Om vores rivaler VII
El_Juan skrev:
MMM skrev:
JesperA skrev:
Steen skrev: Enig. Dog siger de, at Pep har overtalt Javi Martinez til at spille som CB. Nu hvor Badstuber er langtids-skadet igen, så kunne Martinez og Dante være et ret god duo. Jeg ville ønske vi havde fået ham, men jeg er utrolig glad for at han (forhåbentligt) skifter væk fra Barca.
Der er jeg enig, jeg ønsker også at Thiago smutter, ligesom jeg håber Deulofeu skuffer i Everton og sælges permanent, for så at blomstre.
Men for Thiago virker det helt sort at skifte til en klub hvor han vil være lige så langt, hvis ikke endda længere, fra permanent spilletid. Müller, Götze, Shaqiri, Kroos er alle kvalitetsspillere, der spiller den offensive midtbane. Antager vi at Thiago også kan spille dybdeliggende playmaker, hvilket jeg dog betvivler, skal han konkurrere med Martinez og Gustavo, (Kroos) om den ene plads der er ledig, ved siden af Schweinsteiger som jeg antager er selvskrevet førstevalg som kaptajn. At smide Martinez ned som CB ville være en skam, men er allerede på nuværende tidspunkt en logisk konsekvens af at man har så stærk en midtbane, at man vil gå på kompromis med en spillers naturlige position, blot for at have ham på banen.
Derudover har man også et af de største kommende talenter til pladsen i danske Pierre-Emile Højbjerg. (Det kommer fra Bayerns ledelse og trænere, jeg har ikke rigtig kendskab til ham, udover hans position)
Det eneste der taler for dette skifte er Pep, men hvor heldig har han lige været med sine transfere i Barcelona? Jeg kaster lige Chygrynsky, Zlatan, Keirrison, Caceres, Keita og Hleb ud i luften, så kan man jo selv vurdere om de var de mange penge værd. Det er vel faktisk kun Dani Alves der er blevet til noget i klubben, af alle de spillere Pep og Laporta har købt. At Pep som sine første aktioner i Bayern sælger Gomez og køber Götze virker heller ikke synderligt rationelt, omend jeg måske er lidt biased af mit had til hykleren.
Hans pressekonference i dag var generelt ret interessant. Foruden en underholdende bredside mod Rosell, så nægtede han at udtale sig om Lewandowski og gjorde klart, at Thiago er den første og eneste spiller han har bedt om få, Götze havde han ikke bedt om, det var klubben, der handlede på egen hånd. Martinez mente han kunne gøre det glimrende i forsvaret, som han gjorde i Athletic.
Hvis Bayern køber Thiago, så er det ikke meget galt at det kommer til at gøre rundt regnet en tredjedel af spillertruppen utilfredse - Martinez i forsvaret, Badstuber usikker på hans plads, når han engang vender tilbage efter sin skade, Kroos og Götze i tvivl om deres roller og Schweinsteiger har sikkert også en mening. Og hvor står Müller? De tyske medier er allerede begyndt at spekulere om Bayern vil bryde deres tradition og sende Højbjerg ud på lån. Det virker som lidt af et gamle fra Peps side.
PS. Sky Italia har trukket deres bekræftigelse tilbage, forhandlingerne er fremskredne, men endnu ikke afsluttet. (her: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration)
Nu har jeg kun læst lidt af hvad han har sagt. Og ellers hørt en masse. Ganske interessant.
Et er, at han vil bruge Javi i midterforsvaret. Og selvfølgelig vil det efterlade nogle spillere utilfredse. Det er i øvrigt interessant, fordi man har hentet den unge midterforsvarer, Jan Kirchoff, op til denne sæson. Medregnet Javi, har de faktisk seks centerforsvarere på nuværende tidspunkt.
I forhold til midtbanen er det interessant, at Sebastian Rode er på vej fra Frankfurt, men der er endnu ikke fastsat en endelig dato for skiftet, så vidt jeg ved. Han er, ligesom Thiago, central midtbanespiller. Han bliver i øvrigt sammenlignet med Schweini.
Du kan se hele pressekonferencen her: og hvis dit catalanske er ligeså rustent som mit, så kan du læse hans bredside mod Rosell på engelsk her: www.newscatalonia.com/2013/07/pep-guardiola-leave-me-alone.html
Bilds reaktion på de mangfoldige midtbanespillere og Peps pressekonference var lidt underholdende - Peps 1-8-1 system: www.bild.de/sport/fussball/thiago-alcant...s-31286352.bild.html
Jeg har stadig ikke helt forstået hvorfor Rode vil til Bayern efter den sæson han har haft. Det er svært at se ham ende andetsteds end bænken.
Et andet ung talent, der måske er på vej væk fra Barcelona, er Jonathan dos Santos, som meldes på vej til Real Sociedad, hvor han eftersigende er udset som Illarramendis afløser. Prisen menes at være omkring tre mio. €. Han har ligeledes et tilbud på bordet fra en belgisk klub. Det kunne være interessant for La Real. Skiftevis at have Pardo eller Dos Santos på Illarramendis (nu tidligere) plads, ved siden af Bergara på den centrale midtbane.
Apropos Dos Santos-familien, så er Jonathans storebror, Giovani dos Santos, skiftet fra Mallorca til Villarreal. Valencia var ellers ligeledes interesserede, man han valgte altså Villarreal.
El_Juan skrev: Manchester United har angiveligt budt 30 mio. € for Cesc: www1.skysports.com/football/news/11667/8...lona-s-Cesc-Fabregas
Det er da fuldstændig til grin hvis de allerede sælger ham. Xavis afløser, den kommende anfører, født til at spille i Barca, Barca-DNA og hvilke prædikater de ikke fik sat på ham, og så er han muligvis allerede på vej ud af vagten igen. Jeg mener Fabregas var den ideelle spiller for Real Madrid at få ind på CM for nogle år siden, men jeg ved ikke rigtig hvad man skal mene om hans periode i Barca. Han er tydeligvis en fantastisk fodboldspiller, men det virker ikke til at de overhovedet har en plan med ham, han spiller overalt og ingen steder, synd han ikke blev i Arsenal egentlig.
Edit:
Andre medier melder dog at Arsenal både har førsteret til at købe ham, samt krav på 50% af en salgssum. Det komplicerer lidt en transfer til andre end Arsenal, hvilket nok også var hensigten med disse klausuler.
El_Juan skrev: Jeg elsker Bilds indslag! Og de har endda husket en falsk 9'er og en omskolet sweeper! :))
Jeg er ikke helt 100 på, at det ikke er den opstilling Pep drømmer om om natten.
Direktionen i Borussia: Vi har underskrevet med en ny spiller som ikke spiller i Bundesligaen...
C. Eriksen?
JesperA skrev:
El_Juan skrev: Manchester United har angiveligt budt 30 mio. € for Cesc: www1.skysports.com/football/news/11667/8...lona-s-Cesc-Fabregas
Det er da fuldstændig til grin hvis de allerede sælger ham. Xavis afløser, den kommende anfører, født til at spille i Barca, Barca-DNA og hvilke prædikater de ikke fik sat på ham, og så er han muligvis allerede på vej ud af vagten igen. Jeg mener Fabregas var den ideelle spiller for Real Madrid at få ind på CM for nogle år siden, men jeg ved ikke rigtig hvad man skal mene om hans periode i Barca. Han er tydeligvis en fantastisk fodboldspiller, men det virker ikke til at de overhovedet har en plan med ham, han spiller overalt og ingen steder, synd han ikke blev i Arsenal egentlig.
Edit:
Andre medier melder dog at Arsenal både har førsteret til at købe ham, samt krav på 50% af en salgssum. Det komplicerer lidt en transfer til andre end Arsenal, hvilket nok også var hensigten med disse klausuler.
At Manchester United byder på ham, er ikke ensbetydende med, at FC Barcelona sælger ham.
1) Barcelona er - med overvejende sandsynlighed - slet ikke interesserede i, at sælge Cesc.
2) 30 mio. € er ikke nok til at få fingrene i Cesc. Hvis et salg overhovedet skal komme bare lidt på tale, så skal der bydes mere end det.
Det passer heller ikke, at det ikke virker som om de har en plan med ham. Måske virker det sådan for dig, men så er det gået din næse forbi, at han var en af de Barcelona-spillere, der fik mest spilletid i forrige sæson under Tito. Hvor Pep havde svært ved for alvor at introducere Cesc til holdet - kombineret med at Cesc skulle vende sig til stilen - har Tito introduceret Cesc, som var han et nyindkøb og Cesc har fundet sig bedre til rette end under Pep.
En tendens man så i forrige sæson var, at der nærmest var to Barcelona-hold. Xavis Barcelona - Barcelona som vi kender dem - og Cescs Barcelona - et mere direkte Barcelona-hold.
anes skrev: Directivo del Borussia: "Hemos firmado a un nuevo jugador que no juega en la Bundesliga"
Direktionen i Borussia: Vi har underskrevet med en ny spiller som ikke spiller i Bundesligaen...
C. Eriksen?
Hvor ser du det henne? Det virker underligt, eftersom ledelsen - umiddelbart efter købet af Henrikh Mkhitaryan - slog fast, at der ikke ville komme flere indkøb og truppen var på plads. Endvidere blev det slået fast, at transferbudgettet for denne sommer var brugt efter indkøbene af Sokratis, Aubameyang og Mkhitaryan. Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt.
Hvis det i så fald er rigtigt, så tror jeg ikke det er Christian Eriksen. Man har allerede hentet Mkhitaryan til den offensive midtbane. Ydermere har man i forvejen Kehl, Bender, Gündogan og Sahin til den centrale midtbane. Og skulle det være en offensiv midtbanespiller, så tror jeg nærmere på Bernard fra Atlético Mineiro, som dog ligeledes rygtes til FC Porto.
Hvis de henter en ny spiller, så virker det mere sandsynligt, at de henter en ny forsvarsspiller ind som gardering, eftersom deres højre back, Piszczek, er ude resten af året med en slem skade. Selv om nyindkøbet Sokratis kan dække højre backen, så har de ikke en decideret højre back udover Piszczek. Hvis ikke en forsvarer, så virker det ligeledes mere sandsynligt, at man henter en angriber frem for en midtbanespiller.
Apropos Eriksen, så rygtes han i øvrigt igen til Liverpool, men understreger selv, at der ikke er noget konkret på bordet.
Endnu et bevis på, hvordan det - desværre - står til i spansk fodbold.