Om Vores Rivaler IX

2 dage 2 timer siden #17137 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
En af de ting jeg hader ved at spille på udebane er simplehent at samtlige udebaner i Spanien får 25% mere enerigi og fandensvoldskhed pga den gode Vini. Manden kommer altid ud af den gode skind og det ender med at modstanderen bliver fuldstændig tændte.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 dage 6 minutter siden #17138 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
Vi havde en xg på næsten 4 mod Barca i den kamp, det er der ikke andre hold der har gjort de forudgående to sæsoner og der er ikke nogen der har gjort det siden.

Selv deres 4-0 nederlag til Atlético var stadig kun en xg på 2,8 til Atlético.

Men det var ikke godt nok til Vini.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Estadio Santiago Bernabéu

1 dag 23 timer siden #17139 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Det jo bare ragebait at kalde den sejr kneben, kan man ikke tage seriøst.

1 dag 19 timer siden #17140 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Gonzalo Garcia scorede for Fulham mod Chelsea. Xabi vs Arbeloa.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

1 dag 3 timer siden #17141 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg kunne godt tænke mig at fremhæve to beskeder i toppen af side 1428 fra henholdsvis Dragam og Matamoro som jeg synes begge rammer spot on!

Først fra Dragam:

Dragam post=199831 skrev: Barcas største forhenværende problem var at de manglede fart foran - det har de nu løst. Deraf min kommentar.

Vores største problem er... nærmest alt. 

Vi har ikke en klart defineret spillestil, og det har vi aldrig haft... ville det være nice at få ? Uden tvivl, men helvede fryser til is før det sker.

En simpel løsning på vores problemer er at gå back to basics. Lade vær med at spille vores spillere ude af position, og spil med spillere der komplimenterer holdet. Mbappe er hverken naturlig 9er, eller komplimenterer holdet som "9er", trods de mål han scorer på bolde i dybden. Espi, trods sit lavere niveau, vil i langt højere grad komplimenterer holdet, alene fordi han rent faktisk udfylder 9er rollen. Og han har også scoret hver kamp indtilvidere.

Det er forskellen.

Løsning: Back to basics og ingen spillere skal spille ude af sin bedste position.

Dernæst Matamoro:

Matamoro post=199832 skrev: Jeg er enig her. Der er ingen grund til at gøre det sværere end det er. Mbappe i en fri rolle på venstrekanten. Espi til at true på indlæg. Guler på højrekanten ligesom mod Espanyol. Hvis det ikke fungerer med ham der, så skal Diomande have chancen. Bellingham i den fri 10'er rolle. Silva og Valverde skal have chancen igen. De skal lige lære hinanden at kende i den nye rolle.

Espi
Mbappe Bellingham Guler/Diomande
Silva Valverde

Det kan godt være at Barca har et koncept der virker for dem, men hvis Real Madrid kan lave 90 mål fordelt på Mbappe, Bellingham og Espi, så kan det fuldt matche Barcas systembold. Om det så er mål på indlæg, hjørnespark og tilfældige mål i feltet. Who cares? 

Præcis!
Det ville virke.
Måske er det lidt 90er agtigt men det ville virke!
Sidste redigering: 1 dag 3 timer siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

19 timer 22 minutter siden #17142 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX
Er jeg den eneste der har overset Maffeo var tilbage i ligaen… for helvede

7 timer 55 minutter siden #17143 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

NickyMad post=199851 skrev: Er jeg den eneste der har overset Maffeo var tilbage i ligaen… for helvede

​For Valencia af alle hold. Det skal nok blive godt på Mestalla

5 timer 59 minutter siden #17144 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Bouaddi til City. Kender intet til ham udover den ene gode kamp mod Brasilien i første kamp til VM

4 timer 57 minutter siden #17145 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Hamid8210 post=199853 skrev: Bouaddi til City. Kender intet til ham udover den ene gode kamp mod Brasilien i første kamp til VM

​Der var også lige dengang i '24 hvor han spillede en brandkamp mod os i Champions league for Lille :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

3 timer 21 minutter siden #17146 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​Alvarez trænede ikke med i dag, og Laporta er åbent ude og lægge pres på Atletico.
Det er angiveligt det samme bud, på ca. 100 mio., som stadig står ved magt.
Det bliver spændende at følge den saga til dørs. Det ser mere plausibelt ud, end for et pr. uger siden.
Atletico eftersigende klar på at sælge til Arsenal, men ikke til Barca. Alvarez vil til Barca, og ikke til Arsenal. Ret funky!
Han ville virkelig klæde Barcas hold.

2 timer 2 minutter siden #17147 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL post=199844 skrev:

Dragam post=199840 skrev:

Real HWL post=199835 skrev:

NickyMad post=199833 skrev:

Real HWL post=199830 skrev: Barca Behøver ikke gå ud og kaste en masse penge efter en "rigtig" 9er. De kan bare hive ham op nede fra eller spille med Rahpinha de vinder alligevel fordi alle kender deres rolle på banen, de kæmper for hinanden. De smadre Elche stort set med deres B-hold. De er så komplette med Hansi Flick. Vi kommer ikke i nærheden af dem i år. De er kæmpe favoritter til La Liga, og med købet af Rodri er de også blevet kæmpe favoritter til at vinde CL. Jeg er ked af det men jeg tror Flicks projekt topper i år, de vinder hele lortet. 

​Enig. Jeg tror det kan sagtens fungere. Min pointe var blot at jeg på ingen måde ser det som komplet ift. at skulle vinde alt. Men ser dem også værende som favoritter til ligaen, dog langt langt fra til CL. Jeg tror de får det meget svært på tværs af alle tuneringer med så mange kampe, hvis der ikke kommer mere ind.

Desværre solgte klubben alle ambitionerne om at have nogen form for spillestil da de fyrede Xabi. Men lad da Perez endelig blive udstillet, så han kan gå af.

Tænk hvis man havde givet Xabi midlerne til at bestemme over truppen, med transfer og det hele. Waoo det kunne have været vildt. Men vi må bare bide smerten i os. En ting ved jeg, det går op og ned i fodbold. Vores tid skal nok komme igen :)

"Vores tid skal nok komme igen"

​Det sagde man også de første par år efter ferguson i united   Så grelt bliver det nok ikke i RM, men desto flere år vi ligger og koger rundt med den ene tåbelige beslutning efter den anden, desto mere falmer RM's stjerne, og desto sværrere bliver det at få et storhold bygget op igen. Det bliver jo nok 3 år nu, hvor vi ikke vinder noget - hvad hvis det ender med at blive 4, eller endda 5 år ?

Hvis ikke Real vinder noget i år så håber jeg Perez har nosser og selvindsigt nok til at gå af.

​Florentino og selvindsigt 😆😆 Vi har alle set det gennem hans beslutninger i årevis - og det blev udstillet for hele verden ved hans vanvittige pressemøde da han udskrev det her komiske valg. Manden er ikke ved sine fulde fem længere og det er tragisk at han kun er omgivet af Yes Men. Hvem er det nu det minder om 🤔

1 time 51 minutter siden #17148 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Om Vores Rivaler IX
Læste den her på facebook:
"Calling Arbeloa the worst coach in Real Madrid history after he managed to beat Mourinho twice, Guardiola twice and Simeone to finally get a league win over Atlético since 2022 is wild. 😂
Meanwhile, Xabi Alonso gets treated like some tactical revolutionary despite losing twice to Arne Slot... including that 4–0 defeat with Leverkusen... losing to Guardiola at the Bernabéu, and suffering Madrid’s heaviest league derby defeat to Atlético since 2015.
And let’s not forget the context: Arbeloa had seven starters unavailable. Almost everyone expected Madrid to struggle badly, yet he found a way to get the result.
I genuinely don’t think there was a single person in this fanbase who expected Arbeloa to pull that off.
Sometimes we need to give credit where it’s due. "

Leveret af Kunena Forum