Om Vores Rivaler IX

8 år 3 måneder siden #5689 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om Vores Rivaler IX

Real HWL skrev:

Steen skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev: Alisson har haft et par rigtig gode redninger i disse to kampe, men han har dog ikke imponeret mig særlig meget på den store scene. De to Barca- og Liverpool kampe har gjort mig lidt lunken ved tanken om at hente ham.

Ikke for at gøre dig nedtrykt, men jeg er 90% sikker på at Navas er første målmand igen efter sommerens transfervindue :)

Sørgeligt, men jeg har vænnet mig til tanken. Samme fadæse har vi oplevet de to sidste sæsoner. Det er til grin, og et bevis på, at Perez har tabt sutten. Det er så ærgerligt, at man med glæde smed et klubikon ud af klubben grundet hans mange drops, mens Keylor, der har droppet/været skyld i 20-30 mål i de sidste 3 sæsoner, bliver beskyttet. Kvalmende!

Jeg har det ikke så stramt med Navas som du har. Jeg kan godt leve med at han er første målmand i næste sæson. Kan ikke lige se hvem der skal erstatte ham på nuværende tidspunkt. Oblak, de Gea, ter Stegen, Neuer ser jeg som de 4 bedste i verden, og alle umulige at hente. Så er der Courtois og Hugo Lloris dem ser jeg som mere realistiske handler. Men er de bedre end Navas? Jeg er ikke imponeret, så mener jeg vi lige så godt kan beholde Navas og bruge pengene et andet sted. Hvis man skal købe en målmand til sommer burde man gå efter nogen af de unge stjerneskud som Kepa og Donnarumma. Så må man Betale det det koster.

De Gea er bestemt mulig at hente. Betal €100 millioner, og så er den klaret. Sidste år var Manchester United var åbne for et salg, hvis klubben hostede op. Zidane ville dog fortsætte med Keylor. Han er verdens klart bedste målmand, og er bestemt alle pengene værd. Oblak kan også hentes for samme pris. Man kan så diskutere, om han er åben for et skifte til rivalerne. Det kan jeg ikke svare på. Men det er under alle omstændigheder meget urealistisk, og han kan derfor streges af listen. Neuer ville jeg med glæde hente til klubben. Det kan sagtens være, at han kan overtales til et udlandseventyr. Det er dog også alt for urealistisk.
Kepa er jeg ikke den store fan af. Donnarumma er jeg til gengæld åben for. Hvis jeg ikke husker forkert, så vil han kunne hentes for €50 millioner, da Milan ikke kvalificerede sig til CL. Han er kun 19 år, og har allerede vist tegn på, at han nå toppen. Jeg husker blandt andet hans umenneskelige sidste minuts redning mod Napoli tidligere på sæsonen, der sikrede Milan et enkelt point:
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 måneder siden #5690 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Karius
Alexander-Arnold, Van Dijk, Lovren, Robertson
Wijnaldum, Henderson, Milner
Salah, Firmino, Mané

Og så en bænk hvor Lallana er den spiller med mest kvalitet, de har at skyde med.

Det vil være intet mindre end en skandale at tabe til det hold. De har 3 spillere med finalekvalitet, og de spiller alle i forreste kæde. De har klaret ligaen fint fordi Salah har brændt sit livs sæson af, men de er blevet båret gennem den her turnering af en usandsynlig heldig lodtrækning og et farligt angreb. Men deres forsvar er helt til at tale med, de lukker 6 mål ind mod Roma, og lader Sevilla få point i en kamp de fører 3-0 ved pausen, det bør virkelig ikke blive et problem at slå dem.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

8 år 3 måneder siden #5691 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
Lige netop med Liverpool synes jeg ikke man kan udpege spillerne hver for sig og sætte dem op overfor vores egne. Der er ingen tvivl om at Modric og Kroos er bedre end Milner og Wijnaldum, men alle 10 markspillere for Liverpool presser modstanderen som en enhed, og de presser og stresser modstanderen på en måde som jeg ikke har set bedre end da Guardiolas Barcelona var bedst. Og det bliver Real Madrids helt store problem i finalen, for når man stresser Real Madrid, så begår spillerne typisk ret mange fejl, og det kommer til at koste hvis Liverpool kan få Salah eller Mané isoleret mod Marcelo eller Carvajal.

Jeg er langt mere bekymret for den her finale end de tre forrige, det må jeg nok indrømme. En stor fordel er dog helt klart at kampen spilles på neutral grund og ikke Anfield, det kan måske tage 10% af Liverpools energi.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Macon

8 år 3 måneder siden #5692 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

Steen skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev: Alisson har haft et par rigtig gode redninger i disse to kampe, men han har dog ikke imponeret mig særlig meget på den store scene. De to Barca- og Liverpool kampe har gjort mig lidt lunken ved tanken om at hente ham.

Ikke for at gøre dig nedtrykt, men jeg er 90% sikker på at Navas er første målmand igen efter sommerens transfervindue :)

Sørgeligt, men jeg har vænnet mig til tanken. Samme fadæse har vi oplevet de to sidste sæsoner. Det er til grin, og et bevis på, at Perez har tabt sutten. Det er så ærgerligt, at man med glæde smed et klubikon ud af klubben grundet hans mange drops, mens Keylor, der har droppet/været skyld i 20-30 mål i de sidste 3 sæsoner, bliver beskyttet. Kvalmende!

Jeg har det ikke så stramt med Navas som du har. Jeg kan godt leve med at han er første målmand i næste sæson. Kan ikke lige se hvem der skal erstatte ham på nuværende tidspunkt. Oblak, de Gea, ter Stegen, Neuer ser jeg som de 4 bedste i verden, og alle umulige at hente. Så er der Courtois og Hugo Lloris dem ser jeg som mere realistiske handler. Men er de bedre end Navas? Jeg er ikke imponeret, så mener jeg vi lige så godt kan beholde Navas og bruge pengene et andet sted. Hvis man skal købe en målmand til sommer burde man gå efter nogen af de unge stjerneskud som Kepa og Donnarumma. Så må man Betale det det koster.

De Gea er bestemt mulig at hente. Betal €100 millioner, og så er den klaret. Sidste år var Manchester United var åbne for et salg, hvis klubben hostede op. Zidane ville dog fortsætte med Keylor. Han er verdens klart bedste målmand, og er bestemt alle pengene værd. Oblak kan også hentes for samme pris. Man kan så diskutere, om han er åben for et skifte til rivalerne. Det kan jeg ikke svare på. Men det er under alle omstændigheder meget urealistisk, og han kan derfor streges af listen. Neuer ville jeg med glæde hente til klubben. Det kan sagtens være, at han kan overtales til et udlandseventyr. Det er dog også alt for urealistisk.
Kepa er jeg ikke den store fan af. Donnarumma er jeg til gengæld åben for. Hvis jeg ikke husker forkert, så vil han kunne hentes for €50 millioner, da Milan ikke kvalificerede sig til CL. Han er kun 19 år, og har allerede vist tegn på, at han nå toppen. Jeg husker blandt andet hans umenneskelige sidste minuts redning mod Napoli tidligere på sæsonen, der sikrede Milan et enkelt point:

Det er klart kan man hente De Gea for €100mill skal man selfølgelig gøre det uden at tøve. Jeg tror bare det er et overstået kapitel mellem Real og De Gea efter handlen gik i vasken den gang. Som du selv skriver så fortrækker Zidane Keylor. Han er oprigtigt glad for ham, så alene af den grund tror jeg simpelthen ikke der bliver investeret i den post til sommer. Donnarumma, ham er jeg lidt vild med. Han er 19år og allerede en top 10 målmand i verden. Det eneste minus ved ham er hans sindssyge agent, Raiola. Godt nok koster han kun €50mill, man han får allerede en høj løn i Milan af sin alder, så han ville jo kræve en mega høj løn af Real. Og det tror jeg simpelthen ikke man går med til.

8 år 3 måneder siden #5693 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX
Som jeg skrev til en kammerat i går. Hvordan kan et hold uden én midtbanespiller som er top 50 i verden, stå i en CL-finale? Helt ærligt, Kovacic ville jo glide stensikkert ind på det hold - han er 5. valg hos os.

Deres top 3 er skarp og de har et stærkt kollektiv, men de skal simpelthen besejres. Mon ikke det kommer til at minde om sidste års CL-finale, hvor vi i løbet af kampen totalt overtog midtbanen og derfra gik det kun én vej --> Mod Cibeles!
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, El Siete

8 år 3 måneder siden #5694 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX
Liverpool bliver den letteste modstander so far i Champions League, foruden kampene mod Dortmund og APOEL i gruppespillet, og det siger alligevel en hel del om den knockout-fase Real Madrid har været igennem.

Liverpool møder for første gang modstand i Champions League d. 26. maj. Det bliver spændende at se, hvordan englænderne vil tackle den opgave.

Og så er det ikke kun Liverpool, der er favoritter mod Real Madrid ifølge “eksperterne”. Det var Juventus også i fjor, men de blev kørt ud på røv og albuer - den gang var argumentet italienernes stærke defensiv. Nu er argumentet pro Liverpool englændernes stærke offensiv.

Vi var forresten heller ikke favoritter mod PSG, Juventus og Bayern ifølge “eksperterne”, men se hvordan det gik.

Jeg glæder mig til stilheden i CL-studiet efter finalen d. 26. maj.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14, El Siete

8 år 3 måneder siden #5695 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Om Vores Rivaler IX
Puha, det lugter da lidt af selvtilfredshed hos nogle af mine fellow Madridistas herinde. Jeg overrasket over at der fortsat er nogle der mener Liverpool (og Klopp) bliver en nem modstander.

Tør ikke tænke på Salah og Mané ned i lommerne bag vores backs og Firminos vanvittige bevægelighed uden bold. De kommer til at mæske sig hvis ikke vi får rettet op på brølere vi ofte viser i forsvaret i denne tid - medmindre Navas står sit livs kamp, igen.

Når det er sagt, forventer jeg vores rutine og individuelle kvalitet vil være nok. Jeg vil tro vi er nødt til at score +3 mål for at vinde dén kamp. Der er dog længe til, lad os håbe vi forbedre os indtil da.

Ubegribeligt vi er i finalen igen. Bliver ved med at sige til mig selv “vi vinde den jo ikke 3 år i træk” men nu er det dælme tæt på... absurd. Sikke et legacy Ronaldo, Marcelo, Ramos osv er ved at lave sig, med tanke på deres tid i klubben. Det er næsten rørende.

Der er godt nok længe til d. 26. pt :D
Følgende bruger(e) sagde tak: kamaldo, Macon

8 år 3 måneder siden #5696 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
Liverpools store kampe I sæsonen:
Her er der altså set bort fra Maribor, Spartak osv.

Liverpool - Arsenal 4:0
Man City - Liverpool 5:0
Liverpool - Sevilla 2:2
Liverpool - Man United 0:0
Tottenham - Liverpool 4:1
Sevilla - Liverpool 3:3
Liverpool - Chelsea 1:1
Arsenal - Liverpool 3:3
Liverpool - Man City 4:3
Liverpool - Tottenham 2:2
Porto - Liverpool 0:5
Liverpool - Porto 0:0
Man United - Liverpool 2:1
Liverpool - Man City 3:0
Man City - Liverpool 1:2
Liverpool - Roma 5:2
Roma - Liverpool 4:2

Vundne: 6
Uafgjorte: 7
Tabte: 4

Mål: 38
Mål i mod: 32

Det kan godt være de 3 forreste scorer mange mål, men de er godt nok også gavmilde i forsvaret.

Liverpool spiller deres sidste kamp i PL i næste uge, 2 uger før finalen. Fordel eller ulempe?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 3 måneder siden #5697 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg mener at det er denne selvtilfredshed og at tag en smule let på vores modstander, som i sidste ende vil bide os i røven.

Jeg er sikker på at mange taler Liverpool op, måske ikke herinde, men alle andre steder. Jeg håber at vi kommer til at lukke munden på alle og udsletter Liverpool. Jeg ville ikke forstå det, hvis Liverpool går hen og slår os.....

8 år 3 måneder siden #5698 af Mathiaseefsen
Besvaret af Mathiaseefsen på emne Om Vores Rivaler IX

Elto92 skrev: Jeg mener at det er denne selvtilfredshed og at tag en smule let på vores modstander, som i sidste ende vil bide os i røven.

Jeg er sikker på at mange taler Liverpool op, måske ikke herinde, men alle andre steder. Jeg håber at vi kommer til at lukke munden på alle og udsletter Liverpool. Jeg ville ikke forstå det, hvis Liverpool går hen og slår os.....

kan heller ikke se liverpool er bedre end os

Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold

8 år 3 måneder siden #5699 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes det er gået lidt ubemærket hen. Men BENZEMA!!..... han spillede for engang skyld en rigtig god kamp..... der er desværre bare for langt imellem snapsene...

Ham og Ronaldo supplere hinanden fantastisk inde i feltet når der bliver slået et indlæg. Hvis i husker i torino, målet til 1-0 da Isco sparker den fladt ind i feltet, der gør benzema en del forarbejde, så Ronaldo kan løbe til bolden næsten uforstyrret.
Igen mod Bayern, målet til 1-1, lig mærke til at Ron og Ben løber ind i feltet, Ron tiltrækker automatisk to mand til os, mens benzema sniger sig bagved og kan heade den ind i et næstent tomt mål...

8 år 3 måneder siden #5700 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Elto92 skrev: Jeg mener at det er denne selvtilfredshed og at tag en smule let på vores modstander, som i sidste ende vil bide os i røven.

Helt enig, det er jo en finale og alt kan ske. Koncentrationen skal være helt i top.
I den anden lejr er selvsikkerheden dog endnu højere og nærmest absurd. Altid saglige Mølby der bla. siger at Liverpool er verdens bedstspillende hold, at Salah er verdens bedste spiller og Firmino verdens bedste 9'er, samt at vi er chanceløse uden Ronaldo i topform. Chanceløse ligefrem.

Fint. Lad dem bare tale Liverpool op og lad dem endda kalde dem favoritter i finalen. Så er vi sikre på holdet ikke ser Liverpool som den nemmeste modstander i årets CL (hvilket de selvfølgelig heller ikke gør) og samtidig trives vi jo fint i en underdog-rolle.

Det bliver en tæt kamp, men erfaringen hos samtlige af vores spillere, samt den individuelle kvalitet hos hver enkelt spiller, bliver afgørende til sidst.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum