Sjov og spas-tråden II
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Jeg kunne ikke undgå at trække en smule på smilebåndet over nedenstående link - nyheden er selvfølgelig fra onside.dk:
onside.dk/premier-league/liste-premier-l...s-ti-bedste-brassere
Jeg ved godt, at de dækker PRL klart mere end La Liga rettighedsmæssige(?) årsager, men hvor om alting er, så fortjener ovenstående ti spillere absolut ingen sammenligning med nedenstående ti ditto..... fra La Liga:
Roberto Carlos.
Ronaldo.
Rivaldo.
Bebeto.
Ronaldinho.
Marcelo.
Romário.
Denílson.
Djalminha.
Dani Alves.
Ja, listen er lavet hurtigt og der er uden tvivl glemt en masse. Tilføj endelig og så kan jeg måske sende onside.dk en mail med vores ti brasilianske La Liga-udvalgte ;-)
Ovenstående er mit hurtige bud, hvad er dit?
Neymar høhø. Men Luis Fabiano og Evaristo er også værd at nævne, går snakken bare på profiler, der har været forbi, så kan Kaka og Robinho også tages i betragtningen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Jeg kunne ikke undgå at trække en smule på smilebåndet over nedenstående link - nyheden er selvfølgelig fra onside.dk:
onside.dk/premier-league/liste-premier-l...s-ti-bedste-brassere
Jeg ved godt, at de dækker PRL klart mere end La Liga rettighedsmæssige(?) årsager, men hvor om alting er, så fortjener ovenstående ti spillere absolut ingen sammenligning med nedenstående ti ditto..... fra La Liga:
Roberto Carlos.
Ronaldo.
Rivaldo.
Bebeto.
Ronaldinho.
Marcelo.
Romário.
Denílson.
Djalminha.
Dani Alves.
Ja, listen er lavet hurtigt og der er uden tvivl glemt en masse. Tilføj endelig og så kan jeg måske sende onside.dk en mail med vores ti brasilianske La Liga-udvalgte ;-)
Ovenstående er mit hurtige bud, hvad er dit?
Jeg er som sådan enig med dig angående kvaliteten af La Liga-brasilianerne over historien, men jeg kan dog ikke lige forstå hvorfor du drejer artiklen over på La Liga? Artiklen laver jo ingen sammenligning mellem Premier League og La Liga, og slår fast at der er tale om en liste over de ti største brasilianere i Premier Leagues historie.
Hvad jeg finder mere frustrerende ved den "artikel" er, at Onside nok engang giver udtryk for deres egen uopfindsomhed og lave kvalitet ved bare at oversætte en Daily Mail-artikel (og så lige Daily Mail af alle – jøsses…).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg lavede sammenligning i det lys, at Premier Leagues, historisk set, bedste brasilianere ikke fortjener nogen sammenligning med La Ligas ditto.
Det siger meget, når Sandro, Leiva, David Luiz og allerede Fernandinho er blandt historiens bedste brasilianere i Premier League - det er bare ikke godt nok :-)
Sammenligning er tankevækkende, hvorfor jeg iværksatte den....
Jeg er her stadig XOXO
Daniel skrev: Jaken
Jeg lavede sammenligning i det lys, at Premier Leagues, historisk set, bedste brasilianere ikke fortjener nogen sammenligning med La Ligas ditto.
Jeg grinte en del over denne begrundelse/formulering. Det er egentlig ikke Onside du kritiserer, men dig selv ;-)
Vi kan sagtens blive enige om, at det er en lorte nyhed, og at der absolut intet er i den. Bare Lucas' beskrivelse får mig til at græmmes "har over de seneste par år udviklet sig til en profil", ja goddag. Han har en af de højeste afleveringsprocenter og erobringsprocenter i hele PL og har haft det i en årrække. Det er nærmest mere læseværdigt, når de opfinder en transferhistorie.
Onside is fucking garbage.
@Jimmy:
Den kan jeg sagtens følge dig i, og nogle gange ville jeg ønske, at vi havde spillere med mere specielle jubelscener. Om det er de islandske/færøske drenge med deres gruppe-jubelscener, Balotellis arrogance eller lignende er jeg lidt ligeglad med. Det bliver bare for kommercielt/kedeligt/ensformigt, når Bale skal lave hjertet og tungen ud af munden, Ronaldo skal stille sig som en fucking superstjerne eller selv Higuains hop og fistpump.
Jeg er krævende, for jeg vil også underholdes på den måde, ligesom du vil. :-)
www.bt.dk/fodbold/tv-de-kommer-i-cl-finalen
Tænk at man kan tillade sig at stå som dansk "fodboldekspert" og knytte følgende kommentar til Atletico:
"Det er et hold vi ikke kender så meget til i Danmark"
- De forsvarende Copa del Rey-mestre, de 2-dobbelte Europa League-vindere over de seneste 4 år, det bedste hold gennem årets gruppespil i CHL OG et hold som ligger på en delt førsteplads i SPANIEN, er åbenbart et hold "vi ikke kender så meget til i Danmark".
Come on, få nu øjnene op for andet end Premier League!
Jøsses...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jaken skrev: Sikke en "ekspert"...
Tænk at man kan tillade sig at stå som dansk "fodboldekspert" og knytte følgende kommentar til Atletico:
- De forsvarende Copa del Rey-mestre, de 2-dobbelte Europa League-vindere over de seneste 4 år, det bedste hold gennem årets gruppespil i CHL OG et hold som ligger på en delt førsteplads i SPANIEN, er åbenbart et hold "vi ikke kender så meget til i Danmark".
Jøsses...
Haha, bitre Grønkjær. Vi husker da Atlético Madrid som et af de steder, hvor Grønkjær floppede ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jaken skrev: Sikke en "ekspert"...
Jøsses...
Jeg kan godt følge dig i, hvad du siger, men jeg tror faktisk, at han har ret. De fleste fodboldfans i Danmark kan vel nævne omkring 5 spillere fra de største engelske hold, men hvor mange kan egentlig det om de spanske? Jeg tror, at Grønkjær kender rigeligt til dem, men at han hentyder til det generelle befolkning. Derfor får det ikke mit pis i kog - hvis vi ser bort fra, at det nok skyldes den meget ensidige mediedækning i Danmark.
BBB skrev: Jeg kan godt følge dig i, hvad du siger, men jeg tror faktisk, at han har ret. De fleste fodboldfans i Danmark kan vel nævne omkring 5 spillere fra de største engelske hold, men hvor mange kan egentlig det om de spanske? Jeg tror, at Grønkjær kender rigeligt til dem, men at han hentyder til det generelle befolkning. Derfor får det ikke mit pis i kog - hvis vi ser bort fra, at det nok skyldes den meget ensidige mediedækning i Danmark.
Jeg tror skam også at han har ret i, at den gængse fodboldfan i Danmark har skyklapper på for alt andet end de største engelske hold, men mit indlæg er mere rettet mod hans (og Viasats) uvidenhed og inkompetence end seernes ditto.
Hvis han kender rigeligt til Atletico, så er det hans job at fortælle om dem – og det har jeg endnu ikke set nogen Viasat-ansatte gøre i en udsendelse. Vælger han ikke at gøre det, så forsømmer han sit arbejde. Det er trods alt fodboldekspertens pligt at informere fodboldtilhængerne og bringe noget ekstra til debatten.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Derudover er det helt rigtigt set, at spansk fodbold er knap så hypet som fx PrL, men det er jo heller ikke så underligt.
De spanske kampe kommer jo på et ukristeligt tidspunkt, særligt for børn og andre der jo gerne skulle få deres 'fan-identitet' skabt i en tidlig alder, men det er sgu svært for en syv-årig at blive Atlético Madrid, når de vises lørdag eller søndag aften klokken langt efter sengetid. Så er det nemmere at holde med et Premier League-hold, der vises lørdag midt på dagen.
Så et eller andet sted er det faktisk den spanske kulturs 'skyld', at det er svært at skabe en stor fanbase andre steder i Europe. Selv som voksen kan det jo volde en del problemer at få kampene til at hænge sammen med familieliv, fester, frokoster og andet.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Egentlig kan jeg godt forstå hypen af den engelske liga kontra den spanske. Det tekniske niveau er langt overskygget af den dårlige dommerstandard og spillernes opførsel, hvor det heller ikke er tempoet der hiver interessen op. Intensitet kan man ikke klage over, men når man så har en dommer som gør alt for at få en god kamp ødelagt, så er seværdigheden også bare derefter.
Og så er der også bare lige det der med, at Real Madrid og Barcelona har været så alt-dominerende de sidste 10 år, og alt andet modstand bliver fejet væk med nederlag der minder om tennis cifre, og resten er DarioGomez inde på. Det bliver en kende for trivielt og minder meget om Barcelona's spillestil. Det var da seværdigt nok de første 3 kampe, men ellers fungere det udmærket som en godnat sang!
Engelsk fodbold er bare altoverskyggende, og med de mange udenlandske spillere, så er det tekniske niveau i ligaen også steget markant, hvor den største forskel på de 2 ligaer var engang.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.