Sjov og spas-tråden II
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Åberg
- Gæst
-
Sig selv og ikke stå og stampe, som små piger der ikke kan få deres vilje. Det samme gælder alle de bruger der føler verden er imod klubben. Madrid vandt sidste år.... Underligt hvis argumentet omkring domme modstand var sandt. Ret ryggen og klap ballerne sammen, det er vel omkring verdens dyreste trup så stop med at pive. Tak
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Åberg
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er fordi han, da alting gik godt roste dommerstanden og afviste enhver påstand om, at dommerne gjorde forskel. Da Real Madrid med udesejren over Barcelona stort set sikrede sig mesterskabet, hørte man ved adskillige lejligheder Guardiola postulere, at der havde været mange mærkelige kendelser.
Så lad være med at kaste med æbler, når du selv er et skrog, Åberg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Villarato !
Manos arriba, esto es un atraco.
Jeg er sikker på at Villarato kan være med motiverer os. Det er tydeligt at vi spiller mod 12 mand hver gang som det især var under Pellegrinis sæson i Real Madrid og Mourinhos første. Selv folk på stadion er træt af det, og det er fedt at sætte dommeren på plads samtidig med at man scorer.
- Rubæk
- Gæst
-
Det skal altså ikke være et tema i Real Madrid, det her. Sidste sæson fik vi kastet straffespark i nakken. Ganske vidst var de fleste i orden, men der var altså også et par tvivlsomme imellem. Sidste sæson var Barcelona utilfredse med dommerpræstationerne, mens vi, qua vores forspring, ikke var. Denne sæson er det omvendt. Jeg kan altså ikke se de helt store dommerfejl der har kostet os et mesterskab. Vi har spillet på banen at takke.Hugol skrev: www.facebook.com/photo.php?fbid=48422860...05201&type=1&theater
Villarato !
Rubæk skrev:
Det skal altså ikke være et tema i Real Madrid, det her. Sidste sæson fik vi kastet straffespark i nakken. Ganske vidst var de fleste i orden, men der var altså også et par tvivlsomme imellem. Sidste sæson var Barcelona utilfredse med dommerpræstationerne, mens vi, qua vores forspring, ikke var. Denne sæson er det omvendt. Jeg kan altså ikke se de helt store dommerfejl der har kostet os et mesterskab. Vi har spillet på banen at takke.Hugol skrev: www.facebook.com/photo.php?fbid=48422860...05201&type=1&theater
Villarato !
Selvf er jeg godt klar over at Real Madrid også har held med dommerne. Det skal også tages med et glimt i øjet det jeg skriver, men der er ingen tvivl om at når jeg står på stadion, så skal dommeren mærke presset. Og der skal sættes ind mod de dårlige dommere som ham vi havde i går. Jeg kigger dog ikke på sidste sæson og denne alene, men helt tilbage til 2006, hvor Barcelona fik foræret CHL finalen mod Milan. Herefter har vi set en masse sæsoner hvor Barcelonas kæmpe overtag har haft grundlag i dommerhjælp. Ingen tvivl om at de har været dygtige, det kan man ikke tage fra dem, men det er sjældent de har vundet nogle af de svære kampe, specielt i CHL uden der har været indflydelse fra manden i gult.
Jeg er enig med dig i, at dommerne er elendige, men stop nu den hate imod Barcelona. Det går begge veje, og taberne råber altid højest. Sidste sæson gik mange dommerkendelser med os, og imod Barcelona. I år har det været lige omvendt, og selvom det er fatalt, at der har været så mange underkendt mål imod os allerede, så er det tabernes undskyldning.
I slutningen af 90'erne og starten af 0'erne der var det virkelig slemt. Real Madrid skulle bare klage én gang til dommerne, også fik de medhold i alt. Både på banen, men også efter kampen. Vinderne har heldet og får kendelserne med dem, fordi de opsøger dem.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Ja, dommerne har måske hjulpet Barca lidt, men mon ikke vi også får noget hist og her, hvis vi kigger nøje efter. Ligeledes har vi utallige gange selv bragt os i situationer, hvor dommerens beslutning kan blive afgørende. I går er endnu et fremragende eksempel, det kunne have kostet dyrt med et forkert annulleret mål, men helt ærligt, så var der fem andre gange man burde have scoret til 3-0 og lukket skidtet. Der har Barca været klart bedre, og selv med helt korrekte domme havde vi vel været minimum 10 points bagefter på nuværende tidspunkt. Derudover kan man trods alt ikke tage domme ud af fodbold, det er en del af sporten. Lev med det eller se dart.
Det bliver dog først rigtig ynkeligt, når man ligefrem påstår det er et komplot imod Madrid, arrangeret af dommerstanden og Barca, må jeg blive fri. Dommere som har arbejdet i mellem 10 og 20 år på at komme til tops indenfor deres sport, konstant arbejder imod at blive bedre og bruger al deres fritid på det, går sq da ikke på banen for at afgøre et mesterskab - i så fald var de aldrig kommet dertil hvor de er.
Det sagt, så forstår jeg faktisk godt, at Madrid måske dømmes hårdere til tider. Fodbold er en sport som dømmes på baggrund af skøn - skøn som foretages af mennesker. De fleste mennesker vil, uanset hvor objektive de er, nærmere lade tvivlen komme den sympatiske til gode. Lad os her forholde os helt objektivt. Har Real Madrid eller Barca fremstået mest sympatiske overfor dommerstanden i de seneste år? Helt ærligt? Måske man skulle droppe tuderiet - fra fan til ledelse - i stedet være konstruktiv i sin kritik og ellers lade dommerne gøre det arbejde de lever for, nemlig dømme fodbold. Så kan vi andre diskutere fodbolden, spillerne spille og Mourinho træne sit hold, det ville nok også gavne os selv.
Med andre ord. Man ligger som man har redt, og Real Madrid har i de seneste år, med sin til tider pinlige diskurs i dommerdebatten, selv bragt sig i en situation, hvor tvivlen måske kommer Barca til gode. Den kloge narrer den mindre kloge. Det har intet med Villarato eller et andet tåbeligt komplot at gøre.
- Åberg
- Gæst
-