Bedømmelser 12/13
Gribben skrev: Hugol jeg forstår ikke nogle af dine bedømmelser. Måske du kunne uddybe dem?
For eksempel synes jeg, at Essien spiller en udmærket kamp og det er blandt andet hans gode ryk, der fører til føringsmålet. Og hvorfor er Mou kampens klaphat? Fordi du er træt af ham?
Essien spillede ingen super dårlig kamp, men formår heller ikke at spille en super kamp, og laver altså desværre nogle fejl a la mit eget hold, hvilket man ikke kan på et niveau Real Madrid er på. For eksempel i første halvleg, hvor en åbning bliver lavet af to Valencia spillere, så Essien kan spille den ind i midten til Modric, vælger han at sparke den bagud. Det ville ha været en super aflevering der kunne ha givet et sideskift og en god opbygning til et angreb. Endvidere er Essien jo ikke højre back. Han er midtbane spiller og der spiller han bedst.
Mourinho er kampens klaphat fordi Real Madrid stadig kun har et våben udover Cristiano og det er kontra. Spillet går alt for langsomt og er præget af tilfældigheder. Der er ingen indøvet løb, der mangler folk i feltet. Forsvaret begår alt for mange fejl og generelt så ved folk ikke hvad de skal gøre med bolden. Det var en super heldig sejr i går, hvor Valencia havde store perioder med boldbesiddelse og spillede den effektivt rundt. I går var det os der havde dommeren på vores side og det kostede måske Valencia to mål på forkerte dømte offsides. Måske også et straffe efter Carvalho havde hånden på bolden.
Han fejl placerer spillere som Özil, Di Maria, Essien, Callejón "når han spiller" med flere. Sidste sæson var præget af utrolig meget effektivitet, men der var mange kampe som dem vi har set mod Getafe og mod Osasuna. Det viser bare hvad jeg har sagt flere gange sidste sæson, at vi spiller af helveds til og det kan man bare ikke accepterer i en klub som Real Madrid. Det kostede jo også sidste sæson at vores spillestil er så begrænset mod Barcelona i pokalen og ligaen, begge kampe hjemme. Det kostede også mod Bayern, hvor vi som hold burde kunne slå dette Bayern hold. Der er mange trænere som ville kunne få mere ud af det her hold end Mourinho har gjort,
Jeg skrev på facebook i sommers inden sæsonen gik i gang, at Barcelona ville vinde ligaen suverænt hvis ikke vi gør noget drastisk i forhold til spillestilen. Jeg blev kritiseret flere steder fra af min kritik af Mourinho, og de 124 mål og 100 points blev nævnt hver gang og at Real Madrid aldrig har gjort det så godt som nu i meget lang tid. Problemet er at ligaen er en skygge af sig selv, den har ikke samme niveau så selvom Real Madrid har en skidt periode så ville de for det meste vinde kampene alligevel, hvilket de også har kunnet gøre i år, men pga manglende effektivitet har det så ikke kunne lade sig gøre. Real Madrid og Barcelona ville for 10 år siden aldrig kunne vade sådan igennem la liga som de har gjort i lang tid, men nu hvor Real Madrid er så svækket pga Mourinho, så kan de bare ikke undgå at tabe points til selv de dårligste hold i ligaen.
Folk brokker sig konstant på stadion over spillet og af de fejl Real Madrid begår. Den støtte der er til Mourinho bunder efter min mening mere i en absurd tanke om at Mourinho er verdens bedste træner, fordi han har vundet CHL to gange. For mig er Mourinho slet ikke i top 3 af verdens bedste trænere. Han har vundet en masse titler hvilket gør ham dygtig ja, men der er også andre top trænere der har vundet en masse og så pludselig har mistet gnisten.Jeg er sikker på at Mourinho er en af dem der har mistet gnisten. Så er der dem der har vundet titler og bare bliver ved med at vinde, som A Ferguson, Del Bosque og flere til. Det er også disse trænere der har skabt en helveds masse flot fodbold, hvor du som fan tydeligt kan se hvordan holdet spiller. Det kan du bare ikke under Mourinho længere.
Alle ved at jeg ønsker Mourinho ud, men jeg har også medlidenhed med ham pga at han har så stor en chance for at fører Real Madrid til noget stor, men så ødelægger han den på den mest mærkværdige måde med alle de konflikter han skaber omkring sig, i forhold til spillere, presse, ledelse og klubbens kok. Han fokuserer på alle andre end sig selv!
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Kampens Spiller: Varane ligger lige til højrebenet, og det behøver ikke forklares yderligere. Andre lyspunkter var Essien over på højre backen, der var sikker defensivt og faktisk slog en del gode bolde ind i boksen. Øzil gjorde også en god figur.
Kampens Flop (Badebold): Callejon. Carvalho er også en kandidat, men jeg synes han spillede sig op.
Kampens Detalje: Varanes millimeter præcise glidende tackling på Messi, der ellers var på vej mod en 1 mod 1 situation med Lopez. Et halvt sekund senere og lille Leo var faldet uden Varane ville røre bolden.
Kampens Klaphat: Carvalho. Efter sit gule kort i første halvleg prøver han desperat at kaste sig ned efter benene på Messi i 2. halvleg, hvor Essien havde godt styr på ham. Havde han ramt på den ville det godt nok se svært ud.
Kampens spiller: Varane. Vil ikke engang skrive hvorfor, vil bare skrive det her: Han skal være fast starter. Ligeså hurtig som Pepe, ligeså fysisk som Pepe og samtidig markant roligere og sikrere
Kampens flop: Carvalho. Det røde kort var tæt på.
Kampens detalje: Puyols mindre hjerteanfald da dommerens hånd liige var en anelse for tæt på.
Klaphat: Mig, for at være alt for bekymret over Essien. Han spillede rigtig fint og satte mine tvivl til skamme. Inde på banen får Carvalho den for hans helt håbløse tilbagelægning til Diego Lopez, der nær kostede dyrt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
flop: carvalho skarpt efter fulgt af den manglende messi/Ronaldo duel.
kampens detalje: Essien der myrder Messi, hvor efter messi glider 20 meter, jeg var flad af grin :D
klaphat: Mourinho? Seriøst. Carvalho har spillet dårligt hver gang mod Barca. Tag dog manden ud! Kan ikke rigtigt klandre carvalho noget. Kan også have noget at gøre med, at Varane lærer meget af carvalho. Men altså..
Kampens klaphat Di Maria
kampens skuffelse Modric
Kampens flop Mourinho igen igen.
Depor-Real
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Kampens spiller, Kaka
Kampens klaphat Di Maria
kampens skuffelse Modric
Kampens flop Mourinho igen igen.
Depor-Real
Enig i de to første observationer, men synes kampens skuffelse var Marcelo. Han er godt nok langt fra topformen ): Og kampens flop er vel Diego Lopez for at lade målet gå ind. Ikke helt iorden!
Mourinho er ikke kampens flop, når han lader andre få chancen istedet for de sædvanlige i start til et ellers undertippet hold, som let burde være styrtet uden nogle udskiftninger, og lade nogle spare til vigtige kampe i nær fremtid. Lettere skadet spillere fik lov at holde fri osv.
Men en udskiftning blev nødvendigt, og så fik vi 3 point, og det var trænerens valg, og spillerenes indsats, og sådan gør man det!!!!
Lars1991 skrev: Helt enig NDR, jeg er bare stoppet med at kommentere på det. Men der er åbenbart nogle herinde der mener at alt hvad Mourinho gør og nogensinde har gjort er forkert. Det er jeg helt uenig i, men er dog enig i at han skal ud til sommer :)
Der vel ikke nogen som siger, at alt hvad han har gjort, har været forkert?
Men der er nogen, som med rette, påpeger at det meste han gør nu er forkert / mangelfuldt...
M_linding skrev:
Lars1991 skrev: Helt enig NDR, jeg er bare stoppet med at kommentere på det. Men der er åbenbart nogle herinde der mener at alt hvad Mourinho gør og nogensinde har gjort er forkert. Det er jeg helt uenig i, men er dog enig i at han skal ud til sommer :)
Men der er nogen, som med rette, påpeger at det meste han gør nu er forkert / mangelfuldt...
Jo stort set, men det også ligemeget. :)!
M_linding skrev:
Pointen er: Mourinho var ikke kampens flop. Han udviste intiativ og en smule appetit ved at lave den tredobbelte udskiftning, som i sidste ende gav Real Madrid sejren. Det lover godt frem mod de kommende opgaver.
Kampens spiller: Kaka
Kampens klaphat: Marchena - han er bare afskyelig i sin generelle attitude!
Kampens skuffelse: Di Maria
Kampens flop: Modric
Det er ganske OK at være på nakken af Mourinho, men det er ligeledes ganske irationelt ikke at anerkende, når portugiseren hiver esserne op ad ærmerne.