Om Vores Rivaler IX

1 år 3 uger siden #9577 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN post=136466 skrev: Messi eller ej, så er det klart, at det er atletico og barca som står bedst til at hive mesterskabet hjem. De kan begge afgøre det selv. Og selv hvis den skulle blive uafgjort, kan atletico stadig selv afgøre det.
Odds (sidst jeg tjekkede) siger 2.4 på atletico og barca, og 5 på real

​Det er også sløjt når man tænker på at Real er klart bedst indbyrdes..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 uger siden #9578 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX
Barca har nu stadig Villarreal ude som kæmper for el pladser. Derudover er der Valencia og Levante ude, begge har det med at drille dem. Atlético kampen er også afgørende. Dog sætter jeg min ild til Villarreal, slår de dem tror jeg de vinder ligaen.

1 år 3 uger siden #9579 af Estadio Santiago Bernabéu

ElMadrid post=136470 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=136462 skrev: Den bedste nogensinde. Ligesom alle andre har han også sine udfald men set over en hel karriere kom hverken Alfredo, Zinedine, Cristiano, Diego eller ​Edson tæt på.

​Modsat alle andre navn på din liste, som var altdominerende og altafgørende i de store kampe i slutning af deres karriere, så er Messi efterhånden kendt for at forsvinde i de store kampe.

Jeg kan vitterligt ikke huske en stor kamp i de sidste 2-3 år, hvor han var den afgørende og alt dominerende spiller som bare nogen på din liste.

Dette gælder både landsholdet og Barca.

Manden er engang den største i sit hjemland...

De sidste 2-3 år? Messi har været dominerende de sidste 16 år. Selv hvis man fjerner 3 år fra de 16, så er der 13 tilbage. Ingen af de nævnte spillere var på toppen i 13 år.

1 år 3 uger siden #9580 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Messi er La Liga kongen. Knap så meget i CL, VM og Copa Libertadores. Der har andre spillere imponeret mere. Cristiano og Maradona.

1 år 3 uger siden #9581 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur post=136496 skrev: Messi er La Liga kongen. Knap så meget i CL, VM og Copa Libertadores. Der har andre spillere imponeret mere. Cristiano og Maradona.

​World Cup Player of the Tournament 2014 - Lionel Messi

Copa América Player of the Tournament 2015 - Lionel Messi

Ovenstående krydret med en kommentar fra Sergio Ramos; 

Jeg respekterer Maradona, fordi han er en af alletiders store spillere. Efter min mening var han en stjerne, men jeg vil også sige, at man i argentinsk fodbold ved, at Maradona er lysår efter deres bedste spiller, som er Messi.

(-:

Florentino Pérez
Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved Sahinovic.

1 år 3 uger siden #9582 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Sahinovic

Ja sådan kan diskussioner blive ved i uendeligheder, men sidder ikke desto mindre med en følelse af, at Maradonna var mere indflydelsesrig for det argentinske landshold.

Messis 2014 kåring som bedste i VM var desuden yderst tvivlsom. En del af forklaringen af, hvorfra han fik den var, at Tyskland ikke havde én altoverskyggende stjerne, og at kåringen nødvendigvis måtte gå til en spiller fra finalen. Selvfølgeligt var Messi rigtig god, men han trådte ikke ind i historien for sit landshold, som Maradonna gjorde. Men han kan selvfølgligt forsøge igen til næste VM.

Edit: Ramos’ udtalelse er et helhedsindtryk, og der er Messi selvfølgeligt klar overlegen. Der er dog flere facetter i spillet, og her var min pointe at, den kan siges, at Cristiano og Maradonna har været større på nogle områder. 
Sidste redigering: 1 år 3 uger siden ved Fondo_Sur.

1 år 3 uger siden #9583 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg ved ikke hvordan i har det, men jeg husker stadig de fleste der spillede for Danmark i 92.
De fleste Argentinere husker sikkert også holdet fra dengang de vandt VM, Messi har ikke vundet noget for Argentina, Kasper Schmeikel har ikke vundet noget for Danmark, selv om han måske er en lige så dygtig målmand som sin far, jeg husker stadig hvordan Peter pillede ned bolden med 1 arm mod Tyskland.
Kigger vi på CR7 og hvordan han forgudes i Portugal, så er mit bud at han ikke bliver husket i Portugal for hans CL titler i RM, men nok mere EM guldet.

Maradona/Messi/Pele sammenligningen kan jeg godt blive lidt træt af, de spille i hver sin tid, men jeg tror at når historiebøgerne skrives så kommer man stadig snakke om hvad Maradona gjorde for Argentina, ikke hvad Messi præsterede i Barca.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 3 uger siden #9584 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=136494 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=136462 skrev: Den bedste nogensinde. Ligesom alle andre har han også sine udfald men set over en hel karriere kom hverken Alfredo, Zinedine, Cristiano, Diego eller ​Edson tæt på.

​Modsat alle andre navn på din liste, som var altdominerende og altafgørende i de store kampe i slutning af deres karriere, så er Messi efterhånden kendt for at forsvinde i de store kampe.

Jeg kan vitterligt ikke huske en stor kamp i de sidste 2-3 år, hvor han var den afgørende og alt dominerende spiller som bare nogen på din liste.

De sidste 2-3 år? Messi har været dominerende de sidste 16 år. Selv hvis man fjerner 3 år fra de 16, så er der 13 tilbage. Ingen af de nævnte spillere var på toppen i 13 år.

​@ESB

Hvad vil du helt diskutere? At Messi har haft det højste niveau over dem på din liste eller at han har været på toppen længst? Bestem dig :-)

Prøv at nævne bare en spiller fra din liste,  som fuldstændigt forsvinder i de store kampe.

0-4 PSG
0-3 Juve
0-4 Liverpool
0-3 Roma
8-2 Bayern
0-3 juve igen
1-4 PSG

Bemærk at dette kun er for Barca. Der er også andre kampe for landsholdet. Bemærk også at han i ingen af kampene har scoret bare et eneste mål for at hjælpe sit hold. Han forsvinder fuldstændigt. Siden CR stoppede hos os, har han ikke scoret i El Clasico. Altså 9 kampe siden.

Postulatet at Messi er Goat bliver hvert år bekræftet at det ikke er tilfælde. Han dukker bare ikke op til de store kampe som man kan forvente af en Goat.

Bemærk at ovenstående ikke er det samme som at sige at Messi ikke har afgjort nogle vigtige kampe for Barca eller at han ikke er en vanvittig god fodboldspiller. Han er bare ikke den bedste. Længere er den ikke.

1 år 3 uger siden #9585 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX
Helguera > Messi ... Og saa er den ikke laengere! ;-)

Donde está la biblioteca?

1 år 3 uger siden #9586 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid post=136502 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=136494 skrev:

​@ESB

Hvad vil du helt diskutere? At Messi har haft det højste niveau over dem på din liste eller at han har været på toppen længst? Bestem dig :-)

Prøv at nævne bare en spiller fra din liste,  som fuldstændigt forsvinder i de store kampe.

0-4 PSG
0-3 Juve
0-4 Liverpool
0-3 Roma
8-2 Bayern
0-3 juve igen
1-4 PSG

Bemærk at dette kun er for Barca. Der er også andre kampe for landsholdet. Bemærk også at han i ingen af kampene har scoret bare et eneste mål for at hjælpe sit hold. Han forsvinder fuldstændigt. Siden CR stoppede hos os, har han ikke scoret i El Clasico. Altså 9 kampe siden.

Postulatet at Messi er Goat bliver hvert år bekræftet at det ikke er tilfælde. Han dukker bare ikke op til de store kampe som man kan forvente af en Goat.

Bemærk at ovenstående ikke er det samme som at sige at Messi ikke har afgjort nogle vigtige kampe for Barca eller at han ikke er en vanvittig god fodboldspiller. Han er bare ikke den bedste. Længere er den ikke.

Hvem er så den bedste? Mardona? Han har aldrig vundet Champions League! Napoli røg ud til Real Madrid det ene år, og Spartak Moskva det andet år. Han scorede i ingen af de 4 kampe. Han dukker jo ikke op til de store kampe heller!

Man kan altid vende og dreje hvad man vil til sit arguments fordel. Men lad os høre hvem du synes er bedre og så lad os se om vi ikke kan gøre det samme ;)

Men generelt er den her diskussion jo bare håbløs og den dukker altid op. At sige Messi er den bedste nogensinde kan man vel være uenig i, men det jo en 100% fair mening. En håndfuld kampe med dårlige resultater, i en over 10 år gloværdig karriere med flere liga og champions league titler, gør vidst ikke meget for at modargumentere den mening :D

Bare lige for at vende El Clasico-delen også, så har Messi en snit på 0.6 mål pr kamp imod Real Madrid i 44 kampe. Ronaldo har 0.62 i hans 29 kampe. Og her skal vi vel også nævne at Ronaldo kun var her i hans "prime" hvor Messi også spillede i sin opblomstring som teenager. Sååeh dét argument er vel ret søgt også :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

1 år 3 uger siden #9587 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Ikke imponeret over Chelsea i dag... Får se om vi gør det bedre om ½ time.

1 år 3 uger siden #9588 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX

DeLaRed post=136503 skrev: Helguera > Messi ... Og saa er den ikke laengere! ;-)

​Helguera Ivan Campo og Karanka

klasse forsvar

Madridista desde 1989
Yo no cumplo años, cumplo temporadas!

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.