Om Vores Rivaler IX

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #2065 af eksperten
Besvaret af eksperten på emne Om Vores Rivaler IX

Gåser skrev:

eksperten skrev:

Pelle skrev: @Eksperten. Det burde være ret nemt (alligevel formår du at gøre det ekstremt kompliceret)!

Hvis Real Madrid er blandt de værste til at handle, så må der jo pr. automatik være nogle, som gør det bedre og har mere succes end os. Hvem er det?
Det er decideret useriøst at smide postulater rundt, når du ikke formår at bakke dem op.

Jeg har ikke set dig skrive én eneste positiv ting omkring Real Madrid siden din ankomst, så du må simpelthen være en troll.

Jeg har sagt at det er dumt at klandre andre hold for dårlige indkøb når vi selv er i toppen af hold der ikke kan omsætte de penge vi har brugt på spillere til succes. Og der er rigeligt at tage fat i af perioder, hvor det ikke er gået som det burde. Måden vi er røget ud på i ChL sæsonerne under Mourinho og seneste sæson med Carlo. Ja og så ligaen.

Skal jeg skrive positive ting om Real Madrid for ikke at gå under kategorien troll. Sjov tankegang. Du har så heller ikke læst rigtigt, for jeg sagde at siden vi begyndte at spendere en masse penge i 2010 er det første gang jeg føler vi har et komplet hold og har chancer for at vinde mere end en titel af de 3 store.

Klandre andre hold for dårlige indkøb?

Pelle beder dig om at gøre det stik modsatte; nemlig fremhæve mange af dem, som du mener er foran Madrid, når det kommer til spillerindkøb.

... Man skulle fandme tro, at du er politiker.

Det var ik Pelle der klandrede andre hold men Kassow. Og nej neg skal ikke fremhæve nogle der er foran Madrid. Det jeg har fremhævet er at det er dumt at pege fingre af andre når man selv jokker i spinaten. Aldrig har vi gjort det dårligere i La liga end vi gør nu. Aldrig før har vi brugt så mange penge og har fået så lidt udbytte af det. Der er brugt over 500 millilner euro på spillere i denne periode. Altså over 2 milliarder danske kr og så står vi med en liga titel ligesom Leicester. Det kunne være at os Madrid fans skulle stikke en finger i jorden når vi snakker om, hvem der er bedst til indkøb og hvordan vi forvalter vores penge.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved eksperten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #2066 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev: Vi har været langt fra siden 2012. I 2013 behøver vi ikke at snakke om og 2014 smed vi det hele over styr på hjemmebane mod Barcelona.

13/14 tabte vi det på udebane på Calderón (på et langskudsmål fra midten). Ikke hjemme mod Barcelona.
Hvis du mener 14/15, så slog vi Barca 3-1.

I 13/14 var det hjemme mod Barcelona vi tabte det hele. Vi lå nummer 1 og tabte 3-4 og kort efter 2-1 mod Sevilla ude. Efter dette tabte vi første pladsen Check det selv

Hold nu op. Jeg giver dig ét mål, som havde givet os mesterskabet, hvis det ikke var scoret. Du tager to vilkårlige nederlag.

Selv hvis vi havde slået Barcelona, så havde vi ikke vundet mesterskabet, fordi Atletico var bedre end os indbyrdes. Hvis Adan, eller hvem der nu stod, derimod havde reddet det langskudsmål mod Atletico, så havde vi vundet mesterskabet selvom vi tabte mod Barcelona (og Sevilla og alle de andre kampe vi tabte).

Så nej: Vi tabte ikke mesterskabet på hjemmebane mod Barcelona.

9 år 11 måneder siden #2067 af BBB
@Siempre: Er det muligt at bestille et ban?

9 år 11 måneder siden #2068 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Skal vi ikke bare alle være enige om, at Atletico Madrid og Bayern må være de suverænt bedste hold, som kombinere få penge med kæmpe succes. Real Madrid har brugt absurd mange milliarder på utrolig få titler, hvor jeg uden at kende tallene godt tør sige, at Barcelona også er foran os.

Der er bare så mange faktorer som spiller ind i Chl, så det er vitterligt svært at sammenligne på kryds og tværs. Der skulle alligevel gå 5 sæsoner før vi vandt Chl efter vi havde brugt 3-4 milliarder på indkøb. Intet negativt her, for med spillere som Sneijder, så skulle det gå galt og der skulle i den grad opgraderes.
Nu er vi etableret og det vil være en stor skuffelse ikke at nå langt i Chl. Jeg husker bare, at jeg som en af de eneste herinde (surprise) overhovedet ikke var tilfreds med Mourinho's resultater, da det ikke er en McD fødselsdag, hvor vi alle får taber medaljer om halsen, fordi vi alle har klaret det så fint, og hylder ham som en helgen fordi vi blev slået ud i semifinalen 3 år i træk.

Det er nu den etableringsfase de fleste engelske hold skal igennem igen, og lur mig om ikke City og Chelsea vil være store kandidater næste sæson allerede. Fortsætter United med deres fantastiske indkøb fra denne sæson, så skal vi også snart til at tage dem seriøst. Psg må vi heller ikke glemme, selvom de er kommet svækket ud af dette vindue.

Den største forskel i Spanien og England er, at engelske spillere er 400% dyrere end deres reelle markedsværdi. Hvorfor, skal jeg ikke kunne sige, men selvfølgelig er Stones ikke 430 millioner værd.
Det regnestykke skal man bare lige tage med, hvis man vil sammenligne markedspriserne og hvad diverse klubber har brugt af penge.

Min pointe er, at Real Madrid selv er utrolig dårlige på markedet. Vi er et af de klart bedste hold, og i mine øjne har vi den bedste trup, men det har taget os utrolig mange år, og kostet os utrolig mange penge for at nå hvor vi er idag. Vi har altså kun Ramos, Pepé, Ronaldo og Benzema tilbage i truppen før/fra 09 af, så det siger sig selv, at vi ikke just har været de bedste på markedet.
Godt nok har vi kunne sælge mange af vores spillere dyrt, og på den måde været heldige, da andre hold skulle igennem samme etableringsfase som vi selv var igennem, og derfor må "nøjes" med spillere fra 2-3. hylde af.

1. Atletico Madrid
2. Barcelona
3. Bayern München
4. Real Madrid

Sådan vil min liste nok se ud over de klogeste på transfermarkedet. Det er svært og sammenligne på kryds og tværs, da Bayern har vundet mange hjemlige mesterskaber uden rigtig modstand, og Atletico har jo stort set ikke vundet nogle trofæer. Mine kriterier har været kvalitetsspillere, udviklingspotentiale, penge brugt og titler.
Vi er nr. 3 i Spanien, fordi vi er det hold som har brugt flest penge, men vundet mesterskabet sidst.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: eksperten

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #2069 af eksperten

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev: Vi har været langt fra siden 2012. I 2013 behøver vi ikke at snakke om og 2014 smed vi det hele over styr på hjemmebane mod Barcelona.

13/14 tabte vi det på udebane på Calderón (på et langskudsmål fra midten). Ikke hjemme mod Barcelona.

I 13/14 var det hjemme mod Barcelona vi tabte det hele. Vi lå nummer 1 og tabte 3-4 og kort efter 2-1 mod Sevilla ude. Efter dette tabte vi første pladsen Check det selv

Hold nu op. Jeg giver dig ét mål, som havde givet os mesterskabet, hvis det ikke var scoret. Du tager to vilkårlige nederlag.

Selv hvis vi havde slået Barcelona, så havde vi ikke vundet mesterskabet, fordi Atletico var bedre end os indbyrdes. Hvis Adan, eller hvem der nu stod, derimod havde reddet det langskudsmål mod Atletico, så havde vi vundet mesterskabet selvom vi tabte mod Barcelona (og Sevilla og alle de andre kampe vi tabte).

Du husker forkert fordi vi havde en 3 points føring inden kampen mod Barcelona på hjemmebane til både Atletico og Barcelona. Du kan checke det på LFP.es

Havde vi slået Barcelona var denne 3 points føring stadig aktuel. Ugen efter taber vi til Sevilla 2-1 efter at have været foran 0-1. Det er 6 points vi tabte i disse to runder som afgjorde mesterskabet til de andres fordel. Kampen mod Atletico var jo flere uger før og et mesterskab afgøres ikke så tidligt på en sæson.

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #2070 af eksperten

Dios skrev: Skal vi ikke bare alle være enige om, at Atletico Madrid og Bayern må være de suverænt bedste hold, som kombinere få penge med kæmpe succes. Real Madrid har brugt absurd mange milliarder på utrolig få titler, hvor jeg uden at kende tallene godt tør sige, at Barcelona også er foran os.

Der er bare så mange faktorer som spiller ind i Chl, så det er vitterligt svært at sammenligne på kryds og tværs. Der skulle alligevel gå 5 sæsoner før vi vandt Chl efter vi havde brugt 3-4 milliarder på indkøb. Intet negativt her, for med spillere som Sneijder, så skulle det gå galt og der skulle i den grad opgraderes.
Nu er vi etableret og det vil være en stor skuffelse ikke at nå langt i Chl. Jeg husker bare, at jeg som en af de eneste herinde (surprise) overhovedet ikke var tilfreds med Mourinho's resultater, da det ikke er en McD fødselsdag, hvor vi alle får taber medaljer om halsen, fordi vi alle har klaret det så fint, og hylder ham som en helgen fordi vi blev slået ud i semifinalen 3 år i træk.

Det er nu den etableringsfase de fleste engelske hold skal igennem igen, og lur mig om ikke City og Chelsea vil være store kandidater næste sæson allerede. Fortsætter United med deres fantastiske indkøb fra denne sæson, så skal vi også snart til at tage dem seriøst. Psg må vi heller ikke glemme, selvom de er kommet svækket ud af dette vindue.

Den største forskel i Spanien og England er, at engelske spillere er 400% dyrere end deres reelle markedsværdi. Hvorfor, skal jeg ikke kunne sige, men selvfølgelig er Stones ikke 430 millioner værd.
Det regnestykke skal man bare lige tage med, hvis man vil sammenligne markedspriserne og hvad diverse klubber har brugt af penge.

Min pointe er, at Real Madrid selv er utrolig dårlige på markedet. Vi er et af de klart bedste hold, og i mine øjne har vi den bedste trup, men det har taget os utrolig mange år, og kostet os utrolig mange penge for at nå hvor vi er idag. Vi har altså kun Ramos, Pepé, Ronaldo og Benzema tilbage i truppen før/fra 09 af, så det siger sig selv, at vi ikke just har været de bedste på markedet.
Godt nok har vi kunne sælge mange af vores spillere dyrt, og på den måde været heldige, da andre hold skulle igennem samme etableringsfase som vi selv var igennem, og derfor må "nøjes" med spillere fra 2-3. hylde af.

1. Atletico Madrid
2. Barcelona
3. Bayern München
4. Real Madrid

Sådan vil min liste nok se ud over de klogeste på transfermarkedet. Det er svært og sammenligne på kryds og tværs, da Bayern har vundet mange hjemlige mesterskaber uden rigtig modstand, og Atletico har jo stort set ikke vundet nogle trofæer. Mine kriterier har været kvalitetsspillere, udviklingspotentiale, penge brugt og titler.
Vi er nr. 3 i Spanien, fordi vi er det hold som har brugt flest penge, men vundet mesterskabet sidst.

Klasse indlæg og hvor har du dejlig ret i meget.

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #2071 af eksperten
http://imgur.com/a/MV1nx

Her kan du se BBB. At det var stillingen før 3-4 mod Barcelona. Mesterskabet blev tabt hjemme mod Barcelona i runde 29. Vi mødte Atletico i 2-2 kampen i runde 26. Et mesterskab bliver altså ikke afgjort 12 spillerunder før afslutning. Det håber jeg altså du ved. Efter Barcelona kampen tabte vi som sagt mod Sevilla, og det blev næsten umuligt herefter at hente de to førende hold, pga indbyrdes opgør og at Real Madrid mistede modet. Havde vi slået Barcelona denne kamp er jeg 100% sikker på at mesterskabet ville have været kørt hjem.

9 år 11 måneder siden #2072 af BBB

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

Du husker forkert fordi vi havde en 3 points føring inden kampen mod Barcelona på hjemmebane til både Atletico og Barcelona. Du kan checke det på LFP.es

Havde vi slået Barcelona var denne 3 points føring stadig aktuel. Ugen efter taber vi til Sevilla 2-1 efter at have været foran 0-1. Det er 6 points vi tabte i disse to runder som afgjorde mesterskabet til de andres fordel. Kampen mod Atletico var jo flere uger før og et mesterskab afgøres ikke så tidligt på en sæson.

Du skrev at vi tabte det mod Barcelona. Bagefter skriver du, at vi tabte det mod Sevilla. Selv hvis vi havde slået Barcelona, så havde vi haft 3 point ekstra, og Atletico ville stadig have slået os i indbyrdes.

Du skrev, at vi tabte det mod Barcelona, og det er faktuelt forkert. At vi tante mod Sevilla havde intet med kampen mod Barcelona at gøre, specielt ikke som du formulerede det.

Der findes kun to kampe i sæsonen, der individuelt kunne ændre mesterskabet. De var begge mod Atletico. Der findes kun én kamp i sæsonen, hvor et mål kunne ændre mesterskabet. 2-2 kampen ude mod Atletico.

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #2073 af eksperten

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

Du skrev at vi tabte det mod Barcelona. Bagefter skriver du, at vi tabte det mod Sevilla. Selv hvis vi havde slået Barcelona, så havde vi haft 3 point ekstra, og Atletico ville stadig have slået os i indbyrdes.

Du skrev, at vi tabte det mod Barcelona, og det er faktuelt forkert. At vi tante mod Sevilla havde intet med kampen mod Barcelona at gøre, specielt ikke som du formulerede det.

Der findes kun to kampe i sæsonen, der individuelt kunne ændre mesterskabet. De var begge mod Atletico. Der findes kun én kamp i sæsonen, hvor et mål kunne ændre mesterskabet. 2-2 kampen ude mod Atletico.

Nå, vi må bare være uenige i dette.

Ja jeg mener at Sevilla kampen også havde indflydelse på ligaens afslutning. For vi tabte også points senere i sæsonen efter runde 30. Det havde nok set anderledes ud, hvis man havde trukket 3 points mod Barcelona. Mentalt var vi kommet bedre ind til de sidste kampe og havde nok kæmpet mere for at hive mesterskabet hjem. Så jo det mesterskab smed vi i runden mod Barcelona fordi vi var 3 points foran og skulle vinde den kamp for at holde hovedet oppe.. Havde vi slået Sevilla, kunne vi stadig ha været med i kampen på trods af dårligere indbyrdes kampe mod Atletico.

Det er helt forkert at påpege en kamp der blev spillet så lang tid før sæson afslutning, men ja så lader jeg den ligge.

9 år 11 måneder siden #2074 af BBB

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

eksperten skrev:

BBB skrev:

Nå, vi må bare være uenige i dette.

Ja jeg mener at Sevilla kampen også havde indflydelse på ligaens afslutning. For vi tabte også points senere i sæsonen efter runde 30. Det havde nok set anderledes ud, hvis man havde trukket 3 points mod Barcelona. Mentalt var vi kommet bedre ind til de sidste kampe og havde nok kæmpet mere for at hive mesterskabet hjem. Så jo det mesterskab smed vi i runden mod Barcelona fordi vi var 3 points foran og skulle vinde den kamp for at holde hovedet oppe.. Havde vi slået Sevilla, kunne vi stadig ha været med i kampen på trods af dårligere indbyrdes kampe mod Atletico.

Det er helt forkert at påpege en kamp der blev spillet så lang tid før sæson afslutning, men ja så lader jeg den ligge.

Det kan aldrig blive forkert at pege på den indbyrdes kamp mod det hold, der endte som nummer 1.

Du er så langt ude, når du først peger på Barcelona, finder ud af at det et forkert, og derefter peger på andre tabte kampe. Det er som at diskutere med en dør.

9 år 11 måneder siden #2075 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
BBB skrev:

Det kan aldrig blive forkert at pege på den indbyrdes kamp mod det hold, der endte som nummer 1.

Du er så langt ude, når du først peger på Barcelona, finder ud af at det et forkert, og derefter peger på andre tabte kampe. Det er som at diskutere med en dør.

Men du har jo desværre ikke ret BBB :)

I runde 28 var vi 3 point foran At. Madrid og 4 point foran Barcelona. I Runde 29 tabte vi 3-4 til Barcelona, hvor vi efterfølgende var á point med At. Madrid, men fordi de var bedre indbyrdes så lå de som nr. 1, og efter det så vi aldrig 1. pladsen igen.

Det var da netop lige den kamp som afgjorde mesterskabet. Vi kom os aldrig efter det nederlag, og lad os bare sige, at vi vandt 1-2 over At. Madrid, så tabte vi alligevel runden efter imod Sevilla.
Det var jo ikke 2-2 kampen som gjorde udfaldet, da vi stadig førte ligaen efter den kamp. Man taber vel mesterskabet til den kamp, hvor man mister 1. pladsen?
Ellers kunne det jo ligeså godt have været i runde 4, da vi spillede uafgjort, for havde vi bare vundet den kamp, så ville vi være foran?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, eksperten

9 år 11 måneder siden #2076 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
BBB Skrev:

@Siempre: Er det muligt at bestille et ban?

BBB Skrev:

Chill homi3.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: eksperten

Leveret af Kunena Forum