Om vores rivaler VII
- Cristiano
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Nå, jeg har egentlig et spørgsmål til vores catalonske venner herinde.
Der har været spekuleret i, at Barcelona kan ende med at spille på halv kraft, for at sende mesterskabet i hænde på Atlético Madrid, frem for Real Madrid, hvis tingene flasker sig sådan på sidste spilledag, at Barcelona er ude af kampen og Atlético bliver mestre med et godt resultat på Catalonien. Er det et muligt scenarie eller er der så meget selvrespekt i holdet, at man går på banen for at vinde, uanset hvad.
Jeg ville selv blive fuldstændig spedalsk af raseri, hvis Real Madrid gik på banen med en forkert indstilling, for at placere mesterskabet et andet sted.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Mine tanker går naturligvis kun på et kommende Real Madrid-mesterskab, men skal det ikke være sådan, så er det faktisk tankevækkende, at Barcelona på sidste spilledag kan blive tvunget til El Pasillo på egen bane.
Der har været spekuleret i, at Barcelona kan ende med at spille på halv kraft, for at sende mesterskabet i hænde på Atlético Madrid, frem for Real Madrid, hvis tingene flasker sig sådan på sidste spilledag, at Barcelona er ude af kampen og Atlético bliver mestre med et godt resultat på Catalonien. Er det et muligt scenarie eller er der så meget selvrespekt i holdet, at man går på banen for at vinde, uanset hvad.
Jeg ville selv blive fuldstændig spedalsk af raseri, hvis Real Madrid gik på banen med en forkert indstilling, for at placere mesterskabet et andet sted.
Jeg har allerede forhørt mig hos nogle Barca fans. De siger det klart og tydeligt:
1- Man går på banen for at vinde. Alt andet er uacceptabelt. og slet ikke på egen hule.
2- Man skal ikke glemme at de ikke har vundet over Atlético i 5 kampe og kun scoret 2 gange (Messi ingen straffe og dermed 0 mål :-) ). Taber man på hjemmebane - bevidst eller ej - så begynder det altså at blive mentalt svært at besejre dem fremover.
Omvendt så er svaret på spørgsmålet, hvem de (Barca fans) så helst vinde ligaen, hvis de ikke selv vinder, så skal det absolut ikke være os. Det bliver svært for dem og en hård pille at sluge.
Siempre Madrid skrev: Mine tanker går naturligvis kun på et kommende Real Madrid-mesterskab, men skal det ikke være sådan, så er det faktisk tankevækkende, at Barcelona på sidste spilledag kan blive tvunget til El Pasillo på egen bane.
Personligt tror jeg nok de går efter sejren. Men om de giver alt er jeg i tvivl om. Altså hvis Barca den tid definitivt er ude af msterskabskampen vil de ikke være motiveret til at give alt hvad de har (havde de nærmest ikke engang i CL) og så vil de nok tabe af den grund
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Barca:
Barcelona – Athletic Bilbao
Villarreal – Barcelona
Barcelona – Getafe
Elche – Barcelona
Barcelona – Atletico Madrid
Atletico:
Atletico Madrid – Elche
Valencia – Atletico Madrid
Levante – Atletico Madrid
Atletico Madrid – Malaga
Barcelona – Atletico Madrid
Madrid:
Real Madrid – Osasuna
Real Madrid – Valencia
Valladolid – Real Madrid
Celta Vigo – Real Madrid
Real Madrid – Espanyol
Jeg synes det er interessant, at såfremt vi vinder de sidste fem og Barca klarer Villarreal ude, så kan vi ende i en situation, hvor Barca kan rykke forbi Atletico med en sejr - men samtidig spille mesterskabet i vores hænder. Det kræver reelt 'blot', at Atletico smider points ude mod Valencia inde imellem de to CL-semifinaler.
Mon dog man finder en Barca-fan, som vil tilgive et nederlag til Atletico, såfremt Real Madrid smider points i sidste runde. Det er dog en fuldkommen vanvittig situation, som vi kan sidde med d. 18. maj!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hvis Barca ik ka nå mesterskabet selv, men derimod spille det i hænderne på Real Madrid, så starter Pinto som enlig angriber, Alba på mål osv osv -kampen blir smidt det er jeg sikker på.
Det ska dog siges at som kongen er inde på i sit indlæg så er det ret beset ik helt så urealistisk længere at vi får præcis dét scenarie hvor Barca oz ka nå mesterskabet med en sejr og Real Madrid-pointtab i sidste runde (omend jeg dog efterhånden tvivler på at Atletico dummer sig bare en enkelt gang). Men selv i dét scenarie ka jeg godt frygte det værste; f.eks. hvis Barca sku være foran 1-0 og vi f.eks. kommer på 3-0 - så ku jeg faktisk sagtens frygte at kampen på Camp Nou pludselig drejer og Atletico hiver en 1-2-sejr hjem. Jeg tror desværre at de 2 pointtab til Atletico ska findes andre steder end i barcelona i sidste runde og det er jo nærmest utopi desværre. Øv øv øv at programmet pludselig kommer til at ligge så dumt for os - men sådan ka det jo desværre gå.
raul7=kongen skrev: Mon dog man finder en Barca-fan, som vil tilgive et nederlag til Atletico, såfremt Real Madrid smider points i sidste runde. Det er dog en fuldkommen vanvittig situation, som vi kan sidde med d. 18. maj!
Og skulle det ende i det scenarie, hvor Barcelona så til gengæld fører mod/slår Atletico, så skal man heller ikke glemme at vi møder Espanyol. Hvor glade de ville være for at spille mesterskabet i Barcelonas hænder, er også et spændende dilemma ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: Sidste spillerunde kan vist sammenskrives til følgende: MORBO!!!
Ja det er der bestemt lagt op til
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Meget kan man sige om Lionel Messi..............men det her tror jeg simpelthen ikke på er rigtigt.
Kort fortalt:
Tata har for tre måneder siden gjort klart, at han ikke fortsætter i klubben.
Man har en aftale med Marco Reus, som er sat i bero (på grund af transfer-forbuddet).
Messi har fortalt sine holdkammerater, at han i denne sæson kun tænker på VM, men at han nok skal give den en skalle i kommende sæson. Hvilket naturligvis har gjort hans holdkammerater sure.
Messi har gjort klart over for Barcelonas ledelse, at de ikke må afhænde Pinto og Cesc, idet deres respektive koner er gode veninder.
Det er historier, som ikke engang Francois Gallardo kan fortælle dem!!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
DarioGomez skrev: Er du sikker på, at denne her ikke hører hjemme i sjov og spas tråden?
Jeg overvejede det faktisk, men det er faktisk blevet en sag i Spanien, fordi den angiveligt er afsendt af en Muldvarp i Barcelona. Gad vide, om de også sender deres muldvarp på banen i morgen ;-)