Om vores rivaler VII
El_Juan skrev:
JesperA skrev:
El_Juan skrev: Manchester United har angiveligt budt 30 mio. € for Cesc: www1.skysports.com/football/news/11667/8...lona-s-Cesc-Fabregas
Det er da fuldstændig til grin hvis de allerede sælger ham. Xavis afløser, den kommende anfører, født til at spille i Barca, Barca-DNA og hvilke prædikater de ikke fik sat på ham, og så er han muligvis allerede på vej ud af vagten igen. Jeg mener Fabregas var den ideelle spiller for Real Madrid at få ind på CM for nogle år siden, men jeg ved ikke rigtig hvad man skal mene om hans periode i Barca. Han er tydeligvis en fantastisk fodboldspiller, men det virker ikke til at de overhovedet har en plan med ham, han spiller overalt og ingen steder, synd han ikke blev i Arsenal egentlig.
Edit:
Andre medier melder dog at Arsenal både har førsteret til at købe ham, samt krav på 50% af en salgssum. Det komplicerer lidt en transfer til andre end Arsenal, hvilket nok også var hensigten med disse klausuler.
At Manchester United byder på ham, er ikke ensbetydende med, at FC Barcelona sælger ham.
1) Barcelona er - med overvejende sandsynlighed - slet ikke interesserede i, at sælge Cesc.
2) 30 mio. € er ikke nok til at få fingrene i Cesc. Hvis et salg overhovedet skal komme bare lidt på tale, så skal der bydes mere end det.
Det passer heller ikke, at det ikke virker som om de har en plan med ham. Måske virker det sådan for dig, men så er det gået din næse forbi, at han var en af de Barcelona-spillere, der fik mest spilletid i forrige sæson under Tito. Hvor Pep havde svært ved for alvor at introducere Cesc til holdet - kombineret med at Cesc skulle vende sig til stilen - har Tito introduceret Cesc, som var han et nyindkøb og Cesc har fundet sig bedre til rette end under Pep.
En tendens man så i forrige sæson var, at der nærmest var to Barcelona-hold. Xavis Barcelona - Barcelona som vi kender dem - og Cescs Barcelona - et mere direkte Barcelona-hold.
Det fint du har læst det med Xavis Barcelona og Cescs Barcelona, det har vi efterhånden fået at vide mange gange. Men hvis man nu faktisk ser på sæsonen var Fabregas jo ingen udpræget succes i sidste sæson. Han havde et godt halv år med en del mål og derfor kan du garanteret finde en masse statistikker på hvor vild han var i sidste sæson, men hvor var han da det brændte på? Jeg husker ikke han fik nogen rolle i ChL selvom Barca var presset der, både mod Milan og PSG og så endelig til sidst Bayern.
Så jeg synes egentlig har var den samme spiller som i de andre sæsoner.
Lars1991 skrev:
El_Juan skrev:
JesperA skrev:
El_Juan skrev: Manchester United har angiveligt budt 30 mio. € for Cesc: www1.skysports.com/football/news/11667/8...lona-s-Cesc-Fabregas
Det er da fuldstændig til grin hvis de allerede sælger ham. Xavis afløser, den kommende anfører, født til at spille i Barca, Barca-DNA og hvilke prædikater de ikke fik sat på ham, og så er han muligvis allerede på vej ud af vagten igen. Jeg mener Fabregas var den ideelle spiller for Real Madrid at få ind på CM for nogle år siden, men jeg ved ikke rigtig hvad man skal mene om hans periode i Barca. Han er tydeligvis en fantastisk fodboldspiller, men det virker ikke til at de overhovedet har en plan med ham, han spiller overalt og ingen steder, synd han ikke blev i Arsenal egentlig.
Edit:
Andre medier melder dog at Arsenal både har førsteret til at købe ham, samt krav på 50% af en salgssum. Det komplicerer lidt en transfer til andre end Arsenal, hvilket nok også var hensigten med disse klausuler.
At Manchester United byder på ham, er ikke ensbetydende med, at FC Barcelona sælger ham.
1) Barcelona er - med overvejende sandsynlighed - slet ikke interesserede i, at sælge Cesc.
2) 30 mio. € er ikke nok til at få fingrene i Cesc. Hvis et salg overhovedet skal komme bare lidt på tale, så skal der bydes mere end det.
Det passer heller ikke, at det ikke virker som om de har en plan med ham. Måske virker det sådan for dig, men så er det gået din næse forbi, at han var en af de Barcelona-spillere, der fik mest spilletid i forrige sæson under Tito. Hvor Pep havde svært ved for alvor at introducere Cesc til holdet - kombineret med at Cesc skulle vende sig til stilen - har Tito introduceret Cesc, som var han et nyindkøb og Cesc har fundet sig bedre til rette end under Pep.
En tendens man så i forrige sæson var, at der nærmest var to Barcelona-hold. Xavis Barcelona - Barcelona som vi kender dem - og Cescs Barcelona - et mere direkte Barcelona-hold.
Det fint du har læst det med Xavis Barcelona og Cescs Barcelona, det har vi efterhånden fået at vide mange gange. Men hvis man nu faktisk ser på sæsonen var Fabregas jo ingen udpræget succes i sidste sæson. Han havde et godt halv år med en del mål og derfor kan du garanteret finde en masse statistikker på hvor vild han var i sidste sæson, men hvor var han da det brændte på? Jeg husker ikke han fik nogen rolle i ChL selvom Barca var presset der, både mod Milan og PSG og så endelig til sidst Bayern.
Den er åbenbart ikke sivet ind endnu. Og det er ikke just noget jeg har læst mig frem til, snarere end det er noget jeg har observeret ved selv syn. Det var faktisk ret tydeligt, når man så dem spille i forrige sæson. Åbenbart mere for nogle, end det var tilfældet for andre ;-)
Jeg har ikke sagt et eneste om hvor vidt han var eller ikke var en 'udpræget succes' i sidste sæson. Læs igen, hvad jeg skrev. Det har jeg faktisk ikke skrevet et eneste ord om, så hvor vil du hen med det der? Det har intet med sagen at gøre.
Den åbenlyse grund til, at han overhovedet rygtes væk, kan meget vel findes i, at han stadig ikke er faldet helt til i Barcelona. Ikke desto mindre, så var han en af Titos mest benyttede spillere. Og han fik i høj grad en rolle at spille, for det var intruktionen af Cesc, der i høj grad blev symbolet på deres mere direkte spil. Der var ingen - heller ikke jeg - der snakkede om det, som du begynder at ævle løs om ;-)
El_Juan skrev:
Lars1991 skrev:
El_Juan skrev:
JesperA skrev:
Edit:
Den er åbenbart ikke sivet ind endnu. Og det er ikke just noget jeg har læst mig frem til, snarere end det er noget jeg har observeret ved selv syn. Det var faktisk ret tydeligt, når man så dem spille i forrige sæson. Åbenbart mere for nogle, end det var tilfældet for andre ;-)
Jeg har ikke sagt et eneste om hvor vidt han var eller ikke var en 'udpræget succes' i sidste sæson. Læs igen, hvad jeg skrev. Det har jeg faktisk ikke skrevet et eneste ord om, så hvor vil du hen med det der? Det har intet med sagen at gøre.
Den åbenlyse grund til, at han overhovedet rygtes væk, kan meget vel findes i, at han stadig ikke er faldet helt til i Barcelona. Ikke desto mindre, så var han en af Titos mest benyttede spillere. Og han fik i høj grad en rolle at spille, for det var intruktionen af Cesc, der i høj grad blev symbolet på deres mere direkte spil. Der var ingen - heller ikke jeg - der snakkede om det, som du begynder at ævle løs om ;-)
Når du begynder at snakke om "Fabregas' Barcelona" går jeg da udfra at du mener han har en vigtig rolle på det hold. Og det synes jeg aldrig han har haft - heller ikke i sidste sæson. Og det nok mere derfor han rygtes væk.
Og så stopper jeg ellers bare, ved godt jeg selv skrev flabet, men gider ikke ud i en lang flamewar. Jeg er bare uenig.
JimmyBroe skrev:
asp3200 skrev: Thiago silva bliver i PSG, skønt
Kilde?
er ude på diverse sider.
Lars1991 skrev:
El_Juan skrev:
Lars1991 skrev:
El_Juan skrev:
JesperA skrev:
Edit:
Når du begynder at snakke om "Fabregas' Barcelona" går jeg da udfra at du mener han har en vigtig rolle på det hold. Og det synes jeg aldrig han har haft - heller ikke i sidste sæson. Og det nok mere derfor han rygtes væk.
Og så stopper jeg ellers bare, ved godt jeg selv skrev flabet, men gider ikke ud i en lang flamewar. Jeg er bare uenig.
Og det har jeg lige netop uddybet, så hvorfor fortsætte med at antage?
"[...] han fik i høj grad en rolle at spille, for det var intruktionen af Cesc, der i høj grad blev symbolet på deres mere direkte spil".
I den forstand - sammeholdt med at han var en af dem der spillede flest kampe - er det vel egentlig ret åbenlyst, at han kom til at spille en forholdsvis central rolle for Barcelona. Om han var en 'udpræget succes' eller ej, er en anden ting. Du springer i øvrigt fra den ene formulering til den anden.
David Villa blev idag præsenteret som Atleti spiller foran små 20.000 fans - det endte dog lidt kaotisk, da flere hundrede (if. Marca. Det ser dog ud til at være lidt færre på videoen) fans invaderede banen for at få fingre i ham. Jeg håber sgu' han bliver en succes, han var en fantastisk underholdende spiller før han brækkede benet og lidt konkurrence til Barca og Madrid kan kun være en god ting.
JesperA skrev: Jeg må også melde mig uenig, for jeg synes netop det virkede som om han fik spilletid i øst og vest, han spillede mange forskellige positioner, men det var jo ikke ret mange gange hvor han spillede i stedet for Xavi. Størstedelen af kampene i sidste halvdel af sæsonen var som en slags angriber, deraf den store mængde mål. Men jeg synes ikke det lader til at man har kørt ham i stilling til at overtage efter Xavi, ligesom man kunne forvente.
Du - og I - kan være nok så uenige, men tendensen i Barcelonas spil, ligeledes ift. Cesc, var ret åbenlys i forrige sæson. En anden tendens du og andre åbenbart heller ikke har bemærket, var at Iniesta - især hen mod slutningen af sæsonen - blev brugt i Xavis rolle.
Ligesom man kunne forvente, siger du. Det var måske din forventning. Men når tendensen går i en anden retning over to sæsoner, hvor Cesc til og med har haft svært ved at tilpasse sig (trods den megen spilletid i forrige sæson), så er det vel kun dem der ikke følger mig, der stadig har den forventning.
På samme måde er det morsomt, at folk blev ved med at udråbe Thiago som Xavis arvtager, selv om pilen pegede i en anden retning, siden Thiago - ligesom Cesc - ikke har helt de samme karakteristika som Xavi. Han var netop ikke den 'nye' Xavi, som alle gik og håbede og troede, fordi der var en eller forventning om det. Det har Iniesta heller ikke nødvendigvis, men han er i højere bekendt med rollen og hvad den indebærer.
Den unge og talentfulde Betis-spiller, Álvaro Vadillo, meldes på vej til Tottenham. Er han mon den næste i rækken af spanske spillere, som drager videre til England for peanuts? ;-)
Edit: Så skulle Negredo-handlen næsten være så godt som lukket. Mancheter City betaler 25 mio. € plus yderligere tre mio. € (præstationsbetingede mm.).
El_Juan skrev: Ligesom man kunne forvente, siger du. Det var måske din forventning. Men når tendensen går i en anden retning over to sæsoner, hvor Cesc til og med har haft svært ved at tilpasse sig (trods den megen spilletid i forrige sæson), så er det vel kun dem der ikke følger mig, der stadig har den forventning.
Uden at kommentere på indholdet, så er det en utrolig arrogant måde at argumentere på. Tendenser er subjektivt opfattede, og den sidste linje kunne vel ligeså vel være en indikation på at dem der følger dig tager fejl.
Nu ender jeg alligevel med at kommentere på selve diskussionen: Cesc passer ikke godt ind i Peps Barcelona, og har vel egentlig være fejlcastet. Desværre har han scoret så mange (vigtige) mål, at jeg ikke engang gider forsøge at overbevise andre om at han ødelægger mere af Peps Barcelona end han tilføjer til det.
- Mlarco
- Gæst
-
Spædende og se hvem han vælger.
Dette køb ville have mere fremtid i sig end Thiago Silva grundet alder for Barcelona. Men måske er de ikke klar til at give knægten lidt tid til at udvikle sig til en endnu mere vild midterforsvarer...
Så kommer både vores og Barca's midterforsvar til at ligne hinanden med Ramos og Pique som de mere rutinerede med en ung gut under vingerne ;-) Der har vi en fordel stadig :D hæhæ
BBB skrev:
El_Juan skrev: Ligesom man kunne forvente, siger du. Det var måske din forventning. Men når tendensen går i en anden retning over to sæsoner, hvor Cesc til og med har haft svært ved at tilpasse sig (trods den megen spilletid i forrige sæson), så er det vel kun dem der ikke følger mig, der stadig har den forventning.
Uden at kommentere på indholdet, så er det en utrolig arrogant måde at argumentere på. Tendenser er subjektivt opfattede, og den sidste linje kunne vel ligeså vel være en indikation på at dem der følger dig tager fejl.
Nu ender jeg alligevel med at kommentere på selve diskussionen: Cesc passer ikke godt ind i Peps Barcelona, og har vel egentlig være fejlcastet. Desværre har han scoret så mange (vigtige) mål, at jeg ikke engang gider forsøge at overbevise andre om at han ødelægger mere af Peps Barcelona end han tilføjer til det.
Han passede ikke godt ind i Peps Barcelona. Det var ligeledes tydeligt, at han havde svært at finde sig til rette under Pep. Hvilket jeg ligeledes allerede har pointeret. Om han er fejlcastet eller ej, kan man så diskutere. De praler med, at han er en af deres egne. Så i den forstand, er han vel ikke fejlcastet. Han kender klubben indefra og ud. Men selvfølgelig skulle han vænne sig til måden Barcelona spiller på. Og det havde han svært ved under Pep. Hvorfor du endvidere snakker om Peps Barcelona, når vi andre snakker om Titos, kan jeg ikke følge, men det er så hvad det er.
Jeg forholder mig egentlig blot til, at han er en af de spillere, der har fået mest spilletid under Tito. Om end han stadig ikke virker helt tilpas endnu, så har han fået en mere væsentlig rolle, i den forstand, at introduktionen af ham, samtidig var introduktionen til en mere direkte spillestil, mod det Barcelona-hold vi kender, når Xavi svinger taktstokken. Om han så har været en decideret succes eller ej, kan man altid diskutere frem og tilbage.