Sjov og spas-tråden II

9 år 3 uger siden #2389 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sjov og spas-tråden II

Der er gået lidt Jerry Maguire i Real Madrids præsentationer.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #2390 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sjov og spas-tråden II
www.facebook.com/SquawkaFootballNews/vid...&live_video_guests=0

Vi må håbe teknikken ikke svigter i kamp ;-)
Forhåbentlig var der blot tale om lidt nerver på første dagen!

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 2 uger siden #2391 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sjov og spas-tråden II
Semedo kan meget vel gå hen og blive den dyreste back i historien. Barcelona har forpligtet sig til at betale Benfica 5 mio euro pr. 50 kampe, Semedo spiller i løbet af hans 5 år lange kontrakt.
Med andre ord kommer han altså op på ca. 50 mio euro, hvis han bliver fast mand og kan holde sig bare nogenlunde skadesfri. Han kostede 30 mio euro.

Så tror da fanden Morata skal koste 90 mio euro, hvis en ligegyldig spiller som Semedo kan nå op i det prisleje over tid!

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 2 uger siden #2392 af nono
Besvaret af nono på emne Sjov og spas-tråden II

Pelle skrev: Semedo kan meget vel gå hen og blive den dyreste back i historien. Barcelona har forpligtet sig til at betale Benfica 5 mio euro pr. 50 kampe, Semedo spiller i løbet af hans 5 år lange kontrakt.
Med andre ord kommer han altså op på ca. 50 mio euro, hvis han bliver fast mand og kan holde sig bare nogenlunde skadesfri. Han kostede 30 mio euro.

Så tror da fanden Morata skal koste 90 mio euro, hvis en ligegyldig spiller som Semedo kan nå op i det prisleje over tid!

Daniel Alves var alt i alt meget dyrere for Barcelona. Dels ift det beløb som Sevilla fik, efter klausuler for 6 vundne trofæer (omkring 79 mio i alt så vidt jeg husker) og ikke mindst når du dertil lægger hans høje løn.

Semedo-klausulen er jo delvist modsvaret af hans relativt beskedne løn. Tingene har det jo med at hænge sammen.

9 år 2 uger siden #2393 af Pelle
Jeg kan ikke se, hvordan Semedos løn kan have nogen betydning for, at Benfica vil have mest muligt ud af ham?

De to ting har jo intet med hinanden at gøre.

9 år 2 uger siden #2394 af Kassow-Rossing
De catalanske medier skrev at han ikke ville dukke op til træning, så han kunne tvinge et skifte igennem til Barca.

Det skete ikke. Han dukkede op til træning.

De catalanske medier skrev at han ville holde en ekstraordinær presseforsamling og meddele hele verden, at han ville skifte til Barca.

Det skete ikke. Han forblev tavs.

Nu skriver de catalanske medier at de vil sende 65 Mio Euro samt afløseren for afløseren for Xavi afsted så de endelig kan få afløseren for Xavi. (Fabregas var afløseren for Xavi)

www.fcbarcelona.dk/Nyheder/barca-vil-byd...ic-for-verratti.html

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 uger siden #2395 af nono
Besvaret af nono på emne Sjov og spas-tråden II

Pelle skrev: Jeg kan ikke se, hvordan Semedos løn kan have nogen betydning for, at Benfica vil have mest muligt ud af ham?

De to ting har jo intet med hinanden at gøre.

Du indledte dit indlæg med et falsum for at underbygge var der lød som en pointe om, at spilleren var købt meget dyrt. Hertil er det jo ikke irrelevant at pointere to ting: (1) Han er ikke historiens dyreste back og (2) der er jo nemmere at leve med en høj transfersum, hvis den efterfølgende løn er lav. Lidt ligesom klubber spiser nogle høje løn-krav for spillere som Zlatan som skifter på fri transfer - så er der jo lidt at give af.

At du så siden nuancerer pointen til blot at handle om Benficas købmandskab giver fint mening - for så giver du jo mening :-)
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved nono.

9 år 2 uger siden #2396 af Pelle
I mine øjne er han købt enormt dyrt, når man ser på, hvem Semedo er og hvad hans meritter er. Jeg var ikke klar over, at Dani Alves havde kostet Barca 79 mio euro grundet trofæer, men nu ved vi jo heller ikke, hvad der ligger i Semedos kontrakt af den art.

Jeg forstår overhovedet ikke din pointe vedr. løn. Det her handler om, hvad Benfica får ud af den her handel, og der er Semedos lønkrav overfor sin nye arbejdsgiver komplet ligegyldigt i min optik. Jeg er ret sikker på, at han får kampe uanset, hvad man er nået frem til at løn. Og når han får kampe, så koster det penge. Andet var der egentlig ikke i det.

9 år 2 uger siden #2397 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sjov og spas-tråden II

Pelle skrev: I mine øjne er han købt enormt dyrt, når man ser på, hvem Semedo er og hvad hans meritter er. Jeg var ikke klar over, at Dani Alves havde kostet Barca 79 mio euro grundet trofæer, men nu ved vi jo heller ikke, hvad der ligger i Semedos kontrakt af den art.

Jeg forstår overhovedet ikke din pointe vedr. løn. Det her handler om, hvad Benfica får ud af den her handel, og der er Semedos lønkrav overfor sin nye arbejdsgiver komplet ligegyldigt i min optik. Jeg er ret sikker på, at han får kampe uanset, hvad man er nået frem til at løn. Og når han får kampe, så koster det penge. Andet var der egentlig ikke i det.

Tvivler på du har knapt nok har set ham spille og derfor ikke kan udtale dig om hvem han er. Han er det største back-talent i Portugal sammen med Cancelo og deler pladsen på europamestrenes landshold med Cedric. Han er et kæmpe talent og allerede en fandens dygtig spil. 30 mio. på 5 mio. pr. 50. kampe er hverken for lidt eller for meget. Drop nu al den snak om priser her, der og alle vegne. Der er jo ingen klubber der køber til en given pris hvis de ikke mener spilleren er det værd. Jeg giver ikke fem potter pis for dine talentspejder evner sammenlignet med FC Barcelonas.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 uger siden #2398 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sjov og spas-tråden II

Zyconith skrev:

Pelle skrev: I mine øjne er han købt enormt dyrt, når man ser på, hvem Semedo er og hvad hans meritter er. Jeg var ikke klar over, at Dani Alves havde kostet Barca 79 mio euro grundet trofæer, men nu ved vi jo heller ikke, hvad der ligger i Semedos kontrakt af den art.

Tvivler på du har knapt nok har set ham spille og derfor ikke kan udtale dig om hvem han er. Han er det største back-talent i Portugal sammen med Cancelo og deler pladsen på europamestrenes landshold med Cedric. Han er et kæmpe talent og allerede en fandens dygtig spil. 30 mio. på 5 mio. pr. 50. kampe er hverken for lidt eller for meget. Drop nu al den snak om priser her, der og alle vegne. Der er jo ingen klubber der køber til en given pris hvis de ikke mener spilleren er det værd. Jeg giver ikke fem potter pis for dine talentspejder evner sammenlignet med FC Barcelonas.

Jeg synes, at du og dine fem potter pis skal tage og køle lidt ned.

Nu deler han jo ikke spilletiden med Cedric. Han fik en hyggelig tredje gruppekamp mod New Zealand til Confederations Cup, men ellers er han jo henvist til bænken af en spiller fra store Southampton. Han er helt sikkert dygtig og har spillet en rigtig god sæson, men nu har Barcelonas scouting jo før fejlet, ligesom det hænder i mange andre klubber.

9 år 2 uger siden #2399 af Pelle

Zyconith skrev:

Det var da en ualmindelig aggressiv måde at diskutere på?
Jeg er da udmærket klar over, at klubberne ikke betaler, hvis ikke de mener, spilleren er det værd. Men nu er det her jo et debat-forum, som bygger på helt subjektive holdninger, og jeg kom blot med min. I min verden er det for meget - selv om Semedo er et talent. Barca har ikke en HB i truppen, som kan noget som helst, hvorfor jeg formoder at Semedo får rigtig mange kampe, såfremt Valverde kører videre med en 4-back kæde. Derfor vil prisen alt andet lige komme op omkring 45-50 mio euro, hvilket er direkte håbløst.
Jeg har set Semedo i en håndfuld kampe, og jeg har ikke været ved at flyve ned af sædet af bare begejstring overhovedet.

Hvad du giver fem potter pis for interesserer mig ikke skide meget, men du bør da virkelig lige skifte et gear eller to ned, før du koger over af ren raseri.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 2 uger siden #2400 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sjov og spas-tråden II

Brylle skrev: Nu deler han jo ikke spilletiden med Cedric. Han fik en hyggelig tredje gruppekamp mod New Zealand til Confederations Cup,
... men ellers er han jo henvist til bænken af en spiller fra store Southampton.

Læs du lige op på den igen

Skal jeg til at liste højst kapable spillere op der har spillet for Southampton? Inkl. vores egen Gareth?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved Zyconith.

Leveret af Kunena Forum