Om Vores Rivaler IX
Ligaen tabes ikke mod de hold, vi taber ligaen på alle de dumme tabte og uafgjort på udebane mod bundhold og den nederste del af ligaen.
Det har sket de sidste 5-6 år og når det ændres vinder vi ligaen igen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- eksperten
- Gæst
-
BBB skrev:
Dios skrev: ElMadrid skrev:
@ Dios
Det du siger er jo ikke forkert, MEN ser man på tabellen efter sæson, så er det hellere ikke rigtigt :-)
Kunne vi havde vundet mesterskabet, hvis vi havde vundet kampen i Barcelona (Hvis man udelukkende ser på resultatet)? NEJ
Kunne vi havde vundet mesterskabet, hvis vi havde vundet over ATM? JA
Jeg er med på at der spiller andre faktorer ind ved at kampen mod Barcelona var blevet vundet, men objektiv set og resultat set, så var det kampen mod ATM (et mål mere end dem), der ville have sikret os mesterskabet.
Så med andre ord, så tabte vi mesterskabet da vi spillede 2-2 og stadig lå nr. 1?
Vi tabte det i hvert fald ikke mod Barcelona. Der tabte vi kun den indbyrdes kamp om 2. pladsen.
Indbyrdes opgør afgører ikke la liga. Det er kun 1 sæson det er sket og der faldt det til vores fordel.
Dios skrev: Min liste var på nuværende tidspunkt og med få år tilbage i tiden. Går vi tilbage fra 2003 f.eks. så vil Real Madrid nok have meget svært ved og komme ind i top 30 IMO.
Top 30 eller top 100. Så er vi i hvert fald heller ikke blandt de dårligste i verden.
eksperten skrev: Indbyrdes opgør afgører ikke la liga. Det er kun 1 sæson det er sket og der faldt det til vores fordel.
Det er noget af en holdningsændring efter din originale påstand.
Denne nye påstand er dog også forkert.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Der var to sæsoner, hvor Premier League dominerede. Det var de to sæsoner, hvor deres hold kom langt i Champions League men ikke Europa League. I et af de år var der stadig spansk Champions League mester så den engelske dominans var ikke en dominans, som vi ser det i øjeblikket.
De andre år var der en enlig svale med lidt succes. Lidt ligesom du for sidste års sæson kunne skrive "City i semifinalen" men ingen påstår at der er Premier League dominans i øjeblikket :)
I den periode du har skrevet op (05-14) var der en klar spansk dominans set over hele perioden. Også selvom der var to sæsoner med Premier League dominans i en lille grad (kun Champions League) og nogle få enlige svaler engang imellem.
Nu skal alt man skriver med dig selvfølgelig tages lidt useriøst fordi dominans i dit hovede ikke har noget med at vinde fodboldkampe at gøre.
Igen jeg er glad for at du også er enig i at Real Madrid er bedre til at spendere penge end de engelske OG at Real Madrid er langt fra, som Eksperten skrev, det dårligste hold i verden til at spendere penge. Faktisk synes du at vi er i top 4, hvilket er i den øverste 0,01 % af alle fodboldhold.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Du får et tak for at svare så pænt uden om de spørgsmål jeg stiller dig. Du får et dobbelt tak for altid at blande eksperten ind i mine indlæg. Vi er ikke en fællesfront, men 2 forskellige individer. Jeg ved godt du har svært ved at få dine pointer igennem, hvis ikke du nævner eksperten og prøver omvendt psykologi, men nu er jeg bare ikke 12 år længere, så det er også fair nok, at du prøver med sarkasme.
Jeg står dog tilbage med et stort spørgsmålstegn. Manglede århundredets største fodboldklub penge og erfaring, da vi i 12 år ikke vandt Chl trofæet? Altså selvom vi var den mest vindende klub i verden på daværende tidspunkt? Faktisk er det bare et ja/nej spørgsmål, men du bliver selvfølgelig nødt til at uddybe når du kun kan få dig selv til at skrive nej. Prøv at være seriøs engang, glem alt om hvad eksperten tidligere har skrevet, for det har intet med mig at gøre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Nej jeg synes ikke vi manglede erfaring i den periode, men de fleste klubber har både op- og nedture. Vores nedture indebærer dog
1. Champions League gruppespil
2. Avancement fra CHL gruppespil.
Det samme kan man ikke sige om de engelske hold, der ofte har svært ved overhovedet at komme videre fra gruppespillet. Og det endda i en periode, hvor folk aldrig har hyldet dem så meget som de gør nu.
Jeg synes i øvrigt ikke at det er elendigt at spille 12 Champions League turneringer uden at vinde den. Det oplever alle Premier League hold også. Chelsea har oplevet 60 år uden. City og Arsenal har aldrig vundet den. Det er mange år siden at Liverpool har gjort sig gældende. Kun United har en smule succes engang imellem men de har spillet Europa League de sidste få år.
Og lige for at gøre det klart: Selv i den periode hvor Premier League var bedst (hvilket var en periode på to år i træk) var La Liga lige i røven. Barcelona vandt Champions League i den periode og var tæt på et andet år, hvor det var stolpe ud for dem.
I øjeblikket dominerer La Liga ikke kun Champions League med to niveauer mere end Premier League gjorde det omvendte for syv år siden, men La Liga dominerer også Europa League.
Og alt dette i den periode, hvor Premier Leagur har haft flest penge. Aldrig før er de blevet væltet med så mange penge og alligevel er afstanden mellem den bedste liga i verden og den næstbedste/ tredjebedste større end nogensinde tidligere.
Årsagen: Det er ikke uheld. Det er ikke mangel på penge. Det er ikke prioritering. Det er fordi de ikke er dygtige nok (endnu) til at spendere pengene korrekt. Det skal nok komme men i øjeblikket bruger de for mange penge på dårlige spillere.
indkast.dk/147577/manchester-fodboldens-nye-centrum
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Vi kender det selv fra Champions League. Os på denne side vil hellere se Real Madrid-Malmö frem for en storkamp mellem to hold, der begge er større end Malmö.
Der er kun én måde at komme ud af denne nedadgående spiral: Få brandet La Liga bedre. Det er altafgørende for fremtidens Real Madrid hold.
Kassow-Rossing skrev: Vi må vel bare acceptere, at alverdens fodboldseere ikke nødvendigvis vil se fodbold fra øverste hylde. Som regel vil de helst se deres eget hold spille.
Vi kender det selv fra Champions League. Os på denne side vil hellere se Real Madrid-Malmö frem for en storkamp mellem to hold, der begge er større end Malmö.
Der er kun én måde at komme ud af denne nedadgående spiral: Få brandet La Liga bedre. Det er altafgørende for fremtidens Real Madrid hold.
Det altafgørende for Real Madrids fremtid er, at vi fortsætter med at vinde. Så kommer resten af sig selv.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Pelle skrev:
Kassow-Rossing skrev: Vi må vel bare acceptere, at alverdens fodboldseere ikke nødvendigvis vil se fodbold fra øverste hylde. Som regel vil de helst se deres eget hold spille.
Det altafgørende for Real Madrids fremtid er, at vi fortsætter med at vinde. Så kommer resten af sig selv.
Det er desværre ikke hvad historien har lært os, og det er vigtigt at lære af vores historie. Selvom vi har vundet Champions League to gange på tre år, bliver vi stadig overhalet på omsætning og overskud.
Kassow-Rossing skrev:
Pelle skrev:
Det er desværre ikke hvad historien har lært os, og det er vigtigt at lære af vores historie. Selvom vi har vundet Champions League to gange på tre år, bliver vi stadig overhalet på omsætning og overskud.
Gør vi det?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos