Om Vores Rivaler IX

6 år 9 måneder siden #7621 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Det er godt man ikke er Juve fan i disse tider. Ronaldo's udtalelser er ikke hvad en fan vil hører, og slet ikke i Italien, hvor det hjemlige mesterskab betyder alt.

Faktisk sidder jeg med en smag i munden der hedder, at vi helt sikkert gjorde det rigtige ved, at acceptere Ronaldo's beslutning, og sende ham afsted til den pris. Hans stats er ikke ligefrem de bedste i Juve, og den effekt han havde på Real holdet er fuldstændig udeblevet i Juve. Forstået på den måde, at hans stats ikke er fuldstændig vanvittige som førhen. Han har jo tabt kampen til Messi f.eks. hvor der reelt set ikke må sidde en fan i verden, som mener Ronaldo har været bedre eller på niveau med Messi siden skiftet.

Vi dummede os bare gevaldigt og troede, at Bale, Isco og Asensio kunne tage over.

Med al respekt er det et af de mere grinagtige indlæg jeg har læst. Og især når man ser på hvad han egentlig har udtalt, men du har tilsyneladende blot læst et par overskrifter hist og pist :)

Jeg er ikke I tvivl om at vi burde have haft CR7 på holdet indtil han om laang tid vælger at stille støvlerne på hylden. Det havde givet os lang mere noss.r i angrebet og frygt fra modstanderne.

Og der går formentlig lang tid før han går på pension. Der er jo masser af rekorder han kan slå bla. landsholdsmål som nok må være en af de største milepæle i hele fodbold historien.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #7622 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Vigtigst af alt så tog jeg fejl mht. at holdet ville blive bedre uden Ronaldo.

Forstå pointen :)

Jeg har lige rettet fejlene i dit indlæg. ;-)

Jeg er enig i, at Ronaldo skulle sendes videre. Det løste flere problemer for os, herunder hvordan afskeden skal være med Ronaldo. At sælge ham for 100 mio. euro, når han er 34 år, er en fantastisk historie for både ham og os. At vi satsede på Isco, Benzema, Asensio og Vinicius var en fucking horribel idé, som jeg vist har nævnt et par gange. Hazard er en sølle trøst på nuværende tidspunkt. Lad os tales ved, når der bliver hentet en ny stjerne til angrebet. En stjerne ud, (mindst) en stjerne ind.

6 år 9 måneder siden #7623 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Ronaldo er sku stadigt fandens god. Scorer mål utroligt nemt i forhold til “almindelige fodboldspillere”.

Men nu er han 34 år. Juventus får lidt cirkus ud af det, og det er godt for dem. Men hvor stor forskel ville Ronaldo egenligt have gjort i forhold til titler? Juve ville alligevel have vundet ligaen, og Real Madrid havde i hvert fald ikke heller vundet noget sidste sæson med Ronaldo. Ronaldo kunne have været god for os lige nu, men jeg er glad for at vi giver unge spillere chancen i stedet. Det handler om fremtiden, og det er svært at gøre begge dele. Transfersummen, spilletiden han efterlader og ikke mindst lønnen til han fylder 37 år er en rigtig god investering til fremtiden.

6 år 9 måneder siden #7624 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

Dios skrev: Vigtigst af alt så tog jeg fejl mht. at holdet ville blive bedre uden Ronaldo.

Jeg har lige rettet fejlene i dit indlæg. ;-)

Jeg er enig i, at Ronaldo skulle sendes videre. Det løste flere problemer for os, herunder hvordan afskeden skal være med Ronaldo. At sælge ham for 100 mio. euro, når han er 34 år, er en fantastisk historie for både ham og os. At vi satsede på Isco, Benzema, Asensio og Vinicius var en fucking horribel idé, som jeg vist har nævnt et par gange. Hazard er en sølle trøst på nuværende tidspunkt. Lad os tales ved, når der bliver hentet en ny stjerne til angrebet. En stjerne ud, (mindst) en stjerne ind.

Haha stop :D

Overvej lige hvor mange skældsord jeg har skulle lægge øre til, da jeg i 4-5 år hårdtnakket har argumenteret for, hvorfor Benzema vil blive en bedre spiller i Real Madrid uden Ronaldo. Så den har du bare at gi mig Mr. Higuain :D

At jeg også er helt uenig i det du prøvede at rette mit indlæg til er så hvad det er, men det tror jeg heller ikke kommer bag på dig :)
Ronaldo er outstanding, og har en kæmpe positiv indvirkning, men som altid så har en karakter som ham også en negativ indvirkning på holdet. Så er spørgsmålet hvad man foretrækker. Ronaldo på et hvilket som helst andet hold havde ikke vundet Chl 4 gange på 5 år, og Real Madrid holdet uden Ronaldo havde aldrig vundet det samme som med ham. That's it.

Hazard har aldrig skulle være en erstatning for Ronaldo, men for Bale. Hazard var manden vi manglede, da vi havde Ronaldo, og nu står vi så og mangler en Ronaldo. Det er Perez fejl, og ikke Hazard's eller min fejl :) Elendig trupsammensætning, men den må jo bare aldrig falde tilbage på Hazard, som skal gøres til noget han ikke er.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Dios.

6 år 9 måneder siden #7625 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg giver skam ikke Hazard skylden for det. Klubben har leveret en sølle erstatning, for hvad vi havde. Her handler det ikke om, hvad individet Ronaldo kunne præstere, men hvad vi kunne præstere med Ronaldo. Hvis vi kan præstere det samme eller bedre uden Ronaldo, så har klubben handlet rigtigt. Hvis vi præstere værre uden Ronaldo, så har klubben handlet forkert.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

6 år 9 måneder siden #7626 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev: Jeg giver skam ikke Hazard skylden for det. Klubben har leveret en sølle erstatning, for hvad vi havde. Her handler det ikke om, hvad individet Ronaldo kunne præstere, men hvad vi kunne præstere med Ronaldo. Hvis vi kan præstere det samme eller bedre uden Ronaldo, så har klubben handlet rigtigt. Hvis vi præstere værre uden Ronaldo, så har klubben handlet forkert.

Lige meget hvornår han stoppede ville det blive hammer svært. Ligesom Barca ender i (nok endda endnu større) problemer snart når Messi stopper. Det skulle ske på et tidspunkt, og at sige farvel til Ronaldo da han gerne ville have endnu en kontraktforlængelse og flere penge giver vel okay mening.

Hvis vi skulle vente med at sælge Ronaldo til vi havde den perfekte afløser klar, så skulle vi først sælge Ronaldo om fem år når han er 40 og Mbappe er moden nok til at præstere på samme niveau. Der findes INGEN der kan tage direkte over for Ronaldo - udover Messi selvf. Selv Neymar, der er skadet hele tiden vil ikke kunne overtage.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 9 måneder siden #7627 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: @ElMadrid.

Målene kom igår som jeg sagde :) Når chancerne bliver ved med at blive skabt, så kommer målene. Hvem der scorer dem er fuldstændig ligegyldigt for mig, og personligt vil jeg hellere have 5 forskellige målscorer som igår end 4 mål af samme spiller, men det ved du jo, for det har jeg også sagt en masse gange :D

Hvordan du fortolker mine ord om Ronaldo må du selv stå på mål for. Mit indlæg var der intet negativt over udover hans udtalelse om, at han ikke vil spille “ligegyldige” kampe i Italien, men kun spille de afgørende kampe for Juve og Portugal. Som fan er det bare et slag i ansigtet, som man bare ikke vil hører.

Hvad er fælles for Ronaldo og Hazard lige nu? De står uden Chl trofæer i deres klub. Så hvad skal du bruge Ronaldo’s mål til sidste sæson når de røg ud til selvsamme modstander som Real?
Det var slet ikke den her vej jeg ville med mit indlæg, og det ved du jo også godt.

Hvis du vil runde Messi i sammenligningen så vandt Barca 40% uden Messi og de har vundet 100% med Messi denne sæson. Alder eller ej, så handler det for mig om, at jeg er glad for vi endte ud i løsningen med Ronaldo, for ja hans alder skal tages i betragtning, men faktum er jo stadig, at vi fik utrolig mange penge for en spiller som ikke har ligeså stor impact på holdet længere. Desværre satsede vi forkert, men mon ikke tingene havde set markant anderledes ud, hvis vi havde fået Hazard og Mbappé F.eks. I stedet for Ronaldo.

Vigtigst af alt, så handler det igen om, at jeg endnu engang fik ret over BBB mht. om Benzema ville blive bedre uden Ronaldo. Glem Ronaldo. Benzema FTW! :D

Dios for pokker. Du burde være bedre end det her svar. Det er jo ikke mod Leganes at vi skal måle os. De har tabt 9 ud af 10 kampe i denne sæson og har allerede skiftet træneren ud. Skal jeg så skrive tilbage næste kamp, hvis vi ikke får score 2+ og sige at jeg fik ret?

Det er jo et helheds billede jeg taler om. Sidste sæson var en katastrofe og målene udeblev i mange afgørende kampe. I år har tendensen været lidt det samme, når vi har mødt stærke modstander som f. Eks. PSG eller ATM.

Jeg kan ikke rigtig se hvad dit argument vedr. At vi røg ud til samme modstander skulle være godt for. Det er hvornår og måden man ryger på, vi som fan kigger efter. Her skal jeg love for at vi blev slået til plukfisk af Ajax. Vi var bare chanceløse allerede fra 1. Minut. I anden kamp og endda på vores hjemmebane. Det var i 1/16 finalen.

Juventus gik videre fra samme runde takket være en hvis person med et hattrick. Selv i deres kamp mod Ajax var det først i de sidste 30 min. At kampen blev afgjort. Hvis Hazard skal blive succes i RM, så skal han til at være afgørende i de store kampe. Og der er det altså ikke nok at trille den videre til Case eller Kroos. Gode modstandere vil lukke ned for disse spillere.

Og når du nu nævner tilstedeværelse VS. Fravær af en spiller, så kunne jeg jo sagtens påstår at det er fraværet af CR, der gør at vi for første gang i mands minde, igen røg ud i 1/16. Men både og jeg ved at der var flere ting, der spillede ind som f. Eks. Modric's dalende niveau og holdets forfatning.

At du så ikke tager disse forhold med i din ligning med Messi er jeg helt uforstående overfor.

Nu ser jeg ikke alle Barcelonas kampe, men jeg så det meste af kampen mod Dortmund og Prag. Og her skal jeg da love for at det ikke var pga. Messi at de ikke tabte. Der var vidst en tysk målmand der forhindre et ellers klart nederlage i begge kampe.

Barcelona spillerne med De Jong i spidsen var dybt rystede efter kampen mod Prag. Ved du hvad Ter Stegens redningsprocent i CHL i år har været på. Vanvittige 90 %. Glemt hellere ikke at Suarez også var skadet og han var om nogen manden der reddede deres r*v mod Inter.

Alt dette ser du bort fra med dit simpel 40/60 eksempel.

Jeg vil lade denne diskussion lægge for vi er vidt uenige. Men jeg vil bare runde af og sige at jeg intet har imod din holdning omkring salget af CR. For det er der fordele og ulemper ved (altså salget ?) Fair nok hvis nogen synes at det gav mening. Og det er også til en hvis grad i mine øjne hellere ikke helt tosset.

Mit problem er at jeg føler at du nogle gange lige skal stikke til CR. Her mener jeg at han fortjener større anerkendelse.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved ElMadrid.

6 år 9 måneder siden #7628 af Dios
@ElMadrid.

Hvis vi vil vinde ligaen, så er kampene imod de dårligere hold absolut ligeså vigtige som de bedre hold i ligaen. Det er netop i disse kampe hvor vi mister alt for mange point sæson efter sæson. At vi så også taber alt for mange point imod topholdene gør det jo ikke nemmere, men jeg tør næsten godt sige, at det er imod de mindre gode modstandere vi taber mesterskabet til hver sæson.
Pointen er også, at når de store chancer bliver skabt, så er chancen sjovt nok også langt større for mål. Så vidt jeg husker, så startede den snak igen efter Mallorca kampen, hvor de store chancer udeblev, og vi dermed ikke fik scoret.
Vi skal måle os selv i de 38 kampe der bliver spillet, for mesterskabet er blevet tabt med plus 15 point for mange gange, og her tæller de 12 point imod Barca og At. Madrid bare ikke kun.

Sidste sæson var kritisabel - uden tvivl, og ja selvfølgelig bliver Real Madrid pakket sammen når enheden ikke fungere. Du havde vel ikke forventet andet? Jeg har altid appelleret til, at holdet skulle sættes i scene og ikke én enkelt spiller, så forstår ikke meningen, og slet ikke hvis du vil over i hvordan og hvornår Ajax vinder. Ja det var skide hamrende pinligt de pakkede os på Bernabeú, men det er immervæk også pinligt, at Juve ikke kan komme videre. Faktum er, at Juve og Real i den grad underpræsterede. Vil man undskylde det med, at kampen var tæt, og den blev afgjort i de sidste 20 min. så fair :)

Messi's oktober måned hvor han kom tilbage hedder 5 mål, 4 assist og 5 gange kampens spiller i 5 kampe.
Han spillede ikke rigtig imod Dortmund, men forstå pointen. Er helt med på, at specielt Ter Stegen har været helt hjernedød denne sæson, og de har været hårdt ramt i angrebet, men de har trods alt stadig haft Griezmann og Suarez det meste af sæsonen.
Jeg tager alt med i betragtningerne, men det er bare fuldstændig vanvittigt, og det bliver endnu mere vanvittigt, fordi han ikke bare dominere statistikkerne, men også er total dominerende inde på banen.

Ronaldo fortjener ikke skide meget anerkendelse på sin måde at udtrykke sig på IMO. Det er altid hans person eller stil jeg angriber. Folk har bare generelt utrolig svært ved, at forstå man rent faktisk godt kan mene det om ham herinde. Jeg synes Ronaldo hører til blandt de bedste i historien. Jeg kan også sige, at jeg synes han er den klart mest dominerende i Real Madrid's historie, men hans stil og person omkring fodbold bryder jeg mig virkelig ikke om.
Og det er netop det mit indlæg blev skrevet som. En kritik af ham som person for de udtalelser!

Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Dios.

6 år 9 måneder siden #7629 af Dios

BBB skrev: Jeg giver skam ikke Hazard skylden for det. Klubben har leveret en sølle erstatning, for hvad vi havde. Her handler det ikke om, hvad individet Ronaldo kunne præstere, men hvad vi kunne præstere med Ronaldo. Hvis vi kan præstere det samme eller bedre uden Ronaldo, så har klubben handlet rigtigt. Hvis vi præstere værre uden Ronaldo, så har klubben handlet forkert.

Holdet kunne ikke vinde ligaen særlig meget med Ronaldo, så hvis vi vinder ligaen de næste 2 sæsoner, så er det vel godkendt, eller vil du have holdet skal lave det mere umulige end det umulige som holdet leverede i Chl med Ronaldo på holdet? For selvfølgelig kommer det aldrig til at ske. Det ville måske endda heller ikke ske, hvis vi forhåbentlig sælger Bale til januar eller sommer, da han alligevel havde stor indvirkning på 2 af gangen.

Og lad os være ærlige, så havde Ronaldo ingenting gjort anderledes sidste sæson. Hverken i Chl eller ligaen. Tror man på Ronaldo's afsked betød, at samtlige spillere udover Benzema ville falde så meget i niveau, så burde Ronaldo vel også kunne gøre Higuain til verdens bedste argentiner, men det er jo langtfra sandheden :D

6 år 9 måneder siden #7630 af SeQueda
Besvaret af SeQueda på emne Om Vores Rivaler IX
Med fare for jinx.... Mayoral bringer Levante foran 2-1 mod Barca. ☺️

6 år 9 måneder siden #7631 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
3-1!!! Kom så Levante!!

Barca er ved at falde fra hinanden.. smukt smukt smukt...
Følgende bruger(e) sagde tak: SeQueda

6 år 9 måneder siden #7632 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes godt nok at niveauet er blevet løftet gevaldigt i La liga i år.

Leveret af Kunena Forum