Om Vores Rivaler IX

1 uge 21 timer siden #9325 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev: Jeg kan sagtens forstå, hvorfor visse brugere herinde frygter det her Barca-hold.

I sidste ende handler det selvfølgelig om, at have flest point. Alt andet er ligegyldigt.

MEN. Modsat Real syntes jeg ofte, at Barca er spilstyrende mod deres modstandere, og skaber betydeligt flere chancer end Real gør. Der skal ikke meget til, før momentum skifter til Barcas fordel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 19 timer siden #9326 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Har stadig en lille våd fantasi om en 21 årig spiller i Sociedad der scorede hattrick i dag.

Ham og Mbappe sammen

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 uge 18 timer siden #9327 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
Man burde hente Luis Muriel fra Atalanta til sommer. Man kan sikkert få ham billigt og vil være en fantastisk backup til Benzema og så kan man samtidig skyde Mariano/Jovic afsted.
Sidste redigering: 1 uge 18 timer siden ved Kiwes.

1 uge 4 timer siden #9328 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Ikke en dårlig weekend for os :)
Vi vandt en af de kampe vi tidligere i år tabte, Coutios til ære for det.
Kan vi nu bare holde os nogenlunde skadesfri i forsvaret ser det helt godt ud.
Nu jeg er i gang med at drømme skulle det være skønt at få gang i Benz igen... Og en kantspiller der kunne lave et enkelt mål i blandt.. Ej nu er jeg helt ude og cykle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

6 dage 16 timer siden #9329 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis folk mener, at Zidane ikke har nogen struktur eller taktisk koncept, så bør I se Pirlos Juventus.

Det er nogenlunde sådan her, han stiller sit hold:

4-4-2. De mest formstærke starter inde. Det var bare det, ind og spil.

6 dage 15 timer siden #9330 af Thomaskjensen
he he, jeg tror faktisk det er samme taktik (ikke 4-4-2 dog) ZZ har brugt i lang tid. Den som giver sig mest til træningen spiller, og så må de klare det.
Tror heller ikke på at PEP bruger meget til på taktikken eller dødbolde, spillerne er så gode at det skal de selv finde ud af.

Problemet er vel når spillerne ikke kan få det til at fungere, når de ikke er gode nok eller har mistet deres momentum/selvtillid.

Mange af de mindre hold bruger sikkert rigtig meget tid på kontra og dødbolde, og det bliver de gode af i moment, men de står så heller ikke over for en træner der analysere alt i mindste detalje og forbereder spillerne i mindste detalje.
Gør man det vinder man kampe, men ingen titler, det er vel det som definere et tophold, at de gør det uventede hele tiden.

6 dage 15 timer siden #9331 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev: Hvis folk mener, at Zidane ikke har nogen struktur eller taktisk koncept, så bør I se Pirlos Juventus.

Det er nogenlunde sådan her, han stiller sit hold:

4-4-2. De mest formstærke starter inde. Det var bare det, ind og spil.

Og det kan man jo, når man har Ronaldo ;)

5 dage 23 timer siden #9332 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Hvad er jeres holdning omkring Barca?

- Jeg læser i utrolig mange medier at Barca skylder “gud og hver mand penge”, virkelig, virkelig mange penge.

Men alligevel nævner utrolig mange medier også at Barca går efter den ene og den anden offensiv spiller (haaland, Mbappe, Isak osv.)

Hvordan kan det hænge sammen?- kan Barca godt købe en spiller i den klasse allerede til sommer? Kommer der ekstra penge ind med en ny præsident?

Hjælp mig meget gerne hvis du ved lidt om det, for jeg er bare bar bund.

På forhånd tak
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 dage 22 timer siden #9333 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl skrev: Hvad er jeres holdning omkring Barca?

- Jeg læser i utrolig mange medier at Barca skylder “gud og hver mand penge”, virkelig, virkelig mange penge.

Men alligevel nævner utrolig mange medier også at Barca går efter den ene og den anden offensiv spiller (haaland, Mbappe, Isak osv.)

Hvordan kan det hænge sammen?- kan Barca godt købe en spiller i den klasse allerede til sommer? Kommer der ekstra penge ind med en ny præsident?

Hjælp mig meget gerne hvis du ved lidt om det, for jeg er bare bar bund.

På forhånd tak

Jeg har selv været på bar bund med samme sprøgsmål, og er ikke kommet frem til konklusion der giver mening. Så er selv interesseret i at forstå hvordan dette kan blive ved med at hænge sammen.

Men som jeg forstår det har Barca nogle lån-mæssigt restriktioner de skal holde sig indenfor til næste season (det samme har Real og Atlético) men det ser ud til at det står del frit for at hente(låne) så mange penge de har lyst til og bruge dem på spiller indkøb, det afhænger så bare af hvem der vil låne dem penge og under hvilke betingelser (men for en klub af Barca’s størrelse er det nok ikke et problem endnu).

Der hvor filmen knækker for mig er (og måske jeg tager fejl her) når Barca har modtaget Corona-støtte fra den spanske stat uden at det har haft nogen konsekvenser, de kan bare forsætte ned af den gælds rutsjebane de har leget på i flere år, og hvis der skulle komme en my pandemi så står staten klar til at baile dem ud igen, det koncept har jeg ikke helt forstået. For i så fald synes jeg måske Real burde sluge deres stolthed og bede den spanske stat om 185mill...

Donde está la biblioteca?

5 dage 22 timer siden #9334 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Det afhænger vel af de aftaler FC Barcelona kan lave. Hvis de kan betale over langt tid, så kan de stadigt lave store transfers, men den sælgende klub vil helst have transfersummen hurtigt. De tjener stadigt styrtende mange penge hvert år, så de har i den grad råd, men problemet er betalingsdeadlines.

Barca er ikke den samme klub længere, når Messi smutter. Det er vel derfor, at de investerer så meget på at få fremtidens stjerner til klubben.

5 dage 22 timer siden #9335 af Thomaskjensen
Ja det er ikke rigtig til at blive klog på, har de penge eller ikke, har vi penge til indkøb eller er vi på randen af konkurs.

Der er mange løse historier derude, så godt om man kunne blive lidt klogere.
En stor del af deres gæld og det er nok den de fleste er i panik over forfalder til sommer, vi var i en lignende situation som jeg husker det i efteråret men Perez forhandlede om denne så forfaldsdatoen er længere ude i fremtiden. Det samme kan en ny præsident i Barca, og måske han kan finde nogle hundred millioner mere for det kommer de behøve om de skal købe spillere.
Det budget Barca har regnet med tidligere for 2021 gik ud på at de skulle spille med 25% kapacitet i februar, og 50% i maj. Det kommer jo ikke til at ske og det skulle koste Barca yderligere €56 millioner per måned i tab.
Af den gæld de har er ca halvdelen i kortsigtede lån, og resten er til træningsfaciliteterne og stadion der skal opgraderes. Jeg har dog bare læst dette i en artikel så jeg ved ikke om det er PR eller vand.

Barca bruger 74% af deres omsætning (€800m) på løn (€560m), men om spillerne går ned 70% som de vist forhandler om, så er der tilbage
€168m der skal betales og de har sparet små €400m
Koster det Barca €56m per måned de ikke har tilskuere er det €672m i tab per år. Så selv med 70% mindre i løn går de minus €172m hvilket passer meget godt med resultatet i 2020 som var runde -€107m

Det jeg dog læser mest er at Barca ikke har råd til at tage flere lån, eller de kan ikke få flere lån.
Men så snart der kommer tilskuere på stadion og butikker igen kan de betale gode lønninger, men ingen transfer.

Jeg tror alt er flydende, en god præsident der kan lægge frem en plan Goldman Sachs tror på kan forandre alt for Barca. Men intet kommer ske inden vi har tilskuerne tilbage på stadion.

1 dag 20 timer siden #9336 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Reinier goooooool

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.