Sjov og spas-tråden II
Tjek artiklen: www.fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/nyheder/b...orstepladsen-i-aften
og bid især mærke i, hvor explicit de kloger rundt i den midlertidige stilling:
"Vinder Barca i aften, uanset sejrens størrelse, vil det indbringe dem førstepladsen, men ikke fordi de har den bedste målscore, for i Spanien er det indbyrdes kampe der tæller i tilfælde af pointlighed. Her er Barca bedre end Real Madrid efter 2-1 sejren på Camp Nou tidligere på sæsonen, mens det står lige med Atlético, efter at de to hold spillede 0-0 på Vicente Calderón. Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen."
Som bekendt tæller målscore over indbyrdes opgør indtil returopgøret er spillet, hvorfor altid velinformerede madridista.dk naturligvis har ret i, at vi er nummer 1 ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Edit: 3'er eller 2'er alt efter hvordan Catalanerne klarer sig i aften, naturligvis.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Sjov og spas handler ikke om seriøse diskutioner, men i dette tilfælde at grine af fjendens uduelighed, mens vi fryder os over vores egen suverænitet ;)
edit: Når det så er sagt, bør Lars'Barcelonafan'1991 måske lige læse linjen "Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen" én gang til, mens det bemærkes, at synet gennem Roesen7's øjne er flytende ligegyldigt for, hvordan tingene rent faktisk forholder sig.
Jelle skrev: Drenge, drenge, drenge.. Tjek lige, hvilken tråd i befinder jer i!
Sjov og spas handler ikke om seriøse diskutioner, men i dette tilfælde at grine af fjendens uduelighed, mens vi fryder os over vores egen suverænitet ;)
edit: Når det så er sagt, bør Lars'Barcelonafan'1991 måske lige læse linjen "Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen" én gang til, mens det bemærkes, at synet gennem Roesen7's øjne er flytende ligegyldigt for, hvordan tingene rent faktisk forholder sig.
Men den artikel du oprindeligt linkede til er jo rigtig? Barcelona har den bedste målscore, så hvis de vinder over Sevilla, generobrer de førstepladsen - uanset hvor stor deres eventuelle sejr end måtte være.
Jeg er i øvrigt enig med Roesen7. Om vi fører på målscore eller ej, er underordnet indtil enten returopgørene mod Atletico og Barcelona er spillet, eller vi har distanceret dem på point.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jelle skrev: Drenge, drenge, drenge.. Tjek lige, hvilken tråd i befinder jer i!
Ja må da være Barca fan fordi jeg kan gå ind på en tabel og se at de har en bedre målscorer end os. Matematik er kun noget man bruger i Barcelona eller hvad?
Og mon ikke også der menes at Atletico er bedre end os indbyrdes, da det er hvad der snakkes om?
1. Læs (evt. stav jer langsomt gennem sætningen):
"Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen".
(jo lars, de mener netop "at Atletico er bedre end os indbyrdes")
2. Dernæst tryk på linket: www.lfp.es/liga-bbva#clasificacion_equipo
3. Konstater at madrid ligger øverst (altså som i nummer 1 og som i foran atlectio) grundet en måldifference på +41 mod atleticos +40
4. ???
5. Profit
edit: Jeg må endnu engang gøre opmærmsom på, at jeres mening om vores placering i tabellen ikke ændre ved det faktum, at vi rent faktisk ligger nummer 1, på trods af at fcbarcelona.dk prøver at fortælle noget andet.
Jelle skrev: okay... Lad os prøve at korte joken helt ned til det centrale, og så ser vi, om I endelig fanger det.
1. Læs (evt. stav jer langsomt gennem sætningen):
"Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen".
(jo lars, de mener netop "at Atletico er bedre end os indbyrdes")
2. Dernæst tryk på linket: www.lfp.es/liga-bbva#clasificacion_equipo
3. Konstater at madrid ligger øverst (altså som i nummer 1 og som i foran atlectio) grundet en måldifference på +41 mod atleticos +40
4. ???
5. Profit
edit: Jeg må endnu engang gøre opmærmsom på, at jeres mening om vores placering i tabellen ikke ændre ved det faktum, at vi rent faktisk ligger nummer 1, på trods af at fcbarcelona.dk prøver at fortælle noget andet.
Så lad mig fortælle hvad der er i vejen med alt det her:
I dit oprindelige indlæg citerede du artiklen fra fcbarcelona.dk således (hvor jeg har fremhævet pointen i fed):
"Vinder Barca i aften, uanset sejrens størrelse, vil det indbringe dem førstepladsen, men ikke fordi de har den bedste målscore, for i Spanien er det indbyrdes kampe der tæller i tilfælde af pointlighed. Her er Barca bedre end Real Madrid efter 2-1 sejren på Camp Nou tidligere på sæsonen, mens det står lige med Atlético, efter at de to hold spillede 0-0 på Vicente Calderón. Desuden er Atlético bedre end Real Madrid på grund af 0-1 sejren på Bernabeu tidligere på sæsonen."
Derefter rundede du dit indlæg af:
Jelle skrev: Som bekendt tæller målscore over indbyrdes opgør indtil returopgøret er spillet, hvorfor altid velinformerede madridista.dk naturligvis har ret i, at vi er nummer 1 ;)
Og som vi, Lars1991, Roesen7 og jeg pointerede, så er runden ikke ovre endnu, og derfor kan vi af gode grunde ikke vide om vi også vil være førerhund når Sevilla-Barcelona er færdigspillet.
EDIT: Men jo, du har da ret i at returopgørene skal spilles før de tælles med, så rent teknisk set er vi foran Atletico (i modsætning til hvad artiklen skrev), uagtet aftenens resultat - selvom det er en sandhed med modifikationer...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- MadridistaPOR
- Gæst
-
Middlesbrough boss Aitor Karanka has been forced to issue an apology to a library worker after members of his back-room staff failed to pay up after photocopying tactics sheets for the Spanish manager before Boro's goalless draw against Doncaster Rovers a couple of Saturdays ago.
Resten af historien her: espnfc.com/blog/_/name/thetoepoke/id/6035?cc=5739&ytfd
Han var simpelthen yndlingsspilleren over dem alle haha :D Ikke engang Faubert kunne følge med. Højdepunktet er klart da Gravesen's navn bliver sunget på stadion haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
onside.dk/premier-league/liste-premier-l...s-ti-bedste-brassere
Jeg ved godt, at de dækker PRL klart mere end La Liga rettighedsmæssige(?) årsager, men hvor om alting er, så fortjener ovenstående ti spillere absolut ingen sammenligning med nedenstående ti ditto..... fra La Liga:
Roberto Carlos.
Ronaldo.
Rivaldo.
Bebeto.
Ronaldinho.
Marcelo.
Romário.
Denílson.
Djalminha.
Dani Alves.
Ja, listen er lavet hurtigt og der er uden tvivl glemt en masse. Tilføj endelig og så kan jeg måske sende onside.dk en mail med vores ti brasilianske La Liga-udvalgte ;-)
Ovenstående er mit hurtige bud, hvad er dit?