Om Vores Rivaler IX
9eren skrev: Spansk fodbold har altid haft fede navne også i de mindre klubber. Lad os tage nogle som ikke har været i Barcelona og Real Madrid til at starte med. Tag et spansk hold i dag og du vil kunne finde mange dygtige spillere. Nu har jeg lagt nogle spillere op.
Getafe har en fremragende trænerstab og har i mange sæsoner virkelig kæmpet og kæmpet. Det er overhovedet ikke en fejl de ligger deroppe. Hvorfor så ikke pege på Leicester i PL når Getafe nævnes.
Roy Makaay: Tenerife
Diego Forlan og Agüero: Atleti
Rivaldo og Bebeto: Deportivo
Dani Alves og Sergio Ramos: Sevilla
Riquelme: Villarreal
Mendieta: Valencia
Sammer og Poyet: Zaragoza
Joaquin, Denilson og Dani: Betis
Nihat, Xabi Alonso og Valeryn Karpin: Sociedad
Ej at forglemme Kily González og Pablo Aimar fra Valencia :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Spansk fodbold er heldigvis også kendt for at skabe egne talenter og mange klubber er gode til det og fokuserer udelukkende på det. Det skal ikke undervurderes og det tæller også som “navne” selvom en spiller ikke er købt for 120+.
- 9eren
- Gæst
-
Atleti: Koke, Saul og Joao Felix, Oblak, Marcos Llorente, Gimenez
Athletic: Muñain og Iñaki Williams
Sociedad: Ødegaard, Willian Jose, Oyarzabal, Isak
Villarreal: Alberto Moreno, Bacca, Alcacer, Gerard Moreno.
Sevilla: Ever Baneca, Reguilon,
Valencia: Dani Parejo, Rodrigo, Ferran Torres Jose Gaya, Kondogbia og Denis Cheryshev :)
Jeg køber den simpelthen bare ikke :D
Jeg forstår pointen med, at man ikke kender deres karriere, men samtlige spillere nu nævner i dit sidste indlæg er jo ikke i nærheden af at være decideret verdensstjerner. Ødegaard og Joao Felix har potentialet, men ellers taler vi jo ligegyldigt fyld i 00'erne så som: Geremi, Conceicao, Celades, Pavon, Munitis, Minambres, Portillo, Raúl Bravo og hvad alle de andre "fyld" spillere hed :)
Ingen og jeg siger ingen vil kunne huske Koké om 20 år. Han er en fantastisk spiller idag, men der er absolut intet over ham ift. de ikoniske navne du nævnte. Igen, så kan det godt være det hele bliver nostalgisk for mig, og jeg drømmer mig tilbage til tiderne, hvor fodbold bare var federe. Du kan jo bare ikke sætte Paco Alacer, Bacca, Rodrigo etc. op imod navne som Bebeto, Rivaldo, Roy Makaay, Diego Tristan, Claudio Lopez etc. Det kan man simpelthen bare ikke :D
Er du uenig så fair, men ser man tilbage på de spillere klubber som Valencia, Deportivo, Villarreal, Celta Vigo og Real Sociedad kunne hive dengang kontra nu, så er der trods alt lidt om det synes jeg. Valencia var i Chl finaler og vandt mesterskaber. Deportivo smaskede et historisk Milan hold med historiske tennis cifre, og generelt var de bare en del af Chl regi samt de vandt mesterskaber. Villarreal var millimeter fra at ryge i en Chl semifinale. Sociedad var mere end uheldige med ikke at tage mesterskabet på sidste spillerunde.
Spansk fodbold var bare noget andet dengang, og det var spillermaterialet også bare. Eller det synes jeg ihvertfald :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- 9eren
- Gæst
-
9eren skrev: Jeg er ikke uenig med dig om at det var et lidt vagt forsøg at forsvare nutidens spillere. Husk lige på at Griezmann kom fra Sociedad, men ja det ser lidt tyndt ud. Så synes jeg også du kan have nøjagtig samme holdning på PL spillerne dengang kontra nu. Hvem fanden i dag kan måle sig med Henry i Arsenal og Vieira,, undskyld sproget. Selv Agüero har ikke nærmet sig hans niveau. Der var bare langt federe fodboldspillere i klubberne dengang hele europa rundt end der er i dag. Ja selv i den danske liga. Jeg synes selv at PL lå inde med fantastiske spillere og i dag er det virkelig en omgang tynd saft at se på.
Forskellen på Sociedad dengang og nu er nok, at Griezmann dengang ville spille for Sociedad i hans prime, hvor han nu blot brugte klubben som et springbræt til noget større.
PL dengang var helt sikkert også noget andet. Yorke - Cole duoen oppe foran med Scholes, Roy Keane, Giggs og "Beckham" bag dem. Det er jo ikonisk på alle tænkelige måder, og Arsenal i 04 var jo alt ødelæggende med Henry i front med den eneste 6'er som nogensinde kan sammenlignes med Makelele IMO.
Jeg synes dog PL har fat i den lange ende ift. La Liga på nuværende tidspunkt. Både ligamæssigt og spillermæssigt. Det skyldes penge, men det skyldes også, at ligaen bare generelt er langt mere seværdig for størstedelen af brugerne, men den har jeg/vi været inde på :)
Jeg tror dog helt sikkert, at vi nærmer os hinanden :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- 9eren
- Gæst
-
Jeg køber heller ikke at PL klubberne gør noget bedre end de spanske hold. Slet ikke når spansk fodbold har været så dominerende i alle turneringer i så mange sæsoner undtagen sidste.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Vildeste beslutning længe. De lå altså nr. 1 da de fyrede Valverde.
Pis’ ligemeget. Valverde havde ikke Barca-DNA. Det har Setien, ifølge Abidal.
DC19
- JesperThomsen
- Platin bruger
-