Sjov og spas-tråden II

13 år 6 måneder siden #577 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sjov og spas-tråden II

raul7=kongen skrev: Der er én ting som kendetegner en presset sportsmand/fan - når man begynder at tude over dommeren. Mourinho og Pep er stjerneeksempler på det, men flere brugere herinde kan selvfølgelig også smides i kategorien.

Ja, dommerne har måske hjulpet Barca lidt, men mon ikke vi også får noget hist og her, hvis vi kigger nøje efter. Ligeledes har vi utallige gange selv bragt os i situationer, hvor dommerens beslutning kan blive afgørende. I går er endnu et fremragende eksempel, det kunne have kostet dyrt med et forkert annulleret mål, men helt ærligt, så var der fem andre gange man burde have scoret til 3-0 og lukket skidtet. Der har Barca været klart bedre, og selv med helt korrekte domme havde vi vel været minimum 10 points bagefter på nuværende tidspunkt. Derudover kan man trods alt ikke tage domme ud af fodbold, det er en del af sporten. Lev med det eller se dart.

Det bliver dog først rigtig ynkeligt, når man ligefrem påstår det er et komplot imod Madrid, arrangeret af dommerstanden og Barca, må jeg blive fri. Dommere som har arbejdet i mellem 10 og 20 år på at komme til tops indenfor deres sport, konstant arbejder imod at blive bedre og bruger al deres fritid på det, går sq da ikke på banen for at afgøre et mesterskab - i så fald var de aldrig kommet dertil hvor de er.

Det sagt, så forstår jeg faktisk godt, at Madrid måske dømmes hårdere til tider. Fodbold er en sport som dømmes på baggrund af skøn - skøn som foretages af mennesker. De fleste mennesker vil, uanset hvor objektive de er, nærmere lade tvivlen komme den sympatiske til gode. Lad os her forholde os helt objektivt. Har Real Madrid eller Barca fremstået mest sympatiske overfor dommerstanden i de seneste år? Helt ærligt? Måske man skulle droppe tuderiet - fra fan til ledelse - i stedet være konstruktiv i sin kritik og ellers lade dommerne gøre det arbejde de lever for, nemlig dømme fodbold. Så kan vi andre diskutere fodbolden, spillerne spille og Mourinho træne sit hold, det ville nok også gavne os selv.

Med andre ord. Man ligger som man har redt, og Real Madrid har i de seneste år, med sin til tider pinlige diskurs i dommerdebatten, selv bragt sig i en situation, hvor tvivlen måske kommer Barca til gode. Den kloge narrer den mindre kloge. Det har intet med Villarato eller et andet tåbeligt komplot at gøre.

Kongen, det havde du ikke behøves at skrive et langt indlæg om.
Jeg vil anbefale, at man ikke tager disse indlæg jeg kommer med omkring disse punkter seriøst. Der er desværre noget seriøsitet i det når jeg skriver det. Jeg er udmærket godt klar over at det ikke er sådan tingene hænger sammen. Det eneste jeg vil kommenterer yderligere på, er at jeg finder dommer standarden meget dårlig i Spanien, og der skal til at lægges et pres på dem på en eller anden måde. Jeg kan godt forstå at Ramos skriver dette på sin Twitter profil, at man også ser straf til dommere der dømmer en dårlig kamp.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #578 af Siempre Madrid

Nu er det jo langt fra mærkelige kendelser ( pep) og helt til at dommer er skyld i alt hvad angår præstation, placering i tabellen osv. for et hold over en hel sæson ...og det vel det vi taler om? Vi taler jo ikke om tre point forskel. Og når du nu er administrator så ville det klæde dig ikke at blive personlig. På forhånd tak siempre Madrid

Jo, det var netop over en hel sæson, at Pep Guardiola talte om og han har jo iøvrigt også gjort det ved flere lejligheder herudover.
Og det er egentlig ufatteligt skægt, at man netop fra en Barcelona-fan skal høre kommentarer om dommer-kritik. Det er trods alt en af hjørnestenene i Barcelonas historie.

Angående at blive personlig, så lytter jeg meget gerne til kritik af mine indlæg og jeg prøver også at forbedre mig, hvis jeg træder over stregen. Jeg må dog sige, at hvis du føler dig stødt på manchetterne over, at jeg bruger et ordsprog til at kommentere dit indlæg, så er jeg alvorligt bange for, at Madridista.dk ikke er noget for dig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Åberg
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #579 af Åberg
Besvaret af Åberg på emne Sjov og spas-tråden II
Det er hvis noget med centralmagten mere end dommerstanden hvis vi taler historie og Barcelona... Og nu var det jo ikke indlægget men ut. du kaldte et skrog hvis jeg læser rigtig, men det gør jeg måske ikke? Og ja jeg er ikke Madrid fan dertil fejler dine analytiske evner ikke noget, men vil meget gerne byde ind, så det ikke bare bliver et selvfedt forum, det tjener vel ingen? Hvad var Madrid uden Barcelona og omvendt? Mener måske ikke at manden der definer omgangstonen her i dette forum burde være den der så selv lå længst fremme, når der skulle deles smålige bemærkninger ud. Det med pep og dommerstanden må du selv rode med, det skal man hvis komme fra Madrid for at kunne se :-)

13 år 6 måneder siden #580 af Siempre Madrid
Jamen, du er mere end velkommen på Madridista.dk´s forum til en god snak i en god tone og mit "Man skal ikke kaste med æbler, når man selv er et skrog" var altså bare en omskrivning af den med glashuset, så andet og mere lå der ikke i det.

Centralmagten eller dommerstanden, du kan kalde det hvad du vil. Det har altid været i faktum i Catalonien, når Real Madrid har vundet har det været via deres gode forbindelser til dommerstanden.

Pep og dommerstand: Google og "guardiola decisiones arbitrales", basta ya!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 6 måneder siden #581 af Hugol
www.facebook.com/photo.php?fbid=48554348...05201&type=1&theater

Tomas Roncero siger noget der ikke rigtigt bliver taget op efter i debatten omkring Villar.

Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Hugol.

13 år 6 måneder siden #582 af Hugol

13 år 6 måneder siden #583 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sjov og spas-tråden II

Hugol skrev: Jeg vil anbefale, at man ikke tager disse indlæg jeg kommer med omkring disse punkter seriøst. Der er desværre noget seriøsitet i det når jeg skriver det.

Et imponerende citat, som vel egentlig ganske kort fortæller hele historien om, hvorfor jeg finder det uendeligt svært at tage dig seriøst i nogen som helst debat.

God mandag, made my day!

13 år 6 måneder siden #584 af Hugol

raul7=kongen skrev:

Hugol skrev: Jeg vil anbefale, at man ikke tager disse indlæg jeg kommer med omkring disse punkter seriøst. Der er desværre noget seriøsitet i det når jeg skriver det.

Et imponerende citat, som vel egentlig ganske kort fortæller hele historien om, hvorfor jeg finder det uendeligt svært at tage dig seriøst i nogen som helst debat.

God mandag, made my day!

Kongen. Du har trods alt kendt måde jeg debatterer på i mange år. Jeg har bedt dig tit om at lade være :-)

13 år 6 måneder siden #585 af rezamadridista
Hahahha

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 6 måneder siden #586 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
Til jer som så aftenens Barcelona-kamp... Her er bold.dk (fcbarcelona.dk vol. 2) beskrivelse af Messi's mål:

"To minutter gik der dog blot før Barcelona slog tilbage ved Lionel Messi, som fejrede sin kåring som verdens bedste med et helt igennem fabelagtigt solomål.

Argentineren modtog bolden et par meter inde på egen banehalvdel, og så tog den lille 10’er ellers turen. Et par Malaga-spillere blev viftet væk på vejen ind i feltet, hvor Messi med venstrepoten sparkede bolden ind i fjerneste hjørne. 1-1."

Var der nogen som sagde propaganda? Det må da være det klareste bevis på, at nogle Messi-fans har mistet deres realitetssans;)

13 år 6 måneder siden #587 af Hugol

M_linding skrev: Til jer som så aftenens Barcelona-kamp... Her er bold.dk (fcbarcelona.dk vol. 2) beskrivelse af Messi's mål:

"To minutter gik der dog blot før Barcelona slog tilbage ved Lionel Messi, som fejrede sin kåring som verdens bedste med et helt igennem fabelagtigt solomål.

Argentineren modtog bolden et par meter inde på egen banehalvdel, og så tog den lille 10’er ellers turen. Et par Malaga-spillere blev viftet væk på vejen ind i feltet, hvor Messi med venstrepoten sparkede bolden ind i fjerneste hjørne. 1-1."

Var der nogen som sagde propaganda? Det må da være det klareste bevis på, at nogle Messi-fans har mistet deres realitetssans;)

Jeg har lige set målet. ER der ikke frispark ?

13 år 6 måneder siden #588 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
Muligvis...

Under alle omstændigheder er der tale om et ganske nemt mål for Messi, efter Malaga-spilleren forærer ham en friløber. Han dribler vel ikke forbi nogen(?)..

Leveret af Kunena Forum