ud af CHL? Jeg synes ikke PL er underholdende.. Det er i min optik kedeligt.. Men statistisk er der jo mange hold, der bejler til at vinde, modsat i La Liga.. Deraf er ligaen mere kompetitiv i min optik.. I år blev La Liga spændende til sidst, men her er der bare færre overraskelser.

Måske vil det passe bedre at bruge ordet jævnbyrdig, selvom det andet også kan bruges i denne sammenhæng.

Det er jo klart, når top 3-holdene er de bedste i verden.
Hvis de blev sat i England ville sådan set bare se det samme?

10 år 2 måneder siden #1619 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Om Vores Rivaler IX
Når jeg har en hel lørdag fri og ser PrL fra kl 13, og springer over i det spanske om aftenen slår det mig altid hvor stor forskel der er på fodbold.

At se en hvilken som helst kamp i PrL byder på en rullende bold i næsten 90 min, mens en spansk kamp byder på afbrydelse efter afbrydelse.

Når jeg snakker fodbold med folk fra ældre generationer brokker de sig altid over, at spanierne tuder og ligger ned konstant. Dette ry er ikke til at komme udenom i mine kredse, hvor klart flest sympatisere med Engelsk fodbold.

Selvom den spanske fodbold i mine øjne er betydelig pænere, så er det for mig tydeligt, at fodbolden i England (og bundesligaen) er bedre qua de hæslige kendelser fra dommerne og pga. det faktum, at bolden ruller.

Om fejlen er dommerne eller at alle spillere opfører sig som nogle forkælede k*llinger skal jeg ikke kunne sige - men det er i hvert fald mit besyv.

PS. Tillykke til Sevilla. Ubegribeligt de tager den for 3. år i streg!

10 år 2 måneder siden #1620 af Vinícius

raul7=kongen skrev: Men statistik eller ej, så er det sgu(ja, undskyld sproget) efterhånden svært, at tage et forsvar for PL seriøst.

Gang på gang dominerer spansk fodbold internationalt, mens Premier League-holdene præsterer umiskendeligt dårligt.

Nu er PL åbenbart bedre ifølge fans deraf, fordi holdene fra 8-20 er bedre. Ja undskyld sproget igen, men hvem helvede følger en liga fordi holdene fra 8-20 er bedre. Der er i øvrigt ikke noget som helst som tyder på, at det er korrekt. Jeg har i hvert fald endnu ikke hørt én eneste, som egentlig kunne bakke påstanden op.

Jeg er helt enig, for La Liga er klart bedre end PL, især i toppen. Jeg tror nu også, at midten er stærkere i La Liga, og måske også bunden. PL-holdene har flere turneringer, men jeg mener faktisk ikke at huske, at de deraf har flere kampe. Det er derfor ikke en undskyldning for deres internationalt dårlige spil. Jeg følger ikke en liga pga. de dårlige hold. Jeg ser mest RM og Barca kampe, fordi jeg foretrækker spektakulært fodbold samt at se fodbold med hold, jeg holder med eller imod. Jeg gider ikke se en kamp mellem Stockport County og et andet ligegyldigt hold. Spektakulært fodbold kan hverken de engelske eller de øvrige spanske hold give mig i samme grad.

@BBB

Jeg vælger at fokusere på toppen i ligaerne. Du vælger at fokusere på bunden for at bakke din påstand op. Lad os kalde PL mere jævnbyrdig i toppen - happy? :) Der er jo ingen tvivl om, at toppen i La Liga ikke er særlig jævnbyrdig pga. 3 hold der stikker af fra alle de andre. Det parløb synes jeg er spændende, især fordi det er så intenst med de 3 hold. PL er mere jævnbyrdig, da flere hold bejler til titlen, og de ligger oftest mere lige.. Altså når Leicester ikke stikker af fra alle de andre :P

@SR4.

Det er en helt anden snak. Jeg tror ikke, at de ville dominere i PL, fordi de ville have skadede spillere i endnu højere grad. Neymar ville ikke spille mange kampe med den provokerende stil, han viser på en fodboldbane. Jeg finder det underholdende, men som spiller kan jeg også godt forstå, at han bliver hakket ned fra tid til anden.

@Mathiasaka

Jeg synes faktisk, at det spanske fodbold er bedre - også når jeg ser de lavere-rangerede hold spille. Der er bare flere mål, mere flot spil, mere teknik og mindre fysik(det er jo ikke brydning, jeg vil se). Så kan jeg godt se bort fra, at spillerne falder nemt - det er drikkepause ;) Det sagt, så byder PL på en masse andre ting, som åbenbart er det, der bejler til den bredere befolkning. Det er jo netop en smagssag :)

Leveret af Kunena Forum