Om vores rivaler VII
MMM skrev:
El_Juan skrev: Noget overraskende (i hvert fald for undertegnede), er Gerard Deulofeu på vej til Everton. Der er angiveligt tale om en etårig lejeaftale. Jeg forventer stadig, at han inden for det næste år til halvandet, vil være en del af Barcelonas førstehold. Jeg regnede egentlig med, at man så småt ville starte med at give ham chancen allerede i denne sæson, men det ser altså ikke sådan ud.
Overraskende at FC Barcelona agerer sådan. De plejer ikke at leje spillere ud, med mindre det er en spiller de vil af med, men ikke kan afsætte via et salg. Det virkerlig mystisk, som de har ageret på det seneste. En anelse ulig Barcelona, i hvert fald som de agerede i Laportas tid, tiden før og i Rosells første tid. Ligeledes mystisk virker det, at Bojan pludselig er tilbage i klubben, blot for at blive lejet ud til Ajax med det samme.
Apropos Sandro Rosell, så skal I være gode ved ham. Han er trods alt bare en yngre, catalansk udgave af Florentino Pérez ;-)
Edit: Fra en rival til en anden. Martin Demichelis skifter fra Málaga til Atlético Madrid.
De mener, han har problemer med attituden og mangler dømmekraft i spillet og håber Martinez kan rette hans attitude af og spilletid gøre resten af arbejdet. Det med attitudeproblemet lugter lidt af, at de ikke synes han ikke "ydmyg" nok. Jeg vil ikke blive overrasket hvis det kommer tilbage og bider dem i røven og han smutter andetsteds hen for at opfylde sit potentiale.
Det er ligeledes mit indtryk, at det er mentalt og det handler så at sige om, at hovedet lige skal skrues ordentlig på. Vi får se hvordan det går. Jeg tror stadig han vil være en del af Barcelonas førstehold inden for det næste halvandet års tid. For mig er der stadig heller ikke nogen tvivl om, at de i Barcelona drømmer om en offensiv trio som hedder Deulofeu-Messi-Neymar.
Som jeg så det beskrevet på Twitter: "Det der taler imod Thiago og Bayern er, at klubben stadigvæk har en aftale med Sebastian Rode. Men det kræver selvf. at Pep ved hvem det er". :-))
#DalaiPep "I moved 6,000km away from Barcelona and asked Barça's managers to leave me alone, but they have not been able to do it"
Guardiola: "Rosell used Tito's illness to attack me, I'll never forget that. It's of extremely bad taste, wasn't expecting that."
Pep: "Suggesting I want things to go badly for someone I've been friends with for so long? That's in very bad taste."
More Pep: "If I didn't see Tito in New York it was because it wasn't possible." ...
Guardiola: "Don't use my friendships to harm me. If I want to Cruyff's home for lunch, I will."
#DalaiPep "Yes, I want to sign Thiago Alcántara. I spoke to K-H Rummeningge and M Sammer and let them know, so wait and see"
#DalaiPep "So it's Thiago coming or nobody else. A superclass, he can play 3 or 4 different positions"
Pep's final message: "If any of what I said isn't true, they should come out and disprove it. Them, not intermediaries, or their friends".
Steen skrev: Enig. Dog siger de, at Pep har overtalt Javi Martinez til at spille som CB. Nu hvor Badstuber er langtids-skadet igen, så kunne Martinez og Dante være et ret god duo. Jeg ville ønske vi havde fået ham, men jeg er utrolig glad for at han (forhåbentligt) skifter væk fra Barca.
Der er jeg enig, jeg ønsker også at Thiago smutter, ligesom jeg håber Deulofeu skuffer i Everton og sælges permanent, for så at blomstre.
Men for Thiago virker det helt sort at skifte til en klub hvor han vil være lige så langt, hvis ikke endda længere, fra permanent spilletid. Müller, Götze, Shaqiri, Kroos er alle kvalitetsspillere, der spiller den offensive midtbane. Antager vi at Thiago også kan spille dybdeliggende playmaker, hvilket jeg dog betvivler, skal han konkurrere med Martinez og Gustavo, (Kroos) om den ene plads der er ledig, ved siden af Schweinsteiger som jeg antager er selvskrevet førstevalg som kaptajn. At smide Martinez ned som CB ville være en skam, men er allerede på nuværende tidspunkt en logisk konsekvens af at man har så stærk en midtbane, at man vil gå på kompromis med en spillers naturlige position, blot for at have ham på banen.
Derudover har man også et af de største kommende talenter til pladsen i danske Pierre-Emile Højbjerg. (Det kommer fra Bayerns ledelse og trænere, jeg har ikke rigtig kendskab til ham, udover hans position)
Det eneste der taler for dette skifte er Pep, men hvor heldig har han lige været med sine transfere i Barcelona? Jeg kaster lige Chygrynsky, Zlatan, Keirrison, Caceres, Keita og Hleb ud i luften, så kan man jo selv vurdere om de var de mange penge værd. Det er vel faktisk kun Dani Alves der er blevet til noget i klubben, af alle de spillere Pep og Laporta har købt. At Pep som sine første aktioner i Bayern sælger Gomez og køber Götze virker heller ikke synderligt rationelt, omend jeg måske er lidt biased af mit had til hykleren.
Som Tomas Roncero skriver på Twitter: "Thiago, Deulofeu, Rafinha... Desde que llegó Neymar, la ExMasía húye despavorida. Y el Madrid con Carvajal, Jesé, Nacho, Morata... Igualito".
JesperA skrev:
Steen skrev: Enig. Dog siger de, at Pep har overtalt Javi Martinez til at spille som CB. Nu hvor Badstuber er langtids-skadet igen, så kunne Martinez og Dante være et ret god duo. Jeg ville ønske vi havde fået ham, men jeg er utrolig glad for at han (forhåbentligt) skifter væk fra Barca.
Der er jeg enig, jeg ønsker også at Thiago smutter, ligesom jeg håber Deulofeu skuffer i Everton og sælges permanent, for så at blomstre.
Men for Thiago virker det helt sort at skifte til en klub hvor han vil være lige så langt, hvis ikke endda længere, fra permanent spilletid. Müller, Götze, Shaqiri, Kroos er alle kvalitetsspillere, der spiller den offensive midtbane. Antager vi at Thiago også kan spille dybdeliggende playmaker, hvilket jeg dog betvivler, skal han konkurrere med Martinez og Gustavo, (Kroos) om den ene plads der er ledig, ved siden af Schweinsteiger som jeg antager er selvskrevet førstevalg som kaptajn. At smide Martinez ned som CB ville være en skam, men er allerede på nuværende tidspunkt en logisk konsekvens af at man har så stærk en midtbane, at man vil gå på kompromis med en spillers naturlige position, blot for at have ham på banen.
Derudover har man også et af de største kommende talenter til pladsen i danske Pierre-Emile Højbjerg. (Det kommer fra Bayerns ledelse og trænere, jeg har ikke rigtig kendskab til ham, udover hans position)
Det eneste der taler for dette skifte er Pep, men hvor heldig har han lige været med sine transfere i Barcelona? Jeg kaster lige Chygrynsky, Zlatan, Keirrison, Caceres, Keita og Hleb ud i luften, så kan man jo selv vurdere om de var de mange penge værd. Det er vel faktisk kun Dani Alves der er blevet til noget i klubben, af alle de spillere Pep og Laporta har købt. At Pep som sine første aktioner i Bayern sælger Gomez og køber Götze virker heller ikke synderligt rationelt, omend jeg måske er lidt biased af mit had til hykleren.
Hans pressekonference i dag var generelt ret interessant. Foruden en underholdende bredside mod Rosell, så nægtede han at udtale sig om Lewandowski og gjorde klart, at Thiago er den første og eneste spiller han har bedt om få, Götze havde han ikke bedt om, det var klubben, der handlede på egen hånd. Martinez mente han kunne gøre det glimrende i forsvaret, som han gjorde i Athletic.
Hvis Bayern køber Thiago, så er det ikke meget galt at det kommer til at gøre rundt regnet en tredjedel af spillertruppen utilfredse - Martinez i forsvaret, Badstuber usikker på hans plads, når han engang vender tilbage efter sin skade, Kroos og Götze i tvivl om deres roller og Schweinsteiger har sikkert også en mening. Og hvor står Müller? De tyske medier er allerede begyndt at spekulere om Bayern vil bryde deres tradition og sende Højbjerg ud på lån. Det virker som lidt af et gamble fra Peps side.
PS. Sky Italia har trukket deres bekræftigelse tilbage, forhandlingerne er fremskredne, men endnu ikke afsluttet. (her: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration)
MMM skrev:
JesperA skrev:
Hans pressekonference i dag var generelt ret interessant. Foruden en underholdende bredside mod Rosell, så nægtede han at udtale sig om Lewandowski og gjorde klart, at Thiago er den første og eneste spiller han har bedt om få, Götze havde han ikke bedt om, det var klubben, der handlede på egen hånd. Martinez mente han kunne gøre det glimrende i forsvaret, som han gjorde i Athletic.
Hvis Bayern køber Thiago, så er det ikke meget galt at det kommer til at gøre rundt regnet en tredjedel af spillertruppen utilfredse - Martinez i forsvaret, Badstuber usikker på hans plads, når han engang vender tilbage efter sin skade, Kroos og Götze i tvivl om deres roller og Schweinsteiger har sikkert også en mening. Og hvor står Müller? De tyske medier er allerede begyndt at spekulere om Bayern vil bryde deres tradition og sende Højbjerg ud på lån. Det virker som lidt af et gamle fra Peps side.
PS. Sky Italia har trukket deres bekræftigelse tilbage, forhandlingerne er fremskredne, men endnu ikke afsluttet. (her: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration)
Nu har jeg kun læst lidt af hvad han har sagt. Og ellers hørt en masse. Ganske interessant.
Et er, at han vil bruge Javi i midterforsvaret. Og selvfølgelig vil det efterlade nogle spillere utilfredse. Det er i øvrigt interessant, fordi man har hentet den unge midterforsvarer, Jan Kirchoff, op til denne sæson. Medregnet Javi, har de faktisk seks centerforsvarere på nuværende tidspunkt.
I forhold til midtbanen er det interessant, at Sebastian Rode er på vej fra Frankfurt, men der er endnu ikke fastsat en endelig dato for skiftet, så vidt jeg ved. Han er, ligesom Thiago, central midtbanespiller. Han bliver i øvrigt sammenlignet med Schweini.
Forhåbentligt opstår der flere problemer i Barcelona, det er altid sjovt at følge :D
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
asp3200 skrev: Han må simpelthen være homo ham neymar..
I så fald skal han vel have lov til det. Ja, undskyld mig, men den kommentar lugtede af noget som ikke hører hjemme her på forum.
raul7=kongen skrev:
asp3200 skrev: Han må simpelthen være homo ham neymar..
I så fald skal han vel have lov til det. Ja, undskyld mig, men den kommentar lugtede af noget som ikke hører hjemme her på forum.
Det var ikke ment sådan:), men den frisure og de øreringe minder mig sku meget om Gustav. Ikke at forglemme alle de udklædninger han har haft på i diverse reklamer.
Den slags artikler om hele verdens højt elskede dværg plejer ellers aldrig at nå til de danske medier. Kan der være et lille vendepunkt på vej?