Om Vores Rivaler IX
Spillet har været pivhamrende ringe i samtlige knockout kampe, men alligevel har vi vundet over PSG, Juventus og Bayern. Hvad nytter det at spille godt, hvis man alligevel ryger ud? Det er ikke så tit, at man både får flot spil og resultater gennem en hel sæson.
Tak til Zidane og truppen. Jeg glæder mig meget til finalen!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Grande Keylor, Grande Zizou.
Ej. Jeg er ovenud tilfreds med endnu en CL-finale... hvilken bedrift. Men jeg må simpelthen indrømme, at jeg i går klokken 22.40 sad med en ambivalent følelse.
Jeg forventer ikke, at vi spiller hvert et hold ud af banen. Bestemt ikke. Fodbold handler om at vinde, og det må man bare erkende, at vi i europæisk sammenhæng er ubehageligt stærke til det i disse år.
MEN... puha det var jammerligt i går. Hvis vi lige for et øjeblik glemmer, at vi - på uforståelig vis - gik videre, så gjorde det ondt at se Real Madrid i går. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi ikke kan være bedre organiseret. Det kan ikke være rigtigt, at Bayern med én simpel aflevering centralt i banen eller én et-to kombination kan spille sig i en situation, hvor de er fire mod fire.
Måske er jeg for forkælet? Måske. Måske ikke. Faktum er bare, at jeg ikke var euforisk i går. Jeg var lykkelig over finalepladsen, men modsat rasende over så ringe en præstation. Vi blev spillet ud af brættet på hjemmebane. Det er fint at overlade initiativet til det hold, der jagter et resultat, men det er ikke det samme som ikke at kunne forsvare.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
nono skrev: Glæder mig til at se Siempre Fiel svine Navas og Zidane til. Magen til inkompetence skal man lede længe efter:-)
Vi når et langt stykke med den gode tone på forum, hvis vi ikke bruger spalteplads på at sende stikpiller til andre brugere.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
nono skrev: Glæder mig til at se Siempre Fiel svine Navas og Zidane til. Magen til inkompetence skal man lede længe efter:-)
Nej jeg holder mig til at vise utilfredshed med spillerne, herunder Navas, når de fortjener det. Det er for Navas' tilfælde dog ik så sjældent, så det jo nærmest et fuldtidsjob. Igår gjorde han det rigtig fint, så ingen utilfredshed herfra.
Zidane må man bare tage hatten af for - i hvert fald når man kigger på hans CL-statistik - det jo helt ufatteligt. Så det er jo svært at kritisere ham, det erkender jeg. Lige med igår vil jeg dog tillade mig at stille spørgsmålstegn ved fravalgene af Nacho og Case - omend Nacho-fravalget nødvendigvis må ha haft at gøre med hans forfatning. Når dét så er sagt, så stiller kampen igår sig altså i en uendelig række af frygtelige præstationer - vi lignede jo ik ligefrem et storhold der spillede hjemme.
Men jeg står så også med den følelse at vinder vi finalen, så vil jeg kalde det en succes fordi vi vinder den største og sværeste turnering igen igen - og kredit til spillerne og Zidane hvis det sker. Men taber vi finalen, så har sæsonen været en kæmpe fiasko. Med det materiale vi har og så ingen trofæer. Og ik kun dét, men en historisk ydmygelse i ligaen og cuppen - så lige nu vil jeg sige at spillerne og Zidane har en meget, heldig for dem, chance for at redde sæsonen. Men alt i alt har sæsonen jo været det rene kaos - for første gang nogensinde har jeg slet ikke glædet mig til hver weekends kamp - vi var jo allerede færdige i ligaen i oktober og har igennem stort set hele sæsonen spillet forfærdeligt.
Ligegyldigt hva der sker om tre uger, så håber jeg alvorligt på meget nyt blod - for noget er der galt med vores trup når man med så meget kvalitet ka levere så meget skidt over en så lang periode.
Men når det så er sagt, så er jeg sgu da ekstatisk over at vi da KAN redde sæsonen. Ikke mindst fordi det ville devaluere Barcas to trofæer - ikke i virkeligheden, men i alle Barcafans' hoveder og det ville jeg simpelthen elske :-D
Sebberg skrev: Jeg kan starte, Nono.
Ej. Jeg er ovenud tilfreds med endnu en CL-finale... hvilken bedrift. Men jeg må simpelthen indrømme, at jeg i går klokken 22.40 sad med en ambivalent følelse.
Jeg forventer ikke, at vi spiller hvert et hold ud af banen. Bestemt ikke. Fodbold handler om at vinde, og det må man bare erkende, at vi i europæisk sammenhæng er ubehageligt stærke til det i disse år.
MEN... puha det var jammerligt i går. Hvis vi lige for et øjeblik glemmer, at vi - på uforståelig vis - gik videre, så gjorde det ondt at se Real Madrid i går. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi ikke kan være bedre organiseret. Det kan ikke være rigtigt, at Bayern med én simpel aflevering centralt i banen eller én et-to kombination kan spille sig i en situation, hvor de er fire mod fire.
Måske er jeg for forkælet? Måske. Måske ikke. Faktum er bare, at jeg ikke var euforisk i går. Jeg var lykkelig over finalepladsen, men modsat rasende over så ringe en præstation. Vi blev spillet ud af brættet på hjemmebane. Det er fint at overlade initiativet til det hold, der jagter et resultat, men det er ikke det samme som ikke at kunne forsvare.
Er super glad for at vi er i finalen.
Men hvad er der sket med dette hold, hvorfor spiller vi så dårligt, og har gjort det stort set hele sæsonen.
Vi startede sæsonen med at spille super flot fodbold mod Man utd, siden er det bare gået ned af bakke, det jo et mirakel oven på de to kampe mod bayern at vi er videre.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Hold kæft, hvor jeg håber, at Liverpool får et chok, når de står overfor Real, og spændende bliver det om den manglende finaleerfaring hos dem kommer os til gode. Suk... det bliver lange 3 uger.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu