Om Vores Rivaler IX

9 år 9 måneder siden #2077 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev: BBB Skrev:

@Siempre: Er det muligt at bestille et ban?

BBB Skrev:

Du er så langt ude, når du først peger på Barcelona, finder ud af at det et forkert, og derefter peger på andre tabte kampe. Det er som at diskutere med en dør.

Chill homi3.

Jeg skrev aldrig hvem det var til. Hvis påstande bliver til argumenter, så devalueres site, og så vil jeg have det fint med et års pause.
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved BBB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 9 måneder siden #2078 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Det kan aldrig blive forkert at pege på den indbyrdes kamp mod det hold, der endte som nummer 1.

Du er så langt ude, når du først peger på Barcelona, finder ud af at det et forkert, og derefter peger på andre tabte kampe. Det er som at diskutere med en dør.

Men du har jo desværre ikke ret BBB :)

I runde 28 var vi 3 point foran At. Madrid og 4 point foran Barcelona. I Runde 29 tabte vi 3-4 til Barcelona, hvor vi efterfølgende var á point med At. Madrid, men fordi de var bedre indbyrdes så lå de som nr. 1, og efter det så vi aldrig 1. pladsen igen.

Det var da netop lige den kamp som afgjorde mesterskabet. Vi kom os aldrig efter det nederlag, og lad os bare sige, at vi vandt 1-2 over At. Madrid, så tabte vi alligevel runden efter imod Sevilla.
Det var jo ikke 2-2 kampen som gjorde udfaldet, da vi stadig førte ligaen efter den kamp. Man taber vel mesterskabet til den kamp, hvor man mister 1. pladsen?
Ellers kunne det jo ligeså godt have været i runde 4, da vi spillede uafgjort, for havde vi bare vundet den kamp, så ville vi være foran?

Hold nu op.

Hvis man kan sige, at Barcelona kampen var skyld i nederlaget til Sevilla, så kan man også sige, at tidligere nederlag var skyld i nederlaget til Barcelona. Faktisk vil jeg godt ændre holdning til spørgsmålet og sige, at det første nederlag i sæsonen førte til alle andre nederlag i sæsonen, og derfor tabte vi ligaen. Satans til første nederlag vi havde mod Atletico i starten af sæsonen!

Det er lidt uheldigt for min pointe, at resultatet af denne idiotiske argumentation tilfældigvis passer med min pointe om indbyrdes opgør med Atletico.

• eksperten
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #2079 af eksperten
Besvaret af eksperten på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis du i 2014 efter runde 26 med 3 points føring ned til nærmeste rivaler, efter 2-2 kampen mod Atletico og langskuds målet, havde sagt at nu vil Real Madrid tabe mesterskabet. Så tror jeg folk havde grint lidt meget af dig...

Det er da en gang bagklogskab du kommer med, og det er bestemt ikke kønt.

Den dag vi mistede første pladsen til Atletico mod Barcelona, fandt spillerne aldrig gejsten tilbage til at vinde mesterskabet. Det sås tydeligt i kampen mod Sevilla ugen efter.

Husk lige på at Barcelona selv kunne afgøre det hjemme mod Atletico. De spillede 1-1, men det havde været sjovt, hvilke spydige kommentarer du så havde kommet med, hvis Barcelona havde endt med mesterskabet i 2014. Så var det måske 3-4 kampen eller hvad.
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved eksperten.

9 år 9 måneder siden #2080 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

Det kan aldrig blive forkert at pege på den indbyrdes kamp mod det hold, der endte som nummer 1.

I runde 28 var vi 3 point foran At. Madrid og 4 point foran Barcelona. I Runde 29 tabte vi 3-4 til Barcelona, hvor vi efterfølgende var á point med At. Madrid, men fordi de var bedre indbyrdes så lå de som nr. 1, og efter det så vi aldrig 1. pladsen igen.

Det var da netop lige den kamp som afgjorde mesterskabet. Vi kom os aldrig efter det nederlag, og lad os bare sige, at vi vandt 1-2 over At. Madrid, så tabte vi alligevel runden efter imod Sevilla.
Det var jo ikke 2-2 kampen som gjorde udfaldet, da vi stadig førte ligaen efter den kamp. Man taber vel mesterskabet til den kamp, hvor man mister 1. pladsen?
Ellers kunne det jo ligeså godt have været i runde 4, da vi spillede uafgjort, for havde vi bare vundet den kamp, så ville vi være foran?

Hold nu op.

Hvis man kan sige, at Barcelona kampen var skyld i nederlaget til Sevilla, så kan man også sige, at tidligere nederlag var skyld i nederlaget til Barcelona. Faktisk vil jeg godt ændre holdning til spørgsmålet og sige, at det første nederlag i sæsonen førte til alle andre nederlag i sæsonen, og derfor tabte vi ligaen. Satans til første nederlag vi havde mod Atletico i starten af sæsonen!

Det er lidt uheldigt for min pointe, at resultatet af denne idiotiske argumentation tilfældigvis passer med min pointe om indbyrdes opgør med Atletico.

Jeg siger ikke, at nederlaget til Barcelona også var skyld i nederlaget til Sevilla. Jeg siger bare, at vi tabte mesterskabet efter vi tabte 3-4 til Barcelona, og ikke da vi spillede 2-2 imod Atletico. Det var efter den kamp vi mistede 1. pladsen, så det giver vel god mening? Den eneste grund til jeg nævnte Sevilla kampen var for hypotesens skyld :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: eksperten

9 år 9 måneder siden #2081 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev:

BBB skrev:

Hold nu op.

Jeg siger ikke, at nederlaget til Barcelona også var skyld i nederlaget til Sevilla. Jeg siger bare, at vi tabte mesterskabet efter vi tabte 3-4 til Barcelona, og ikke da vi spillede 2-2 imod Atletico. Det var efter den kamp vi mistede 1. pladsen, så det giver vel god mening? Den eneste grund til jeg nævnte Sevilla kampen var for hypotesens skyld :)

@ Dios

Det du siger er jo ikke forkert, MEN ser man på tabellen efter sæson, så er det hellere ikke rigtigt :-)

Kunne vi havde vundet mesterskabet, hvis vi havde vundet kampen i Barcelona (Hvis man udelukkende ser på resultatet)? NEJ

Kunne vi havde vundet mesterskabet, hvis vi havde vundet over ATM? JA

Jeg er med på at der spiller andre faktorer ind ved at kampen mod Barcelona var blevet vundet, men objektiv set og resultat set, så var det kampen mod ATM (et mål mere end dem), der ville have sikret os mesterskabet.

9 år 9 måneder siden #2082 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...dt-og-score-fem-maal

Hold nu kæft, hvor er Klopp dog en tåbe at høre på. Han bliver jo helt Wenger-skinger!!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: HHB65, andreashn

9 år 9 måneder siden #2083 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om Vores Rivaler IX

Siempre Madrid skrev: www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...dt-og-score-fem-maal

Hold nu kæft, hvor er Klopp dog en tåbe at høre på. Han bliver jo helt Wenger-skinger!!

Er faktisk lidt målløs over hans udtagelse og nedgørelse af La Liga... Havde respekt for ham før, men hvorfor har nogle trænere pludselig behov for at promovere sig i medierne med sådan noget ævl. Holdene i La liga kæmper lige så meget røven ud af bukserne som i den overhypede PL, og synes stadigvæk at jeg ser et bedre teknisk niveau i den lave ende af La liga kontra nedre PL hold. Håber endnu engang på totalt spansk dominans i Europa for der er godt mange der har ondt i røven og Real og Barca og tror de får alt serveret.

9 år 9 måneder siden #2084 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Hvor er det dejligt at se Eksperten sende et tak til Dios for en besked med denne:

Dios skrev: 1. Atletico Madrid
2. Barcelona
3. Bayern München
4. Real Madrid

Sådan vil min liste nok se ud over de klogeste på transfermarkedet.

Det var trods alt min pointe helt fra begyndelsen af, som vi har diskuteret: Real Madrid er flere niveauer over Premier League holdene når det kommer til at spendere penge, fordi Real Madrid har erfaring med dette. Premier League holdene er ikke vant til at have penge og skal lige have lidt erfaring før de begynder at tænke klogt, vinde kampe og vinde titler.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 9 måneder siden #2085 af Dios
ElMadrid skrev:

@ Dios

Det du siger er jo ikke forkert, MEN ser man på tabellen efter sæson, så er det hellere ikke rigtigt :-)

Kunne vi havde vundet mesterskabet, hvis vi havde vundet kampen i Barcelona (Hvis man udelukkende ser på resultatet)? NEJ

Jeg er med på at der spiller andre faktorer ind ved at kampen mod Barcelona var blevet vundet, men objektiv set og resultat set, så var det kampen mod ATM (et mål mere end dem), der ville have sikret os mesterskabet.

Så med andre ord, så tabte vi mesterskabet da vi spillede 2-2 og stadig lå nr. 1?

Følgende bruger(e) sagde tak: eksperten

9 år 9 måneder siden #2086 af BBB

eksperten skrev: Det er da en gang bagklogskab du kommer med, og det er bestemt ikke kønt.

Du skriver, at vi tabte det mod Barcelona, fordi vi derefter tabte mod Sevilla. Hvis du ikke selv kan se, at jeg ikke er ene om at være bagklog, så er det pinligt. Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg har kigget tilbage i sæsonen.
Din første påstand var i øvrigt, at vi tabte sæsonen mod Barcelona. Ikke at vi tabte den mod Barcelona og Sevilla. Det må være spændende, at leve med at alt historie kan fordrejes, som det passer dig.

Jeg har påpeget fejl i din logik, men du har ikke engang været i nærheden af at påpege fejl i min logik. Og der er fejl - dog ikke så store, at min logik ikke passer i denne verden, medmindre jeg inddrager andre kampe. Derfor er det håbløst at diskutere med dig, men jeg er stadig dum nok til at fortsætte.

eksperten skrev: Hvis du i 2014 efter runde 26 med 3 points føring ned til nærmeste rivaler, efter 2-2 kampen mod Atletico og langskuds målet, havde sagt at nu vil Real Madrid tabe mesterskabet. Så tror jeg folk havde grint lidt meget af dig...

Jeg har intet problem med, at folk griner af mig, hvis de gør det af uvidenhed.

9 år 9 måneder siden #2087 af BBB

Dios skrev: ElMadrid skrev:

@ Dios

Så med andre ord, så tabte vi mesterskabet da vi spillede 2-2 og stadig lå nr. 1?

Vi tabte det i hvert fald ikke mod Barcelona. Der tabte vi kun den indbyrdes kamp om 2. pladsen.

9 år 9 måneder siden #2088 af Dios

Kassow-Rossing skrev: Hvor er det dejligt at se Eksperten sende et tak til Dios for en besked med denne:

Dios skrev: 1. Atletico Madrid
2. Barcelona
3. Bayern München
4. Real Madrid

Sådan vil min liste nok se ud over de klogeste på transfermarkedet.

Det var trods alt min pointe helt fra begyndelsen af, som vi har diskuteret: Real Madrid er flere niveauer over Premier League holdene når det kommer til at spendere penge, fordi Real Madrid har erfaring med dette. Premier League holdene er ikke vant til at have penge og skal lige have lidt erfaring før de begynder at tænke klogt, vinde kampe og vinde titler.

Det kan ihvertfald kaldes at tage noget ud af kontekst!

Chelsea har haft penge siden 03, og mange flere end os. City har haft penge siden 08, og jeg er ret sikker på, at de faktisk ville kunne købe Real Madrid til hver en tid, hvis det kunne lade sig gøre. United har også altid haft penge at gøre godt med.
Nej det handler ikke om erfaring, men dårlig ledelse!

Manglede vi erfaring fra 03 til 2011? Manglede vi penge? Imens Real Madrid lå og rodede rundt og ikke var i stand til at slå mindre hold som Lyon, Roma etc. der var de engelske hold alt-dominerende! Her er lidt statistik fra 2005-2014:

Liverpool vandt i 05.
Arsenal i finalen 06.
Liverpool i finalen 07, og United og Chelsea i semifinalen.
United og Chelsea i finalen 08, og Liverpool i semifinalen.
United i finalen 09, og Arsenal og Chelsea i semifinalen.
United i finalen 11.
Chelsea i finalen 12.
Chelsea i semifinalen 14.

Skal vi ikke lige få dig stoppet inden det går helt galt? :D Ingen hold er på toppen altid, og der skulle som sagt gå 12 år før vi selv stod med trofæet i hænderne igen. Min liste var på nuværende tidspunkt og med få år tilbage i tiden. Går vi tilbage fra 2003 f.eks. så vil Real Madrid nok have meget svært ved og komme ind i top 30 IMO.

Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, eksperten

Leveret af Kunena Forum