Om Vores Rivaler IX

6 år 7 måneder siden #7669 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Ronaldo har været forfærdelig siden han fik en knæskade engang. Mener at han ændrede teknik derefter. Eller måske boldene er anderledes. Anyway. Men det er bare når folk går på røven over Messi (og med rette) så skal vi bare huske at Messi "kun" er ved at indhente Ronaldo langt om længe.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #7670 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev:

Ramos4 skrev: Ronaldo har stadig scoret 1 mere end Messi. Bare lige inden vi glemmer ham fuldstændig.

Messi can miss his next 234 freekicks consecutively and still have a better conversion percentage than Cristiano Ronaldo.

Ser vi på conversion rate, så er Ronaldo ikke blandt de bedste hvad angår frispark, og er vidst den ringeste skytte i den italienske serie A historie - 29 forsøg=0 mål, og man lader ham stadig sparke selvom Pjanic sparker langt bedre :-D

Helt seriøst Shinovic, kan du ikke stoppe. Sidste gange du blev bannede i denne forum var netop fordi, du lavede samme nummer (mål i CHL). Jeg er med på at du elsker Messi og det skal du også have lov til, men du behøver seriøst ikke det her.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad dette argument skulle være godt for. Messi's målratio i La liga er på ca. 0,93. Ronaldo's er på 1,07. Skal vi så ud fra det sige, at det er lige meget med at Messi er all time topscorer i La liga og at han lige så godt kan ligge støvlerne på hylden, for uanset hvor mange mål han kommer til at score, så vil han altid ligge bag CR, sådan målt ud fra dine berømte ratio eller conversion rates.

Og hvad med stakkels Raul, som ligger helt ned på 0.41. Han var godt nok en dårlig angriber så.

I øvrigt i sæsonen 11-12, hvor Messi scorede 50 mål, der var hans ratio på 1.35 (50 mål/37kampe). Sæsonen 14/15 havde CR en ratio på 1.37(48 mål/35kampe).. Tror du at historiebøgerne vil nævne at CR's målratio i 14/15 var bedre som du gør her, eller at Messi er den mest scorende på en sæson?

Og har du nogen sinde hørt nogen sige at spilleren X scorede Y antal mål til VM, men spilleren Z har bedre ratio?

Og lige til sidst i går var det Messis 34. hattrick i La Liga, og han tangerer dermed Cristiano Ronaldos rekord på netop 34 af slagsen også i La Liga. Tyg lige på denne ratio :-) Messi må godt nok være ked af det!

Jeg kan ikke forstår, hvorfor vi ikke bare kan nyde de to giganter (for dem der også kan lide Messi), uden at vi decideret skal nedgøre den ene.

PS: Beklager hvis der skulle være hård tone i mit indlæg. Det er slet ikke min hensigt.

6 år 7 måneder siden #7671 af ElMadrid

Doc.juego skrev:

Raul7-2880 skrev:

Sahinovic skrev: FC Barcelona uden Messi er en kæmpe joke. Det er jo helt vildt med alle de mål han banker ind fra frispark, føj!

Barca uden Messi er i bedste fald et middelmådig hold.

I øvrigt er han irriterende god på frispark. Også dér er han blandt historiens bedste. Det er vel kun Juninho der nærmer ham hans niveau

Pirlo, Beckham, mihajlovich er nu også deroppe af ;)
Men Messi er en eminent frisparksskytte.

Det er fuldstændig vanvittigt at påstår at nogen er i nærheden af Juninho, når det handler om frispark. Han kunne sparke fra begge sider og afstand var næsten ikke et problem for ham.

Tjek lige den her: Det er fuldstændig vanvittigt at påstår at nogen er i nærheden af Juninho, når det handler om frispark. Han kunne sparke fra begge sider og afstand var næsten ikke et problem for ham.

Tjek lige den her: Det er fuldstændig vanvittigt at påstår at nogen er i nærheden af Juninho, når det handler om frispark. Han kunne sparke fra begge sider og afstand var næsten ikke et problem for ham.

Læs lige den her: www.bbc.co.uk/bbcthree/article/7ff3d21d-...0b-b22c-3b198bad381f

og tjek lige dem her:

Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

6 år 7 måneder siden #7672 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg forholdte mig blot til frispark(?), og ville da være fint hvis du også gjorde det, i stedet for at komme med en lang smøre efterfølgende (antal mål, ratio etc.), som jeg overhovedet ikke har nævnt eller er interesseret i at debattere.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

6 år 7 måneder siden #7673 af ElMadrid

Sahinovic skrev: Jeg forholdte mig blot til frispark(?), og ville da være fint hvis du også gjorde det, i stedet for at komme med en lang smøre efterfølgende (antal mål, ratio etc.), som jeg overhovedet ikke har nævnt eller er interesseret i at debattere.

Du brugte conversion rate som et argument. Hvis du nu er så vild med det (resultat/antal forsøg), hvorfor vil du ikke forholde dig til ratio?

Eller vent. Det falder ikke ud til fordel for Messi. Så giver det mening :-)
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved ElMadrid.

6 år 7 måneder siden #7674 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev: Jeg forholdte mig blot til frispark(?), og ville da være fint hvis du også gjorde det, i stedet for at komme med en lang smøre efterfølgende (antal mål, ratio etc.), som jeg overhovedet ikke har nævnt eller er interesseret i at debattere.

Du brugte conversion rates som et argument. Hvis du nu er så vild med det (resultat/antal forsøg), hvorfor vil du ikke forholde dig til ratio?

Det vil jeg også gerne, så længe det omhandler frispark, for det var jo det der blev debatteret i første omgang - det andet du efterfølgende kommer med er der ingen der har nævnt?

El Madrid skrev: Eller vent. Det falder ikke ud til fordel for Messi. Så giver det mening :-)

Jeg holder her ihvertfald, det kommer vi ikke meget lang med - god aften (-:

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

6 år 7 måneder siden #7675 af ElMadrid

Sahinovic skrev:

ElMadrid skrev:

Du brugte conversion rates som et argument. Hvis du nu er så vild med det (resultat/antal forsøg), hvorfor vil du ikke forholde dig til ratio?

Det vil jeg også gerne, så længe det omhandler frispark, for det var jo det der blev debatteret i første omgang - det andet du efterfølgende kommer med er der ingen der har nævnt?

El Madrid skrev: Eller vent. Det falder ikke ud til fordel for Messi. Så giver det mening :-)

Jeg holder her ihvertfald, det kommer vi ikke meget lang med - god aften (-:

Jeg kan ikke følge din tankegang. Ramos4 snakker om antal scorede frispark. Du tillader dig selv at at snakke om conversion rate, men vil ikke tillade andre at snakke om ratio fordi...det ikke omhandler frispark.

Min pointe var blot at fremhæve at conversion rate/ratio kan være misvisende og tiltider intetsignende. Den fangede du ikke eller var uenige. Fred være med det. godnat til dig også :-)

6 år 7 måneder siden #7676 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis det hele skal give mening skal vi hvertfald have Juninhos ratio frem også så.

Ronaldos ratio er jo faldet gevaldigt med årene, men engang var han verdens bedste. Messi har været den bedste siden 14/15 sæsonen. Han fører 18-2 over Ronaldo siden da mener jeg det er.

Edit: Ratio/rate whatevs.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Ramos4.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 år 7 måneder siden #7677 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Om Vores Rivaler IX
Måske lidt voldsomt at blive banned for "forkert" brug af staistiker?:D

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, DeLaRed

6 år 7 måneder siden #7678 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@ElMadrid.

Pas på din hellige ko ikke overtager dine ellers saglige indlæg.
Det er decideret pinligt, at Ronaldo stadig tager frispark for Juve, og det må være pointen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

6 år 7 måneder siden #7679 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Lige præcist sådan noget barnligt fnidder her er grunden til at jeg sjældent orker skrive indlæg længere, sætter man sig ikke overskrævs på Ronaldo i alle sammenhænge bliver man øjeblikkeligt hængt ud, det er til at brække sig over.
Samtlige af vores spillere har fået en tur gennem møllen de sidste par sæsoner, og det er helt ok, men nævner man et eneste negativt ord om den hellige Ko, som ikke engang spiller for os mere, så bliver man slagtet. Jøsses
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

6 år 7 måneder siden #7680 af ElMadrid

Dios skrev: @ElMadrid.

Pas på din hellige ko ikke overtager dine ellers saglige indlæg.
Det er decideret pinligt, at Ronaldo stadig tager frispark for Juve, og det må være pointen.

@Dios

Jeg er ikke uenige at han burde lade andre sparke frispark i Juve. Når det er sagt, så husker jeg også at han fik klø her på siden da han sparkede for RM. Argumentet var at der var mange andre og bedre skytere. Vi ved allesammen hvordan det er gået. 0 mål denne sæson.

Vedr. min diskussion med Shanovic, så kan jeg ikke forstå hans logik. Måske du kan hjælpe. Men helt oprigtigt, hvad er hans pointe? Nu tager jeg ikke kun denne sammenligning i min diskussion og jeg gør ham også opmærksom på hans tidligere forsøg med mål i CHL. En finte han brugte til at fremhæve at Messi var skarpere end CR. Den finte faldt du selv i og det kostede dig også et ban.

Jeg kan simpelthen ikke forstå meningen med at man ikke bare anerkender at de begge er monstre og hver især er gode på deres måder. De har nogle rekorder og vi burde anerkende dem begge for det.

Der hvor kæden hopper af for mig er, når man hele tiden får en orgasme, hvis Messi rammer bolden rigtigt en dag, alt imens man skal nedgøre Ronaldo med at fremhæve lige gyldige data. Hvem i alverden vil huske, hvem der havde bedre ratio som all time CHL scorer? og hvis man vitterligt ønsker at fremhæve ratio/CR, hvorfor så ikke gøre det hele tiden og ikke kun, når det kommer Messi til gode?

Jeg forsøgte oprigtigt at stille nogen spørgsmål og spørger ind til, hvad vi helt skal bruge CR til, når det kun bliver brugt i nogle sammenhæng. Han kunne have besvaret dem ved at argumentere for sin holdning. I stedet for får jeg et svar ala "det er ikke det jeg snakker om".

Leveret af Kunena Forum