Om Vores Rivaler IX

4 år 1 måned siden #7945 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
92min - bilbao 1 - barca 0. Sådan :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7946 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX
Barca er også ude.

Virkeligt ærgeligt, at vi røg ud. Cuppen var billigt til salg i år, men vores forsvar fuckede os op i dag.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7947 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
Lad os håbe at Ødegaard og Sociedad tager den så.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Bismo, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7948 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
På den positive side vil Madrid pressen nu fokusere på Barcas formkrise igen i stedet for Madrid. We're off the hook haha.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7949 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX
Plaster på såret at Barca også taber - og de stillede endda med stort set deres stærkeste holdopstilling :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7950 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror egentlig at meget af det bunder ud I præcis hvad Elle44 siger, nemlig at PLs marketingsmaskine er gode til at hype middelmådige spillere op, mens det samme ikke er tilfældet i Spanien.

@Dios: Selvfølgelig har PL-klubberne en masse historie og omdømme at trække på, men jeg er ikke enig i, at Sevilla eller Valencia ikke ville kunne tiltrække de helt store spillere, selv hvis de havde uendeligt mange penge. Har de penge nok, så skal navnene nok komme, bare summen bliver absurd stor nok.

Så kan man tænke, at den sum jo også skal være helt gigantisk for at tiltrække, lad os sige f.eks. Son fra Spurs, men det er jo netop hvad PL-klubberne har gjort. Vanvittige transfersummer og lønninger for selv middelmådige spillere, der slet slet ikke er pengene værd.

Er Lacazette virkelig bedre end Inaki Williams?
Er Oyarzabal ikke bedre end Martial?

imo: større navne: ja - bedre spillere: nej.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, JK

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7951 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Fedt med mere krise i Katalonien, men for fanden...det bliver aldrig nemmere at få den skide Copa end i år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7952 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

longwind skrev: Jeg tror egentlig at meget af det bunder ud I præcis hvad Elle44 siger, nemlig at PLs marketingsmaskine er gode til at hype middelmådige spillere op, mens det samme ikke er tilfældet i Spanien.

@Dios: Selvfølgelig har PL-klubberne en masse historie og omdømme at trække på, men jeg er ikke enig i, at Sevilla eller Valencia ikke ville kunne tiltrække de helt store spillere, selv hvis de havde uendeligt mange penge. Har de penge nok, så skal navnene nok komme, bare summen bliver absurd stor nok.

Så kan man tænke, at den sum jo også skal være helt gigantisk for at tiltrække, lad os sige f.eks. Son fra Spurs, men det er jo netop hvad PL-klubberne har gjort. Vanvittige transfersummer og lønninger for selv middelmådige spillere, der slet slet ikke er pengene værd.

Er Lacazette virkelig bedre end Inaki Williams?
Er Oyarzabal ikke bedre end Martial?

imo: større navne: ja - bedre spillere: nej.


I mine øjne er det hele kulturen i Spanien der fejler noget, og som er så usexet. Den måde dommerne dømmer på, hvor jeg helt havde glemt hvor en elendig dommer Lahoz er. Dommerne fløjter alt for meget og simple kropstaklinger giver gult kort, og oftest kommer det an på hvor meget spillerne overdriver. Samtlige spillere flokkes rundt om dommerne som små hyæner, og det er hele den kultur som gør La Liga utrolig useværdig. Om så LFP hypede Kondogbia så meget som de havde lyst til, så er det kulturen der ødelægger den for utrolig mange inkl. undertegnet.
Dog elsker jeg det meget teknisk betonet fodbold samtlige spanske klubber praktisere. Det er så dejligt og smukt når samtlige hold vil spille bolden op fra målmanden af, men ofte er det også på den bekostning, at holdene sætter mange point til.

Alle klubber starter et sted, men Sevilla, Valencia, Villarreal, La Real, Bilbao, Celta Vigo etc. det er simpelthen bare alt for små klubber til at kunne trække de helt store spillere, eller spillere 1-2 niveauer under.
Jeg tror folk skal tjekke PL's lønninger, for de er på ingen måder absurde eller gigantiske. Bare se en spiller som Eriksen, som tjente det samme som Nacho i Real. Kan huske Finans lavede en direkte sammenligning imellem de 5 største ligaer sidste år, og her var det altså småpenge som skilte PL med La Liga. Jeg mener den gennemsnitlige løn hed 30 millioner kr. i PL og 25 millioner i La Liga. Er helt med på, at Real og Barca i den grad trækker lønningerne op i La Liga, men penge fordelingen i PL er også langt mere retfærdig, og en oprykkerklub får altså 1 milliard kr. bare for at rykke op.
Når man har mange penge, så bruger man også mange penge, og så har man også råd til, at kræve flere penge for sine spillere. Derfor bliver middelmådige spillere i topklubber, men de bedste spillere i mindre klubber handlet for langt højere beløber. Det er jo tendensen man ser i PL kontra spansk fodbold, hvor man i spansk fodbold også kører meget med frikøbsklausuler, hvis ikke det er et krav?.

Lacazette er med længder foran Inaki! Vildt, at du overhovedet sætter de 2 op imod hinanden. Ved ikke om Oyarzabal er decideret bedre end Martial, men hypen omkring Martial kom jo netop fra Monaco tiden, men nu synes jeg heller ikke Martial er skide god, og det samme med Oyarzabal.
Hvis du vil lave sammenligningen, så skal den gå på et engelsk talent kontra et spansk talent. Det kunne være Inaki imod Tammy Abraham, selvom Inaki på ingen måder må eller skal betegnes som et talent længere :D Hvem synes du er bedst af de 2? Eller den kunne hedde Morata imod Lacazette.
Jeg ser utrolig meget fodbold generelt. Mest engelsk, og som jeg ser det, så er der bare et langt mere stabilt niveau i PL end i La Liga hos spillerne. Her taler vi talenter, middelmådige spillere og spillere lige under de aller bedste i verden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7953 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg fryder mig altid over Barcas fans når de taber.

Kender ikke til andre fans der er så hurtige til at ligge statistik, Twitter opslag, diagrammer osv ud, der viser hvor uretfærdigt de bliver behandlet, eller hvor ufortjent deres nederlag er.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 1 måned siden #7954 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Spansk fodbold har altid haft fede navne også i de mindre klubber. Lad os tage nogle som ikke har været i Barcelona og Real Madrid til at starte med. Tag et spansk hold i dag og du vil kunne finde mange dygtige spillere. Nu har jeg lagt nogle spillere op.

Getafe har en fremragende trænerstab og har i mange sæsoner virkelig kæmpet og kæmpet. Det er overhovedet ikke en fejl de ligger deroppe. Hvorfor så ikke pege på Leicester i PL når Getafe nævnes.

Roy Makaay: Tenerife
Diego Forlan og Agüero: Atleti
Rivaldo og Bebeto: Deportivo
Dani Alves og Sergio Ramos: Sevilla
Riquelme: Villarreal
Mendieta: Valencia
Sammer og Poyet: Zaragoza
Joaquin, Denilson og Dani: Betis
Nihat, Xabi Alonso og Valeryn Karpin: Sociedad

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved 9eren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7955 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@9eren.

Enig, men prøv og se på navnene dengang - altså i start 00'erne kontra nu. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg synes fodbold dengang var langt smukkere og federe, men der var også bare langt flere klubber om buddet.

En af de mest ikoniske duoer i spansk fodbold for mig er Roy Makaay og Diego Tristán i Deportivo.

longwind startede med at nævne Leicester i en negativ vending om PL, hvor jeg så nævnte Getafe, da begge klubber som bekendt ligger på en 3. plads.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 1 måned siden #7956 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: @9eren.

Enig, men prøv og se på navnene dengang - altså i start 00'erne kontra nu. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg synes fodbold dengang var langt smukkere og federe, men der var også bare langt flere klubber om buddet.

En af de mest ikoniske duoer i spansk fodbold for mig er Roy Makaay og Diego Tristán i Deportivo.

longwind startede med at nævne Leicester i en negativ vending om PL, hvor jeg så nævnte Getafe, da begge klubber som bekendt ligger på en 3. plads.


Kan godt være jeg ikke lige forstod sammenligningen mellem Getafe og Leicester, men det er jo begge klubber, som kommer fra ingenting og pludselig blander sig i topfodboldens verden. Det er fedt og det skal man ikke kigge ned på.

Rivaldo, Makaay, Tristan osv klinger også bedre, men nu kender du jo også til deres præstationer i hele deres karriere dengang, det gør du ikke med de nuværende. Når spillerne fra 09 og frem har afsluttet deres karriere kan du jo også sige at det var gode spillere.

Spansk fodbold har jo siddet på alt i verden mellem 08 og frem til sidste sæson, både på klub plan og næsten også landsholdsplan. Masser af gode spillere fra de mindre storklubber som er værd at nævne om en 10 år, når der kigges tilbage som vi lige har gjort fra start 0erne.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce