Om vores rivaler VII
- unrectify
- Gæst
-
El_Juan skrev:
unrectify skrev:
Morientes2012 skrev: Rygtet går nu på, at FCB i virkeligheden kun har betalt Santos 17. mio euro for Neymar og de resterende 40, der er blevet nævnt i købsprisen, derved har været Neymars løn og eventuelle spillerbonusser. Kan det virkelig passe?
Snuppet fra Bold.dk: img.tapatalk.com/d/13/07/10/ynugenyr.jpg
Helt seriøst, hvad tror du selv? Vær lige lidt kritisk inden du smider det spørgsmål.
Barcelona, AS, Marca etc. har bekræftet at han kostede i omegnen af €57 mio. Santos ejer kun en del af Neymar.
Han løn - som rygterne vil vide - ender med at være højere end hvad Messi tjener.
Jeg ved ikke lige, hvor du har hørt det henne, men det lyder mere end stærkt tvivlsomt. Messi er fortsat den bedst betalte i FC Barcelona. Han er og bliver nummer et, både sportslig og økonomisk.
as.com/diarioas/2013/06/07/english/1370608562_457864.html
Steen skrev:
asp3200 skrev:
Steen skrev: Leonardo har sagt op i PSG, hvilket efterlader Thiago Silva til Barcelona mere sandsynligt, desværre. Jeg håber virkelig ikke de henter ham!
De har lige udtalt han ikke er til salg og Barcelona går efter David Luiz, de har lige budt på ham. Så du bør være rolig nu.
Vil glæde mig til hvis Luiz kommer til Barcelona, han dummer sig gang på gang.
OG MMM
PSG vil ikke sælge, men Thiago Silva har også noget at sige, og han vil til Barcelona. Han har også selv sagt, at han skiftede til PSG fordi han havde lovet Leonardo det. Nu hvor Leonardo er ude, og også Ancelotti som Thiago Silva holdt meget af, er væk, så det ser ud til at Barca kan få ham, jeg tror ikke PSG kan holde på ham.
Deres udmelding om at de ikke vil sælge ham kom for et par dage siden, mens nyheden om at Leonardo stopper kom her for et par timer siden. Alves og Neymar har også lagt et press på ham, så han slutte sig til dem i Barcelona.
Desværre, så tror jeg at de ender med at få ham denne sommer..
Tror ikke det sker. Hvorfor så officielt byde på david luiz, det giver ingen mening.
På kort sigt vil en 28 årig, snart 29 årig Silva være en god løsning for en valid erstatning for puyol, men tror Barcelona tænker lidt fremad og kigger på en Luiz som er det yngre. Han bør også være en del billigere end Silva.
- Morientes2012
- Gæst
-
MMM skrev:
Morientes2012 skrev:
unrectify skrev:
Morientes2012 skrev: Rygtet går nu på, at FCB i virkeligheden kun har betalt Santos 17. mio euro for Neymar og de resterende 40, der er blevet nævnt i købsprisen, derved har været Neymars løn og eventuelle spillerbonusser. Kan det virkelig passe?
Helt seriøst, hvad tror du selv? Vær lige lidt kritisk inden du smider det spørgsmål.
Barcelona, AS, Marca etc. har bekræftet at han kostede i omegnen af €57 mio. Santos ejer kun en del af Neymar.
Han løn - som rygterne vil vide - ender med at være højere end hvad Messi tjener.
Det er ganske logisk, at jeg forhører mig om andres mening omkring noget, jeg selv funderer over. Why such a bitch?
Det ville - som HHB65 pointerede - netop give god mening for FCB smide det samlede beløb for Neymar i medierne, for derved at kunne underspille deres egentlige købekraft og f.eks. undgå opskruede priser. Marca og AS er ikke ligefrem troværdige kilder med tanke på, at det er os og ikke Barcelona, de er i lommen på.
Men det samlede beløb Barca har offentliggjort bidrager jo netop ikke til at undgå opskruede priser, tværtimod.
Du kan også få historien fra en journalist, der bestemt ikke er i lommerne på Madrid: www.guardian.co.uk/football/2013/may/26/...arcelona-santos-move
Det gør det jo netop, eftersom det er common knowledge, at FCB hver sommer kun har 50 mio. € at lege med. Og hvis de har spenderet 114% af det budget på Neymar, vil andre klubber sandsynligvis være mindre tilbøjelige til at presse prisen op, simpelthen fordi de ved, at der ikke er meget ekstra mammon at komme efter.
Men når det så er sagt, er jeg blevet overbevist af dit sidste indlæg :-)
Steen skrev:
asp3200 skrev:
Steen skrev: Leonardo har sagt op i PSG, hvilket efterlader Thiago Silva til Barcelona mere sandsynligt, desværre. Jeg håber virkelig ikke de henter ham!
De har lige udtalt han ikke er til salg og Barcelona går efter David Luiz, de har lige budt på ham. Så du bør være rolig nu.
Vil glæde mig til hvis Luiz kommer til Barcelona, han dummer sig gang på gang.
OG MMM
PSG vil ikke sælge, men Thiago Silva har også noget at sige, og han vil til Barcelona. Han har også selv sagt, at han skiftede til PSG fordi han havde lovet Leonardo det. Nu hvor Leonardo er ude, og også Ancelotti som Thiago Silva holdt meget af, er væk, så det ser ud til at Barca kan få ham, jeg tror ikke PSG kan holde på ham.
Deres udmelding om at de ikke vil sælge ham kom for et par dage siden, mens nyheden om at Leonardo stopper kom her for et par timer siden. Alves og Neymar har også lagt et press på ham, så han slutte sig til dem i Barcelona.
Desværre, så tror jeg at de ender med at få ham denne sommer..
Ja, han havde lovet Leonardo det, men det var hans ord, der lå ham på sinde, ikke Leonardo. Fransk presse har været fuld af historier hele året om Leonardos forhold til spillertruppen og det har ikke været gode historier.
Selvfølgelig spiller det en rolle hvad Silva vil, men han har ikke nogen frikøbsklausul og efter den sommer de har haft, så vil PSG være uendelig lidt villige til at lade ham gå, selvom de i sidste ende ender med en utilfreds spiller på bænken.
- Morientes2012
- Gæst
-
unrectify skrev:
El_Juan skrev:
unrectify skrev:
Jeg ved ikke lige, hvor du har hørt det henne, men det lyder mere end stærkt tvivlsomt. Messi er fortsat den bedst betalte i FC Barcelona. Han er og bliver nummer et, både sportslig og økonomisk.
Og du snakkede om at være kritisk...
- JanJr
- Gæst
-
El_Juan skrev:
unrectify skrev:
Desværre, ja...
Siden han blev præsident har man købt Sanchez, Neymar, Fabregas, Mascherano, Adriano, Song og Alba for +200m €, mens man har solgt/udlejet Fontás, Cuenca, Bojan, Jeffrén, Muniesa, og senest Deulofeo, samt sandsynligvis snart også Thiago og Valdés. Derudover har hans indkøb skubbet Tello, Pedro, Rafinha, Jonathan, Montoya og Bartra helt ud af holdet, og nu arbejder man på endnu en blockbuster transfer (Silva), samt en ny keeper udefra.
Æd en lort Rossell
- Ikertheman
- Gæst
-
JesperA skrev: Kald mig bare smålig, men jeg er sgu ikke for fin til at sende en sviner afsted til Rossell ved lejlighed. Manden har været så offensiv i sin kritik af Real Madrids indkøbspolitik samt talentpolitik, både før, under og efter præsidentvalget.
Siden han blev præsident har man købt Sanchez, Neymar, Fabregas, Mascherano, Adriano, Song og Alba for +200m €, mens man har solgt/udlejet Fontás, Cuenca, Bojan, Jeffrén, Muniesa, og senest Deulofeo, samt sandsynligvis snart også Thiago og Valdés. Derudover har hans indkøb skubbet Tello, Pedro, Rafinha, Jonathan, Montoya og Bartra helt ud af holdet, og nu arbejder man på endnu en blockbuster transfer (Silva), samt en ny keeper udefra.
Æd en lort Rossell
Amen to that!
Og lad mig så lige supplere svineren rettet mod Rossell med følgende video:
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...d/article2037865.ece
Den mand er for langt ude og har ingen som helst ære i livet..
Morientes2012 skrev:
unrectify skrev:
El_Juan skrev:
unrectify skrev:
Og du snakkede om at være kritisk...
Ja - det gør jeg - og lige i dette tilfælde, er du heller ikke særlig kildekritisk. Nu redegører den artikel - iøvrigt fra et Madrid-baseret medie - heller ikke egentlig for din påstand. Det er i hvert fald ikke særlig konkret. Du skrev i øvrigt 'rygterne', selv om det kun er ét rygte. Rygtet.
Du rammer dog en god pointe. Det ville klæde dig, at være lidt kritisk ;-)
Overraskende at FC Barcelona agerer sådan. De plejer ikke at leje spillere ud, med mindre det er en spiller de vil af med, men ikke kan afsætte via et salg. Det virkerlig mystisk, som de har ageret på det seneste. En anelse ulig Barcelona, i hvert fald som de agerede i Laportas tid, tiden før og i Rosells første tid. Ligeledes mystisk virker det, at Bojan pludselig er tilbage i klubben, blot for at blive lejet ud til Ajax med det samme.
Apropos Sandro Rosell, så skal I være gode ved ham. Han er trods alt bare en yngre, catalansk udgave af Florentino Pérez ;-)
Edit: Fra en rival til en anden. Martin Demichelis skifter fra Málaga til Atlético Madrid.