Sæsonen 2016/17
Indkast skrev:
Daniel skrev:
Indkast skrev: Det var godt med en sejr i går.
Det er dog sjovt at se, hvor lidt Kovacic har af indflydelse på holdet. Fantastisk spiller men alt for god til at sidde på bænken. I sær når Modric har spillet en sæson under middel. Han rygtes på vej væk og det er vel også meget fair når nu vi får en Llorente tilbage til sommer !
Hvad kan vi få for ham, 20-30-40 millioner euro ?
Llorente bliver ikke hentet tilbage for at skulle agere 8'er. Han skal kæmpe om 6'eren med Casemiro.
Kovacic skifter ingen steder. Jeg synes sæson har vist, at der en vis tro på ham, om end han ikke har spillet meget på det seneste. Han er for mig Modrics naturlige arvtager, og det føler jeg mig ligeledes overbevist om, at man tror på Valdebebas.
Det var ikke det jeg skrev!
Men det er naturligt, at hvis Casemiro og Llorente skal kæmpe om en plads mens Isco, James, Kovacic, Modric og Kroos skal kæmpe om de to sidste, så er det Kovacic som er rosinen i pølseenden. Han har fået alt for lidt spilletid og det er altså ikke at få tillid af træneren fordi man spiller en fuld kamp mod Espanyol.
Enten så skal Modric sælges eller også skal Zidane til at prioritere anderledes for Kovacic hvis han skal have en fremtid i klubben. Det er nøjagtig samme situation Jese stod i sidste sæson.
(Llorente kommer foran Kovacic uanset om de spiller samme plads eller ej) så bliver systemet formet efter hvilke system Zidane ønsker at bruge til den specifikke kamp.
Det er jo ikke til at forstå hvad du skriver. Sætninger som den markerede er så random og indholdsmæssigt langt ude i skoven at man ikke kan tage det skrevne seriøst.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener, at du ikke kan sige, at en spiller står selvskrevet til en plads om han er 8er eller 10er, hvis Zidane vælger at prioritere en anden rolle på en anden plads.
Hvad hvis Zizou ønsker at spille dobbelt pivote til sommer. Så er der jo ikke plads til Kovacic vel! Systemet formes efter spillerne du har i truppen, ligenu har vi overload af spillere på de samme pladser uanset hvilke typer og roller de er!
Jese betalte prisen sidste år og stod bag Isco og James, på trods af at de spillede på en anden plads.
Sværere er det ikke !
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Indkast skrev: Det er vist det man kalder at søge billig opmærksomhed. Jeg kan se at der allerede er en som står og klapper højlydt. Spørg hvad jeg mener næste gang !
Jeg mener, at du ikke kan sige, at en spiller står selvskrevet til en plads om han er 8er eller 10er, hvis Zidane vælger at prioritere en anden rolle på en anden plads.
Hvad hvis Zizou ønsker at spille dobbelt pivote til sommer. Så er der jo ikke plads til Kovacic vel! Systemet formes efter spillerne du har i truppen, ligenu har vi overload af spillere på de samme pladser uanset hvilke typer og roller de er!
Jese betalte prisen sidste år og stod bag Isco og James, på trods af at de spillede på en anden plads.
Sværere er det ikke !
Systemet formes efter spillerne du har i truppen? Det da sjovt at vi har SÅ mange spillere der kan spille 10er pladsen, men SÅ sjældent spiller en formation med en 10er så. Jeg tænker især på James og Isco selvfølgelig, men egentlig også Kroos, Modric, Asensio og Kovacic har spillet den tidligere. I Bayern spillede Kroos vel kun som 10er, eller nåede han at skifte plads inden han kom til Real?
Lars1991
Indkast skrev: Det er også derfor at både Isco og James er på vej væk og stort set ikke spiller når BBC er klar :)
Lars1991
Men de spiller jo heller ikke når alle fra BBC ikke er med?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Indkast skrev: Det er også derfor at både Isco og James er på vej væk og stort set ikke spiller når BBC er klar :)
Lars1991
Så systemet formes altså IKKE efter spillerne man har i truppen? Man har trods alt haft dem i en del sæsoner efterhånden.
Grundet truppens bredde i et tætpakket kampprogram har jeg pt. den overbevisning, at Real Madrid vinder La Liga 16/17. Real Madrid og Barcelona skal hver spille 9 kampe i April (!). Det er min fornemmelse at Barcelona laver flere uventede pointtab, hvor de efterfølgende mere eller mindre vil "hejse det hvide flag" (pun-intended) og gå efter Champions League triumf.
Fondo_Sur skrev: Et optimistisk indlæg herfra:
Grundet truppens bredde i et tætpakket kampprogram har jeg pt. den overbevisning, at Real Madrid vinder La Liga 16/17. Real Madrid og Barcelona skal hver spille 9 kampe i April (!). Det er min fornemmelse at Barcelona laver flere uventede pointtab, hvor de efterfølgende mere eller mindre vil "hejse det hvide flag" (pun-intended) og gå efter Champions League triumf.
Rart med optimisme. Barcelona har dog en uovertruffen evne til at holde sig skadesfrie, MSN spiller jo stort set altid. Man kan håbe, at især Suarez, som virkelig har spillet meget, snart trænger til en pause.
Omvendt har vi en forbløffende evne til altid at blive ramt af skader på ubelejlige tidspunkter. I øjeblikket har vi ganske vist kun Pepe og Varane ude, men lur mig om vi ikke ryger ind i Murphys lov, når det spidser til ;-)
Jeg er overbevist om, at hvis vi vinder over Barca på Bernabeu, så er mesterskabet hjemme.
Jeg tror desværre ikke på CL i år, Bayern har ganske enkelt mere flow i spillet end os.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
RJ skrev:
Fondo_Sur skrev: Et optimistisk indlæg herfra:
Rart med optimisme. Barcelona har dog en uovertruffen evne til at holde sig skadesfrie, MSN spiller jo stort set altid. Man kan håbe, at især Suarez, som virkelig har spillet meget, snart trænger til en pause.
Omvendt har vi en forbløffende evne til altid at blive ramt af skader på ubelejlige tidspunkter. I øjeblikket har vi ganske vist kun Pepe og Varane ude, men lur mig om vi ikke ryger ind i Murphys lov, når det spidser til ;-)
Jeg er overbevist om, at hvis vi vinder over Barca på Bernabeu, så er mesterskabet hjemme.
Jeg tror desværre ikke på CL i år, Bayern har ganske enkelt mere flow i spillet end os.
Hvor kommer optimismen fra, når vi står på tærsklen til endnu en FIFA-virus?????? :O
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Bayern München var en anden størrelse/magtfaktor, da Jupp Heynckes styrede showet på Allianz Arena. Der var tyskerne frygtindgydende, qua det hurtige omstillingsspil, som Real Madrid også praktiserede i stor stil i samme periode under Mourinho.
Min konklusion: Der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Real Madrid undgik Atletico Madrid og Juventus. Det var skrækmodstanderne, da de taktisk kan mose et hvert mandskab.
Jeg er optimistisk i forhold til såvel Champions League som La Liga. De to kampe mod Bayern München er på forhånd 50-50, men vi har hjemmebanefordelen, om end Real Madrid tidligere har formøblet denne lille fordel. Det bliver spændende, nervepirrende, en Champions League-finale værdig, men Real Madrid er SLET IKKE uden chancer!
La Liga-titlen er i Real Madrids egne hænder. Det er udelukkende op til spillerne selv at vinde dén. Man er to point foran Barcelona med en kamp i hånden. Real Madrid har alle de store tilbageværende kampe på hjemmebane, hvilket i min verden er en signifikant fordel. April måned bliver afgørende. Det er tætpakket, men selvom det er tætpakket, så er den ingen svære udekampe på papiret.
Man møder Leganes, Sporting Gijon og Deportivo la Coruña på fremmede græs, og ja ja, ingen hold skal undervurderes, men på en helt normal dag, hvor sol og måne ikke går skævt af hinanden, er det kampe Real Madrid vinder. Så har man Alaves, Atletico Madrid, Barcelona og Valencia på hjemmebane. Jeg frygter Valencia overvejende mest - de har historie for at gøre livet surt for Real Madrid i sæsonens 11. time. Det er hårdt program, men fører Real Madrid La Liga efter disse runder, så vil jeg også godt lægge hovedet på blokken og sige, at så er Real Madrid spanske mestre anno 16/17.
Der kan selvsagt nå at ske meget. Skader kan eksempelvis vende ovenstående fuldstændig på hovedet, men som truppen ser ud nu, så står Real Madrid med gode muligheder på hånden.