Castilla

11 år 3 måneder siden #661 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Castilla
Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge, Siempre. Hvad er det helt præcist, der gør Zidane til den oplagte træner-kandidat? Nævner vi ham ikke bare fordi vi inderligt håber, at han laver en Guardiola? Opfinder en ny måde at spille fodbold på og får en af Akademiets talenter til at blive den nye Messi?

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #662 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Castilla

Pelle skrev: Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge, Siempre. Hvad er det helt præcist, der gør Zidane til den oplagte træner-kandidat? Nævner vi ham ikke bare fordi vi inderligt håber, at han laver en Guardiola? Opfinder en ny måde at spille fodbold på og får en af Akademiets talenter til at blive den nye Messi?

Zidane er den oplagte trænerkandidat for Florentino Pérez, fordi han opfandt franskmanden i Real Madrid og fordi Zidane simpelthen bare har et skidegodt navn i klubben, både blandt bestyrelsen og spansk presse. Selvfølgelig håber vi, at han laver en Guardiola - bare uden hykleriet - og han må da gerne "opfinde" en ny Cristiano Ronaldo.

Og hvorfor skulle han være dårligere til det end andre træner-kandidater som Joachim Löw eller Jürgen Klopp eller en helt tredje?

I bund og grund ville jeg dog helst fortsætte med Carlo Ancelotti, for der er bare så mange ting, der passer sammen med ham og Real Madrid, også selv om der kan opsættes en række kritikpunkter af italieneren, men han er nok færdig i klubben, hvis ikke La Undécima hjemtages og derfra kan jeg altså kun komme i tanker om, at Zinedine Zidane bliver den næste træner.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #663 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Castilla
Det ville være en katastrofe med Zidane. Jeg er helt overbevist om at han ikke har formatet til at blive en stor træner i Madrid. Jeg håber virkelig at Carlo bliver i Madrid. Jeg kan ikke se hvem der ellers kan overtage jobbet. Der er måske kun Jupp Heynkes der ville kun klare opgaven, men han er gået på pension

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #664 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Castilla
Min skepsis omkring Zidane som Carlos erstatning, handler ikke kun om, at det er et KÆMPE sats, men også fordi, jeg faktisk ikke syntes, at han har fortjent det. Som spiller, har Zidane biddraget med flere trofæer og masser af flotte mål og lækkert spil. Og han er et kæmpe navn og en af de bedste fodbold spillere, nogensinde.

Men derfor, skal man altså ikke have træner-positionen foræret, som jeg føler det vil være. Han har jo slet ikke vist noget, overhovedet som træner. Han har trænet b-hold i en enkelt sæson, der spiller i den tredje bedste række og som han ikke engang kan rykke op.
Var han nu taget til Bourdeux og derfor været i en liga, hvor der er stor, stor konkurrence fra Paris, Monaco, Lyon og Marseille, og ført sit hold til en flot europæisk plads (behøver ikke være Champions League), i sin første sæson som træner, så vil man da kunne se, at der er noget potentiale, hvorfor det ikke ville være et kæmpe sats, som det vil være til sommer. Derudover syntes jeg også, at han ville ha fortjent det i en større grad, i hvert fald, ved at tage et mindre hold og så arbejde sig op.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 2 uger siden #665 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Castilla
Det blev til en 5-1-sejr hjemme over Ebro i sæsonens første ligakamp. Fran, Enzo Zidane, Borja Mayoral (x2) og Juanjo Narváez stod for målene, som alle kan ses her: www.realmadrid.com/noticias/2015/08/5-1-...iga-con-una-goleada-

Zidane stillede op således: Carlos Abad; Fran, León, Héctor, Tejero; Febas, Enzo (Javi Muñoz, 68.); Álvaro, Ødegaard, Cristian Cedrés (Lazo, 68.); Borja Mayoral (Juanjo Narváez, 59.)

Udover de indskiftede Javi Muñoz, Lazo og Juanjo Narváez sad målmanden Alfonso Herrero og centerforsvareren Philipp Lienhart på bænken.

En hurtig gennemgang af truppen skal I ikke snydes for. Holdet ser stærkt ud på målmandsposten, selv om Rubén Yáñez er rykket op på førsteholdet. De er godt garderet med lejesvenden (fra Tenerife) Carlos Abad, Alfonso Herrero og Álex Craninx, som er rykket op til denne sæson.

Forsvaret er jeg lidt bekymret for, men det er dog mest af alt som udgangspunkt grundet den manglende kendskab, særligt til de centrale midterforsvarere på holdet: Lienhart, Jaime, León og Héctor. Jaime var ligeledes en del af holdet i forrige sæson, mens León og Héctor (begge venstrebenede) begge er rykket op efter lukningen af Real Madrid C. Den talentfulde østriger, Philipp Lienhart, har taget springet op fra Juvenil A. Højre backen Fran er genganger fra forrige sæson og får i denne sæson konkurrence på pladsen af Álvaro Tejero, som er rykket op fra Juvenil A. Tejero spillede i dag som venstre back i Abners fravær.

Diego Llorente er taget til Rayo Vallecano, hvor han spiller i denne sæson på en lejeaftale, mens Derik er skiftet permanent til Bolton i den næstbedste engelske række. De to venstre backs, Javier Noblejas og Diego Caballo, er skiftet til henholdsvis Getafe og Valencia (B-hold).

På den centrale midtbane måtte de til dagens kamp undvære Marcos Llorente, som ellers må regnes som fast mand på den centrale defensive midtbane. Tidligere har hans nærmeste konkurrent til den plads været Lucas Torró, som stadig er en del af holdet, om end han heller ikke var i truppen til dagens kamp. I stedet indtog Aleix Febas og anfører Enzo Zidane den centrale midtbane. De to var begge en del af det nu lukkede Real Madrid C-hold i forrige sæson. Hold godt øje med Febas. Han er en spændende lille fyr, lidt ala Iniesta. Yderligere to centrale midtbanespillere indgår i truppen: Javi Muñoz og Garci. Javi Muñoz var også en del af holdet i forrige sæson, mens den unge Garci er rykket op fra Juvenil A-holdet. De to minder lidt om hinanden i den forstand, at de begge er mest fremadrettede i deres spil og kan spille flere positioner på midtbanen.

På denne position er det værd at bemærke, at sidste sæsons anfører, Sergio Aguza, er skiftet til MK Dons i den næstbedste engelske række. Omar Mascarell er udlejet for anden sæson i træk, denne gang til Sporting Gijón, mens den tidligere Castilla-profil, Álvaro Medrán, spiller denne sæson på lån i Getafe. Så skal det lige kort tilføjes, at boks-til-boks-spilleren Borja Sánchez er rykket op på Castilla-holdet, men fortsætter denne sæson på en lejeaftale i Fuenlabrada.

På den offensive del af midtbanen er der halvanden gengager fra forrige sæson. Álvaro er fortsat fast mand på højre kanten, mens Ødegaard altså som bekendt stadig er en del af Castilla-truppen. De to kantspillere, Cristian Cedrés og Lazo, er rykket op på holdet fra henholdsvis Real Madrid C og Juvenil A. De huserer begge hovedsageligt i venstre side af banen, men Cedrés kan dog også bruges i højre side. Sidst men ikke mindst råder Zidane over den lille artist, Fran Pérez 'Ganfornina', som er rykket op fra Juvenil A. Ganfornina er en 10'er, der er i stand til at åbne og splitte modstandernes forsvar ad. Af type minder han i øvrigt om hans træner.

På disse pladser er holdet altså godt garderet efter at Burgui er taget til Espanyol på en etårig lejeaftale, mens Cristian Benavente - ligesom Aguza - er skiftet til MK Dons.

Angrebet taler for sig selv med Borja Mayoral som det klare førstevalg. Juanjo Narváez og Mariano må deles om spilletiden som andetvalg, mens Raúl de Tomás synes at være på vej væk. Jack Harper, som stod til at tage skridtet op, er rejst til Brighton i den næstbedste engelske række, mens Marcos Legaz fortsætter karrieren på Deportivos B-hold.

Mink Peeters ser ud til at blive en del af Juvenil A-holdet i denne sæson, i øvrigt sammen med den nyindkøbte målmand, Darío Ramos. Så skal vi heller ikke glemme den uruguayanske midtbanespiller, Federico Valverde, som ventes at slutte sig til Castilla-mandskabet til næste år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, raul7=kongen, El Madridista, M_linding, Roesen7, JimmyBroe, Kaká8, andreashn, 2:18 og 1 flere

11 år 2 uger siden #666 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Castilla
El_Juan.

Jeg er vild med dine opdateringer om ungdomsarbejdet i klubben, men det er næsten ærgerligt at det kun er til gavn for os brugere. Ville du have lyst til enten at indsende det som nyhed eller må vi selv sakse det over og dele det for siden? Alternativt er jeg også sikker på, at Jesper til enhver tid ville give dig en uforpligtende skribentstatus :)

Uanset hvad, så håber jeg du vil fortsætte med disse indlæg. For os travle madridistas er det en sand fornøjelse lige at blive opdateret uden at skulle søge rundt på nettet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, El Madridista, El_Juan, JimmyBroe

11 år 2 uger siden #667 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Castilla

raul7=kongen skrev: El_Juan.

Jeg er vild med dine opdateringer om ungdomsarbejdet i klubben, men det er næsten ærgerligt at det kun er til gavn for os brugere. Ville du have lyst til enten at indsende det som nyhed eller må vi selv sakse det over og dele det for siden? Alternativt er jeg også sikker på, at Jesper til enhver tid ville give dig en uforpligtende skribentstatus :)

Uanset hvad, så håber jeg du vil fortsætte med disse indlæg. For os travle madridistas er det en sand fornøjelse lige at blive opdateret uden at skulle søge rundt på nettet.

Det er giver IMO ikke nogen mening, i min verden, at forfatte noget så åbenlyst kvalitativt, uden at få det ud i det ganske land. Jeg synes helt klart, at El_Juans interesse for Castilla skal "udnyttes" til madridista.dk's fordel. Han kan vel også kun selv være interesseret i, at hans viden bliver læst af andre fans?
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, El_Juan, JimmyBroe

11 år 2 uger siden #668 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Castilla
El_Juan kan bekræfte at jeg har tilbudt ham at være med mange gange.

Jeg kan bekræfte at det tilbud står ved magt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, El_Juan

11 år 2 uger siden #669 af El_Juan
I sakser alt det I vil. Det må I hellere end gerne. Jeg vidste ikke Castilla skulle spille før, før end jeg så det nærmest inden kampstart, så det var lidt spontant at jeg valgte at skrive det indlæg. Derfor skænkede jeg det heller ikke en tanke, at det skulle være en decideret nyhed. Mit perfektionistiske jeg ville heller ikke tillade, at smide det op som en nyhed før efter transfervinduet er lukket og truppen er helt på plads :))

Jeg sætter pris på tilbuddet og de pæne ord. Den eneste grund til at jeg ikke skriver fast her på siden er at jeg ikke har tid til det lige nu. Og jeg ønsker ikke at dedikere mig halvhjertet til det.

PS. I farten overså jeg lejeaftalen med Mathias Rodríguez, som kommer ind som en tiltrængt gardering for Abner på venstre backen. Så kan jeg ydermere tilføje, at den tårnhøje finske angriber, Eero Markkanen, ikke længere er en del af Castilla-holdet. Og så skal I ikke snydes for et par af de unge spillere, som er værd at holde øje med, men som jeg ikke helt er klar hvor de kommer til at spille i denne sæson:

Den unge målmand, Marcos Lavín, var på tale til Castilla-holdet, men synes at blive en del af Juvenil A. En anden og om end måske endnu mere talentfuld målmand, Luca Zidane, rykkes fra Juvenil B til Juvenil A, i øvrigt sammen med de talentfulde Álvaro Fidalgo og Mario Rodríguez, som huserer på henholdsvis den centrale midtbane og venstre kanten. I det hele taget råder La Cantera over flere spændende venstrekantsspillere. Endnu en i rækken er Cristian Mendoza fra Juvenil B. Det sidste navn jeg vil smide på bordet, er Joaquín Rodríguez - José Rodríguez' (Galatasaray) lillebror - som tørner ud for Juvenil C (rykket op fra Cadete A). Joaquín er en anelse mere offensiv end sin bror.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved El_Juan.

11 år 2 uger siden #670 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Castilla
El_Juan

Et stort tak her fra!;)

Det var lige hvad jeg havde brug for, for at genfinde min interesse for Castilla, efter to skuffende sæsoner..

11 år 2 uger siden #671 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Castilla
Fedt! Foruden Ødegaard og Mayoral, hvilke spillere kan så for alvor komme på tale til førsteholdet i dine øjne? Og hvor står Abner i hele dette spil? Han blev jo hentet som en kommende profil, men jeg har endnu til gode at høre om positive præstationer.

11 år 2 uger siden #672 af El_Juan

raul7=kongen skrev: Fedt! Foruden Ødegaard og Mayoral, hvilke spillere kan så for alvor komme på tale til førsteholdet i dine øjne? Og hvor står Abner i hele dette spil? Han blev jo hentet som en kommende profil, men jeg har endnu til gode at høre om positive præstationer.

Det er oplagt at nævne Marcos Llorente, der - ligesom Ødegaard og Mayoral - også kommer til at træne med førsteholdet og veksle mellem Castilla og førsteholdet. Jeg kan i øvrigt godt lide Marcos Llorente og håber han kan vise sig godt frem på førsteholdet. Ellers kan jeg ikke se, at der åbenlyst skulle være en eller flere, der sådan for alvor kan komme på tale, med mindre der er en eller flere af spillerne, der virkelig toppræsterer i denne sæson.

For nogle af spillerne er det nok ved at være sidste udkald. Lucas Torró, Javi Muñoz, Jaime, Mariano og Enzo skal gå forrest - sammen med Llorente - og vise fanen. Enzo, Muñoz, Jaime og Mariano er i øvrigt holdets fire kaptajner. Bemærkelsesværdigt, at Marcos Llorente ikke er i blandt der, men jeg antager det skyldes hans rolle på førsteholdet. Javi Muñoz har været inde omkring og snuse lidt til førsteholdet, men det er ikke en jeg ser slå igennem sådan for alvor. Mariano er lidt usleben i mine øjne, men Mayoral er ganske enkelt bare et større talent. Og så har Marianos præstationer været for svingende. Jaime mener jeg ikke umiddelbart har potentiale til førsteholdet og Enzo har jeg svært ved at bedømme. Lucas Torró har også været oppe og snuse lidt til førsteholdet, men det er heller ikke en spiller jeg tror for alvor kan brænde igennem. Det er sidste udkald for de nævnte og hovedparten af dem, er nok ikke at finde i klubben i næste sæson. Med mindre holdet rykker op.

Så er der også Fran, Álvaro, Raúl de Tomás og Alfonso Herrero, men ingen af dem kommer til at slå igennem for alvor. Fran og Álvaro er solide spillere på højre- back og- kant, men heller ikke mere end det. Raúl de Tomás har aldrig rigtig fået forløst potentialet og er nok væk inden transfervinduet smækker i. Alfonso Herrero har jeg haft store forhåbninger til som en fremtidens mand mellem stængerne. Det virker dog ikke til, at han har lige det sidste der mangler. Særligt ikke når Carlos Abad kommer direkte ind på holdet og tager pladsen lidt foran snuden på ham. Måske en mulig tredjemålmand på førsteholdet til næste sæson, men heller ikke mere end det.

Skal jeg nævne et par stykker, så vil jeg holde et særligt øje med Aleix Febas og Ganfornina. Selvfølgelig udover Marcos Llorente, Ødegaard og Mayoral. Og så glæder jeg mig til, at Federico Valverde slutter sig til holdet. Jeg er også meget nysgerrig på hvordan Enzo udvikler sig. I det hele taget, om det er Sarabia om igen - særligt med disse tre (Febas, Enzo og Ganfornina) - eller om de har lidt mere i posen.

Jeg synes også det er interessant med Carlos Abad. Jeg tror ikke kun klubben vælger at leje ham i Tenerife for sjov skyld. Jeg tror det er med henblik på at se ham nærmere an. Om han kunne være en potentiel førsteholdsmålmand i fremtiden. Jeg er i øvrigt nysgerrig på, om tilgangen af Carlos Abad betyder, at klubben har droppet Augusto Batalla eller ej, men det vil fremtiden vise.

Hvad Abner angår, så er det tidligt at sige nu. Han er stadig på vej tilbage fra sin skade og det har selvfølgelig hæmmet hans udvikling lidt. Nu skal han langsomt køres ind på holdet og så må vi se, om han kan leve op til forventningerne og potentialet. Det kan også være Mathias Rodríguez stryger direkte forbi ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

Leveret af Kunena Forum