Om vores rivaler VII

11 år 5 måneder siden #6265 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev:

Petroleum skrev:

Real Madrid skrev: Umiddelbart er dette holdene, som vi kan møde i kvartfinalen:

Bayeren
Atletico Madrid (Tror stadig på dem)
Chelsea
Barcelona
Juventus
Monaco
Porto

Ville være lækkert - evt - at trække Porto eller Monaco og dermed opnå femte semifinale på stribe!

Det er da ret gode modstandere?? Både Monaco, Porto, Juve og Leverkusen er da hold fra anden række og nogle vi burde, nemt, kunne slå!

Hvis man ser fodbold ofte, og har gjort det i nogle år, vil man kunne opdage, at Monaco spiller taktisk perfekt. De kunne sagtens gå hen og nå en semifinaleplads, så den er bestemt ikke "gratis". Hvis vi overhovedet skal gøre os håb om at vinde La Undecima, skal vi spille taktisk og lave minimale fejl - det er præmissen for succes i moderne fodbold. Vi vinder altså intet på en nonchalant 4-4-2 med Isco som den store artist. Dog er jeg sikker på, at vi også først topper i April-Maj, hvor det hele afgøres.

Med andre ord: Ingen skal undervurderes og alt skal tages seriøst og alvorligt.

Men når alt det er sagt, så er der vel ingen grund til at tale holdet ned, og sammenligne dem med et hold som Monaco? Porto, Monaco og Juve er alle modstandere vi simpelthen skal slå! Alt andet vil være uacceptabelt. Alle hold er gode når vi når til kvartfinalen, men verdens bedste hold imod et forholdsvis ukendt hold som Monaco i Cl sammenhæng, som også ligger på en beskeden 4. plads i den franske liga. Det er ikke engang nok til direkte kvalificering til Europa League!

Vi skal simpelthen slå Monaco både ude og hjemme! Og det gælder sådan set også for Porto's vedkommende, hvis du spørger mig.

Det har du ret i, og det skal vi også. Jeg har dog på intet tidspunkt sammenlignet vores hold med Monaco. Monaco nævnes, da det er godt eksempel på hvordan Champions League skal spilles kontra hvad Arsenal leverede i deres kamp mod dem. En arrogant indstilling uden gameplan, struktur og kynisme - også er man ude. Sjovt som man glemmer hvordan det lykkedes os at gå videre mod Bayern sidste år.
... og så vidt jeg husker endte vi på en 3. plads i ligaen sidste år, så Monaco's ligaplacering kan ikke bruges, når vi taler CHL, hvor de i øvrigt blev nr. 1 gruppespillet. Back to topic: CHL kan kun vindes med koncentration og forpasselighed mod alle mulige modstandere. Det er ikke, at undervurdere vores hold, men at anderkende modstanderens styrker, hvilket er en præmis for videre arrangement - ellers kan man gå hen og tabe 0-4 hjemme mod Real Madrid på kontraangreb og dødbolde.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6266 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev:

Petroleum skrev:

Real Madrid skrev: Umiddelbart er dette holdene, som vi kan møde i kvartfinalen:

Bayeren
Chelsea
Barcelona
Juventus
Monaco
Porto

Ville være lækkert - evt - at trække Porto eller Monaco og dermed opnå femte semifinale på stribe!

Det er da ret gode modstandere?? Både Monaco, Porto, Juve og Leverkusen er da hold fra anden række og nogle vi burde, nemt, kunne slå!

Hvis man ser fodbold ofte, og har gjort det i nogle år, vil man kunne opdage, at Monaco spiller taktisk perfekt. De kunne sagtens gå hen og nå en semifinaleplads, så den er bestemt ikke "gratis". Hvis vi overhovedet skal gøre os håb om at vinde La Undecima, skal vi spille taktisk og lave minimale fejl - det er præmissen for succes i moderne fodbold. Vi vinder altså intet på en nonchalant 4-4-2 med Isco som den store artist. Dog er jeg sikker på, at vi også først topper i April-Maj, hvor det hele afgøres.

Men når alt det er sagt, så er der vel ingen grund til at tale holdet ned, og sammenligne dem med et hold som Monaco? Porto, Monaco og Juve er alle modstandere vi simpelthen skal slå! Alt andet vil være uacceptabelt. Alle hold er gode når vi når til kvartfinalen, men verdens bedste hold imod et forholdsvis ukendt hold som Monaco i Cl sammenhæng, som også ligger på en beskeden 4. plads i den franske liga. Det er ikke engang nok til direkte kvalificering til Europa League!

Vi skal simpelthen slå Monaco både ude og hjemme! Og det gælder sådan set også for Porto's vedkommende, hvis du spørger mig.

Det har du ret i, og det skal vi også. Jeg har dog på intet tidspunkt sammenlignet vores hold med Monaco. Monaco nævnes, da det er godt eksempel på hvordan Champions League skal spilles kontra hvad Arsenal leverede i deres kamp mod dem. En arrogant indstilling uden gameplan, struktur og kynisme - også er man ude. Sjovt som man glemmer hvordan det lykkedes os at gå videre mod Bayern sidste år.
... og så vidt jeg husker endte vi på en 3. plads i ligaen sidste år, så Monaco's ligaplacering kan ikke bruges, når vi taler CHL, hvor de i øvrigt blev nr. 1 gruppespillet. Back to topic: CHL kan kun vindes med koncentration og forpasselighed mod alle mulige modstandere. Det er ikke, at undervurdere vores hold, men at anderkende modstanderens styrker, hvilket er en præmis for videre arrangement - ellers kan man gå hen og tabe 0-4 hjemme mod Real Madrid på kontraangreb og dødbolde.

Et dødt løb hvor man ender som nr 3 i den spanske liga med Atletico og Barca som konkurrenter, kan slet ikke sammenlignes med Frankrigs liga.

Og så gik Monaco altså videre som nr 1 med kun 4 mål. Det viser pænt meget hvor "let" den gruppe var.

Real skal gå videre og længere er den ikke.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6267 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev:

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev:

Petroleum skrev:

Bayeren
Chelsea
Barcelona
Juventus
Monaco
Porto

Et dødt løb hvor man ender som nr 3 i den spanske liga med Atletico og Barca som konkurrenter, kan slet ikke sammenlignes med Frankrigs liga.

Og så gik Monaco altså videre som nr 1 med kun 4 mål. Det viser pænt meget hvor "let" den gruppe var.

Real skal gå videre og længere er den ikke.

Ja og hvad så!? de indkasserede også kun ét mål. Umuligt at debatere herinde, hvis folk ikke læser hvad ens pointe er, for jeg synes egenligt at jeg gjorde det meget klart. Det handler ikke om jeg synes at vi burde slå Monaco eller ej, for det skal vi, men blot at vi skal vi de takter, som jeg skriver i mit indlæg.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #6268 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII
Interessant interview med Morten Bruun, der udtaler sig om styrkeforholdet mellem La Liga og Premier League.
Personligt, så syntes jeg, at han rammer hovedet på sømmet, når han argumenterer for, hvorfor La Liga er bedre end Premier League/ "verdens største illusion".

Til jer der er interesserede, kan jeg klart anbefale jer at læse det:
www.bt.dk/fodbold/morten-brunn-la-liga-e...e-end-premier-league
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6269 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev: Interessant interview med Morten Bruun, der udtaler sig om styrkeforholdet mellem La Liga og Premier League.
Personligt, så syntes jeg, at han rammer hovedet på sømmet, når han argumenterer for, hvorfor La Liga er bedre end Premier League/ "verdens største illusion".

Til jer der er interesserede, kan jeg klart anbefale jer at læse det:
www.bt.dk/fodbold/morten-brunn-la-liga-e...e-end-premier-league

Jeg må sige, at jeg fortrinsvis er enig med NC Frederiksen. Ingen tvivl om, at Real, Bayern og Barca er de stærkeste hold i verden. De ville sandsynligvis alle tre kunne træde ind i PL og blive mestre.

Men hans pointe om intensiteten i Premier League synes jeg er afgørende. Chelsea skal fandeme dukke op med fuld koncentration til hver eneste kamp, ellers kan de sagtens tabe. Hvor mange gange har vi ikke set Real spille ukoncentreret, usammenhængende, og uden at virkelig gøre sig umage og så vinde 4-1. Det tror jeg ikke man ville kunne gøre mod bundholdene i England.

Om man så måler ligaerne på bredde eller topniveau er jo spørgsmålet. Ingen tvivl om, at ingen ligaer i verden kan mønstre tre hold i Real-Barca-Atletico kaliber, så hvis dét er parametret man måler på, så er La Liga jo klart den stærkeste. Til gengæld er subtoppen i England i mine øjne klart stærkere. At et hold som Everton, spækket med landsholdsspillere, er henvist til en 12. plads siger noget om kvaliteten synes jeg.

Hvis man skulle måle det på succes i Europa alene, så burde den engelske række vel ikke engang være nummer to? Bayern må man regne med går videre, og både Leverkusen og Dortmund har gode chancer for at spille sig i CL-kvarten. Det er selvfølgelig også voldsomt i år, men så burde Bundesligaen være bedre end PL også, hvis det er det argument man følger.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6270 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Når de engelske tophold sætter points til mod de mindre hold, er det min påstand at det er fordi de ikke er stærkere og ikke fordi bundholdene er det.

Real Madrid og Barcelona ville spadsere sig igennem den engelske liga til et mesterskab år efter år, mens Chelsea og da slet ikke Manchester City ville have en kinamands chance for et mesterskab i den spanske La Liga.

Og så køber jeg ikke den med, at Real Madrid og Barcelona ikke mister points, hvis de ikke er fuldt koncentrerede........behøver jeg bare at nævne Real Sociedad, Celta og Málaga?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Kassow-Rossing, Real HWL, andreashn, Chamartin
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6271 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Når de engelske tophold sætter points til mod de mindre hold, er det min påstand at det er fordi de ikke er stærkere og ikke fordi bundholdene er det.

Real Madrid og Barcelona ville spadsere sig igennem den engelske liga til et mesterskab år efter år, mens Chelsea og da slet ikke Manchester City ville have en kinamands chance for et mesterskab i den spanske La Liga.

Og så køber jeg ikke den med, at Real Madrid og Barcelona ikke mister points, hvis de ikke er fuldt koncentrerede........behøver jeg bare at nævne Real Sociedad, Celta og Málaga?

Jeg er så enig... Og Morten Bruun bruger det helt rigtige ord: "illusion" - for det er hvad folks opfattelse af styrken i PL er IMO:)

Argumentationen er helt ude og skide, når PL-fans skal forklare hvorfor den engelske liga er den stærkeste.

Real Madrid, Barcelona og Atletico har det næsten altid svært, hvis de ikke er koncentrerede. Alle udekampe indebærer en relativt stor risiko for pointtab. Og hvis en 4-0 sejr til Real Madrid ser lettere ud, end en tilsvarende sejr gør for City, så har det nok lidt at gøre med kvaliteten på Real Madrids hold.

"Jamen toppen i engelsk fodbold er bredere!" Det er muligt, og måske faktisk ikke. I begge ligaer er der kun to hold som for alvor spiller med om titlen. Og igen ved jeg ikke helt hvad det fortæller om kvaliteten af en liga. Underholdningsmæssigt er det fint. Men jævnbyrdighed mellem mange hold bliver også tit brugt som et argument for, at en liga er blevet svagere. Derudover kan man spørge: Kunne nr. 4, 5 og 6 i Spanien (Valencia, Sevilla og Villareal) ikke sagtens slå de tilsvarende hold i England; Man Utd, Southampton og Liverpool? Jeg tror faktisk at dette ville ende med tre spanske sejre... Minimum to.

Argumentationen for at Engelsk fodbold er stærkest bygger hele tiden på abstrakte ord som "tempo", "intensitet" og "nerve" - og nogle gange "penge". Men kan man sætte lighedstegn med disse løse påstande og så kvalitet? Og kan man ikke finde lige så mange døde stadions i England som i Spanien og omvendt kogende stadions i de to lande?

Spansk fodbold, derimod, behøver slet ikke promovere sig selv med fjollede påstande. De spanske hold leverer bare fodbold og resultater på banen - både nationalt og internationalt - på et højt teknisk og taktisk niveau. Underholdningsværdien er måske en tand højere i England (måske bl.a. pga. det elendige forsvarsspil og de mange fejl), men kvaliteten er det bestemt ikke. Det tør jeg godt sige som et helt tørt postulat:-)
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Real HWL, Jaken, SR4, Fondo_Sur
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6272 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Om vores rivaler VII
Økonomisk set er de engelske klubber milevidt fra de spanske. Det er kun Barcelona, Atletico og Real Madrid der kan være med, ellers tror jeg samtlige klubber i Premier League allerede har større økonomiske muskler end alle de andre spanske klubber. Alene tv indtægterne vil i fremtiden være større for de engelske bundhold end de samlede indtægter hos hvert af de 17 andre hold i La Liga.

Så hvis der i den spanske er bedre spillere burde det ikke være noget problem for de engelske klubber at hente disse spillere, da de kan tilbyde væsentligt højere lønninger. Og det er sådan set også det der sker transfervindue efter transfervindue. Men når man så ser på hvordan de engelske klubber så præsterer når de møder spanske eller andre europæiske hold, så ser denne influx af kvalitetsspillere ikke ud til at gøre den store forskel.

Den eneste forklaring på dette fænomen som jeg kan finde er, at den engelske spillestil er underlegen i forhold til den europæiske. Hvis vi for eksemplets skyld antager at Chelsea og Barcelona er lige gode, så vil Stoke og West Ham bedre kunne udnytte deres kvalitet mod Chelsea, mens de kommer til kort mod Barcelona.

Jeg ved ikke om jeg rigtig tror på denne forklaring, men jeg tror heller ikke på at de engelske klubber bare betaler mere for spillere som slet ikke er bedre.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6273 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Om vores rivaler VII
Man må heller ikke underkende det marketingsmæssige aspekt i hhv. Morten Bruun og Niels Christian Frederiksens udtalelser. 6'eren sender jo både La Liga og Premier League kampe, mens TV3 kun sender Premier League, og derfor kan de to herrers udtalelser muligvis være præget af deres arbejdsgivere.
Når TV3 reklamerer for Premier League, bruger de f.eks. sloganet: "Verdens bedste liga, verdens bedste dækning". Det er IMO voldsomt vildledende, og bidrager til den illusion, som Morten Bruun beskriver. Havde NC Frederiksen stadig arbejdet for Canal 9, havde han muligvis sagt noget andet.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6274 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om vores rivaler VII
Alberto Bueno, der har 8 år i La Fabrica på bagen, har lavet 4 kasser på 15 minutter i første halvleg mod Levante.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6275 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev: Alberto Bueno, der har 8 år i La Fabrica på bagen, har lavet 4 kasser på 15 minutter i første halvleg mod Levante.

Ser vanvittigt ud på livescore med samme navn og fire mål på 15 min.
Emnet er blevet låst.
11 år 5 måneder siden #6276 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om vores rivaler VII
Hvorfor er det jeg føler, at Barcas modstandere ofte dummer sig helt vildt, mens de spiller næsten fejlfrie kampe mod os. Der var Atletico i cuppen og så er der i dag. Villareal har kampen under kontrol, og selvom de mangler to mål, så føler man, at det måske kan lade sig gøre. Hvad gør de så? Laver et fuldstændigt umotiveret rødt kort, der selvfølgelig ødelægger kampen fuldstændigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Inspektøren
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum