Sæsonen 12/13

13 år 11 måneder siden #109 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
@zgtaf.

Det er vel ikke sportspsykologi på højeste plan, at nervøsiteten vil sprede sig, efterhånden som kampen skrider frem. Det sidder stadig i Madrid, at man møder Barcelona, et hold man generelt har haft det svært med i flere år. De første 30 minutter krævede endvidere et enormt fysisk arbejde, hvilket var tydeligt i resten af kampen, særligt på et stadie af sæsonen, hvor spillerne endnu ikke topper. Den største mangel i går var, at man ikke formåede at veksle mellem det direkte spil og det afventende, men det vil Mourinho stensikkert arbejde hårdt på i fremtiden, et punkt hvor Modric også kan hjælpe meget til, som mere dynamisk to-vejs-spiller centralt i banen.

Jeg synes i går var et mesterstykke over hele linjen. Vi burde have vundet mere, men skarpheden skal nok komme. Overordnet set rundbarberede man dog Barcelona i en grad, som ikke er set i flere år. Det ekstremt vigtigt for truppen mentalt, og jeg tror stadig på mesterskabet.

Der er lang vej, men Barcas centrale forsvar består af Pique, Mascherano, Bartra, Puyol og Abidal. De skal nok koste points i løbet af 38 kampe. Allerede i går kostede de den første titel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 11 måneder siden #110 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Sæsonen 12/13
Ønskegruppe:
Real Madrid
Schalke 04
Olympiakos
Nordsjælland

Skrækgruppe:
Real Madrid
City
PSG/Juventus
Dortmund

• Huss
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #111 af Huss
Besvaret af Huss på emne Sæsonen 12/13
ZizouMo.

Kan du så forklare mig hvorfor Chelsea og Liverpool var i samme pulje for et par år siden?

Gælder det kun for spanske hold.? Det er kun i 8delsfinaler.

13 år 11 måneder siden #112 af Gåser
Det er aldrig sket, fordi reglerne er at ingen hold fra samme land, kan være i pulje sammen. Hold fra samme land kan tidligst mødes i en kvartfinale.

Tror det er 5 år siden, at de mødtes i semifinalen, hvor Agger bl.a. scorede.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Huss
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #113 af Huss
Besvaret af Huss på emne Sæsonen 12/13
jo i sæsonen 2005.

Chelsea, Liverpool, Betis og Anderlecht.

Så må reglerne være blevet lavet om.

13 år 11 måneder siden #114 af Gåser
Øjensynligt ja.

Mit gæt kunne være, at det skyldes at Liverpool fik en gratis plads i kvalifikationen, da de var forsvarende mestre, men ikke kvalificerede sig gennem den nationale turnering.

Der var meget ballade dengang om hvorvidt de skulle med eller ej. Det er så blevet rettet til i år, hvor Chelsea tog pladsen fra nr. 4 i England.

13 år 11 måneder siden #115 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 12/13
Real Madrid kan IKKE trække Málaga eller noget andet spansk hold for den sags skyld. End of discussion. To hold fra samme land kan først mødes fra og med kvartfinalerne og frem.

Omstændighederne i 2005 har Gåser forklaret i ovenstående indlæg.

13 år 11 måneder siden #116 af El Madridista
Besvaret af El Madridista på emne Sæsonen 12/13
Kan en af jer kloge hoveder herinde ikke svare mig på følgende, for jeg tænker der må være noget logik bag, som jeg bare ikke kan få øje på:

Det er mig en kæmpe gåde, hvorfor der altid skal opstilles en mur ved frispark, ligegyldigt hvor langt udefra det er. Kampen i går fx, da Messi scorer på frispark. Hvorfor stiller Casillas sig ikke bare midt i målet, uden mur. SÅ langt udefra kan han da tage alle bolde. Istedet giver han Messi mulighed for at score, ved at stille sig ovre i den ene side. BUT WHY?!?!

13 år 11 måneder siden #117 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Et bud: Med en mur bliver skytten tvunget til også at placere sit skud, mens han uden mur kan satse på at tyre (burde iøvrigt ikke være tilladt).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 11 måneder siden #118 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Men har El Madridista ikke en pointe? En Casillas med frit udsyn, ville vel kunne tage alle spark fra Messi og Xavi på den afstand? Det er vist kun Ronaldo som kan sparke den ind derfra.... (uden mur)

13 år 11 måneder siden #119 af El Madridista
Besvaret af El Madridista på emne Sæsonen 12/13
Uanset hvordan de sender bolden afsted, skal han kunne tage den fra den afstand

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 11 måneder siden #120 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne Sæsonen 12/13
Vi så det jo også med Cech til EM, da de mødte Portugal. Han valgte frit udsyn frem for en stor mur, og der var han endda oppe mod Ronaldo!

Leveret af Kunena Forum