Om Vores Rivaler IX

8 år 11 måneder siden #4189 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Seneste rygte er nu, at to af Barcelonas "egne" spillere er på vej væk som følge af Paulinhos købet.

Samper og Roberto skulle således være indstillet på at forlade klubben, efter klubben har hentet en 29-årig spiller i stedet for at satse på egne spillere.

Det er jo rene Ramon Calderón-tilstande :-D

Og så har de brugt 1.6 milliarder på bredde spillere der knapt får spilletid.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #4190 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Seneste rygte er nu, at to af Barcelonas "egne" spillere er på vej væk som følge af Paulinhos købet.

Samper og Roberto skulle således være indstillet på at forlade klubben, efter klubben har hentet en 29-årig spiller i stedet for at satse på egne spillere.

Det er jo rene Ramon Calderón-tilstande :-D

Det synes jeg ikke er fair overfor Ramon Calderón! Vil nærmest sige han gjorde det hæderligt sammenlignet med dette! ;-)

8 år 11 måneder siden #4191 af El_Juan

El_Juan skrev: Der kan være interessante ændringer på vej i det engelske, hvor de angiveligt pønser på at afkorte transfervinduet:

TRANSFER WINDOW TO CHANGE?

Premier League clubs will discuss the proposed introduction of a new summer transfer window that closes before the opening game of next season.

It is understood talks will take place between every club next month about whether to change the deadline of the current window, which closes nearly three weeks after the first game of the season.

Sky Sports News has been told by sources that the "majority" of top-flight clubs currently favour an earlier closure, and the issue could be voted on during their next shareholders' meeting in September.

At least 14 of the Premier League's 20 clubs must agree for a new rule to be introduced.

One consideration is whether Premier League clubs will be weaker if the summer window closes in the middle of August.

Clubs from other European leagues, including Spain and Italy, would still be allowed to sign players from England in line with their own domestic deadlines.

Vi siger I forresten til dette? Bør man overveje noget lignende i Spanien - og generelt i Europa?

8 år 10 måneder siden #4192 af Zyconith

El_Juan skrev:

El_Juan skrev: Der kan være interessante ændringer på vej i det engelske, hvor de angiveligt pønser på at afkorte transfervinduet:

TRANSFER WINDOW TO CHANGE?

Premier League clubs will discuss the proposed introduction of a new summer transfer window that closes before the opening game of next season.

It is understood talks will take place between every club next month about whether to change the deadline of the current window, which closes nearly three weeks after the first game of the season.

Sky Sports News has been told by sources that the "majority" of top-flight clubs currently favour an earlier closure, and the issue could be voted on during their next shareholders' meeting in September.

At least 14 of the Premier League's 20 clubs must agree for a new rule to be introduced.

One consideration is whether Premier League clubs will be weaker if the summer window closes in the middle of August.

Clubs from other European leagues, including Spain and Italy, would still be allowed to sign players from England in line with their own domestic deadlines.

Vi siger I forresten til dette? Bør man overveje noget lignende i Spanien - og generelt i Europa?

Hmm... Umiddelbart er det en god idé, når der eksisterer en deadline så strækker man sig jo bare hen til den. I så fald skulle det gælde for samtlige ligaer i Europa.Men fx. i FCK's tilfælde hvor de får en central spiller skadet lige med det samme, så kan hele sæsonen jo være fucked hvis man ikke har mulighed for at hente en erstatning. Så måske skulle der være en buffer, hvor man i tilfælde af langtidsskader kan handle spillere. Det vil måske sætte en lavine igang, hvor de klubber der sælger spillere skal ud og hente nye... Ja, ved det sgu ikke. Reglerne skal beskytte spillerne bedst muligt i min optik.

Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 10 måneder siden #4193 af Zyconith
Hvem rammer top fire i år? Jeg tænker umiddelbart at Sevilla og Villarreal er de bedste bud. Særligt Sevilla, hvis trup virker mere afbalanceret end sidste års virvar. Med tilføjelser som Simon Kjær, Corchia, Banega, Nolito, Muriel, ser de alt andet lige stærkere ud.

1. Sergio Rico (23 år)
2. Sébastien Corchia (26 år)
4. Simon Kjær (28 år)
5. Clement Lenglet (22 år)
6. Daniel Carrico (29 år)
7. Michael Krohn-Dehli (34 år)
8. Walter Montoya (24 år)
10. Éver Banega (29 år)
11. Joaquin Correa (23 år)
12. Wissam Ben Yedder (27 år)
13. David Soria (24 år)
14. Guido Pizarro (27 år)
15. Steven Nzonzi (28 år)
16. Jesus Navas (31 år)
17. Pablo Sarabia (25 år)
18. Sergio Escudero (27 år)
19. Paulo Ganso (27 år)
20. Luis Muriel (26 år)
21. Nicolas Pareja (33 år)
22. Franco Vazquez (28 år)
24. Nolito (30 år)
25. Gabriel Mercado (30 år)
28. Borja Lasso (23 år)
29. Jose Matos (22 år)
30. Carlos Fernandez (21 år)
31. Alejandro Pozo (18 år)
Udlånt Sebastian Cristoforo (23 år)
Udlånt Juan Munoz (21 år)

Villarreal er heller ikke at kimse af, en årelang sammenspillet trup, der har fået de tre kæmpetalenter i stalden til spotpriser; den portugisiske klippe Ruben Semedo, den tyrkiske vidunderdreng Enes Unal og den spanske altmuligmand Pablo Fornals.

1. Sergio Asenjo (28 år)
2. Mario Gaspar (26 år)
4. Ruben Semedo (23 år)
6. Victor Ruiz (28 år)
7. Denis Cheryshev (26 år)
8. Pablo Fornals (21 år)
11. Jaume Costa (29 år)
12. Álvaro González (27 år)
13. Andres Fernandez (30 år)
15. Enes Ünal (20 år)
16. Rodrigo Hernandez (21 år)
17. Cedric Bakambu (26 år)
18. Nicola Sansone (25 år)
19. Samu Castillejo (22 år)
20. Roberto Soriano (26 år)
21. Bruno Soriano (33 år)
22. Antonio Rukavina (33 år)
23. Daniele Bonera (36 år)
25. Mariano Damian Barbosa (33 år)
Alfonso Pedraza (21 år)
Alfred N'Diaye (27 år)
Matias Nahuel Leiva (20 år)
Cristian Espinoza (22 år)

8 år 10 måneder siden #4194 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Sidespørgsmål - det er noget, jeg har researchet en smule om, men faktisk ikke fundet ret meget om. Dog tror jeg stadig på, der bliver meget relevant på et tidspunkt:

Harmoneringen mellem transfervinduer og EU's regler om arbejdskraftens fri bevægelighed?

For mig at se er det to modsatrettede tanker, og hvis EU får magt, som det har agt, så kan vi i (og det er med meget sortseende briller) ende med en fodboldverden uden transfervinduer og med mange klubskifter i løbet af en sæson.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved DarioGomez.

8 år 10 måneder siden #4195 af DarioGomez

Zyconith skrev: Hvem rammer top fire i år? Jeg tænker umiddelbart at Sevilla og Villarreal er de bedste bud. Særligt Sevilla, hvis trup virker mere afbalanceret end sidste års virvar. Med tilføjelser som Simon Kjær, Corchia, Banega, Nolito, Muriel, ser de alt andet lige stærkere ud.

1. Sergio Rico (23 år)
2. Sébastien Corchia (26 år)
4. Simon Kjær (28 år)
5. Clement Lenglet (22 år)
6. Daniel Carrico (29 år)
7. Michael Krohn-Dehli (34 år)
8. Walter Montoya (24 år)
10. Éver Banega (29 år)
11. Joaquin Correa (23 år)
12. Wissam Ben Yedder (27 år)
13. David Soria (24 år)
14. Guido Pizarro (27 år)
15. Steven Nzonzi (28 år)
16. Jesus Navas (31 år)
17. Pablo Sarabia (25 år)
18. Sergio Escudero (27 år)
19. Paulo Ganso (27 år)
20. Luis Muriel (26 år)
21. Nicolas Pareja (33 år)
22. Franco Vazquez (28 år)
24. Nolito (30 år)
25. Gabriel Mercado (30 år)
28. Borja Lasso (23 år)
29. Jose Matos (22 år)
30. Carlos Fernandez (21 år)
31. Alejandro Pozo (18 år)
Udlånt Sebastian Cristoforo (23 år)
Udlånt Juan Munoz (21 år)

Villarreal er heller ikke at kimse af, en årelang sammenspillet trup, der har fået de tre kæmpetalenter i stalden til spotpriser; den portugisiske klippe Ruben Semedo, den tyrkiske vidunderdreng Enes Unal og den spanske altmuligmand Pablo Fornals.

1. Sergio Asenjo (28 år)
2. Mario Gaspar (26 år)
4. Ruben Semedo (23 år)
6. Victor Ruiz (28 år)
7. Denis Cheryshev (26 år)
8. Pablo Fornals (21 år)
11. Jaume Costa (29 år)
12. Álvaro González (27 år)
13. Andres Fernandez (30 år)
15. Enes Ünal (20 år)
16. Rodrigo Hernandez (21 år)
17. Cedric Bakambu (26 år)
18. Nicola Sansone (25 år)
19. Samu Castillejo (22 år)
20. Roberto Soriano (26 år)
21. Bruno Soriano (33 år)
22. Antonio Rukavina (33 år)
23. Daniele Bonera (36 år)
25. Mariano Damian Barbosa (33 år)
Alfonso Pedraza (21 år)
Alfred N'Diaye (27 år)
Matias Nahuel Leiva (20 år)
Cristian Espinoza (22 år)

Så du mener altså en top fire som denne her:

Real Madrid
Atlético Madrid
Sevilla
Villarreal

;-)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 10 måneder siden #4196 af Zyconith

DarioGomez skrev: Sidespørgsmål - det er noget, jeg har researchet en smule om, men faktisk ikke fundet ret meget om. Dog tror jeg stadig på, der bliver meget relevant på et tidspunkt:

Harmoneringen mellem transfervinduer og EU's regler om arbejdskraftens fri bevægelighed?

For mig at se er det to modsatrettede tanker, og hvis EU får magt, som det har agt, så kan vi i (og det er med meget sortseende briller) ende med en fodboldverden uden transfervinduer og med mange klubskifter i løbet af en sæson.

Men altså, hvis to parter skriver under på en kontrakt, så gælder den vel. Ligeså meget i fodboldverdenen som på det gængse arbejdsmarkdet. Den fri bevægelighed handler vel om at man skal kunne finde arbejde og bo på tværs af grænserne. Altså, selvom transfervinduet er lukket, så er kan du vel stadig lave handler og nye kontrakter, så ophører aftalen og skiftet indtræder bare på nogle bestemte datoer.

8 år 10 måneder siden #4197 af DarioGomez
Men det er jo netop det med de faste datoer, jeg er lidt nervøs for. Ikke at spillerne stadig skal købes fri, men mere selve tiltrædelsesdatoen. For det med lukkede datoer for registrering strider vel direkte med EU's regler? Reelt set?

(Jeg er ikke EU-ekspert. På nogen måde! ;-) )

8 år 10 måneder siden #4198 af Zyconith

DarioGomez skrev: Så du mener altså en top fire som denne her:

Real Madrid
Atlético Madrid
Sevilla
Villarreal

;-)

Det skulle ikke undre mig hvis Barcelona ville få gevaldige problemer på udebane mod de to hold og tabte point. De er langt mere sammentømrede end Barcelona, særligt Villarreal. Synes nu også at SuperCup kampen efterlod et indtryk af et Barcelona hold hvor Messi, Suarez og Iniesta stod med hele ansvaret for det offensive, et ansvar de i mindre grad virkede bekvemte med at skulle forvalte. Messi er ikke så ung længere, han har brug for nogle spillere omkring sig der skaber rum og kaos så han ikke er den eneste i modstanderens fokus. Jeg er overbevist om at de to Madrid klubber sagtens kan sætte Barcelona af med en håndfuld point. Barcelona ligner et hold i opløsning, og det ved de godt selv (Busquets).

8 år 10 måneder siden #4199 af Zyconith

DarioGomez skrev: Men det er jo netop det med de faste datoer, jeg er lidt nervøs for. Ikke at spillerne stadig skal købes fri, men mere selve tiltrædelsesdatoen. For det med lukkede datoer for registrering strider vel direkte med EU's regler? Reelt set?

(Jeg er ikke EU-ekspert. På nogen måde! ;-) )

Er jeg heller ikke.

Nej, de er indført i samarbejde med EU.

europa.eu/rapid/press-release_IP-02-824_en.htm

ec.europa.eu/assets/eac/sport/library/do...nsfers-final-rpt.pdf

Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.

8 år 10 måneder siden #4200 af El_Juan
Rygter og nyt fra LaLiga:

BACCA SEALS VILLARREAL LOAN

AC Milan forward Carlos Bacca has agreed a one-year loan deal to join Villarreal, the La Liga club have confirmed.

The former Sevilla striker could make his debut for the club this weekend against Levante.

The Yellow Submarine were in the market for a striker after Roberto Soldado’s move to Fenerbahce.

WENGER OPENS DOOR FOR PEREZ

Arsene Wenger has been speaking to the media this morning ahead of Arsenal’s trip to Stoke this weekend, and the Frenchman has given an update on the future of Lucas Perez (rygtes på vej tilbage til Deportivo).

“I have opened the door for Perez,” he said. “There is a possibility (of Perez’s departure) because we have many strikers. If he finds a good opportunity I will help him.”

COSTA TO CORUNA?

With Atletico Madrid under a transfer ban, reports in Spanish media outlet La Voz de Galicia say Deportivo La Coruna have offered to take Chelsea striker Diego Costa on a short-term loan until Atleti's ban is lifted in January. However, Costa's wage demands have proven to be prohibitive for the La Liga club.

VALENCIA WANT MURILLO

Valencia appear to have switched their interest from Arsenal defender Gabriel to Inter Milan centre-back Jeison Murillo, according to Superdeporte.

VIETTO IN DEMAND

A number of clubs across Europe are interested in Atletico Madrid's out-of-favour striker Luciano Vietto, according to Marca.

The report suggests he is a Sampdoria and Monaco transfer target, while a Russian club has also asked after him.

His former side Villarreal, along with Valencia, are willing to take him on loan, but Atleti prefer a permanent deal.

BURNLEY BID £11.8M FOR ANDONE

Burnley have made a £11.8m (€13m) bid for Deportivo La Coruna striker Florin Andone, according to Sky sources.

Watford, Fiorentina, Espanyol and Sporting CP were all previously linked with the 24-year-old, who scored 12 goals in 37 appearances for Deportivo last season.

PAULINHO IN, SERGI ROBERTO OUT?

The signing of Paulinho has pushed Sergi Roberto closer to the exit door at Barcelona, according to Sport.

The 25-year-old sees the Brazilian’s arrival as a sign the club don’t trust in him and he could decide to leave the club this week.

Two English clubs – Chelsea and Manchester United – and two Italian clubs – Juventus and AC Milan – are monitoring the situation, prepared to meet his €40m (£36m) release clause.

Så, Zyconith, du kan altså tilføje Carlos Bacca til listen over Villarreal-spillere! En rigtig solid erstatning de får ind i stedet for Soldado. Hvad top 4-spørgsmålet angår, så ser jeg på nuværende tidspunkt Sevilla som svage favoritter til at snuppe 4. pladsen, men Villarreal er bestemt også i spil. Og så vil jeg altså heller ikke udelukke Valencia. Marcelino er en toptræner og jeg er ikke i tvivl om, at han får sat skik på Valencia-mandskabet og de kommer som minimum i top 6.

Det ærgrer mig i øvrigt lidt, at Vietto er ejet af Atléti. Især når han nu er ledig på markedet. Han kunne være en rigtig fin erstatning for Morata, hvis nu Mbappé alligevel ikke kommer til. Det kan man ærgre sig over, men samtidig glæde sig lidt over de mærkelige ting der foregår i Barca, hvor Sergi Roberto som nævnt meldes på vej væk. Så tyder det på, at de vil beholde Aleix Vidal som backup for Nelsinho. Kunne godt se Sergi Roberto i Chelsea, hvor han i så fald ville kunne gardere på den centrale midtbane (som erstatning for Matic) og på højreback (for at give konkurrence til Moses og Azpi). Det er også åbenlyst, at Juve jagter en ekstra midtbanespiller, så der vil han ligeledes passe fint ind.

Og så er det i øvrigt officielt, at de to tidligere Real Madrid-spillere, Jesé og Joselu, begge skifter klub:

Newcastle United have signed Joselu on a three-year deal for £5m from Stoke City.

JOSELU JOINS NEWCASTLE

Joselu has completed his move to Newcastle from Stoke as manager Rafael Benitez finally received some good news on the transfer front.

The 27-year-old Spaniard has signed a three-year deal following to completion of his £5m move to St. James’ Park.

Sky Sports News understands Stoke were not prepared to allow Joselu to leave until they had confirmed the capture of Jese Rodriguez.

Stoke City have completed the loan signing of winger Jese Rodriguez from Paris Saint-Germain.

STOKE SIGN JESE

Jese Rodriguez’s arrival at the bet365 Stadium means Stoke have more Champions League winners in their squad than any other English club.

The 24-year-old, who won two European Cups while at Real Madrid, failed to make an impact at PSG since his move last summer and spent the second half of last season on loan at Las Palmas.

Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved El_Juan.

Leveret af Kunena Forum