Om vores rivaler VII
Sebberg skrev: Hvorfor er det jeg føler, at Barcas modstandere ofte dummer sig helt vildt, mens de spiller næsten fejlfrie kampe mod os. Der var Atletico i cuppen og så er der i dag. Villareal har kampen under kontrol, og selvom de mangler to mål, så føler man, at det måske kan lade sig gøre. Hvad gør de så? Laver et fuldstændigt umotiveret rødt kort, der selvfølgelig ødelægger kampen fuldstændigt.
Der har sgu også været mange eksempler på det modsatte, tidligere på sæsonen :=)
Desuden kom Barcas mål ikke som en direkte følge af forsvarsfejl
Barcelona fan :)
Inspektøren skrev: Interessant interview med Morten Bruun, der udtaler sig om styrkeforholdet mellem La Liga og Premier League.
Personligt, så syntes jeg, at han rammer hovedet på sømmet, når han argumenterer for, hvorfor La Liga er bedre end Premier League/ "verdens største illusion".
Til jer der er interesserede, kan jeg klart anbefale jer at læse det:
www.bt.dk/fodbold/morten-brunn-la-liga-e...e-end-premier-league
Tak for artiklen, virkelig god læsning!
Jeg husker tydeligt da Athletic Bilbao mildest talt rundbarberede mægtige Manchester United og en vis ''Sir'' i Europa League 2012, den endte 5-3 sammenlagt til Bilbao. I samme sæson endte Bilbao på en 10 plads i La Liga, mens Manchester United endte på en anden plads i Premier League, og de havde endda samme antal point som første pladsen, Manchester City.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Inspektøren skrev: Interessant interview med Morten Bruun, der udtaler sig om styrkeforholdet mellem La Liga og Premier League.
Personligt, så syntes jeg, at han rammer hovedet på sømmet, når han argumenterer for, hvorfor La Liga er bedre end Premier League/ "verdens største illusion".
Til jer der er interesserede, kan jeg klart anbefale jer at læse det:
www.bt.dk/fodbold/morten-brunn-la-liga-e...e-end-premier-league
Tak for artiklen, virkelig god læsning!
Jeg husker tydeligt da Athletic Bilbao mildest talt rundbarberede mægtige Manchester United og en vis ''Sir'' i Europa League 2012, den endte 5-3 sammenlagt til Bilbao. I samme sæson endte Bilbao på en 10 plads i La Liga, mens Manchester United endte på en anden plads i Premier League, og de havde endda samme antal point som første pladsen, Manchester City.
... og den største grund til dette er, at spanske (især de unge) spillere er betydeligt bedre end engelske. Der bliver simpelthen spillet på et højere teknisk og taktisk niveau. La Liga > Premier League, sådan er det bare.
safari skrev:
Sebberg skrev: Hvorfor er det jeg føler, at Barcas modstandere ofte dummer sig helt vildt, mens de spiller næsten fejlfrie kampe mod os. Der var Atletico i cuppen og så er der i dag. Villareal har kampen under kontrol, og selvom de mangler to mål, så føler man, at det måske kan lade sig gøre. Hvad gør de så? Laver et fuldstændigt umotiveret rødt kort, der selvfølgelig ødelægger kampen fuldstændigt.
Der har sgu også været mange eksempler på det modsatte, tidligere på sæsonen :=)
Real Madrid taber udelukkende point mod Villarreal, fordi man ikke er villig til at investere det nødvendige; det er Barcelona lige i tiden. Villarreal er ikke bedre end, at det er et hold, som Real Madrid 10 ud af 10 gange SKAL køre ud på røv og albuer på Bernabéu - det er var et selvforskyldt pointtab. Jeg køber ikke argumentet med, at modstanderne er bedre mod os end Barcelona. Det er en tand for langt ude :-)
I forhold til Atletico Madrid, så er det et hold, der ligger langt bedre til Barcelona end Real Madrid..... og så skal man heller ikke anfægte vigtigheden af momentum indbyrdes.
- JJ-86
- Gæst
-
safari skrev:
Desuden slap Barcelona heller ikke billigt fra kampen på trods af det røde kort. Busquets blev ankelskadet, og ja det så lidt voldsomt ud, da man så det på replay. Han er trodsalt en vigtig spiller for Barcelona og med til at binde spillet, så det bliver spændende, at se hvordan de præsterer fremadrettet uden ham.
Selvom han er en god skuespiller og spiller for rivalen, håber jeg han klare den ;)
- Inspektøren
- Gæst
-
Jeg tror dog godt, at folk kan forblive rolige. Det er trods alt op til os, om finalen skal spilles på vores stadion og det vil Perez forhåbentlig ikke have.
Men det ville alligevel være noget af et syn: Højtalerne spiller 'Marcha Real' på Bernabeu i hjertet af Madrid på et stadion fuld af independistas, der larmer, så man ikke kan hører nationalhymnen.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
asp3200 skrev: Ved godt man ikke burde sige det, men lige Busquets har jeg ingen sympati overfor. Men håber da han kommer tilbage om nogle måneder.
Eller år :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Inspektøren
- Gæst
-
Athletic y Barça, acuerdo para jugar en el Bernabéu
www.marca.com/2015/03/05/futbol/copa_rey/1425560779.html
Angiveligt kan hvert hold få ca. 40.000 billeter hver, hvilket er hovedårsagen til at valget er faldt på Bernabeu, ifølge dem selv.
Nu er det op til det spanske fodboldforbund at gøre det resterende arbejde. Og derudover, så har Florentino faktisk ikke nogen undskyldning som han kan trække op af lommen, ligesom i 2012. Renoveringen og moderniseringen af Bernabeu er jo sat på standby.
Men håber nu alligevel ikke, at denne sag kommer til at trække for meget fokus. Bernabeu er vores stadion og vi bestemmer. Er svaret nej, så er svaret nej, uanset årsagen. Bum færdig. Den skal bare lukkes med det samme.