Sæson 2017/2018
El Chino skrev: Efter de seneste to kampe står jeg tilbage med en kæmpe bekymring. At Bale bidrager absolut intet positivt til det offensive spil. Han virker mere og mere malplaceret på holdet. Her taler vi om en spiller som har spillet 4 sæsoner i klubben med et stort set uændret hold. Men hans løb og samspil virker ikke harmonisk.
Man kan kritisere Benzema, men mange må give mig ret i at han stadig har en rolle på holdet. Især når han spiller sammen med Ronaldo. Bale derimod...
Kommer den bekymring først efter de seneste to kampe? Tror de fleste har haft den bekymring længe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvem står og skal bevise noget efter skuffende resultater i sidste sæson, og hvem har, endnu en gang, købt dyrt ind for at presse sig tilbage i toppen af engelske og europæisk fodbold. Det gør og har Manchester-klubberne bla. De har noget at bevise for omverden, for deres fans, at nu er det nu. Os derimod, vi vandt Champions League for mindre end 2 måneder siden, og nu er vi pludselig forfærdelige igen, i øjnene på nogen i hvert fald, men vi har intet at bevise. Vi står stadig på toppen af europæisk fodbold, og tiden er til at komme ordentligt i form og prøve formationer og taktikker af, og få spillet nyindkøb ind på holdet. Vi står altså med 3 vigtige kampe, foruden La Liga start, inden for ganske kort tid. Dem skal vi være klar til og bruge vores kræfter på, ikke opvisningskampe i USA. Så kan de andre bruge deres kræfter og endnu en gang have miserable sæsoner.
Personligt er jeg fløjtende ligeglad med disse kampe, vi skal først vise noget i august, og det kommer vi også til.
Men enig omkring Bale, der er en der skal bevise noget på et personligt plan.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det håb er for mit vedkommende død. Jeg mener ikke vi som klub med den ambition og selvforståelse skal/kan gøre mere for at integrere en spiller som Bale. På trods af hans pris og tidligere meritter.
A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Skal vi ikke tage den lidt med ro. Bale er den easy scapegoat disse dage og det er så let at kritisere ham. Han har spillet 45 og 60 minutter og der er ikke mange, der har været markant bedre end ham. Jeg vil gerne se ham i nogle rigtige kampe, før vi definitivt dømmer ham ude.
Hvad har du lavet de sidste tre år?
Carvajal skal nok komme i form og Achraf giver langt mere ro end Danilo nogensinde kunne have gjort. Han bør ikke lejes ud men benyttes som erstatning, for han viser sindsygt gode takter.
* Bale likers påpeger ofte at det Ronaldos skyld Bale ikke rigtig kan træde i karakter. Den påstand har vist sig forkert.
I kampen i dag, ligesom kampen mod Utd, der var Bale vores "farligste" angriber, og Benzema var bovlam. Jeg er muligvis også, tildels, præget af min egen holdning, men det er disse der argumenterer for det modsatte her på siden jo også. Det jeg forsøger at understrege er, at den her debat der er om Bale/Benz på madridista.dk er så sindssygt fordummende, at det er helt åndssvagt.
madrid2000 skrev: Skal vi ikke tage den lidt med ro. Bale er den easy scapegoat disse dage og det er så let at kritisere ham. Han har spillet 45 og 60 minutter og der er ikke mange, der har været markant bedre end ham. Jeg vil gerne se ham i nogle rigtige kampe, før vi definitivt dømmer ham ude.
I kampen mod Manchester United var der mange der var markant bedre end Bale. Det man typisk bruger træningskampene til er at få de sidste detaljer på plads samt den sidste skarphed, man skulle f.eks. gerne allerede kunne tæmme en bold og aflevere en bold. Isco ville være et godt eksempel, da han netop manglede den sidste skarphed før det gik hen og blev rigtigt farligt, Bale kunne i flere omgang ikke finde ud af at aflevere en simpel bold eller tage et træk med bolden uden at den endte hos en Manchester United spiller, og til tider havde jeg egentligt svært ved at se om han overhovedet var fodboldspiller, han ligner for det meste bare en atlet man har sat på en fodboldbane.
Det er bare en gentagelse af det vi allerede har set, og det kommer til at fortsætte sæsonen igennem, og så kan vi sikkert finde mange andre undskyldninger for hvorfor det heller ikke lige blev i denne sæson han fik success.
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Sebberg skrev:
Mit indlæg var på baggrund af nogle af os gerne vil se Bale an denne sæson for derefter definitivt skyde ham af, hvis han endnu engang har en skadesplaget sæson, hvor han ikke præstere. Kommer der derimod et acceptabelt bud på ham mener jeg heller ikke, at man skal står i vejen for et skifte. Der er mere spændende spillere derude såsom Mbappe og Dembele, men jeg mener ikke man kan dømme ham ude for resten af sæsonen på baggrund af 2 træningskampe, hvor de fleste af de etablerede spillere har spillet middelmådigt. Han har bortset fra sidste sæson været en vigtig spiller og spillet vigtig rolle i de mange titler vi har vundet, derfor fortjener han ikke, at blive omtalt som en eller anden spillere, der aldrig har præsteret.
madrid2000 skrev:
Sebberg skrev:
Mit indlæg var på baggrund af nogle af os gerne vil se Bale an denne sæson for derefter definitivt skyde ham af, hvis han endnu engang har en skadesplaget sæson, hvor han ikke præstere. Kommer der derimod et acceptabelt bud på ham mener jeg heller ikke, at man skal står i vejen for et skifte. Der er mere spændende spillere derude såsom Mbappe og Dembele, men jeg mener ikke man kan dømme ham ude for resten af sæsonen på baggrund af 2 træningskampe, hvor de fleste af de etablerede spillere har spillet middelmådigt. Han har bortset fra sidste sæson været en vigtig spiller og spillet vigtig rolle i de mange titler vi har vundet, derfor fortjener han ikke, at blive omtalt som en eller anden spillere, der aldrig har præsteret.
Hans første sæson var acceptabel, hans anden sæson var miserabel, hans 3. Sæson sluttede han godt af, sidste sæson miserabel igen. Vi har da for Guds skyld set ham an når vi har haft ham 4 hele sæsoner. Det bliver ikke bedre. Hvorfor overhovedet diskutere det her? Det kan da umuligt komme som en overraskelse at han ikke præsterer.