Sjov og spas-tråden II

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #589 af Dionysos
Besvaret af Dionysos på emne Sjov og spas-tråden II
Du mener ikke at Lionel Messi afdriblede både Ignacio Camacho og Eliseu ude på højrekanten, inden han så tabte bolden til Weligton, for så at vinde den tilbage?
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Dionysos.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #590 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sjov og spas-tråden II
Jeg gider af princip ikke rigtig svare på dine indlæg, Dionysos...

Læs bold.dk's beskrivelse af målet, og så vurder selv om den er sjov, ligegyldig eller super præcis.

13 år 6 måneder siden #591 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sjov og spas-tråden II
Har lige genset målet. Der er selvf ikke nævnt at han mister bolden. Men det er nu meget godt tilbage erobret og jeg tror ikke der er frispark. Synes nu ikke det er så slemt som du gør det til.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 6 måneder siden #592 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sjov og spas-tråden II

Dionysos skrev: Du mener ikke at Lionel Messi afdriblede både Ignacio Camacho og Eliseu ude på højrekanten, inden han så tabte bolden til Weligton, for så at vinde den tilbage?

Han løb ved siden af dem. Det var ikke engang fordi han sprintede fra dem.

Jeg ved egentlig ikke om der er frispark, men det kunne godt ligne at dværgen bare rendte ind i Weligtons ryg. Hvilken RM spiller var det, som fik gult for det den anden dag?

13 år 6 måneder siden #593 af Hugol
Khedira?

13 år 6 måneder siden #594 af BBB

Hugol skrev: Khedira?

Ej, du må da ikke svare med at spørgsmål, når det er noget jeg ikke kan huske :p Det lyder dog rimelig sandsynligt.

13 år 6 måneder siden #595 af Hugol
Hehe. Hvis det var mod Valencia er jeg ret sikker på at det var ham. Den var til et gult dog. :-)

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #596 af Dionysos

M_linding skrev: Jeg gider af princip ikke rigtig svare på dine indlæg, Dionysos...

Læs bold.dk's beskrivelse af målet, og så vurder selv om den er sjov, ligegyldig eller super præcis.

Så er det da ganske storsindet af dig alligevel at skrive en kort hilsen.

Jeg vil vurdere at den ikke er nogle af delene. Den er selvsagt ikke fyldestgørende, men den er heller ikke vanvittigt misvisende. Omvendt finder jeg det misvisende at påstå at der ikke blev driblet forbi nogle spillere overhovedet, når Ignacio Camacho og Eliseu begge blev sat af - om så det var at 'løbe ved siden af dem', som BBB formulerer det, er det altså stadig at sætte dem af.

I øvrigt dribler han altså ret åbenlyst forbi Eliseu, BBB. Da Lionel Messi starter med bolden er Eliseu foran ham, og efter et par træk er Eliseu bag ham. Det må da være definitionen af at drible forbi nogen. Om resultatet bliver opnået ved at træde over bolden, balancere bolden på skulderen eller blot ved et langt træk er så en helt anden sag.

13 år 6 måneder siden #597 af BBB

Hugol skrev: Hehe. Hvis det var mod Valencia er jeg ret sikker på at det var ham. Den var til et gult dog. :-)

Det var en tidligere kamp :)

Dionysos skrev: Jeg vil vurdere at den ikke er nogle af delene. Den er selvsagt ikke fyldestgørende, men den er heller ikke vanvittigt misvisende. Omvendt finder jeg det misvisende at påstå at der ikke blev driblet forbi nogle spillere overhovedet, når Ignacio Camacho og Eliseu begge blev sat af - om så det var at 'løbe ved siden af dem', som BBB formulerer det, er det altså stadig at sætte dem af.

I øvrigt dribler han altså ret åbenlyst forbi Eliseu, BBB. Da Lionel Messi starter med bolden er Eliseu foran ham, og efter et par træk er Eliseu bag ham. Det må da være definitionen af at drible forbi nogen. Om resultatet bliver opnået ved at træde over bolden, balancere bolden på skulderen eller blot ved et langt træk er så en helt anden sag.

Jeg er helt enig i at de blev sat af, men der var altså ikke meget dribling over det. Når jeg spiller bold mod hunden (for så god er jeg nemlig), så losser jeg da heller ikke bolden af helvede til, løber fra hunden og så kalder det en dribling. Hunden er i øvrigt nærmere en rotte, hvis nogen skulle undre sig over hvor hurtigt jeg kan løbe. Den er i øvrigt ikke interesseret i bolden.

Men jeg glæder mig da til om 10 år, at kunne fortælle mine børn, at jeg kan drible på samme måde som Messi, når jeg først banker bolden forbi min søn, ned i den anden ende af haven, og derefter tonser ind i min datter så hun vælter. Så kan jeg passende lige tage et par træk forbi hunden, der ligger og slikker sol, og derefter elegant pumpe bolden i maven på min gravide kone!

-- Tag det med et smil, at vi er uenige :-)
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jelle

13 år 6 måneder siden #598 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Sjov og spas-tråden II
Dionysos du misser pointen. Pointen er ikke, om hvorvidt Messi dribler forbi en mand eller 2. Pointen er at bold.dk tager et udmærket men også ganske ordinært mål af Messi, som der scores masser af ude i Europa hver uge, og blæser det op til noget det ikke er. Fordi det er Messi. Pointen er intet andet...

13 år 6 måneder siden #599 af Hugol

Gribben skrev: Dionysos du misser pointen. Pointen er ikke, om hvorvidt Messi dribler forbi en mand eller 2. Pointen er at bold.dk tager et udmærket men også ganske ordinært mål af Messi, som der scores masser af ude i Europa hver uge, og blæser det op til noget det ikke er. Fordi det er Messi. Pointen er intet andet...

Det sker nu ogsaa paa madrid sidernevat historierne bliver blæst op. Det er også sket her paa madridista. Der er ved at gå pep guardiola i sjov og spas traaden.
Tag det nu med ro.

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #600 af Dionysos

Gribben skrev: Dionysos du misser pointen. Pointen er ikke, om hvorvidt Messi dribler forbi en mand eller 2. Pointen er at bold.dk tager et udmærket men også ganske ordinært mål af Messi, som der scores masser af ude i Europa hver uge, og blæser det op til noget det ikke er. Fordi det er Messi. Pointen er intet andet...

Ja da. Det bliver skam blæst op. Det har jeg på intet tidspunkt benægtet. Min eneste pointe er bare at der ikke er nogen grund til at fare sådan i flint, som M_linding gør det, over at en nyhed på bold.dk ikke er fyldestgørende. Som jeg påpegede før er det nemlig ikke fyldestgørende, men når de skriver at han satte et par spillere af, er det jo heller ikke misvisende. Han satte Ignacio Camacho og Eliseu af.

Men derudover vil jeg også gerne nå frem til, at man ikke skal have alt for høje forventninger til hvad der bliver skrevet af nyheder på bold.dk. Det er et gratis nyhedssite hvis primære funktion er at fungere som nyhedsstrøm - ikke at give detaljerede kamprapporter. Med det sagt er jeg, som påpeget, dog enig i at det ikke er fyldestgørende. Var det skrevet på denne måde på fcbarcelona.dk kunne jeg måske forstå den forargelse som M_linding ser ud til at vise.

I øvrigt kan jeg for så vidt sagtens se din pointe, BBB. Det afhænger jo helt og aldeles af hvordan vi hver især definerer fænomenet 'at drible'.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Dionysos.

Leveret af Kunena Forum