Om Vores Rivaler IX

3 måneder 3 uger siden #7933 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

PMO skrev: Er jeg den eneste som “glæder” mig til at Messi stopper i Barcelona? Jeg tror der kommer en masse snavs frem, omkring hans magt og indflydelse. Kan selvfølgelig være jeg tager fejl.

Messi er større end klubben.
Han får formentlig Abidal fyret. Hvis han ønsker andre folk fra ledelsen fyret, sker det også - selv hvis det skulle være præsidenten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 3 uger siden #7934 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Glæder mig også, han har mobbet os, og alle andre, i alt for lang tid nu og man begynder så småt at kunne se enden.

Ramos ud.

3 måneder 3 uger siden #7935 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Om Vores Rivaler IX

Raul7-2880 skrev:

PMO skrev: Er jeg den eneste som “glæder” mig til at Messi stopper i Barcelona? Jeg tror der kommer en masse snavs frem, omkring hans magt og indflydelse. Kan selvfølgelig være jeg tager fejl.

Messi er større end klubben.
Han får formentlig Abidal fyret. Hvis han ønsker andre folk fra ledelsen fyret, sker det også - selv hvis det skulle være præsidenten.

Jeg tror ikke, at der er så meget snavs om Messi. Hvis der skulle være noget, burde der jo allerede nu være lækket bare lidt? Jeg kan ikke lige erindre noget?

Jeg tror til gengæld, at ledelsen i Barca er bundrådden, måske endda småkriminel. Økonomisk har der været tegn på nogle ufine metoder til at handle.

Forstå mig ret, jeg ønsker RM succes. Jeg ønsker dog også Barca en vis succes. RM er ikke det samme uden Barca, vores rival. Atletico er slet slet ikke på niveau eller værdige til at være vores rival. Barca bør og skal være en af de bedste klubber i verden, dog i min optik helst altid efter os. Men jeg tror simpelthen, at når Messi stopper, så bliver Barca et rent cirkus. Holdets middelmådighed bliver tydeligt. Måske kommer de i risiko for slet ikke at kvalificere sig til CHL det første år. Når Suarez og Messi er væk, er Barca udover en god målmand et utroligt middelmådigt hold uden et koncept. Abidal har ret i det, han siger. Men det bør være holdt internt. Dembele er formentlig én af de omtalte - ikke et decideret flop, men heller ikke nogen succes.

Valencia "Svanens død" CF
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kimbo

3 måneder 3 uger siden #7936 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Et specielt perspektiv du har på Barca. Jeg er slet ikke enig, men du kan bare svare mig igen.

Real Madrid definerer sig ikke ud fra rivaliseringen med Barca.

Man kan snarere sige, at det omvendt, da Barca af politiske årsager får kræfter og sin mening som klub ud fra en rivaliseringen med hovedstadens klub, Real Madrid.

Med andre ord kan de “rende og hoppe”, hvis de får en dårlig resultmæssig periode. For Real Madrid er der altid Europas bedste klubturnering at spejle sig i foruden at være de bedste i Spanien.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

3 måneder 3 uger siden #7937 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Det kan vel ikke have været andres idé end Messis, at de hyrede Martino som træner i sin tid. Han har vanvittig stor magt, og det er Messi der styrer klubben og ikke omvendt.

Jeg bliver mere og mere glade for, at vi skilte os af med Ronaldo før Messi stoppede, så vi kunne komme igang med fremtiden hurtigst muligt.

Vi har verdens bedste stadion i 2022, med plus 150 mio. euro i indtægter om året - og et hold der kan levere.

Barcelona har intet om et par år.

Sue me.

3 måneder 3 uger siden #7938 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg er meget enig med Kratmus, Real Madrid har ligeså meget brug for Barcelona, som omvendt. Det er lidt ligesom rivaliseringen med Messi og Ronaldo, da den var på sit højeste. De to spillere pressede konstant hinanden til at være de bedste, og resultaterne af den rivalisering var to spillere på et niveau som verden nok aldrig kommer til at se igen. Det samme kan man sige om klubberne. Real Madrid har brug for at Barcelona er stærke, ellers ender man som Bayern eller PSG, som selvfølgelig er gode hold, men gang på gang har vist at de mangler de sidste procenter når de så skal op imod en klub fra en kompetitiv liga i CL når det virkelig gælder.

Men med det sagt, så håber jeg selvfølgelig heller ikke at Barcelona bliver stærkere end Real Madrid på noget tidspunkt, omend det nok er svært helt at undgå på den lange bane. Men man kan godt "frygte" for Barcelona på den lidt kortere bane, for Messi synger unægteligt på sidste vers, selvom han stadigvæk er en virkelig dygtig spiller. Og køber Real Madrid Mbappe til sommer eller sommeren efter, samtidig med at nogle af de talenter vi har rendende udvikler sig i en tilfredsstillende grad, så er det svært ikke at være endda meget optimistisk.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, JK

3 måneder 3 uger siden #7939 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
En spansk liga uden konkurrence vil være Real Madrid's død.
Jeg er utrolig glad for, at At. Madrid endelig er kommet op på et niveau, hvor det bliver interessant. Forhåbentlig kan Simeone få skuden vendt igen, så de igen bliver udfordrende.
Når Messi stopper, så mister vi en af historiens bedste spillere, og selvom han spiller for Barcelona, så bliver det et kæmpe problem for La Liga. Bare se på vores egne tal efter Ronaldo ikke spiller i klubben længere. Tilskuertallene har mig bekendt aldrig været lavere, og vi kunne kun fylde 40% mener jeg det var, ud under vores møde med Valencia i Super Cuppen, hvor der ikke engang i finalen var helt udsolgt.

PL er attraktiv, fordi der er mange lige hold med i turneringen. En bedre liga skal jeg ikke udtale mig om, men den er jo langt mere interessant, fordi der er langt federe kampe.
Det må vel være det der er målet for spansk fodbold. Det er immervæk sjældent jeg sætter mig til og se Valencia imod Sevilla, fordi niveauet eller spillermaterialet bare ikke er højt nok, og derfor er ligaen ikke prioriteret i dansk tv siden de gode gamle kanal 5 dage med Peter Grønborg som vært og kommentator.

Real Madrid har i den grad brug for Barcelona og omvendt. Selvom jeg aldrig ønsker Barca succes, hvis det går udover os, så håber jeg alligevel lidt på, at Bertamou udskriver valg til sommer, for så er der ingen tvivl om, at Laporte kommer til magten, hvis det kan gøres uden fusk. Jeg vil hade deres projekt inderligt, fordi jeg er mere end overbevist om, at det endnu engang vil blive ekstremt succesfuldt, men at have de 2 bedste mandskaber i Spanien er bare vigtigt for spansk fodbold. Kan hold som Valencia, Sevilla, La Real og specielt At. Madrid holde butikken kørende, og blive ved med at forbedre sig, så vil det være et kæmpe win for os alle.
Selvom jeg ikke er meget for vi får tendensen i Spanien, så håber jeg alligevel, at Almeria ejeren Turki får succes med hans ambitioner omkring, at gøre Almeria til et tophold i Spanien indenfor de næste 5 år mener jeg det var.
Hans historik indenfor fodbold er langt mere lovende end tidligere rigmænd som har overtaget spanske klubber. Og så er der selvfølgelig det med, at Gutí er træner for klubben, som bare gør deres historie langt bedre for os Madridistaer.

Med andre ord, så synes jeg ikke det er Messi's skyld vi ikke helt har succes i Spanien. Det skyldes nok den i mine øjne meget ødelæggende holdning som Fondo_Sur skriver med, at vi altid kan afspejle os i Europa's bedste klubturnering. For det har været besættelsen for Real Madrid i alt for mange år - det med at få succes i Europa. Fremtiden ser mere end lovende ud for os, så nu handler det bare om, at få skabt et hold som kan være konkurrencedygtigt i mange år i spansk og europæisk fodbold. Både nu, men også de næste mange år, hvor vi som tidligere nævnt har ekstremt mange talenter på spring.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 måneder 3 uger siden #7940 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
@Dios

Meget enig i hvad du skriver, men jeg er ikke helt enig i, at vores manglende succes i den hjemlige liga de senere år er selvforskyldt. De seneste 15 år har været de bedste i Barcas historie by far. Guardiolas hold var nærmest uslåelige. Udover Messi har de vel aldrig haft så gode folk som Xavi, Iniesta og Busquets før eller siden.

Vi har selv klokket i det under Ancelotti, hvor vi i den grad lå til mesterskabet - og ja vi har selv spillet os ud af betragtning nogen gange, men selv om vi havde fokuseret 100% på ligaen, så må vi jo bare sande at Barcelonas spil har ligget langt bedre til modstanderne i La Liga. Vi har tabt point på ikke at kunne bryde defensive hold op, og ved at undervurdere små modstandere - men også ved ikke at kunne slå Atletico eller Barca på Bernabéu i lang tid.

Anyway, kan vi vinde mesterskabet i år og måske endda næste år også, så synes jeg vi er kommet nogenlunde ud af den seneste periode. Med 4 CL-titler og trods alt lidt mesterskaber også. Se på Liverpool, de har altså ventet 30 år (!) og United kommer nok til at gå hvertfald 10+ nu.

Vi kommer ud af vores rivalers KLART bedste periode nogensinde, med deres klar bedste spillere og træner nogensinde - med 13 CL titler mod 5 og stadig førende med 7+ ligatitler.

Edit: Kan vi vinde to mesterskaberi træk nu her, så vil man allerede snakke om Madrid-dominans igen - og så vil man huske start 00'erne for Guardiolas periode og resten af 00'erne for vores 4 titler på 5 år og Zidanes flotte meritter. Vinder vi et par ligaer nu her, så vil de mellemliggende svage år hurtigt fordufte :)

Sue me.
Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Ramos4.

3 måneder 3 uger siden #7941 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Det er immervæk sjældent jeg sætter mig til og se Valencia imod Sevilla, fordi niveauet eller spillermaterialet bare ikke er højt nok, og derfor er ligaen ikke prioriteret i dansk tv siden de gode gamle kanal 5 dage med Peter Grønborg som vært og kommentator.

Er enig i det overordnede argument om, at bred konkurrence er godt for ligaen. Men at niveauet og spillermaterialet ikke er højt nok, særligt sammenlignet med Premier League, det er jeg uenig i. I særdeleshed denne sæson, hvor samtlige "top"hold foruden Liverpool og City spiller forfærdelig fodbold. Leicester er da et godt hold, men at de ligger nr. 3 siger jo alt om PL-holdenes forfatning denne sæson. Både individuelt og som enheder er Valencia og Sevilla på højere niveau end f.eks. Man United og Arsenal. Priserne og lønningerne er løbet fra PL-klubberne, og mange af holdene står med dyrt indkøbte spillere der ikke har slået til, og er nødsaget til at supplere med spillere, der lige er blevet hevet op fra akademierne.

Bare for sjov så jeg lige på tre af de klassiske topholds startellever i deres seneste kampe:
Arsenal: Lacazette - Martinelli, Aubameyang, Özil, Xhaka, Guendouzi - Saka, Luiz, Mustafi, Bellerin - Leno
Chelsea: Abraham - Hudson-Odoi, Mount, Pedro, Kanté, Jorginho - Azpilicueta, James, Christensen, Rüdiger - Caballero
Man U: Martial - James, Fernandes, Fred, Pereira, Mata - Wan-Bissaka, Shaw, Maguire, Lindelöf - De Gea

Sløj blanding af middelmådige og afdankede spillere, der endda også spillere dårligere end de måske har niveau til, fordi holdene ikke fungerer som enheder. Det er næsten skræmmende at tænke på, at disse hold var i stand til at udfordre Barcelona og Real Madrid for 10-15 år siden. Det får virkelig én til at værdsætte hvor hurtigt Peréz tilpassede vores strategi til det 'nye' marked. En businessman i særklasse.

Nu kom mit indlæg vist ud ad en tangent eller to :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, Kratmus, Ramos4

3 måneder 3 uger siden #7942 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

longwind skrev:

Dios skrev: Det er immervæk sjældent jeg sætter mig til og se Valencia imod Sevilla, fordi niveauet eller spillermaterialet bare ikke er højt nok, og derfor er ligaen ikke prioriteret i dansk tv siden de gode gamle kanal 5 dage med Peter Grønborg som vært og kommentator.

Er enig i det overordnede argument om, at bred konkurrence er godt for ligaen. Men at niveauet og spillermaterialet ikke er højt nok, særligt sammenlignet med Premier League, det er jeg uenig i. I særdeleshed denne sæson, hvor samtlige "top"hold foruden Liverpool og City spiller forfærdelig fodbold. Leicester er da et godt hold, men at de ligger nr. 3 siger jo alt om PL-holdenes forfatning denne sæson. Både individuelt og som enheder er Valencia og Sevilla på højere niveau end f.eks. Man United og Arsenal. Priserne og lønningerne er løbet fra PL-klubberne, og mange af holdene står med dyrt indkøbte spillere der ikke har slået til, og er nødsaget til at supplere med spillere, der lige er blevet hevet op fra akademierne.

Bare for sjov så jeg lige på tre af de klassiske topholds startellever i deres seneste kampe:
Arsenal: Lacazette - Martinelli, Aubameyang, Özil, Xhaka, Guendouzi - Saka, Luiz, Mustafi, Bellerin - Leno
Chelsea: Abraham - Hudson-Odoi, Mount, Pedro, Kanté, Jorginho - Azpilicueta, James, Christensen, Rüdiger - Caballero
Man U: Martial - James, Fernandes, Fred, Pereira, Mata - Wan-Bissaka, Shaw, Maguire, Lindelöf - De Gea

Sløj blanding af middelmådige og afdankede spillere, der endda også spillere dårligere end de måske har niveau til, fordi holdene ikke fungerer som enheder. Det er næsten skræmmende at tænke på, at disse hold var i stand til at udfordre Barcelona og Real Madrid for 10-15 år siden. Det får virkelig én til at værdsætte hvor hurtigt Peréz tilpassede vores strategi til det 'nye' marked. En businessman i særklasse.

Nu kom mit indlæg vist ud ad en tangent eller to :D

Jeg vil lige kort tilføje at premier league virkelig har en velsmurt mediemaskine. De formår virkelig at hype op Omkring middelmådige spiller, hvilket selvfølgelig gør det sjovere for seerene at de kender spillerne, selv på de dårlige hold. Jeg vil da gerne indrømme jeg kender navnene på mange middelmådige premier league spillere mens jeg nærmest intet kender til Sevilla og Valencias startopstillinger.

Var den spanske liga bedre til at piske en stemning op og skabe et mere romantisk billede af nogle af "profilerne" fra de mindre klubber, så tror jeg også ligaen vil få mere succes seermæssigt og derved økonomisk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, longwind

3 måneder 3 uger siden #7943 af Dios
@Ramos4.

Det er selvforskyldt, fordi vi taber og spiller så mange uafgjorte kampe imod modstandere som burde køres over. Alene i denne sæson har vi spillet 3 gange uafgjort på Bernabeú imod hold som Valladolid, Betis og Bilbao. Det er sådan man taber mesterskabet samt det dumme nederlag imod Mallorca.
Er med på, at man ikke kan gå ubesejret igennem samtlige sæsoner, eller noget der minder om, men man kan spørge om Messi er 16-19 point bedre end vores hold? Det synes jeg langtfra, og det var jo også med Ronaldo på holdet. Pep var træner i klubben i 4 sæsoner, og vi har altså kun vundet mesterskabet 1 sæson siden Pep stoppede. 4 gange er mesterskabet vundet siden Laporte kom til som præsident for 16 år siden. Det er immervæk vores egen skyld, hvis du spørger mig.
Dog er jeg helt enig i, at det ville have været mere end svært at vinde over Barca, men 4 gange på 16 år er til grin jo.

Sidste redigering: 3 måneder 3 uger siden ved Dios.

3 måneder 3 uger siden #7944 af Dios
@longwind.

Denne sæson har været forfærdelig for mange af top klubberne i PL. Det siger det hele når Tottenham for få runder siden lå på en 10. plads. Her taler vi jo sidste års finalister.
Nu taler jeg bare mere generelt. Arsenal er en klub i forfald, men se deres angribere sammenlignet med Sevilla's f.eks.. Det er langt større navne på papiret end det er i Spanien, og det var egentlig derfor jeg nævnte spillermateriale.
Synes bare den rammer med dobbelt effekt tilbage på La Liga når 3. pladsen pt. hedder Getafe, og At. Madrid som reelt set er den eneste trussel udover Real og Barca ligger på en 6. plads.
Om Sevilla eller Valencia så havde pengene, så ville de jo aldrig kunne tiltrække attraktive spillere som Lukaku, Pogba, Lacazette, Aubameyang, Özil, Alexis Sanchez etc.. Selv At. Madrid har kæmpe problemer med det den dag idag.

Som enhed synes jeg Valencia og Sevilla er bedre end United og Arsenal, men på spillermateriale, så er de det langtfra IMO.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.